Támogasd a Tarsasjatekok.com-ot a Patreonon! Támogatom!

Nagaraja - Kalandra Fel!

Az indiai őserdő mélyén megtalálták Ananta és Garuda ősi templomait. A legendák szerint telis-tele vannak kincsekkel, melyeket a kígyószerű nagák rejtettek tojásaikba. Két híres régész bőrébe bújva már fel is kerekedhetünk, hogy megszerezzük a kincseket és elnyerjük az ezzel járó Isteni hatalmat. Felkutathatjuk a veszélyek és csapdák övezte templomokat, melyet a nagák őriznek meg a Kígyókirálynak. De jól vigyázzon minden erre járó kincsvadász, aki kudarcot vall, arra örök átok vár!

Bruno Cathala és Théo Rivièr idei kétfős játéka ebbe világba vezet be minket, be egészen az őserdő mélyére, a templomok szívébe!

"Vigyázz Indi! Mozdul a fal!"

A Nagaraja minden körében 1-1 helyiséglapkáért megy a küzdelem. Ezek segítségével juthatunk el a győzelmi pontokat rejtő ereklyékig. Az a játékos, aki összegyűjt 25 pontnyi ereklyét, megnyeri a játékot. De légy résen, ha a templomban rejtőző 3 elátkozott ereklye mindegyikét felfordítod, azonnal elveszíted a játékot!

A helységlapka megszerzéséért kártyákat kell kijátszanunk, melyek felső része határozza meg, hogy milyen típusú és mennyiségű sorsvető rudakkal dobhatunk. A rudak oldalain pontok és naga szimbólumok láthatók, a nagyobb pontértéket dobó játékos lesz jogosult a lapkára. Azonban, mint minden jó régésznek, van még egy két trükk a tarsolyunkban. Az a játékos, aki legalább 1 naga szimbólumot dobott összecsaphat ellenfelével. Ilyenkor kijátszhatunk újabb kártyalapokat a kezünkből, amiknek most az alsó részén látható hatását aktiválhatjuk. A hatásoknak négy típusa van:

  • a sorsvető rudakra ható, ezekkel plusz pontokat szerezhetünk vagy eldobathatunk ellenfelünk vetőrudjaiból,
  • az ereklyékre ható, mellyel megnézhetünk vagy megcserélhetünk kincslapkákat
  • a helységlapkára hatókkal a lehelyezett lapkáinkat felcserélhetjük vagy elforgathatjuk, illetve
  • a kártyákra hatókkal újabb kártyákat vehetünk fel vagy dobhatunk el.

A játékosok felváltva annyi lapot játszhatnak ki, ahány naga szimbólumot dobtak.

Az összecsapás végső győztese elnyeri a lapkát és elkezdheti építeni az utat a kincsekhez. A folyosókon bolyongva amuletteket is találhatunk, melyek plusz képességeket és apróbb kincseket is rejtenek. Így építjük lapkáról lapkára, útról útra folyosóinkat, és igyekszünk a templomunk kincseit gyorsabban összegyűjteni, mint ellenfelünk.

"Szerencse és dicsőség kölyök... szerencse és dicsőség."

Bár a játékban elég jelentős a szerencsefaktor, véleményünk szerint ennek mértéke nagyobbrészt a játékosra van bízva. Amikor egy értékes lapért megy a küzdelem mi határozzuk meg, hogy inkább több pontot adó barna rudakkal, vagy több naga szimbólumot tartalmazó zöld rúddal akarunk dobni, amivel a régóta fejlesztett paklinkat hívhatjuk csatába.

És itt fontos megragadni, hogy Naga Raja földjén jelentős konfliktusok zajlanak, ami sok játékost zavarhat. A kincskeresők egy nagyon várt lapkára feltudnak készülni és, ha úgy adódik, jó kis kártyacsaták alakulhatnak ki a játékosok között.

"Ha jó régész akarsz lenni, akkor gyere ki a könyvtárból!"

Mint ahogy Cathala legtöbb munkájában, itt is tényeken alapuló kerettörténetet kapunk. A szerző ugyanis egy ősi hindu legendát vett alapul, mely Ananta, Naga Raja isten gyermeke és ellensége Garuda madáristen templomaiban játszódik.

Bár a sorsvető rudakat valóban megoldhatták volna 4 oldalú dobókockákkal is, de érdemes tudni, hogy a vetőrudak szintén ősi tárgyak, melyekhez hasonló rudakat az említett templomok feltárásakor is találtak. Bár valóban olcsóbb lett volna klasszikus kockákkal megoldani, de a vető rudakkal a játék még stílusosabb és autentikusabb lett.

Vincent Dutré a játék grafikusa, nagyon kitett magáért. A játék dobozában varázslatos inzert fogadja az ide látogatókat, és mind az illusztrációk, mind a komponensek kiváló hangulatot teremtenek. Mi igazán Indiana Jones bőrében éreztük magunkat és egy-egy kártyát kijátszva valóban olyan, mintha csapdát állítanánk ellenfelünknek, vagy egy titkos ajtó mögött új kártyákat találnánk, de a mozgó fogaskerekek miatt átalakuló labirintus is valóban olyanná teszi a játékot, mintha Indi és ellenfele, René Belloq kutatnánk az ősi romok között.

"És kérem, jegyezzenek meg valamit! Az "X" sosem jelöli a kincs helyét a térképen."

A szabály bár tartalmaz 1-2 fordítási hibát, a szabálykönyv nagyon jól kidolgozott, logikusan feléptett és érthető.

A játék több lehetőséget is ad a konfrontációra, hiszen vannak kártyaképességek, melyek bár az ellenfélre hatnak, de kevés az a helyzet amikor megéri kitolni a másikkal, vagy egyszerűen jobban megérheti a rudakat használni, mint a hatást. Ezért megannyi döntés, mérlegelés és taktika rejtőzik a játékban.

Szerintünk ez a játék nagyon el lett találva, számunkra komoly élmény minden játékalkalom. A szerencsefaktort teljesen kezelhetőnek érezzük, és a sokféle mechanizmus is jól beleillik a témába.

A(z) Nagaraja társasjátékot a Gémklub biztosította számunkra!

Keresd fel a boltot és tekintsd meg a játék adatlapját!


MEGNÉZEM A JÁTÉKOT
írta -- ARduel

Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!

Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!

17Dec

Pálcát szegezz! - Harry Potter: Roxforti csaták

Ismertető | 2019.12.17. 06:00:00

A Reflexshop jóvoltából Harry Potter ismét visszatér, azonban ezúttal nem a könyvesboltokban, a mozivásznon vagy videójátékbolt polcain találhatjuk a legújabb varázsadagunkat, hanem a társasjáték boltokban kell szemfülesebben körbenéznünk.

15Jan

Cultistorm - Cthulhu kihívása

Ismertető | 2020.01.15. 16:30:00

Félőrült szektások járják a vidéket, hogy emberáldozatot találjanak borzalmas istenünk számára. A nyomozóknak magával az idővel kell versenyezniük, hogy saját épelméjük árán is megakadályozzák a Mérhetetlen Vének eljövetelét.


Népszerű

Friss

Címkék

Kapcsolódó játékok

  • Nagaraja