Támogasd a Tarsasjatekok.com-ot a Patreonon! Támogatom!

Tavaszi Karnevál Juharvölgyben

Eljött a tavasz első napja, és Juharvölgy lakói szorgosan készülődnek a Tavaszi Karneválra. Amíg a felnőttek serénykednek, addig a gyerekek az erdőben kutakodnak különböző hozzávalók után, melyekből szebbnél szebb meglepetéseket készítenek. Gyűjtsd össze barátaidat és kószáljatok együtt az erdőben, és kutassátok fel a völgy kincseit.

A Juharvölgy Krónikájának megjelenése után egy évvel már érkezett is a folytatás, a Tavaszi Karnevál. Az előzmény játékban (melyről itt írtunk) a téli hónapokra készültünk fel és bekuckóztunk a kandalló elé egy csésze forró teával. Itt viszont kimegyünk a szabadba, és keresztül-kasul bejárjuk a vadont.

A Tavaszi Karneválban a meglepetéskártyák elkészítésén van a hangsúly (a Juharvölgyben berendezéskártyák), de itt az erőforrások beszerzése merőben másképp történik. Ebben a játékban már nem kockákat használunk a mezők aktiválására, hanem kártyákat játszunk ki. Így fogunk a mókusunkkal, rókánkkal, vagy mosómedvénkkel lépegetni a különböző helyszínek között.

Avarban kutakodás

A játékban egy kis völgylakót személyesítesz meg, aki barátai segítségével járja Juharvölgy erdeit, hegyeit és vizeit. Célod, hogy alapanyagokat gyűjts, amiből szép meglepetéseket készíthetsz a Tavaszi Karnevál vendégseregének.

A figurádat a barátkártyák kijátszásával mozgathatod. Minden kártyán látható egy tereptípus ikonja, ez mutatja meg, hogy milyen útvonalon léphetsz az állatkáddal. A barátoknak vannak képességei is, amivel valamilyen erőforrást, kincset, vagy más hasznos dolgot szerezhetsz.

Amikor rajtad a sor, játssz ki egy barátkártyát, majd a tereptípussal megegyező útvonalon lépj egy új helyszínre. A mozgásod elején vagy végén felhasználhatsz térképlapkákat, ezekkel bármilyen útvonalon haladhatsz egyet. Amikor befejezted a mozgást, végrehajthatod a mező akcióját. A kör zárásaként elkészíthetsz meglepetéskártyákat, amelyek győzelmi pontokat biztosítanak. Ez után a következő játékos jön. Egy forduló addig tart, amíg minden játékos kijátssza az összes barátkártyáját. Ilyenkor az aktuális óra (forduló) véget ér és jön a következő.

A tábla legtöbb helyszínén erőforrásokat gyűjthetsz: sást, mézet, agyagot, levelet, fát, málnát és makkot, továbbá kincseket: bogarat, kavicsot és virágot. Sokféle nyersanyagot használ a játék, de aki ismeri a Juharvölgy Krónikáját, annak ez nem lesz újdonság. Vannak még speciális helyszínek is: a kilátóban térképlapkákat és meglepetés kártyát szerezhetsz, a faluban új barátokra tehetsz szert, a klubházban pedig a meglepetés és tevékenységkártyák begyűjtése mellett, letehetsz egy jelölőt valamelyik ünnepségkártya egyik meglepetésmezőjére is.

A meglepetéskártyákat nyersanyagok és kincsek segítségével tudod elkészíteni, amiért temérdek győzelmi pont lesz a jutalmad. A kártyák önmagukban is érnek pontot, de vannak olyan lapok is, amikért többlet pont jár, ha bizonyos nyersanyagokat gyűjtesz rá, vagy rendelkezel egy másik, meghatározott kártyával.

Leendő új barátaidat ebben a játékban nem a személyiségeddel bűvölöd el, hanem kincsekkel kell lekenyerezned. Igen, eléggé érdekbarátságnak tűnik, de hát mindenki szereti a szép dolgokat. A barátok amellett, hogy segítik utadat, képességeik által ők is megjutalmaznak csecsebecsékkel, és még győzelmi pontokat is adnak a játék végén.

A tevékenységkártyák valamilyen képességgel segítik a játékodat, vagy extra játékvégi pontokat biztosítanak. Ezeket a kártyákat ingyen viheted el, viszont csak egy helyszínen lehet beszerezni. A képességeik elég változatosak, némelyik a haladásban segít, másik a nyersanyag gyűjtésben, de vannak előőrs kártyák, ahol elcserélheted mindenféle hasznos dologra.

A játékban szerepel három ünnepségkártya. Ezek „megvalósulásához” meghatározott meglepetések elkészítésével járulhatunk hozzá. Amikor elkészültünk egy meglepetéssel, a kártyán lévő ikon után egy kockával letakarhatunk egy ünnepségkártyán látható ikont. Érdemes kihasználni ezt a lehetőséget, mert aki a legtöbb meglepetéssel járul hozzá az ünnepséghez, az kapja a legtöbb pontot.

A játék öt forduló után ér véget, majd pontot számolunk. Az lesz a játék győztese, aki a legtöbb pontot gyűjtötte.

Völgybe száll és hegyre hág

Nagyon kedveljük a Juharvölgy Krónikájának mind a játékmenetét, mind a hangulatát. Egy őszi estén bármikor szívesen elővesszük, mert nekünk az elvonulás, a lenyugvás, a felkészülés hangulatát idézi. Ezzel szemben a Tavaszi Karnevál a címhez igazodva nagyon más. Itt a felfedezésen és a bolyongáson van a hangsúly. Felébredünk a téli álomból, megélénkül a természet, mi pedig mezítláb, a napfényben úszva kirohanunk a szabadba. Ezzel egy izgalmas ívet teremt a két játék között.

A Tavaszi Karnevál sokkal könnyedebb játék lett elődjénél. Kevesebb helyszín van, és kevesebb féle lehetőséggel találkozhatunk. E miatt már kisebbeknek is könnyen megtanítható, és egyszerűen játszható. Az alkatrészek jelölésrendszere nagyon egyértelmű, a tábla és a különböző útvonalak jól áttekinthetők. A szabálymagyarázat nagyjából 15 perc, ha valaki nem ismeri az előzményt.

A ligetekben begyűjthető erőforrásokat, ünnepségkártyákat, előőrsöket minden játék elején véletlenszerűen húzzuk, illetve a barát és ajándékkártyák is méretes paklival bírnak. Viszont a fő akcióhelyek nem módosulnak, ettől néha repetitívvé válhat.

Egytől öt főig játszható, és az ígért játékidő 60 perc. Tapasztalatunk szerint egy-két játékossal ¾ óra alatt lejátszható, négy-öt fővel inkább másfél órával érdemes számolni. Egyébként minden játékosszámmal kellemes élmény, talán öten válhat zavaróvá a holtidő, de a gyakorlat ezen is segít. Két-három parti után lendületes, pattogós lesz a játékmenet még ennyien is.

Aki igényli a fajsúlyosabb interakciót, annak csalódást kell okoznunk. Az ünnepségkártyákat leszámítva ebben nem sok részünk lesz.

Színvilága szépen illeszkedik a témához, és a címben ígért évszakhoz. A borító alapján viszont inkább tűnik gyerek, mint családi játéknak.

Szóló módja nem mutat nagy különbséget a többjátékoshoz képest, egyedül az ünnepségkártyák nem kerülnek játékba. Viszont elég furcsa, hogy az értékelés résznél nem tudjuk meg hogy nyertünk, vagy vesztettünk. A szabály a begyűjtött komponensek alapján generál egy értékelést, olyasmit, hogy „A sűrű erdő elragadóan lelkes felderítője”, vagy „juharvölgy szívélyesen aktív kószálója” és ebből mindenki döntse el, hogy jól teljesített-e. Különös megoldás. Talán kicsi gyerekeknek megfelelő pedagógiai módszer lehet, ha nem hirdetünk győztest, kérdés, hogy ilyen fiatalon leülnek-e szólóban játszani.

A meglepetés ereje

Számunkra a Tavaszi Karnevál nem lett annyira elragadó játék, mint a Juharvölgy Krónikája, viszont továbbra is megmaradt a világ bája, és jámbor attitűdje.

Tapasztalt játékosok számára könnyen kiismerhetővé válhat, de nem is árulja magát gémer játéknak. Egyszerű játékmenete, és tanulhatósága miatt bátran leülhetnek mellé kezdő játékosok vagy 8-9 éves gyerekek is. Egy bájos kis kirándulós családi játékra számítsatok.

Legfőképp azoknak ajánljuk, akik szeretnek kószálni, barangolni, gyűjtögetni és szívesen válnának „Sodró folyó fantáziadúsan komótos vadőreivé”.

A(z) Juharvölgy krónikája: Tavaszi karnevál társasjátékot a Reflexshop biztosította számunkra!

Keresd fel a boltot és tekintsd meg a játék adatlapját!


MEGNÉZEM A JÁTÉKOT
írta -- ARduel

Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!

Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!

22Máj

Dűlőre jutunk - Magyar palackba magyar bort!

Ismertető | 2024.05.22. 20:20:00

Vörösbor, fehérbor, rozé… készíts annyi bort, amennyit csak tudsz, hogy te teljesíthesd a legjobb megrendeléseket! De vigyázz, a dűlők közösek, és ha nem figyelsz, valaki más fogja őket leszüretelni!

08Jún

Amritsar: Az aranytemplom társasjáték bemutató

Ismertető | 2024.06.08. 10:00:00

Az Amritsar alapműködése egyszerű: lépsz az elefánttal, mankalázol a munkásokkal, majd végrehajtod a lehetséges akciókat. De a játék mélyebb rétegeiben egy sokkal összetettebb, számtalan ikont használó szabály és stratégiai rendszer áll.


Kommentek

  • noPublicFG

    2024-06-30 22:05:16

    Köszönet! 😊

  • Tozsi

    2024-06-30 13:36:37

    Nem, az Everdell-el nincs kapcsolódási pontja, maximum a cuki állatos megjelenés. 😉
    Folytatása viszont a Juharvölgy Krónikájának, abba a világba tartozik. ✌ Tematikailag ott a télre való bekuckózás kap főszerepet, ebben pedig kitavaszodik és elindul a készülődés a karneválra. 😎

  • noPublicFG

    2024-06-30 07:13:07

    Köszönöm a bemutatót!

    Nagyon kedves kis játék! Ezt ugyanabba a "világba" helyezték, mint az Everdell-t?

Népszerű

Friss

Címkék

Kapcsolódó játékok

  • Juharvölgy Krónikája
  • Juharvölgy krónikája: Tavaszi karnevál