A Space Hulk (fourth edition) egy közepesen összetett társasjáték, 2 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 1 óra. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít az akció pontok, a moduláris tábla, a kockadobás, a rács mozgás és a res-02 stat check mechanizmusokra.
Kategória:
Sci-Fi, Harc, Miniatűrök
Mechanizmus:
Akció pontok, Moduláris tábla, Kockadobás, Rács mozgás, RES-02 Stat Check
A társasjátékhoz oktató és bemutató videók nyújtanak segítséget! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Már ketten is játszható! Remek kikapcsolódás lehet pároknak is!
Ebben a társasjátékban megelevenednek a könyvekből, filmekből és számítógépes játékokból ismert tudományos fantasztikus történetek.
Jelenleg egyik üzletben sem kapható a játék! Állíts be egy árufigyelést, hogy értesülj, amikor újra kapható lesz a boltokban!
2022-02-06 14:24:51
A Space Hulk számomra a játékok alfája és omegája - Alfa, mert itt kezdődött a videojátékok iránti rajongásom a Space Hulk: Vengeance of the Blood Angels láttán. És Omega, mert évekkel később, mikor megtudtam, hogy ez egy asztali játék 1989-ből, tudtam, hogy meg kell szereznem valamelyik kiadását. Laza két és fél évtizedet tekerünk az időben, és így is lett :)
A negyedik kiadásra javított szabályfüzet, maszív karton elemek, a Games Workshoptól megszokott minőségű figurák (push-fit, magyarán nem kell ragasztani őket, bár én ajánlom ha már egyszer jól passzolnak) kaptak helyt a masszív és súlyos dobozban. A játékhoz egy kisebb kampányt is kapunk, de semmi sem gátolja a játékosokat abban, hogy saját pályákat és küldetéseket állítsanak össze, gyakorlatilag végtelenre növelve a játék újrajátszhatóságát.
A Space Hulk aszimmetrikus, az Űrgárdistákkal az egyik oldalon és Génorzókkal a másikon: előbbiek lőnek, lassúak és kevesen vannak, valamint nem egyenfelszerelést kaptak; utóbbiak végtelenítve érkezhetnek, csak karmolászni tudnak de azt nagyon, emellett gyorsak is. Meghalni könnyű, a szűk folyosók előnnyé kovácsolhatók mindkét oldal számára, a pozicionálás elsődleges fontosságú. A küldetések többségében nem lehet húzni az időt, mert korlátozott a körök száma is, opcionálisan a körökre fordítható idő hosszát homokórával is behatárolhatjuk.
A beragadó és az újratöltést igénylő fegyverekkel mindig számolni kell, ahogy a nehézkesen cammogó erőpáncélba bújtatott urak sem kifejezetten fürgék. A Génorzóknak pedig meg kell fontolnia, hogy melyik jelzőjét mikor fedi fel (egy jelző alatt akár egy kisebb csapat is meghúzódhat), vagy hogy hol hozza játékba azokat. Maga a harc dobókockához kötött, de okos pozicionálással csökkenthető a kockázat - és nagyjából ezzel meg is ragadtuk a játék lényegét is: ezek a a kockázatmenedzsment és a jó taktika.
A játékból csak úgy dől a nagybetűs hangulat, de a Warhammer 40k gyenge pontom, szóval csak azoknak ajánlom, akik tudják, mibe ártják magukat.
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Space Hulk (fourth edition) társasjátékhoz