A hajsza
A hajsza
A hajsza
A hajsza
Videó beküldése

A hajsza társasjáték

társasjáték, 2023
Értékelem!

A hajsza egy könnyen tanulható társasjáték, 2 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 20 - 45 perc. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 14 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a kampány/harci kártya vezérelt, a hatszög-rács, az akció/esemény és a hidden movement mechanizmusokra. A Hajszában egy izgalmas...

A hajsza egy könnyen tanulható társasjáték, 2 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 20 - 45 perc. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 14 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a kampány/harci kártya vezérelt, a hatszög-rács, az akció/esemény és a hidden movement mechanizmusokra.

A Szellemlovas leírása:

A Hajszában egy izgalmas csata részesei lehetünk, amely meghatározza a második világháború kimenetelét.

1939. szeptember: az Admiral Graf Spee német nehézcirkáló parancsnoka, Hans Langsdorff parancsot kap, hogy süllyesszék el a lehető legtöbb brit teherhajót az Atlanti-óceán déli részén. Célja, hogy feltartóztassa az Atlanti-óceánon áthaladó hajókat, és megakadályozza, hogy a szállítmányok eljussanak az Egyesült Királyságba és más célállomásokra.

Az első hónapokban beválik a terv: néhány héten belül az Admiral Graf Spee 9 teherhajót süllyeszt el, és csaknem 50 000 bruttó regisztertonnát küld a tengerfenékre. Ez a gigantikus veszteség hatalmas nyomással nehezedik a hadsereg parancsnokságára a londoni Whitehallban. A teherhajók legjobb védelme érdekében az Admiralitás több vadászcsoportot (3 csatahajót, 4 repülőgép-hordozót és 16 cirkálót) küld az Admiral Graf Spee felkutatására és megsemmisítésére.

A Hajsza egy aszimmetrikus párbaj játék, ahol az egyik játékos a brit Királyi Haditengerészetet irányítja, míg a másik játékos a német Kriegsmarine-t képviseli. Mindkét játékost más-más cél vezérel. A győzelemhez a német félnek sikeresen rejtve kell maradnia a britek elől, és öt teherszállítóhajót kell elsüllyesztenie. Mindeközben, a briteknek az Admiral Graf Spee-t kell üldözőbe venniük, majd egy végső csatában legyőzni a németeket. A játékot a csata győztese nyeri. Vajon a Királyi Haditengerészet képes lesz-e kihasználni számbeli fölényét, vagy a Kriegsmarine lesz az, akinek ravasz és rafinált stratégiájával sikerül megbuktatnia riválisát?

Magyar nyelvű játékszabály
Letöltés

Forrás: Szellemlovas
Az üzletekben most 39% kedvezménnyel kaphatod meg ezt a játékot!
  • 5 000 Ft-tól
  • 16 ajánlat

Kategória: Tenger, Háború, Blöff, Következtető, II. világháború
Mechanizmus: Kampány/Harci kártya vezérelt, Hatszög-rács, Akció/Esemény, Hidden Movement

Videók

A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!

Üzletek

Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!

2

Párosan

Már ketten is játszható! Remek kikapcsolódás lehet pároknak is!

A hajsza társasjáték vásárlása, árak és üzletek

A felhasználók ajánlatai

A hajszaszelteher, Békéscsaba

Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Békéscsaba! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!

Csak bontott, nem játszott. Csomagküldés Foxpost/Packeta. Az ár a csomagküldés díját nem tartalmazza.

0 érdeklődő


A hajszaapostol.geri, Veszprém

Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Veszprém! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!

Kitűnő állapotban, gyári kártyavédőzve, csak egyszer játszottuk.

1 érdeklődő


A hajszapetra30, Budapest III. kerület

Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Budapest III. kerület! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!

Új, bontatlan magyar nyelvű. Csere nem érdekel.

1 érdeklődő




Árkalkulátor

Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!

A hajsza társasjáték videók (12)

Kapcsolódó cikkek

Kommentek

Kommentek

  • lrekasi

    2024-06-22 14:23:12

    További pár játék után kitartóan keresve a brittekkel a nyerési stratégiát azt kell, hogy mondjam, vagy nem vagyok elég okos, vagy sérült a játék.

    5 teherhajót kellene kikötőbe vinni. A zsákban lévő 3 Dél Afrikából induló ignorálható a német játékos által. Így a játék tulajdonképpen teljes ideje alatt a brazil kikötő körül játszódik a tábla kb negyedén. Itt a német utánpótlás hajót lerakva kockázat nélkül húzhatja fel kezét 5-re. 4/6 esélye van a süllyesztésre a repülő segítségével, aminek javítása csak 1 akció pont. A britteknek csak 4 reakció kártyája van a 18-ból, és ekkor is csak 50% esély a sikeres keresésre. Hiába őrizgeti a part mentén őket, mivel csak 1-et mozoghatnak, könnyű utolérni és elsüllyeszteni. Nagyon gyenge játékos ellen van csak esély. Ráadásul a britt keresési szabály el van írva, mert nem bármelyik egység kereshet, hanem csak haderő.

    Tegyük fel, hogy az elején sok-sok pontért játékba tudja hozni az összes csatahajót. Ekkorra 3 teherhajó biztosan elsüllyed. Dolgozhat eseménnyel, de akkor nem mozog, és az események nem elég erősek a 0 mozgás kiküszöbölésére. Ha meg keres, keveset mozog, a sárga korong meg kevés infót ad, hiszen kb mindig lehet tudni melyik 3-4 mezőn van a frittz. De odajutni, keresni már drága mulatság.

    Kár érte. Többet kellett volna vaktesztelni.

  • lrekasi

    2024-06-15 14:52:46

    Friss szerzemény, és pusztán 1 játék utáni élmény. A fiam a németekkel volt, én a brittekkel. Buktam, de nagyon. Ha ennyiből vonnám le a következtetést, hogy jó-e a játék, akkor azt mondanám, hogy egyáltalán nem. De nem eszik ennyire forrón.

    Végiggondoltam, mit csináltam rosszul - azon túl, hogy a magyar szabály picit eltér a bgg-n találhatótól, persze, lehet hogy volt módosítva. Pl. a magyar szabályból nem egyértelmű, hogy a brittekkel annyi támadó egységedet mozgatod, amennyit akarsz. Az meg az angolból sem, hogy amíg akciópontért játszod ki a kártyád, akkor vajon csak 1 hajóval, vagy mindeggyikkel kereshetsz 1-1 pontért. Mi úgy játszottuk, hogy igen.

    Szóval első érzetre: a németekkel könnyebb játszani, még úgy is, hogy csak 1 hajóval tud érdemben akciózni, és még úgy is, hogy csak 3 kártyával operál, ha nem tudja feltölteni a kezét 5re. Ráadásul a németek kb. minden keresésüket sikeresnek mondhatják, mert a repülő besegít, és ez körönként a javítás miatt csak 1 pontjába kerül, amíg el nem dobál esemény kártyákat. A brittekkel drágább naszádot játékba hozni.

    Ami nem tetszik: a német csatahajó inkább tengeralattjáró, mint hajó, mert rejtetten mozog. Ráadásul az utánpótlás hajója nem támadható, ami játékélményben, olyan... meh.

    Amit elbénáztam első játékban: nem használtam a keresés akciót, mondván, hogy 5+ dobás kell hozzá, és 1 akció, szóval pocsékolás, mert 1 hadihajóval akartam megvédeni 2 teljesen máshova tartó teherszállítót. Hiba volt. Minél előbb játékba kell hozni a hajókat, költeni a nagy mozgáspontú kártyákat, pörgetni a kártyákat keresésre, mert ha kifogy a húzópakli, akkor újrakeverés van. Érdemes 1-1 reakciókártyát megtartani a kézben, hogy ki tudjuk váltani a végső csatát. A végső csata... szerintem nem csak annyi, hogy lepakolod, aztán lesz valahogy. Figyeln kell, hogy a másiknál kimentek-e olyan kártyák, amelyek erre befolyással lehetnek.

    Nem olyan kompakt játék, mint az Air, Land, and Sea. A két oldal nagyon más, és a kártyákat tanulni kell.

  • sutogyuszi4

    2023-11-15 15:20:50

    Köszönöm szépen, így már tiszta lett minden

  • kardostibor44

    2023-11-15 12:17:24

    Egy fordulóban egy kártyát játszhatsz ki mindkét oldallal. A brit oldal dobhat el még lapokat, hogy erősítsen bizonyos akciókat. Ha egy kártyán van elég akciópont, akkor a német játékos a süllyesztés után még elmozoghat, ha jól emlékszem. Ha nincs, akkor viszont a brit tudhatja, hogy ott van, de még oda is kell mennie hadihajóval, plusz még a keresésnek is sikeresnek kell lenni, szóval nem feltétlenül van könnyű dolga akkor sem.

  • sutogyuszi4

    2023-11-15 04:27:49

    Tisztábban fogalmazva mint pl. német játékos AP pontokért az én fordulomban ki tudok játszani több kártyát vagy csak egyet?

  • sutogyuszi4

    2023-11-14 19:53:10

    Szia, egyvalamit nem értek, a német játékos a Keresés és Támadás akciónal, ha felfedi a cirkáló helyet, és pl. sulyeszt is, utánna mi történik a német cirkálóval mert a brit játékos már ismeri a helyzetet? Nem nagyon tudtam ezt kiszedni a szabály könyvből. Meg ami nem tiszta, mindkét játékos 5 kártyával kezd, egy forduló során egy játékos csak 1 kártyát játszhat ki, vagy többet?

    Köszönöm szépen a segitseget

  • jupeter

    2023-10-10 17:22:10

    Van részbeni igazság az előző hozzászólásban, de azért nem ennyire szörnyű szerintem a helyzet, sőt. Igaz, én a félig tele pohár típus vagyok, szóval inkább a pozitív dolgokat látom meg, ahhoz nagyon ergyának kell lennie valaminek, hogy teljesen leírja magát nálam (jó, erre is van pár társasjáték példa).

    A kockadobás valid megállapítás, és nekem pl. a történelmi befejezés sem annyira "jött át" a montevideós kártyákkal, igaz, valóban van kihívás abban, hogy megtartod-e a végére, hátha sikerül becserkészni a német hajót. Ami viszont tetszett, az a dedukció. Én ebben nem vagyok olyan jó, de nagy sikerélményt jelentett, amikor többször helyesen becsültem meg, hová mozoghatnak majd a teherhajók, és úgy már sokkal könnyebb dolgom volt. Szintén a játék mellett szól nálam a gyors ki- és elpakolás.

  • petersson8

    2023-09-29 23:06:20

    Én vakon bízok általában Szőllősi Peti döntéseiben, de ez egy orbitáls mellényúlás volt. Nekem a Watergate az egyik kedvencem, szeretem a szerzőt, a komponens minőség magas. De a játék.... fuh.... a rejtett mozgás benne unalmas, a végső csata kb egy autóskártya színvonalával és élményével vetekszik, a kártyavezérelt játékmenet taktikailag zsákutca... amúgy pedig lehet dobálni a kockát, ha akarsz valamit, szerencsejáték rulez.

    Ez egy szégyenfolt a szememben a modern társasjáték szennyesén is, a Ki nevet a végén tízszer jobban szórakoztat, pedig 0-val elvileg nincs értelme szorozni....

    Persze attól még lehet, hogy csak én vagyok ilyen aljas ezzel a játékkal és másnak meg nagy kedvenc lesz. Nálam első játék után repült is az eladandók közé - el is kelt... picit lelkiismeretfurdalásom van emiatt, hogy mást tettem ki ezzel ennek az élménynek...

  • MaRo

    2023-09-29 22:57:44

    Erről a játékról esetleg van már valakinek tapasztalata? Főleg az érdekelne hogy más hasonló vagy nevén nevezve mr jackhez képest mennyire érdemes szemezni vele?

    Bàr nekem úgy tűnt hogy a kettő nem annyira említhető egy lapon de ezzel a mechanikával nincs sok tapasztalatom és annak ellenére, hogy a témája vonz és a történelmi kitekintése is tetszik nem biztos, hogy belefektetnék ha nem ad más élményt annak ellenére, hogy az előrendelése hajszálon múlt a farkasokkal egyetemben.

    Mondjuk igaz, hogy Szőllősi Peti videóján és a játék adatlapján kívül nem nagyon kutakodtam még a játék után én sem mindenesetre több vélemény sosem árt. :)

Részletes adatok

Részletek

  • Játékidő:  20 - 45 perc
  • Játékosok:  2
  • Ajánlott életkor:  14+
  • Komplexitás:  Egyszerű
  • Tervező:  Matthias Cramer, Engin Kunter
  • Illusztrátor:  Albert Monteys
  • Kiadók:  Nuts! Publishing, Vagabund, Ergo Ludo Editions, 25th Century Games, Fox in the Box, Banana Games, Salt & Pepper Games, Yayoi The Dreamer
  • Elérhető nyelvek:  cseh, kínai, angol, francia, magyar, olasz, spanyol

Alternatív nevei


Kiadások

  • 25th Century Games English edition
    • Kiadás éve: 2023
    • Nyelv: angol
    • Méretek: 20.3 cm x 20.3 cm x 5.1 cm
  • Czech edition
    • Kiadás éve: 2023
    • Nyelv: cseh
  • French edition
    • Kiadás éve: 2023
    • Nyelv: francia
  • Hungarian edition
    • Kiadás éve: 2023
    • Nyelv: magyar
  • Salt & Pepper English edition
    • Kiadás éve: 2023
    • Nyelv: angol
  • Simplified Chinese edition
    • Kiadás éve: 2023
    • Nyelv: kínai
  • Spanish edition
    • Kiadás éve: 2023
    • Nyelv: spanyol
  • Traditional Chinese edition
    • Kiadás éve: 2023
    • Nyelv: kínai
  • Italian edition
    • Kiadás éve: 2024
    • Nyelv: olasz

Hasonló játékok

Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) A hajsza társasjátékhoz