Az Acquire egy közepesen összetett társasjáték, 2 - 6 játékos részére, az átlagos játékidő 1.5 óra. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a lapka-elhelyezés, az érték halmozás, a pakli tervezés, a vic-04 victory points as a resource és a market mechanizmusokra. A nagy hal megeszi a kis halat...
Az Acquire egy közepesen összetett társasjáték, 2 - 6 játékos részére, az átlagos játékidő 1.5 óra. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a lapka-elhelyezés, az érték halmozás, a pakli tervezés, a vic-04 victory points as a resource és a market mechanizmusokra.
A nagy hal megeszi a kis halat, ahogyan azt már annyiszor hallottuk. Itt az idő, hogy ezt a tudást az üzleti életben kamatoztatva mesés vagyonra tegyünk szert. Hogyan? Az Acquire-ből kiderül!
Az játék alapját kisebb-nagyobb vállalatok, részvényeik és a köztük folyó felvásárlások, összeolvadások képezik.
A játéktábla első ránézésre furcsának hat, 108 számozott mezőből áll (1A-től 12I-ig), minden mezőhöz tartozik egy, a számának megfelelő kis karton lap (token). Ezek szimbolizálják a vállalatokat. Találunk még sok-sok papírpénzt, 7db vállalat jelző tokent, illetve 7x25 kártyalapot, melyek az egyes vállalatok részvényeinek felelnek meg.
Minden játékosnak a saját körében a következő lépéseket teszi:
A kör menete tehát nagyon egyszerű. A meglévő vállalatokat fejleszthetjük, növelhetjük, részvényeket vásárolhatunk, hogy később pénzzé tegyük őket, illetve az elhasznált token helyébe kapunk egy újat. Egy dolog azonban hibádzik: költjük, költjük a pénzünk, az pedig csak fogy és fogy. Ha nem játszunk ügyesen, pillanatok alatt nullás lehet az egyenlegünk. Mit lehet tenni ez ellen?
Abban a pillanatban, hogy egy újonnan lerakott token két már meglévő vállalatot kötne össze, a nagyobb vállalat egyszerűen bekebelezi a kisebbet. Ez gyakorlatilag az egész játék mozgatórugója. a következők történnek:
A bekebelezés alól egyetlen kivétel van: ha egy vállalat legalább 11 mezőből áll, túl naggyá válik ahhoz, hogy fel lehessen vásárolni.
A játéknak két módon lehet vége: vagy mind a hét vállalat felvásárolhatatlanná válik, vagy pedig az egyikük túlságosan nagyra nő (nagyobbra, mint 41 mező). Amikor ez megtörténik, bárki bejelentheti a játék végét, vagy ezt elmulasztva tovább játszhat, ha érdeke úgy kívánja.
A bejelentés után az adott kör végeztével minden aktív vállalat többségi és kisebbségi részvényese megkapja a bónusz kifizetést, majd az összes játékos részvényeit visszaváltjuk papírpénzre. Aki végezetül a leggazdagabbá vált, megnyeri a játékot!
Az Acquire szabályainak egyszerűsége ellenére kétségkívül az nagyon is taktikus, komplex gazdasági játék. Nem mindegy, hogy melyik vállalatot növeljük és miért, a bekebelezőkből, vagy a felvásárlottakból akarunk előnyt szerezni, mikor hogyan váltjuk, vásároljuk részvényeinket, egy csoportra koncentrálunk, vagy megosszuk pénzünket több cég között, és így tovább, és így tovább. Kisebb gyerekeknek a téma kevésbé lehet izgalmas, ám a gazdasági játékok kedvelőinek melegen ajánlott, illetve azoknak is, akik eddig csak a Monopolyban szereztek üzleti jártasságot, ám tudásukat új szintre kívánják emelni.
Magyar szabály a Ketaklubról
Angol nyelvű szabály
Részletes bemutató
Kategória:
Közgazdaság, Építés / Terjeszkedés
Mechanizmus:
Lapka-elhelyezés, Érték halmozás, Pakli tervezés, VIC-04 Victory Points as a Resource, Market, Investment, Négyszög-rács
Ehhez a társasjátékhoz elérhető magyar szabálykönyv, amit ide kattintva le is tudsz tölteni!
A társasjátékhoz oktató és bemutató videók nyújtanak segítséget! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
2024-03-21 17:40:03
Hibás a játék leírása, egy másik játéké van megjelenítve.
2023-06-10 11:58:43
Minden részvényes társasok ősanyja. A hatvanas években adták ki először, de több helyen olvastam hogy a mai napig megállja a helyét. És tényleg.
A lehető legcsupaszabb részvényes társas: hotelláncokba fektetünk be, amik aztán egymást felvásárolva növekednek a táblán. A lapkahúzással van benne szerencse, de nem ez fogja a végkimenetelt eldönteni. Minél hamarabb rá kell érezni melyik hotel lesz a nyertes. A 6 előre húzott lapkával mindenki látja hogy melyik hotelekre tud befolyással lenni, ezzel kis előnyt szerezve hogy mely részvényekbe érdemes fektetni.
Absztrakt, randa, de 1 órában mindent tud amit egy családi részvényes társasnak tudni kell. A szabályok lehetnének kidolgozottabbak, a legnagyobb problémám az, hogy ha látszik hogy melyik hotel kezd el rohamosan nőni, akkor kb egy kör alatt elkapkodjuk a részvényeit, és utána a felvásárláskor se tudunk többet átváltani. Az én kiadásomban a részvényes bónusz sem volt tiszta, a szabályban secondary shareholder szerepel, a segédleten már minority bónusz. Most akkor csak a második játékosnak jár vagy minden részvényesnek? Egy videóban láttam olyan verziót ahol a harmadiknak is járt. Majd egyszer utána olvasok. Mi csak a másodiknak osztottunk és jól működött.
A szabály nem írja hogy nyílt vagy rejtett a játékosoknál lévő részvények száma. Én alapvetően szeretem a nyílt információt, de egy családi játékban talán jobb rejtetten, így megvan benne az az izgalom, hogy nem tudjuk kié lesz a bónusz felvásárláskor.
3 fővel is jó volt a játék, de valószínűleg 4 fő a sweet spot.
The ACQUIRE Wild Tile Variant Kit is made to fit most editions of ACQUIRE games. This kit allows each player to start with a blank tile that can be played on any open square during their turn at any time during the game. The ACQUIRE Wild Tile Kit includes six (6) blank tiles and an instruction booklet. Tiles are from actual ACQUIRE games that have been...
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Acquire társasjátékhoz