Az Abyss Pocket egy könnyen tanulható társasjáték, 2 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő rövid, csak 30 perc. A társast, a könnyebb tanulhatósága miatt, akár már 8 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a lapka-elhelyezés, a kollekció gyűjtés, a kártya húzás és a minták mechanizmusokra. A Conspiracy: Abyss Universe egy, az Abyss...
Az Abyss Pocket egy könnyen tanulható társasjáték, 2 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő rövid, csak 30 perc. A társast, a könnyebb tanulhatósága miatt, akár már 8 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a lapka-elhelyezés, a kollekció gyűjtés, a kártya húzás és a minták mechanizmusokra.
A Conspiracy: Abyss Universe egy, az Abyss világában játszódó kártyajáték.
A játék kártyapaklija öt különböző színű kártyákból áll, mindegyik színből tizenkettő van, a kártyák pedig 0-6-ig vannak számozva. A játékban minden játékos kártyákat húz – draftol -, és egy fordított piramist épít fel, egy öt kártyából álló sorral kezdve, majd négy kártyát helyez alá, majd hármat az alá, stb.
Egy körben felhúzhatsz a húzópakliból maximum 3 kártyát, amik közül egyet kiválasztasz, beépíted az aktuális sorodba, majd a megmaradt kártyákat a színük szerint csoportosítva a pakli mellé rakod; vagy pedig felveszed a pakli melletti egyik szín összes lapját, és hozzáadod az aktuális sorodhoz.
Amint a soraidban lévő kártyák között van két egyforma kulcs vagy három különböző kulcs, vedd el a felfedett helyszínkártyát vagy a helyszínpakli legfelső lapját, és tedd rá a legvégső kulcsos kártyára. A helyszínkártyák növelik a kártya értékét, és néha különleges képességekkel bírnak. Néhány kártyán gyöngyök vannak, és ha neked legalább annyi, vagy több gyöngyöd van, mint akinél a gyöngytöbbségi kártya van, akkor átveszed tőle a kártyát.
A játék akkor véget ér, amint valaki teljesen befejezi a piramisát. Ekkor minden játékos összeszámolja a pontjait. Minden színért annyi pontot kapsz, amennyi a piramisodban lévő legnagyobb értékű kártya értéke. Ezenkívül minden szín esetében megnézed a piramisodban lévő kártyák legnagyobb értékű csoportját, és minden ilyen kártya után 3 pontot kapsz. További 5 pont jár a gyöngytöbbségi kártya után. Akinek végül a legmagasabb pontszáma van, az nyeri a játékot.
Angol nyelvű játékszabály
Letöltés
Kategória:
Kártyajáték, Tenger, Fantasy
Mechanizmus:
Lapka-elhelyezés, Kollekció gyűjtés, Kártya húzás, Minták
Ehhez a társasjátékhoz elérhető magyar szabálykönyv, amit ide kattintva le is tudsz tölteni!
A társasjátékhoz oktató és bemutató videók nyújtanak segítséget! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
2021-04-29 18:37:30
A játék gyönyörű, akárcsak az eredeti Abyss. Engem teljesen elbűvöl mindkét alkotás víz alatti világa. A fém doboz kellemes méretű, bár a belső insert hiányzik, de a játék bgg oldalán található terv, amivel kartonból pillanatok alatt helyes kis insertet készíthetünk.
A játekmenet gyors, pörgös, sok döntési helyzettel. Kellemesen megmozgatja az agyat, könnyed, de van mélysége. 10 éves kortól könnyen tanulható és játszható. Nyelvfüggetlenek a kártyák. Ketten is kiváló szórakozás egy nehéz nap után.
Bátran ajánlom!
2021-04-29 18:29:53
Ponszámítás:
1. A legbefolyásosabb lordjaidnak a BP összege.
2. A helykártyáid BP összege.
3. A legnagyobb koalíciód lordjainak száma 3-al megszorova.
4. 5 BP-t kap az a játékos, akinél a gyöngymester token van.
A legtöbb BP-vel rendelkező játékos nyert.
2021-04-29 18:26:26
A szabályokról röviden:
Előkészületek: 1. Keverd meg a lordok pakliját és úgy tedd le, hogy legyen mellette hely az egyes osztályonkénti dobópakliknak (5db). 2. A helykártyákat megkeverve képpel lefelé tedd le és a legfelső lapot felfordítva helyezd mellé. 3. A játékosok kapjanak osztályonként 1-1 címertokent. 4. A gyöngymester tokent helyezd a gyöngypálya 0 helyére.
Akciók: 1. Húzz a lordok paklijából 1-3 lordot, válassz egyet és helyezd magad elé úgy, hogy a további lordjaiddal egy fordított piramist fogsz felépíteni (felső sorba 5, alatta 4, 3, 2 a legalsó sorban 1 lordod lesz). A maradék lordokat dobd az osztályuknak megfelelő dobópakliba úgy, hogy a befolyáspontjuk (BP) és a képességük látszódjon (pl. adnak egy ezüst kulcsot, 2 gyöngyöt, stb.). Vagy, válassz egy dobópaklit és a benne lévő lordokat tetszőleges sorrendben helyezd fel a piramisodba. ( A piramist felülről haladva lefelé soronként balról jobbra töltjük fel lordokkal.) 2. Hajtsd végre a szenátusba helyezett lordod képességét. 3. A címertokent mindig helyezd át osztályonként az éppen legnagyobb BP-vel rendelkező lordodra. 4. Ha két arany/ezüst kulcsod jön össze, akkor vagy húzz 1-3 helykártyát (válassz közülük egyet és tedd az utolsó kulcsos lordra, jelezve azt, hogy ezek a kulcsok be vannak váltva) és a többit dobd el képpel felfelé a pakli mellé; vagy válassz egy helykártyát az eldobottak közül és azt tedd az utolsó kulcsra. Ha két különböző színű kulcsod van, akkor várd meg a harmadik kulcsot és arra tedd a választott helykártyát. Ha kell, akkor hajtsd végre a helykártya képességét. 5. Ha gyöngyöt kapsz, akkor számold össze azokat, amiket eddig szereztél és a gyöngymester tokent helyezd arra a számra a pályáján, ahány gyöngyöd van, majd vedd magadhoz az 5BP tokent. Ha valaki több gyöngyre tesz szert, mint te, akkor az áthelyezi a gyöngymester tokent és magához veszi az 5BP tokent. 6. Az azonos osztályú szomszédos lordok koalíciót alkotnak, amivel a játék végén értékes pontokat szereznek.
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Abyss Pocket társasjátékhoz