A nagy kékség egy könnyen tanulható társasjáték, 2 játékos részére, az átlagos játékidő rövid, csak 20 perc. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 11 éves kortól ajánljuk kipróbálni. Kooperatív jellegű, a játékmenet erősen épít az ütés-váltós, a váltakozó képességek, a limitált kommunikáció és a track movement mechanizmusokra. Itt még Jack...
A nagy kékség egy könnyen tanulható társasjáték, 2 játékos részére, az átlagos játékidő rövid, csak 20 perc. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 11 éves kortól ajánljuk kipróbálni. Kooperatív jellegű, a játékmenet erősen épít az ütés-váltós, a váltakozó képességek, a limitált kommunikáció és a track movement mechanizmusokra.
Itt még Jack Sparrow is felkötné a gatyáját!
A Sail egy két fős, ütős-vivős, kooperatív játék. Induljatok útnak a hajótokkal, és érjétek el a veszélyekkel tarkított túlvégét, kerüljétek el a Kraken támadásait, és nyerjétek meg együtt a játékot... vagy a legénységetek a halakkal fog hálni… halni!
Minden kör kezdetén új lapokat kaptok, amiből egyet el kell cseréljetek egymással, majd egy sor ütés következik. A kijátszott lapokon található ikonok, ha párt alkotnak, akciónak számítanak: halad a hajó a játékos felé vagy előre, megtámadja a hajót a Kraken, vagy épp mi töltjük csőre az ágyúnkat. Attól függően, hogy ki vitte el az ütést, a saját karakterképességünk további lehetőségeket biztosíthat. A zúgó tenger és a morajló Kraken azonban fülsiketítő légkört teremt, így a játékosok a kártyák kiosztásától az akciófázis végéig nem kommunikálhatnak egymással.
A játékteret ugyan fix lapkákból kell összeállítani, de a különböző forgatókönyvek eltérően teszik fel az akadályokat és jelölik ki a végcélt, és számunkra is csupán a fantáziánk szabhat határt, ha egyedi kihívások elé szeretnénk leülni.
Angol nyelvű játékszabály
Letöltés
Angol nyelvű ismertető
Kategória:
Kártyajáték, Kalóz
Mechanizmus:
Ütés-váltós, Váltakozó képességek, Kooperatív, Limitált kommunikáció, Track Movement
A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Ebben a játékban az együttműködés a cél. Nem egymást, hanem magát a játékot kell legyőznötök!
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
2024-10-26 21:44:31
A Nagy Kékség egy két fős kooperatív ütésvivős játék, ahol a célunk a kalózhajónk célba juttatása egyere nehezebb pályákon.
A pályákon a hajó mozgatása mellett figyelnünk kell arra is, hogy a krakent elég gyakran írtsuk, különbeb kirürül a paklija teljesen és azonnal veszítünk. Maximum 5 fordulónk van eljutni a célig és egy fordulónak azonnal vége ha valamelyik játékos elvitte a 4. ütését, így az akcióink maximalizálása érdekében arra is figyelni kell, hogy egymásnak megfelelő ütemben tudjuk átadni az ütéseket. Bizonyos résztávokig is el kell jutni meghatározott forduló alatt, szóval sosem lesz habostorta a győzelem.
Mindezt a játék úgy valósítja meg, hogy a kártyákon a színük és a számuk mellett szimbólumok is szerepelnek. Az határozza meg az akciónkat, hogy milyen két szimbólum kerül az ütésbe. Pár példa: Ágyú és kráken? Remek, meglőttük a fenevadat. Két kormány? Arra haladunk, aki vitte az ütést. Kormány és kráken? Haladunk, de bajba is kerülünk. Két sellő? (ezt a legnehezebb elérni, mivel színenként egy sellő van, így tudni kell, hogy társunk miből színtelenített) Egyszerre két lépésnyit is haladhatunk!
Ezt még tetézi, hogy minden játék elején választunk magunknak szerepet is, így lesz speciális képességünk is.
Annyira jó érzés, amikor a feszült csend után (forduló során tilos kommunikálni) kirobban a nevetés, vagy az események megvitatása a játékosokból. Nagyon nehéz leállni a játékkal, ha van idő, akkor simán elröppen 2-3 óra azzal, hogy újra és újra nekivágunk az egyre nehezebb kalandoknak.
Gönyörű, kompakt a megvalósítás, az egyetlen negatívum, amit fel tudok hozni, hogy a lapok színe olykor kicsit nehezen megkülönböztethető (kék, zöld, szürke - a tenger árnyalatai). Valamint a képességek nem a lap színére, hanem a lapokon lévő számok és ikonok színére hivatkoznak, ez zavaró tud lenni. (kék lapokon piros, zöld lapokon sárga, szürke lapokon narancssárga a szám-szimbólum kombó)
A kiegészítő (nem tudom jön-e magyarul) pedig még érdekesebb csavarokat tartalmaz!
2024-10-26 12:01:47
A játékot nem ismerem, csak a videókat láttam róla, de nem győzök csodálkozni a rendkívül félrevezető magyar címen.
2024-10-26 11:04:31
Sziasztok! Már olvastam itt a játékról a fórumon és nem sikerült megtaláni, hogy melyik beszélgetés alatt. Hamarosn megjenelik és megköszönném, hogy aki már játszott vele ide is leírná a véleményét. Köszi!
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) A nagy kékség társasjátékhoz