A tudattalan mélyén
Videó beküldése

A tudattalan mélyén társasjáték

társasjáték, 2024
Értékelem!

A tudattalan mélyén egy összetett társasjáték, 1 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 1 - 2 óra is lehet. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a kollekció gyűjtés, a kártya húzás, a munkás-elhelyezés, a rondel és a solitaire mechanizmusokra. Lépj Sigmund Freud nyomdokaiba! A...

A tudattalan mélyén egy összetett társasjáték, 1 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 1 - 2 óra is lehet. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a kollekció gyűjtés, a kártya húzás, a munkás-elhelyezés, a rondel és a solitaire mechanizmusokra.

A Szellemlovas leírása:

Lépj Sigmund Freud nyomdokaiba!
A századfordulón egy osztrák idegorvos, Sigmund Freud forradalmi elmélettel állt elő, amelyet pszichoanalizisnek nevezett el. Az elmélet középpontjában az emberi tudattalan állt. Ahogy a munkássága egyre szélesebb körben vált ismertté, támogatókra is lelt, akik minden szerdán összegyűltek nála, hogy pszichológiáról és az álmok szimbolikájáról értekezzenek. Ők, vagyis a Szerdai Pszichológiai Társaság indították útjára az analitikus pszichológiát.

A tudattalan mélyén társasjátékban ezen közösség tagjaiként azon igyekeztek, hogy új terpápiás módszereket dolgozzatok ki, aktívan praktizáljatok, és leginkább kiemelkedjetek Freud kortársai közül. Ennek érdekében meg kell, hogy osszátok megérzéseiteket, ötleteiteket egymással, és persze saját elméleteket kell majd publikálnotok. Annak érdekében pedig, hogy mindezt bírjátok szusszal, kávéra is szükségetek lesz. Sok-sok kávéra.

Magyar nyelvű játékszabály
Letöltés

Angol nyelvű ismertető

Forrás: Szellemlovas
Az üzletekben most 9% kedvezménnyel kaphatod meg ezt a játékot!
  • 20 000 Ft-tól
  • 16 ajánlat

Kategória: Orvosi
Mechanizmus: Kollekció gyűjtés, Kártya húzás, Munkás-elhelyezés, Rondel, Solitaire, Játék végi bónuszok, Contracts, Programmed Movement, CAR-03 Melding and Splaying, Tags

Videók

A társasjátékhoz oktató és bemutató videók nyújtanak segítséget! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!

Üzletek

Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!

Akár egyedül is

Nem érnek rá a barátok? Ennél a társasjátéknál nem gond, ezt már egy személytől is lehet játszani!

A tudattalan mélyén társasjáték vásárlása, árak és üzletek

A felhasználók ajánlatai

A tudattalan mélyénthomyerk, göncz árpád metro közelében

Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: göncz árpád metro közelében! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!

nyelvfüggetlen játék, player aideken lehet szöveg max

0 érdeklődő


A tudattalan mélyéngdzsig, Astoria

Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Astoria! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!

Eladó egy egyszer játszott Unconscious Mind KS Deluxe + Free associations module box + Holofoil cards (tényleg sokat dob a játék szépségén). Angol nyelvű (de egyébként nyelvfüggetlen). Az eredeti EGO pledge ára: 70€ + 9€ (holofoil) + szállítás + áfa = 119 EUR körül jött ki. Ár: 45.000 Ft Átvehető az Astorián vagy a vevő terhére Foxpost is megoldható.

1 érdeklődő


Unconscious Mind KS - SUPEREGO pledge + HOLOFOIL DREAM CARDSgurics.gabor

Csomagküldéssel, vagy személyesen! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!

Kickstarer SUPEREGO pledge - UNCONSCIOUS MIND (Deluxe edition) - NIGHTMARES EXPANSION - FREE ASSOCIATION MODULES BOX (free) - ART PRINT PACK (free) Extra add-on: HOLOFOIL DREAM CARDS

0 érdeklődő




Árkalkulátor

Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!

A tudattalan mélyén társasjáték videók (3)

Kommentek

Kommentek

  • mr.zehy

    2024-11-22 16:05:27

    Köszi, én is úgy vagyok vele, hogy alszok rá párat, aztán meglátom. Mi 4-en játszottunk, viszont itthon csak kettesben kerülne elő, úgyhogy külön köszönöm, hogy erre felhívtad a figyelmemet, utána fogok még ilyen szemmel is nézni.

  • balazspeter6

    2024-11-22 08:21:41

    Én is ezt éreztem az elején, hogy ez a játék kell (még most is ezt érzem), ránézel és egyszerűen eladja magát már a külső. Játszottunk vele egyet, nem volt rossz élmény, végül mi arra jutottunk, hogy várhatóan 2-3 játék után nem lesz annyira izgalmas, mint elsőre. Illetve nálam az, hogy a játék 2,3 és 4 főnél is majdnemhogy ugyanazt a setupot és játék végi szabályt alkalmazza, masszív negatív pont. Teljesen más lesz a játék dinamikája 2 fővel, mint 4-el, de a célok ugyanazok, és minden játékosszám esetében 9. Kicsit olyan, mintha megtervezték volna 4 főre, a 2-3 fős játéknál meg megnyirbálják az akciótáblát, és készis.

    Kíváncsi leszek, hogy Neked,illetve akik beszerezték mennyi ideig fog működni a játék, milyen lesz pár játék után. (Sajnos még mindig a fejemben van a játék, hogy ez kell nekem, de igazából átrágtuk magunkat már ezen párommal, hogy valószínűleg 1-2 játékot tennénk bele, és mást vennénk le inkább a polcról ehelyett)

  • mr.zehy

    2024-11-21 21:39:41

    Wow. Nekem ez nagyon betalált, mindenképp a hype-ot erősíteném. Összetett, komoly, hosszú, de valahogy mégis végig fent tartja a figyelmet, mindig van mit csinálni, várod a köröd, számolod, hogy összejön-e a kombód, izgulsz, hogy ne vigyék el azt a lapkát előled… közben meg elvarázsol a téma, gyönyörködsz a látványban vagy éppen szörnyülködsz az álmokon… Szerintem nagyon egyben van, így még ha pár dolog ismerős is innen-onnan, az összkép nagyon kerek, a témára kicsit fogékony gémerekeknek eléggé ajánlott darab.

  • hamu80

    2024-11-12 19:03:25

    Köszi a példákat. Egy interaktív játéknál szerintem elsősorban a játékostársak ellen játszol. Egy kevésbé interaktív, mondhatni "többjátékos passziánsz" játéknál elsősorban a játék feladványa ellen játszol, a többiek lépésére kevésbé figyelsz. Egy interaktív játékban egyértelműen érzed, hogy befolyásolod a másik játékos döntési lehetőségeit, egy kevésbé interaktívban nem. Számomra egyértelműen fontos egy társasban, hogy interaktív legyen. NYEH kártyák nélkül is lehet interakciót elérni, sőt szerintem az interakció legmagasabb formája a pozitív interakció. Pl. a Brassban, amikor rákényszerül az ellenfél, hogy a te szenedet használva, aktiválja a saját lapkáját, vagy építsen vasutat. Amikor Concordiában odapetézel egy házikót arra a provinciára, amit az ellenfél nagy valószínűséggel használni fog. Amikor Puerto Ricoban egy csomó terméket termlesz a másikra, aki éppen építkezne, de akkor rárohad az áruja. És persze ott vannak a negatívabb interakciók, amiket említesz. Pl. Caylusban elmozgatod a Provostot, így az ellenfél nem tudja használni a lapkáját. Amikor Agricolában csak kicseszésből elszeded a másik által áhított erőforrást.

  • coldnuit

    2024-11-11 22:30:03

    Az attól függ, neked mi számít interakciónak.

    "Negatív" interakció:

    - Munkáslehelyezős játék, tehát a helyszíneket lehet blokkolni egymás elől akár tudatosan.

    - El lehet vinni olyan pácienst, aki mondjuk olyan játék végi pontozási bónuszt ad, ami másik játékosnak nagyon jó lenne.

    - A térkép táblán lehet úgy mozgatni a Freud meeple-t, hogy ezzel bekavarj másik játékosnak, esetleg ezzel bónuszt tudsz megvonni tőle.

    - A kerületjelzők elvételénél is figyelni kell, mert aki az utolsót elviszi egy-egy kupacból, az kapja a hírnév pontot, tehát amikor egy utolsó előtti tokent elveszel, érdemes figyelni, hogy másik játékos rá tud-e ugrani az utolsóra.

    - A céllapkákért értelemszerűen megy a verseny.

    - És ha már verseny, a hírnévsávon is verseny megy a bónuszpontokért.

    - Még akár azt is említhetném, hogy direkt kiválthatja valaki a játék végét, ha látja, hogy egy másik játékos készít elő egy nagyon ütős kört, és ezzel ellehetetleníti, hogy befejezze azt.

    "Pozitív" interakció:

    - Másik játékos kutatás kártyájának idézése a publikáláshoz.

    Az viszont tény, hogy a játék nagy részében minden játékos a saját pácienseivel lesz elfoglalva, és próbálja majd az erőforrásokat menedzelni. Ez a játék erről szól. Én az interakcióval hadilábon állok- nehéz megmondani, hogy kinek mit jelent, illetve hogy mik az elvárások. Sokszor amikor valaki interakció hiányára panaszkodik, én el sem tudom képzelni, hogy mit szeretne? Minek kéne történnie a játékban? (Nem támadásnak vagy kötekedésnek szánom, tényleg kíváncsiság, mert én soha nem szoktam semmiféle interakciót hiányolni a játékokból- sőt valószínűleg nem örülnék, ha lenne..🤓 Mert aztán rám senki ne dobjon "NYEH!" kártyát, hogy azonnal megállítsa az akciómat... ha értitek a célzást. 😁)

  • balazspeter6

    2024-11-11 19:35:07

    A játékosok közti interakció kimerül a publikálásból elvehető kártyákból, illetve az akcióterületek más elől elhappolásából nagyjából.

  • hamu80

    2024-11-11 18:57:42

    A játékosok közötti interakció milyen? A videók, szabályismertetők alapján igen gyérnek tűnik. Kb. csak egymás publikálásának felhasználása hoz valamilyen esetleges játékosok közötti kapcsolatot.

  • bigacs

    2024-11-06 17:43:35

    folyt.

    És igen, ha mindez nem lett volna elég, akkor még külön pontozólapkák is bekerültek a játékba, aki hamarabb teljesíti ezek feltételeit, bezsebelheti értük a jutalmat.

    Ez csak egy ízelítő a játékból, úgy, hogy még nem is beszéltem az őrületjelzőkről, illetve a briliáns ötletekről, a kiegészítőben szereplő rémálmok specialitásáról, az érzelmi támogató állatokról.

    Nálam az év legnagyobb durranása volt a nagyobb lélegzetvételű játékok körében. A kártyák gyönyörűek és egyben kicsit rémisztőek is, a komponensek minősége fantasztikus. Sokan kritizálták a bécsi tábla, illetve az erőforrástárcsa megjelenését, hogy nincs összhangban a játék többi elemével és ezzel egy kicsit én is egyet tudok érteni, de számomra nem olyan zavaró, mint mondjuk a Trailblazer esetében a tájkártyák és állat-, ill. növénykártyák kirívó grafikai különbsége.

    Az első alkalom nagyon hosszú volt a szabálytanulással együtt, de egyébként is inkább a fajsúlyosabb játékok közé sorolnám. Rengeteg dologra kell egyszerre figyelni, a szabályok nem nehezek, viszont rendkívül sok van belőlük.

    Annyival kiegészíteném, hogy KS projekten keresztül került hozzánk, így a kiegészítőn kívül nem igazán tudom mi a különbség a retail verzióhoz képest. Megjegyzés: nem értem miért spórolják le a kiegészítőt a magyar kiadásból?!

    Szóval mi izgatottan vártuk már a megérkezését és számunkra nem okozott csalódást, teljesen odavagyunk érte!

  • bigacs

    2024-11-06 17:40:38

    folyt.

    Az üvegcse körbemozgatása ezen akciólapkák aktiválását is eredményezheti, hiszen vannak olyan "megállóhelyek" melyeknél vízszintesen vagy függőlegesen aktiválódnak a megszerzett lapkák, ill. az egyes akciólapkával betöltött sorok és/vagy oszlopok további erőforrásokat is felszabadítanak.

    A fő táblán a háttérsztori szerint megvitatjuk ötleteinket, igazából ez csak annyit jelent, hogy az ötletkorongjainkkal innen választunk akciókat. Amikor az ötleteink elfogynak visszahívjuk azokat és ahányféle helyre helyeztünk ilyen „munkásokat”, annyi kávét kapunk, melyet a későbbiekben felhasználhatunk akciólapkák megszerzésére, egyes álomkártyák teljesítésének feltételei is lehetnek, stb.

    A fő táblán elérhető akciók között szerepel még:

    • kutatási kártyák megszerzése vagy saját kutatásaink, értekezéseink könyvbe rendezett publikálása,
    • kutatási kártyák kijátszása,
    • valamint egy másik nagy táblán a saját figuránk vagy Freud, ill. az újságíró mozgatása.

    A különböző színű kutatási kártyák bónuszokat is biztosíthatnak, illetve könyvbe rendezésük győzelmi pontot ad. Az a tábla, ahol Freud, esetleg az újságíró van tulajdonképpen bécsi kerületeket, illetve ezen belül 6 helyszínt jelölnek. A kerületek azonos színűek az erőforrásokkal, mivel ezekkel a figurákkal is aktiválhatunk erőforrásokhoz kapcsolódó és egyéb akciókat is. Az egyes helyszínekhez különböző ikonok kapcsolódnak, ezekkel is aktiválhatunk akciókat, illetve játék végi pontszámot is szerezhetünk. Az ezen a táblán végrehajtható akciók mennyisége attól függ, hogy hány bábu áll még azon a helyszínen, ahol a saját figuránk van, így érdemes lehet egymást, ill. Freudot és az újságírót „üldözni”. Ha ez a szám alacsony, akkor dönthetünk úgy, hogy nem a szereplők számától, hanem az adott helyszínnel azonos ikonok mennyisége alapján határozzuk meg az akciók számát. Ilyen ikonok megjelenhetnek kutatási kártyákon, könyveken, ill. pontozólapkákon is.

  • bigacs

    2024-11-06 17:38:54

    Mivel nincs magyar szabály és szabálymagyarázó videó sincs feltöltve, adnék egy kis ízelítőt a játékmechanikából. Szabályokat nem írok le, de olyan sok síkon mozog a játék, hogy még ez a kis kedvcsináló is igen hosszúra fog nyúlni.

    A játék során ügyfeleket, illetve hozzájuk felszíni és mélyen meghúzódó látens álmokat választunk. Az ügyfelekre egy átlátszó „gyász/bánat/nyomasztás” kártya kerül (nem tudom mi a pontos magyar fordítása). Mindkét kártyán fel vannak tüntetve szívecskék, melyek azt mutatják, hogy hány terápiapontot kell elérni ahhoz, hogy a páciens meggyógyuljon. Amint sikerül 3 szívecskére levinni a hátralévő terápiák számát bekövetkezik a katarzis, ezáltal az átlátszó kártya lekerül a páciensről és a rajta feltüntetett egyszeri bónuszokat is megkapjuk, ill. az ügyfélkártya hatásai is felszabadításra kerülnek, melyek lehetnek a játék során érvényesülő speciális képességek vagy játékvégi pontozási lehetőségek.

    A kezelés során először a felszíni álmokkal foglalkozunk, csak ezt követően a rejtett álmokkal. Ezeken az álomkártyákon jelölve vannak a gyógyításhoz szükséges „meglátások/megértések” erőforrásigényei. A kezeléshez felhasznált erőforrások egy többszintű és többszínű tárcsán helyezkednek el. A szín a kezeléshez szükséges erőforrás típusát adja meg, a szint annak erősségét jelzi. Erőforrások gyűjtése, illetve ezek vertikális és horizontális mozgatása a tárcsán a fő tábla (ami egyébként Freud lakása) megfelelő akcióhelyének kiválasztásával lehetséges, illetve ezek a lépések a saját játékostáblánkra kerülő akciólapkák megszerzésével is elérhetővé válnak.

    A saját játékostáblánkon egy üvegcse jár körbe-körbe, attól függően mozgatva, hogy a fő játéktáblán melyik akciót választjuk. A saját játékostáblára ezen kívül fokozatosan feltöltésre kerülhetnek 3x3-as elrendezésben akciólapkák.

  • petersson8

    2024-11-04 14:49:10

    Őszintén megmondom, hogy az a 10 témában mélyen jártas ember, aki ezen ki fog akadni, talán belefér. Olyan hiba ez, minT amikor a pszichológia vizsgán azért húzták meg az évfolyamtársam, mert "Paulie elvnek" hívta a "Paulie féle elvét".

    Az ekkora cimforditas hibábol pedig a szabalyforditas hibáira következtetni egyenesen értelmetlen.

    De persze megértem, hogy ha valaki elmerült egy témában akkor a legapróbb hiba is bosszantó lehet, engem pl felcseszett rendesen, hogy az új Unmatchedben "Végzetes nővérek" nevet kapták a boszorkányok, szőnyeg alá söpörve a muforditast és Shakespearet is...

  • hierroo

    2024-10-13 09:17:00

    Mindig gondolkodok, hogy milyen témájú társasjátékot nem hoztak még létre, mi az ami eddig a háttérbe szorult? Az biztos, hogy ilyen témájú játék eszembe sem jutott! És milyen jó ötlet! Ebbe a témába aztán minden beleférhet! Bármi megjelenhet az ember álmaiban! Most a tudatalatti dolgokról nem is beszélve. Szóval igen érdekes irányból közelítették meg a témát!
    Ami a kinézetet illeti szintén pozitív számomra. Színvilága illeszkedik a témához, és a kivitelezés és grafika is pazar. Érzek benne egy kis szecessziós stílust. Értem, hogy min megy a vita a címválasztáson. De ez már olyan mélyen van, hogy nem merek hozzá véleményt mondani! 😊 Ez egy kicsit olyan, mint amikor azon agyalnak, hogy hol van a világ elérhető vége. Persze csak elméletben.
    Visszatérve a társasjátékhoz, nagyon várom, hogy egyszer kipróbálhassam ezt a játékot. Érdekel, hogy a szép megjelenés mellett egy jó mechanika is társul e? Gyanítom, hogy igen, de ezt pontosan csak azok tudják elmondani, akik azt tapasztalták.

  • tamas.forgach

    2024-10-07 07:36:57

    Szerintem a tudattalan mélyén nem határoz meg a tudathoz viszonyított elhelyezkedést. Ha a tudattalant közvetetten ábrázolták volna azzal, hogy a cím a tudat mélyén lenne, akkor igen. Fejest ugrottunk a formális logika mély bugyraiba :)

  • kvarclovag

    2024-10-06 12:00:23

    @thufirhawat333 de azt áruld már el, légy szíves, mi lenne ennek a jó címe?

  • thufirhawat333

    2024-10-06 11:20:55

    Szintén off: Feldobtam a témát a Csevegőben.

  • mr.zehy

    2024-10-06 08:44:14

    Köszi a kimerítő választ!

    Off: nemtom van-e topikja, de leírod azt a 3 szabályt és játékot, ami rosszul lett fordítva?

  • thufirhawat333

    2024-10-05 20:37:43

    Nyolc évig fordítottam irodalmi műveket, a címfordítás mindig egy külön kategória. És azért nem jó, mert képzavart hordoz magában - a leggyakoribb érv a tudattalan vs. tudatalatti vitában az, hogy Freud nem helyezte alá-fölé rendeltségi viszonyba a tudatot és a tudattalant, így a tudattalan értelemszerűen nem lehet a tudat alatt; ezért biztos nem hoztam volna be azt a képet, hogy a mélyén járunk.
    Amúgy apróság, szerintem azért ötltött szembe, mert zsinórban három olyan játékkal játszottam, ahol a játékmenetet befolyásoló szabályfordítási hibák bukkantak fel.
    És ezek olyan bakik, amiket gyakorltott műfordítók is elkövetnek, nekem az nem fér a fejembe, hogy miért sajnálják a kiadók egy lektor és szerkesztő felfogadását arra, hogy átfussák a szövegezést és a szabályokat.

  • mr.zehy

    2024-10-05 20:06:22

    Te milyen címet adtál volna neki? Miért nem jó ez?

  • thufirhawat333

    2024-09-21 12:10:47

    A cím fordítását látva szerintem érdemes lesz beszerezni az angol játékszabályt is, mert sok jóra nem számítok.

  • npetyka

    2024-04-04 19:38:13

    Megkezdődött a gyártás magyarul! Várható megjelenés: 2024. negyedik negyedév.

  • bigacs

    2023-02-12 01:16:28

    Igen, ettől én is eldobom az agyam 🙂. Csak győzzük kivárni...

  • mr.zehy

    2023-01-02 22:51:06

    Fúú, ezt egyre jobban várom, nagyon érdekes lesz! Nem mellesleg nagyon szép is, szuper a téma, a Gémklub hozza magyarul... mi kell még? 😍

Az A tudattalan mélyén társasjáték és kiegészítői (4)

Részletes adatok

Részletek

  • Játékidő:  1 - 2 óra
  • Játékosok:  1 - 4
  • Ajánlott életkor:  12+
  • Komplexitás:  Összetett
  • Tervező:  Jonathan Pac Cantin, Antonio Zax, Yorgo Manis, Laskas
  • Illusztrátor:  Vincent Dutrait, Andrew Bosley, Yorgo Manis
  • Kiadók:  Gém Klub Kft., Keep Exploring Games, GaGa Games, Frosted Games, Maldito Games, Lucky Duck Games, TLAMA games, Regatul Jocurilor, Mosaico Jogos, Fantasia Games
  • Elérhető nyelvek:  cseh, holland, angol, francia, német, magyar, lengyel, portugál, román, orosz, spanyol

Alternatív nevei


Kiadások

  • Czech edition
    • Kiadás éve: 2024
    • Nyelv: cseh
    • Méretek: 31.5 cm x 31.5 cm x 7.7 cm
    • Súly: 2.4 kg
  • Dutch edition
    • Kiadás éve: 2024
    • Nyelv: holland
    • Méretek: 29.7 cm x 29.7 cm x 7.1 cm
  • English deluxe edition
    • Kiadás éve: 2024
    • Nyelv: angol
  • English edition
    • Kiadás éve: 2024
    • Nyelv: angol
  • French edition
    • Kiadás éve: 2024
    • Nyelv: francia
  • German deluxe edition
    • Kiadás éve: 2024
    • Nyelv: német
  • German edition
    • Kiadás éve: 2024
    • Nyelv: német
  • Hungarian edition
    • Kiadás éve: 2024
    • Nyelv: magyar
  • Polish edition
    • Kiadás éve: 2024
    • Nyelv: lengyel
  • Portuguese deluxe edition
    • Kiadás éve: 2024
    • Nyelv: portugál
    • Méretek: 29.7 cm x 29.7 cm x 7.1 cm
    • Súly: 1.8 kg
  • Portuguese edition
    • Kiadás éve: 2024
    • Nyelv: portugál
    • Méretek: 29.7 cm x 29.7 cm x 7.1 cm
  • Romanian edition
    • Kiadás éve: 2024
    • Nyelv: román
  • Russian deluxe edition
    • Kiadás éve: 2024
    • Nyelv: orosz
    • Méretek: 30 cm x 31 cm x 12.5 cm
    • Súly: 2.8 kg
  • Russian edition
    • Kiadás éve: 2024
    • Nyelv: orosz
    • Méretek: 31.5 cm x 31.5 cm x 7.5 cm
    • Súly: 2.3 kg
  • Spanish edition
    • Kiadás éve: 2024
    • Nyelv: spanyol

Hasonló játékok

Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) A tudattalan mélyén társasjátékhoz