Üdvözlet (újra) a Mélyben - Nyúlszívűek kíméljenek!

Az Üdvözlet a Mélyben és a folytatása a klasszikus fantasy sztereotípiák antitézisét testesítik meg: a kalandozók nem azon versengenek, hogy ki rohan be először a kazamatába, hanem hogy ki megy be egyáltalán.

A Gonosz barlang előtt felsorakozó kalandozócsapat elszánt arccal figyeli az üreg vészjósló sötétségbe burkolózó bejáratát. A varázsló fölolvassa az utolsó szavakat is a tekrecséről, mire a levegő szó szerint vibrálni kezd körülötte, ahogy az elszabaduló mágikus energiák átformálják a valóságot. A harcos sisakja mögül végigméri ezüstösen csillogó kardját, majd lassan védekező állásba helyezkedik. A tolvaj hangtalan léptekkel a bejárat felé oson, kezében döfésre emelt, méregtől csöpögő tőrével. Egyszer csak a barlang szájából mély, robajlás szerű morgás tör elő, a levegőt pedig betölti a sárkánylehellet semmivel sem összetéveszthető, kénes bűze. Ekkor az addig rezzenéstelen arccal ülő barbár fölpattan a földről, kezébe kapja vérfoltos csatabárdját, majd így szól: „Jujj, hát én oda nem merek bemenni.

Kiábrándító, nem? Az Üdvözlet a Mélyben és a folytatása a klasszikus fantasy sztereotípiák antitézisét testesítik meg: a kalandozók nem azon versengenek, hogy ki rohan be először a kazamatába, hanem, hogy ki megy be egyáltalán.

Kaland, játék...

Minden fordulóban egy másik hős próbál szerencsét a Mélyben, legfeljebb hatféle, saját felszereléssel. A játékosok előtt egy szörnypakli fekszik, ezekből fog szépen lassan felépülni a kazamata, vagyis a legyőzendő szörnyek sora.

Amikor egy játékoson van a sor, három dolgot tehet. Ha kiszáll, akkor ebben a fordulóban nem vesz részt többet. Biztosan nem veszít életet, de fordulót nyerni sem fog. Ha nem száll ki, akkor megnézheti a szörnypakli legfelső lapját. Ezt vagy beteszi a kazamatába, nehezítve ezzel a kihívást – vagy kiveszi a játékból, de ekkor a kalandozó egy tárgyat is elbukik, ami szintén nehezíti a kihívást.

Egy forduló addig tart, amíg egy kivételével mindenki passzolt. Ennek az egy embernek kell végigmennie az összegyűjtött szörnyeken, egyesével felcsapkodva a lapokat. Minden rém az erejének megfelelőt sebzi a kalandozón, kivéve, ha az rendelkezik azzal a tárggyal, ami az adott szörnyet legyőzi. A hős akkor bukik el, ha a bent lévő szörnyek nullára sebezték és akkor éli túl, ha a kaland végére marad akár egyetlen pont életerje is.

Nyerni kétféleképpen lehet. Vagy túl kell élni két kört a kazamatában vagy meg kell várni, amíg mindenki más kiesik a játékból. Ebből következően taktika is kétféle van. Sajnos a defenzív stílust kedvelőket el kell keserítsem. A túlzott passzivitás legalább annyira veszélyes, mint a meggondolatlan kockázatvállalás. Ha elegendő felszerelést vihetnek magukkal, a kalandozók meglepően nagy szörnyhordákat is képesek lerázni magukról. Ha el is bukják a kalandot, az rendszerint egy vagy két jól elhelyezett rémségen múlik.

Kockázat

Úgyhogy – mint minden blöffölős játékban – kockáztatni kell. A legjobb taktika az, ha a többik kedvét vesszük el attól, hogy bemenjenek a labirintusba. Eldobhatunk néhány haszontalan tárgyat vagy sok mérlegelés után betehetünk egy szörnyet, ami valójában nem is jelent nagy veszélyt. Vagy megpróbálhatjuk valóban telepakolni a paklit, csak vigyázni kell, nehogy a saját csapdánkba essünk bele.

A játék egy forduló után már érthető is, csak a kalandozók tárgyait kellhet esetleg még egyszer elmagyarázni. A grafika gyönyörű, színes, csak úgy vonzza az ember tekintetét. Úgy látszik, hogy ha aranyos állatok vagy high fantasy illusztrálásáról van szó, Paul Mafayon egyszerűen nem tud hibázni.

Az Üdvözlet a Mélyben még 2013-ban jelent meg Japánban, Dungeon of Mandom néven. Ebben a verzióban csak egyféle hős szerepelt és a kártyákon is komolyabb, sötétebb illusztrációk szerepeltek. A színes változat még abban az évben megjelent a Iello gondozásában, de a kiegészítőre három évet várni kellett.  Az Üdvözlet újra a Mélyben önállóan játszható alapjáték, de a komponensek terén is látni némi eltérést. Az új kiadáshoz jár egy életerőszámláló, hogy könnyebb legyen követni a karakter pályafutását és a szörnyek képességei is egy fokkal összetettebbek lettek.

Mint említettem, megtanulni egyik játékot sem lesz nehéz, csak az újabb veziót lehet, hogy készer kell elmagyarázni, mire mindenki megérti. Ezen felül teljesen mindegy, hogy melyikkel kezdesz. Dönthetsz nyugodtan az alapján, hogy a hagyományosabb (harcos, tolvaj, varázsló, barbár) vagy a kicsit furább (nekromanta, nindzsa, bárd, hercegnő) karekterek jönnek be.

Az Üdvözlet (újra) a Mélyben remek töltelékjáték, de kiváló bevezető is lehet azok számára, akik kedvelik a fantasyt, de nem akarnak azonnal nekivágni egy izmosabb dungeon crawlernek. Végül egy titok: bár a dobozon négy játékost írnak maximumnak, nyugodtan nekiülhettek öten is.

A(z) Üdvözlet újra a Mélyben társasjátékot a Reflexshop biztosította számunkra!

Keresd fel a boltot és tekintsd meg a játék adatlapját!


MEGNÉZEM A JÁTÉKOT

15Okt

Table Talk 25. rész Társasjáték Díjak

Érdekes | 2019.10.15. 08:00:00

Gál József és Horváth Balázs a Table Talk 25. részében a hazai és nemzetközi társasjáték díjakról beszélgetnek.

15Okt

Kickstarter körkép - 42. hét

Érdekes | 2019.10.15. 07:00:00

Érdekelnek a jövő év társasjátékai? Támogatnál valami feltörekvő projektet? Kövesd a heti rendszerességgel jelentkező Kickstarter ajánlónkat és ne maradj le semmi érdekesről!


Kommentek

  • Wiwiiikkeeh

    2019-09-02 14:31:59

    Ez egy nagyszerű társasjáték, az első részéhez képest sokkal jobb kivitelezési formában. Újítás benne a pontozó tábla ami nagyban megkönnyíti a pontozást. Ami mégegy pluszt hozzáad, hogy ha mind két játékot ismerjük akár össze is keverhetjük őket, ezzel több szörnyet kapva. A játékban vannak különleges eseménykártyák is, melyek még változatosabbá varázsolják a játékélményt.

Népszerű

Ludens Blog bejegyzései

  • Skulk Hollow - Titánok harca

    2019.10.01. 19:04:51 / teszt, ajánló, játék, társasjáték, kickstarter

    "Hű, ez aztán bitang jól néz ki!" - szaladt ki a számon, mielőtt beszálltam volna a Skulk Hollow Kickstarter kampányába. Nagyon lelkesen pötyögtem be a kártyaszámomat, mert a...

  • Gamer hírek 28.

    2019.09.26. 08:58:15 / játék, hír, társasjáték, kickstarter, roll_write

    Magic Mars  Úgy néz ki, a társasjátékok új Cthulhuja a Mars lesz. A gyorsasági-kapkodós fantasy, a Magic Maze új verziója, a Magic Maze on Mars a vörös bolygón fog játszódni...

  • Gamer hírek 27.

    2019.09.15. 21:24:00 / játék, hír, fantasy_flight_games, társasjáték, unikornis, kickstarter

    BRÉKING! A Fantasy Flight "visszább vesz" a kiegészítőkből!  És ez nem vicc. Ezt maga az FFG egyik feje, Andrew Navaro jelentette be egy blogposztjában, ami valójában egy korábbi...

  • Nyerj roll&write játékokat a Ludenssel!

    2019.09.12. 23:29:41 / játék, nyeremény, társasjáték, compaya, roll_write

    Most, hogy egy egész hetet töltöttél a roll&write játékok tanulmányozásával, bizonyára szeretnél kipróbálni egy párat. Nos, jó hírem van: a ComPaYa jóvoltából egy Ganz Schön...

  • Második esély - Harmadik esély, negyedik esély...

    2019.09.12. 00:04:27 / teszt, ajánló, játék, rajz, terület, társasjáték, roll_write

    Uwe Rosenbergnek van valami fura vonzódása a területlefedéshez. A Patchwork után még próbálkozott a Feast for Odinban valami összetett mechanikával elfedni ezt, de aztán...

Friss

Címkék

Kapcsolódó játékok

  • Üdvözlet a Mélyben
  • Üdvözlet újra a Mélyben