A Dungeon Petz egy összetett társasjáték, 2 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő 1.5 óra. A játék több, összesen 3 jelölést kapott 2012-ben. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 13 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít az aukció/licit, az egyidejű akciók, a pakli tervezés, a munkás-elhelyezés és a selection order bid...
A Dungeon Petz egy összetett társasjáték, 2 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő 1.5 óra. A játék több, összesen 3 jelölést kapott 2012-ben. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 13 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít az aukció/licit, az egyidejű akciók, a pakli tervezés, a munkás-elhelyezés és a selection order bid mechanizmusokra.
Belegondoltál már abba, hogy vajon honnan kerülnek azok a rémséges szörnyetegek a földalatti labirintusokba? Mégis hogyan lesznek belőlük egy barlangrendszer őrzői? Kik nevelik fel őket? Nah és mivel tengetik mindennapjaikat az impek? Most választ kapsz ezekre a kérdésekre!
Ebben a társasjátékban egy imp családot fogsz irányítani, akik eldöntik, hogy „állatkereskedést” nyitnak. Persze nem szabad kiskutyákra és papagájokra gondolni! Egy vérbeli fantasy világban az impek sárkányokat, küklopszokat, pókokat és még ezernyi mást árulnak az efféle üzletekben. A feladatod, hogy hírnevet szerezz boltodnak a szörnyek felnevelésével, versenyek megnyerésével és persze azzal, hogy sikeresen eladod őket. Természetesen nem csak te foglalkozol ezzel: egyszerre több új üzlet is megnyílt, így versenyezni kell a legjobb vevőkért.
A játék öt vagy hat körig tart a játékosok számától függően. Minden körben ki kell adnod az utasításokat impjeidnek, gondoznod kell állataid, részt kell venned a versenyeken, valamint el is adhatod az egyik „kisállatod”. Nah de hogy is működik mindez?
A játékban három különböző táblán folynak az események: Progress board, Player board, Central board.
A Progress board mutatja, hogy hol is tartotok a játékban. Egy játszma öt vagy hat körig tart a játékosok számától függően. Ezen a táblán tudjátok követni, hogy hányadik körnél jártok, valamint a közelgő eseményekről is itt kaptok információt.
Minden játékos rendelkezik egy saját Player boarddal. Ezen szerepel a játékos üzlete. Itt élnek az impek, innen mennek dolgozni. Itt tárolod az élelmiszert, a varázstárgyakat, az aranyat. Ezen kívül egy másik táblán kapnak helyet a ketreceid, melyekben az állataid fognak élni. Kezdetben egy egyszerű ketreccel rendelkezel, de a később akár négy lakóhelyet is beszerezhetsz, sőt! Többféle kiegészítőt is vásárolhatsz hozzájuk!
A Central board a közös tér. Itt található minden, amire szükséged lesz az állatkereskedésedhez! Új ketrecek, kiegészítők, élelmiszer, a versenyek helyszíne, az összes kis jelző, a pontozósáv és persze a kisállatok. Impjeid ezen a táblán fognak dolgozni neked.
Minden kör hat különböző fázisból áll: Setup, Shopping, Need cards, Showing off, Business, Aging.
Az előkészítés (Setup) során felkészültök az előttetek álló feladatokra. Kaptok egy kis pénzbeli támogatást a távoli rokonoktól, információt kaptok a közelgő kiállításról és vevőről, valamint új eszközöket, élelmet, állatokat helyeztek el a központi táblán.
A vásárlás fázisa (Shopping) az egyik leglényegesebb rész: le kell csapnod a legfontosabb cuccokra, mielőtt a többi üzlet impjei elvinnék azokat. A piac nem tud kiszolgálni mindenkit, csak a leggyorsabb (és legpénzesebb) impeknek jut áru.
Első teendő az impcsapatok megszervezése. Titokban kisebb osztagokba kell rendelned munkásaid, akik együtt járják körbe a piacot. Miután minden játékos összeállította bandáit, felfeditek őket. Mindig a legnagyobb impcsapat kerül fel a központi táblára.
A tábla számos áruval, lehetőséggel szolgál.
Az élelmiszerre minden állatnak szüksége van. Növényt és húst is kapsz a piacon, melyek más-más szörnyeknek lesznek jók.
Beszerezhetsz mágikus tárgyakat is. Varázskönyvek, kristálygömb, páncél, mágikus ásó… Ezekből mindig kettő van a táblán. Csak egyetlen impcsapat választhatja a varázstárgyakat, akiknek gazdája mindkettőt megkapja.
Hazavihetsz egy új ketrecet vagy egy kiegészítő építményt is. Ha egynél több állatot szeretnél befogadni, szükséged lesz rájuk.
Állatot is a piacon szerezhetsz. Ők a játék főszereplői, nélkülük nincs jól menő üzlet. Értük mindig fizetned kell legalább egy aranyat.
Lehetőség van a távoli rokonok segítségét kérni. Ehhez el kell intézned a papírjaikat, csak ezután fognak tudni neked dolgozni, akkor is csak egyetlen körig.
Néha előfordul, hogy megpróbál elszökni valamelyik állat. Ha ilyenkor megállítod, impjeid megsérülhetnek és kórházba kerülnek. Nem kell komoly sérülésre gondolni. Egyszerűen inkább a kórházban fekszenek, minthogy dolgoznának. Amíg nem mész el értük magad, nem fognak munkába állni.
A versenyek, kiállítás lebonyolításához szükség van független bírákra. Impjeid jelentkezhetnek zsűritagnak, így valószínűleg jobb eredményt érhetsz majd el a megmérettetéseket. Persze ez nem minősül csalásnak.
Az utolsó helyszín, ahol akciót hajthatsz végre, az a pódium. Ha sikerül időpontot kérni és megszerezni magadnak, állatod sokkal nagyobb hírnévhez juttathat, amennyiben itt adod el.
Mint látható, rengeteg lehetőség közül választhattok!
A szükségletek (Need cards) szakaszában gondját kell viselned állataidnak. Mindegyik lénynek más-más igényei vannak. Valamelyik többet eszik, az egyik agresszívebb, a másik varázsolgatni szokott és így tovább.
Négy különböző színű pakli tartalmazza az igényeket. Fel kell húznod annyi lapot, amennyit ki kell majd játszanod állataid mellé. A lényeken szerepel, hogy milyen színű kártyákat kell kijátszani hozzájuk. Nehéz felkészülni, hogy mire lesz szükséged, de a kártyák színeiből lehet következtetni: a zöld többnyire éhséget jelent, a piros dühöt, a lila varázslatot, a sárga pedig játékot. Persze előfordul, hogy néha mást húzunk fel a pakliból, például betegséget.
A bemutatás (Showing off) fázisában kiderül, hogy mennyire taktikáztál jól ebben a körben. Első teendő az állataid ellátása.
Az éhséget ki kell elégíteni. Amennyi éhség kártyát lehelyeztél, annyi élelmet kell elköltened. Ha nem tudod megetetni állatodat, rá kell helyezned egy szenvedésjelzőt. Ez csökkenti a szörny eladási árát.
A ketrecet összepiszkíthatja a szörny. Impjeiddel ki kell majd takarítanod a karámot.
Sok állat igényli a szeretetet, játékot, ami ha elmarad, szenvedni fognak. Hogy megkíméld állataid ettől, impeket kell megkérned arra, hogy játszanak az állatokkal.
Nem minden szörny békés jószág, sőt! Ha túl sok dühkártyát helyeztél le, a kerítés nem tudja megállítani az állatod a szökéstől: impjeiddel kell felvenned a harcot vele, különben elveszíted őt.
Néhány szörnyecske ismeri a mágiát. Őket érdemes anti-mágikus ketrecekbe tenned, mert ha nem teszed, először csak mutálódnak (így veszítenek az értékükből), második alkalommal viszont elvesznek egy másik dimenzióba. Aggódnod nem kell, néha küld majd képeslapot!
A betegségek veszélyesek. Állataid könnyen odaveszhetnek, ha nem figyelsz a tisztaságra és a fertőzésekre!
A második körtől kezdve minden körben sor kerül egy kiállításra (exhibition). Ezek a kiállítások elég változatosak: az egyszerű állatviadaltól az evőversenyen át a mágikus bemutatóig előfordulhat bármi! Sok ponthoz juthatsz, ha a te állatod szerepel a legjobban ezeken a kihívásokon.
A fázis utolsó lépése a pontlevonás az elvesztett állatok után. Remélhetőleg erre nem lesz senkinek sem szüksége…
A kazamata tulajdonosok (avagy a kedves vásárlók) az üzlet (Business) szakaszban, a harmadik körtől kezdve látogatják sorra a boltokat. Mind-mind más szempontok alapján keresi leendő háziállatát: a boszorkánymester egy mágikus famulust keres, a labirintus ura egy vérengző vadállatot szeretne, míg nagymamája inkább egy kis bundás állatkának örülne. Az igények mindig mások. Ha sikerül kielégíteni ezeket, az állat elkel és szép mennyiségű aranyhoz és hírnévhez juthatsz.
Ebben a fázisban még sor kerül az üzletben maradt impek munkájára: kitakarítják a ketreceket, valamint kereshetnek egy kevés pénzt is.
Az utolsó teendő az öregedés (Aging) rendezése. Az állatok megnőnek, így nagyobb igényeik lesznek, viszont jobb áron lehet továbbadni őket. Az élelem minősége romlik, esetleg teljesen használhatatlanná is válhat. Végül az impek hazatérnek és felkészülnek a következő munkanapra.
Kezdődhet a következő kör.
A végső pontozás a következőképpen zajlik: két kiállítás történik (egy az üzlet felszereltségét méri, a másik az állatok állapotát). Itt mindent bele kell adnotok a pontokért! Aki a legtöbb pontot gyűjtötte össze, annak az üzletnek a legnagyobb a hírneve és így ennek az üzletnek a tulajdonosa nyerte a játékot.
Mint Vlaada Chvátil minden eddigi játéka, ez is zseniális lett! A játék témája, a világ hangulata, a szörnyecskék történetei, külsejük mind-mind fantasztikus lett. A szabályrendszer eléggé összetett, így az első néhány alkalommal biztosan lapozgatni kell a szabálykönyvet. Igaz, ezt a szabálykönyvet öröm olvasni! Az apró kis utalások, viccek nagyon ott vannak: például Cthulhie neve is árulkodó, de a háttértörténete, miszerint az impek elrontották a Kimondhatatlan Rém megidézésére létrehozott varázslatot, ez az állat jelent meg a szobában…
Az illusztrációkban is fellelhető ez a humor, ahogy a Dungeon Lords is sok helyen épített rá. Méltó párja ez a játék mind hangulat, mind téma, mind játékélmény szempontjából.
A játékot bátran ajánlom a humoros fantasy-t kedvelőinek, azoknak, akiket nem riasztanak el az összetettebb szabályok és azoknak is, akik ismerik a készítők korábbi játékait. Nem fogtok csalódni!
Hivatalos oldal
Szabálykönyv
Kategória:
Fantasy, Humor, Állat
Mechanizmus:
Aukció/Licit, Egyidejű akciók, Pakli tervezés, Munkás-elhelyezés, Selection Order Bid
Ehhez a társasjátékhoz elérhető magyar szabálykönyv, amit ide kattintva le is tudsz tölteni!
A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Budapest, XVII, XVI, XIV kerületben.! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!
Csak bontott, nyomtatott színes magyar nyelvű szabállyal + két oldalas angol nyelvű laminált játékos segédlettel. Csomagküldéssel, vagy személyesen itt: Budapest, XVII, XVI, XIV. kerületben! Az ár NEM tartalmazza a csomagküldés árát!
1 érdeklődő
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
2023-08-20 14:45:14
Az egyik legtematikusabb euró, amihez eddig szerencsém volt, de pár dolog miatt sajnos ez nem jelenti azt, hogy a kedvenceim között is helyet szerzett.
Előnyei:
Nagyon okos vak licittel van megcsavarva a munkáslehelyezés. Hamar kerüljünk sorra, lecsapva a legjobb helyekre, de cserébe kevés akciónk legyen? Sok akció, de inkább a megmaradt helyekről? A szörnyek aranyosak, kellően változatosak. A játékszabály a legviccesebb, amit valaha olvastam és segíti a tanítást is. A karakterek, a varázstárgyak, valamint egyes mechanikák is kedvesen mókásak.
Lehet előny, de hátrány is:
A játék komplexitásához képest nagy a szerencsefaktor. (A haladó szabályok csökkentik.) Persze lehet mitigálni, de nagyon ritkán tudunk úgy húzni igényeket a szörnyekhez, hogy esélyünk sincs teljesíteni őket. (Persze az is lehet, hogy csak túlvállaltuk magunkat). Tematikusnak tematikus, szórakoztató és izgalmas is, de lesz, akinek sok lesz.
Hátrány:
A játék táblája nagyon zsúfolt, főleg a dummy playernek fenntartott helyekkel, valamint a haladási irányt jelző nyilakkal. Amúgy ez is kettős kicsit, mert kedves kis jelenetek vannak ábrázolva, de elsőre inkább taszító.
A téma és a borító becsapós lehet, ez nem egy kis kedves játék, amit előkapunk és csapatjuk is a gyerekekkel.
Nagyon sok a holtidő. Bár szimultán foglalkozunk a szörnyek igényeinek kielégítésével, mégis van, hogy sokat kell várni egy játékostársra.
Összegezve:
Nagyon szórakoztató és okos játék. Ha nem zavar a szerencse, és nincs nagyon analízis paralízises játékostársad, akkor egy próbát megér!
A kiegészítő szörnyei még érdekesebbek, több kiállítás és vásárló pedig mindig jól jön, így ezeket mindig használjuk. A fekete piac játéktábla sokkal pepecselősebb, mint amennyire érdekes, így ez lehet el lesz hagyva. Az egy körrel hosszabb játék lehetőségét pedig egyszer elég volt kipróbálni.
Egyéb tematikus munkáslehelyezős: Anachrony, On Mars, Időjárásgép
Ha könnyedebb játékban lennék a szörnyekkel a hősök ellen: Boss Monster
BGG értékelés: 10/7
2022-10-07 22:52:25
Az első Vlaada Chvatil játék amit kipróbáltam a Dungeon Petz volt. Mielőtt a polcra került, sikerült megtanulni a BGA-n, hát kellett hozzà pár parti, mire letisztult minden. A tematikája nagyon jól átjön, abszolút vicces, jópofa téma, ám ehhez képest nem egy könnyű darab. Rengeteg apró szabály és megkötés teszi nehézzé az értelmezést, ha fizikai formában kerül az asztalra még mindig bújnom kell a szabályt párszor a pontozásnál, ereklyék hatásainál stb (pedig már bőven 20+alkalom van benne). A szerencsefaktor is elég nagy benne, hiába tervezel előre és eszeled ki látszólag jól a dolgok elsütését, ha nem fúzod fel a megfelelő szükséglet kártyákat, akkor bizony könnyen jön benne a szívóág. Ha kört/köröket buksz a kiállításnál vagy az eladásnál könnyen behozhatatlan hátrányba kerülhetsz. Viszont ami nagyon megtetszett benne a negatívumai ellenére is, hogy remel kihívás elé állít minden alkalommal amikor előkerül (leggyakrabban a BGA-n). Az első három totál elvesztett parti után nem akartam elhinni, hogy ennyire béna vagyok, ezért újra és újra nekiálltam, míg végül már bőven tudok hozni egy jó stabil szintet. Az impek lehelyezése szerintem jó rendszerrel lett megoldva, a segédlet szerencsére segít követni a fázisok váltakozását és előkészítését, az akcióhelyek elég változatosak, és érdemes mindet látogatni. Alapvetően egy nagyon jól megkomponált játék ami egy cseppet sem könnyű. Mivel leggyakrabban ketten szoktunk játszani, az sem túl szerencsés, hogy két fős játéknál le kell takarni több helyet is a táblán, ami eléggé limitálja a lehetőségeket. Ha ez nincs meg, több játékosnál elég sok az elérhető opció, de akkor meg a játékidő tud kitolódni. Nem tudom megmagyarázni miért de a gyengéi ellenére ks nagyon kedvelem, talán a jól tematizáltsága az ami igazán eladja számomra ezt a játékot (a jó mechanikákon túl). A kellő türelemmel rendelkező játékosoknak, akiknek már van tapasztalata a 3.40-3.60 komplexitás közötti játékokkal, mindenképpen ajánlom, igazán jó móka tud lenni!
2022-05-27 10:25:36
Bevallom engem taszított ez a teveklubos téma, amiben állatok igényeit elégíted ki, és ezért kapsz pontokat. Ráadásul az előzményjáték Dungeon Lords sokkal menőbb menőbb témájú. Végül egy fergeteges Dungeon Lords parti után rászántam magam, és kipróbáltam a Board game arenan a Petz-et is. Teljesen ráfüggtem. A játék gyakorlatilag egy kockázatmenedzsment. Először a munkásaidat allokálod 6 lehetséges csoportba a pénzzel együtt. Ez határozza meg, hogy ki milyen sorrendben léphet. Majd klasszikus munkáslehelyezéssel vehetsz állatot, ételt, ketrecet stb. gyakorlatilag minden olyat, amivel a kis vállalkozásodat beindíthatod, és amivel a későbbi rizikó esélyét csökkentheted. Különböző színű kártyákat húzol fel az állataidnak megfelelően, amelyek az állat szükségleteit szimbolizálják. Van itt kaka, betegség, düh, játék, éhség, mindegyik valamilyen rizikót jelent, és ezeket kell okosan hozzárendelned az állataidhoz. Mindegyiknek van negatív hatása, amit bizonyos óvintézkedéssel lehet megelőzni. Pl. sok dühöt akkor játszhatsz ki, ha erős a szörny ketrece, vagy van munkásod, akit bevethetsz a szörny ellen (és, aki bizony utána a kórházba landol). Bizonyos körtől kezdve két dologért kapsz pontot. Egyrészt vannak kiállítások, amelyek bizonyos igények aktuális kijátszásáért jutalmaznak, és a különböző helyezésekért dicsőségpontokat (vp-t) adnak. Vannak továbbá vevők, akiknek szintén bizonyos szükségletek iránt van preferenciája (pl. a farmer troll, aki a sokat kakáló szörnyeket komálja a trágyázás miatt). Ők szintén dicsőséget adnak a sikeres bizniszért+pénzt. Végül a játék egy jókora pontsalátával ér véget, ami kevésbé tetszik. Kapsz jutalmat a sikeres bizniszekért, begyűjtött tárgyakért...mindenért. A játékban van szerencse, ami viszont számtalan módon kontrollálható: vannak joker kártyák, ereklyék, amivel rizikós kártyákat cserélhetsz be, vagy amelyekkel plusz kártyákat húzhatsz. Eléggé agyégetős, de roppant szórakosztató darab.
2022-02-09 14:52:21
A Dungeon Petz egy rendkívül különleges és tematikus játék, mely iszonyatosan ronda grafikával van megáldva. Ez persze szubejkítv vélemény, de tény, hogy a túlrajzolt táblán nehéz eligazodni. Ha ezen túllépünk, akkor kapunk egy ízzig-vérig szerencse manager játékot, mely tökéletesen hozza a mag kis elvont témáját. (Emellett a poénosság is tetten érhető itt-ott)
Ami számunkra rögtön nyílvánvaló volt, hogy hiába a különleges szönynevelős körítés, ez önmagában senkit sem fog tudni a játék mellé leültetni. Sokkal jobban is meg lehetett volna valósítani ezt az ötletet. Ráadásul ellentmondást éreztünk a célközönség terén is, hiszen megjelenés és téma alapján inkább családi game, de közepes komplexitása miatt meg inkább nem az.
Pozitívumok:
Negatívumok:
Összegzés: Bár a Dungeon Petz agyégetős gémer játékként lett beharangozva, attól nagyon messze áll. Valóban nem kezdő játék, és elengedhetetlen, hogy a téma adta flowt elkapja az embert. Ha ez nincs meg, akkor hamar az eladó példányok amúgy sem rövid listáját fogja bővíteni a saját dobozunk. Azonban mindenképp ajánlanám olyan családoknak, ahol a gyerkőcök készsége már meg van az összetettebb játékokra, de nehéz az érdeklődésüknek megfelelő játékot az asztalra tenni. A játék nehézsége inkább a furcsa szabályok megértésén alapszik, a játékmenet valójában nagyon egyszerű.
Számomra: 6/10
2021-01-19 01:34:07
"Én egyedül azt sajnáltam, hogy bár a játék még a nevében is a kisállatokat helyezi fókuszba, a játékmenetben valójában elképesztően csekély szerepük van… Maguk a szerencsétlen állatkák ugyanis csak sodródnak az eseményekkel és nem nagyon tesznek hozzá a játékmenethez. "
Nigawatt? Kb. róluk szól minden. Etetni, játszani, kakit kiganézni, ketrecet, kaját, varázsitalt venni, nevelni, gondozni. Ráadásul atom cukik, és a játék végén nagyon hangulatos, amikor látod, hogy kb minden gazdihoz többnyire hozzá illő kisállat került.
Az agyadat szét fogja égetni, és nagyon szűk, és nagyon mindenki a te cuccodat fogja előled kivenni.
Az asztalképe a szemrák határán billeg, de nekem még pont bejön. A komponensminőséggel nem igazán vagyok megelégedve, vékonyak a kartonok.
8/10, bár ritkán kerül elő. Mégis, ez volt az első igazán nehéz euróm.
2020-10-17 21:18:19
Én egyedül azt sajnáltam, hogy bár a játék még a nevében is a kisállatokat helyezi fókuszba, a játékmenetben valójában elképesztően csekély szerepük van… Maguk a szerencsétlen állatkák ugyanis csak sodródnak az eseményekkel és nem nagyon tesznek hozzá a játékmenethez. 🙁
De hogy pozitívumot is mondjak, a grafikai megvalósítás tényleg csodálatos és nagyon igényes (igaz, az inzert hiánya valóban gáz ilyen sok alkatrésznél)...
2020-10-17 10:32:39
Az eredeti szabálykönyv angol, de létezik hozzá magyar fordítás is. Igazi agyégetős társas, az átlag játékidő 2 fővel kb. 2-3 óra. Nagyon sok apró szabály van, elsőre sokáig tart átrágni magad mindenen, de utána 2-3. alkalommal már abszolút élvezetes vele játszani. A grafika ne tévesszen meg senkit, ez nagyon nem gyerekeknek szóló játék, gyakorlott játékosoknak ajánlom elsősorban. Egyébként egyedi a téma, teljesen bele tudtam helyezkedni a storyba. :) Imp családot irányítunk, állatkákat veszünk a vásáron és igyekszünk jól tartani őket minden szempontból, hogy aztán el tudjuk őket adni a vásáron. Ez ugye egyszerűen hangzik, de korántsem az, mert pl. 2 főnél vannak olyan impek, akiket beteszel a játékba és blokkolnak 1-1 mezőt, ahova épp az adott körben nem tudod letenni az imp munkásodat, de ez forgó rendszerben van megoldva, tehát mindig arrébb mozognak ezek a plusz figurák. Érdekesen van megoldva ez a munkáslehelyezős rész. Na meg ugye ott van az is, hogy ha nem jól tartod a háziállatkát, akkor hajlamos megszökni, ezt mindenképp érdemes elkerülni, mert szerezhetsz be újabbat, ami nem megy mindig gyorsan. :) Sok akció lehetőség van a játékban, mindenre oda kell figyelni, hogy győzni tudj. A körök elején érdekes a titkos licit, azaz egy saját imp házadban különféle darabszámú imp figurákat teszel le, amivel biztosíthatod, hogy te helyezz le a nagy, központi táblán először imp munkást, nem találkoztam még ilyen formában a titkos licittel, de marha jópofa. Néhol a játék túl van bonyolítva, olyan érzésem volt, hogy beleszuszakoltak több kieget is az alapjátékba. 1 nagy hibája van, amire viszont nincs mentség: az insert. Jogos kérdés, hogy egy ilyen összetett, sok alkatrésszel bíró játékhoz miért nem volt annyi igényesség, hogy egy minimális insertet tegyenek bele, ez annyira gáz szerintem, mert ebben nincs insert, minden csak bele van ömlesztve, szóval itthon kellett hozzá gyártani egyet.
Összességében azoknak ajánlom ezt a játékot, akik keresik a kihívásokat. :)
2020-04-03 17:01:09
A grafika alapján gyerekjátéknak tűnhet de ez senkit ne tévesszen meg. A szabály elsőre soknak tűnhet, kicsit komplexnek és kell egy két gyakorló játék, hogy összeálljon a kép, utána viszont maga a játékmenet viszonylag könnyebb, nagyon sokáig tartó döntési helyzetek szerintem nem alakulnak ki (persze ez játékosfüggő), inkább a sok fázis megfelelő lebonyolítására kell figyelni. Két játékossal nagyon jó, a dummy imp-ek jól működnek, csak ez is még egy plussz lépés amire figyelni kell. 4 játékossal izgibb a több blokkolási lehetőség miatt, érdekesebb a licit kör, csak először nagyon hosszú játékra kell számítani. :) A téma teljesen egyedi, aranyos, bele lehet teljesen élni magunkat, a design nagyon szép és részletes.
Two more Petz for Dungeon Petz. Yummy (German: Mampfi): Easy to care for, only wants to eat and eat and eat and for change: eat. Either eats meat or vegetables, depending on the turn. has rainbow coloured requirements, the owner must choose a colour a playing a card facedown before drawing cards, the face down card can not be used during this round. Skelly...
A titokra fény derült! Hiába hitted, hogy te ismered a legjobb helyet a sikátoroknál, a legtöbb bolttulajdonos már régóta innen szállítja a nyalókát és a csigákat a kis kedvenceknek. Persze ezt senki nem vallaná be, de nehéz tagadni a cukordarabkákat és a nyálkát, amely a feketepiactól a ketrecekig húzódik. A Dark Alleys a Dungeon Petz első kiegészítője...
Dungeon Petz: Dark Alleys társasjáték Kiegészítő 7000 Ft-tól! - 1 felhasználó és 4 üzlet árulja ezt a játékot!
A promotional pet initially given with copies of the expansion Dark Alleys upon its launch at Essen Spiel 2013. There is an extra set of fasteners for this pet in the Dark Alleys expansion. Bob the Blob: Originally, this pet had no name. And no shape. And no personality. No, wait, that’s not true. Actually, Bob’s personality is very well defined: He is...
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Dungeon Petz társasjátékhoz