Az 13 Days: The Cuban Missile Crisis egy könnyen tanulható társasjáték, 2 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 45 perc. A játékot 2016-ban jelölték a Golden Geek Awards díjára Legjobb két személyes játék kategóriában. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 10 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a...
Kategória:
Politika, Háború, Blöff, Modern hadviselés
Mechanizmus:
Kampány/Harci kártya vezérelt, Pakli tervezés, Terület befolyásolás/irányítás, Vedd el, Akció/Esemény, Advantage Token, Játék végi bónuszok, VIC-19 Tug of War
Ehhez a társasjátékhoz elérhető magyar szabálykönyv, amit ide kattintva le is tudsz tölteni!
A társasjátékhoz oktató és bemutató videók nyújtanak segítséget! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Jelenleg egyik üzletben sem kapható a játék! Állíts be egy árufigyelést, hogy értesülj, amikor újra kapható lesz a boltokban!
2022-05-29 14:29:57
A Twilight Struggle egy zseniális játék néhány szépséghibával. Kell hozzá több órás játékidő és legalább egy, állandó játékostárs, aki kb. veled egy szinten áll, és olyan elhivatott mint te, hogy kitanulja a kártyákat és azok kombóit. Ha ez nincs, akkor a 13 days egy remek választás lehet. A játék nem titkolt célja, hogy egy áramvonalasított 1 óra alatt lejátszható Twilight Struggle kistesó legyen. A téma remek,és szerintem kiválóan átjön a játékból: az 1962-es kubai rakétaválság 13 feszült napját mutatja be, és hozza az Idegháború c. film minden izgalmát. Az egyik játékos a Hruscsov kabinetet a másik pedig a Kennedy kabinetet játsza. Az nyer, akinek a játék végén több preztizse van. Preztizseket titkos célok teljesítéséből szerezhetünk. Ezek legtöbbje az adott területre lerakott befolyáskockák különbségéből, vagy a Defcon sávon elfoglalt pozíciók közötti különbségből adódik. Mivel a térképen mindig jelöljük, hogy mik lehetnek a lehetséges titkos céljaink, az ellenfél titkos célját is elhappolhatjuk, ha azt mi teljesítjük jobban. Ezen kívül nagy a blöff szerepe is, amivel az ellenfelet egy olyan cél felé terelhetjük, ami valójában nem is a titkos célunk. A játék 3 fordulón át tart, minden fordulóban a kiosztott 5 kártya közül fogunk kijátszani 4-et. 3 fajta kártya van: a piros, szovjet, a kék, USA, és a halványkék, ENSZ, smeleges kártya. Két dolgot tehetsz a kártyával. Letehetsz/elvehetsz egy adott területre annyi befolyáskockát, amennyi a kártyán szerepel. (A befolyáskockák mozgatása befolyásolja a DEFCON sávon való pozíciódat is.) Vagy kijátszhatod a saját illetve a semleges ENSZ kártyáid eseményeit. Twilightos csavar, hogy, ha az ellenfél színével játszol ki kártyát, akkor előbb ő végrehajthatja annak eseményét. Azonnal veszít az a játékos, akinek egy-egy kör végén DEFCON 1-es mezőjében van egy jelölője, vagy ha az összes jelölője DEFCON 2-es mezőben van. Így jár, aki kirobbantja az atomháborút.
13 Jours et 13 Minutes combines two games in one box: 13 Days: The Cuban Missile Crisis and 13 Minutes: The Cuban Missile Crisis. 13 Days: The Cuban Missile Crisis is a nail-biting, theme saturated two-player strategy game about the Cuban Missile Crisis. Your fate is determined by how well you deal with the inherent dilemmas of the game, and the conflict....
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) 13 Days: The Cuban Missile Crisis társasjátékhoz