A Föld és Víz egy könnyen tanulható társasjáték, 2 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 40 perc. A játékot 2021-ben jelölték a Golden Geek Awards díjára Legjobb két személyes játék kategóriában. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 14 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a lapka-elhelyezés, a...
A Föld és Víz egy könnyen tanulható társasjáték, 2 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 40 perc. A játékot 2021-ben jelölték a Golden Geek Awards díjára Legjobb két személyes játék kategóriában. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 14 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a lapka-elhelyezés, a szövetségek, a hatszög-rács, a terület foglalás és az útépítés mechanizmusokra.
Egy kedves és okos lapkalerakosgatós játék!
Megújult egy régi, és ismert lapkalerakós játék hangulata, gyors, friss, és ropogós ötletek jellemzik e kis csodát, ráadásul más-más élményt nyújt a 3 és 4 személyes játékmód is! SZUPER!
A játékosok a Földet vagy a Vizet (illetve három játékos esetén még a Térképészmestert) személyesítik meg. Minden játékos 2 darab, kétoldalú, hatszögletű lapkával játszik, amelyek szárazföldi és tengeri alakzatok kombinációját ábrázolják. A játékosok a saját körük során lapkákat helyeznek le, hogy közösen alkossanak meg egy középkori térképet.
A Föld játékos alapvetően úgy próbál meg lehelyezni lapkákat, hogy szárazföldi területeket építsen fel, a Víz játékos pedig úgy, hogy tengeri területeket hozzon létre. A lezárt területek lapkánként fognak pontot érni, így a szárazföldi területek a Föld játékosnak, a tengeri területek pedig a Víz játékosnak kedveznek.
Egyes lapkákon bónuszpontok is találhatók, amelyeket az a játékos kap meg, aki lezárja az adott területet! Más lapkák azt teszik lehetővé, hogy a játékos kijátssza a nála lévő második lapkáját, vagy akár azt is, hogy ellopja egy másik játékos lapkáját.
A játék azonnal véget ér, amint az utolsó lapka is lehelyezésre kerül. A játékot az a játékos nyeri meg, aki a legtöbb pontot szerezte.
Ha már többször játszottatok a Föld és Víz alapjátékkal, akkor fedezzétek fel a pontszerzés új lehetőségeit is: a Hegyvonal és Korallzátony, a Karaván és Hajó, valamint az Útvonalpontokat!
Angol nyelvű játékszabály
Letöltés
Kategória:
Rejtvény / Kirakós, Középkori, Építés / Terjeszkedés
Mechanizmus:
Lapka-elhelyezés, Szövetségek, Hatszög-rács, Terület foglalás, Útépítés, MOV-16 Map Addition
A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Már ketten is játszható! Remek kikapcsolódás lehet pároknak is!
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
JEM 2024 JÚNIUS
2024-08-26 09:38:20
Köszi, olvastam akkor is már az összes bejegyzést, de Chartaeval való összehasonlítást senki sem írta, ezért is kérdeztem rá. Azt láttam, hogy a Carcassonne-val elég sokan meghúzták a párhuzamot, de kiváncsi lettem volna, hogy mi a helyzet a Chartaeval. Azóta egyébként beszereztem, és jó pár játékot már bele is tettünk kettő, illetve három fővel. Úgyhogy meg is válszolnám a saját kérdésemet, hátha másnak segíthet a döntésben.
Felturbózott Chartae? Igen is meg nem is. Az alapkoncepció lényegében ugyanaz: egy játekos építi a földet, egy másik meg a vizet. Ugyanakkor mégis más: nem négyzet alakuak a lapkák, hanem hatszög, máshogy történik a pontozás, illetve nincs meghatározva a pálya formája, és mérete. Egyet kell, hogy értsek a korábbi hozzászólásokkal, a mechanizmusa miatt a Carcassonne-hoz is hasonlítható. Számomra mégis inkább úgy tűnik, mintna a Carcassone és a Chartae szerelemgyereke lenne, egyfajta összvér. Aki ismeri a fenti két játékot, annak olyan lesz, mintha már régóta ismerné a Föld és Vizet is.
Érdemes-e megvenni, ha már megvan a Chartae? Úgy gondolom igen, mert annál összetettebb és valóban van számottevő eltérés a két játék között. Viszont, ha valakinek megvan a Chartae és a Carcassone is, akkor akár felesleges is lehet a beszerzése. Nem azt mondom, hogy megbántam, viszont tényleg elég közel állnak egymáshoz ezek a játékok.
Néhány szó magáról a Föld és Vízről:
Gyorsan lemegy egy játék, ketten fél óra alatt, hárman 45 perc alatt a végére lehet érni. Külön tetszik benne, hogy vannak különböző játékmódozatok vagyis inkább pontozási módozatok, ami kicsit bővítik a stratégiai lehetőségek tárházát. A szerencse bőven benne van, de ügyes játékkal lehet valamilyen szinten kompenzálni.
Ami nem teszik benne, hogy a három játékos mód az inkább ilyen kényszer szülte megoldásnak tűnik, nem tökéletes a balansz. Kétfővel ami zavaró, ha valaki kicsit nagyobb előnyre tesz szert, akkor annak általában elég csak tördelnie a másik játékát, hogy a végéig megtartsa az előnyét.
2024-08-24 13:28:50
Olvasd el az én leírásom, a Carcassonne-t is veri, annyira felturbózott. Más koncepció. Az egyik egy 10 perces filler, a másik meg egy mélyebb játék.
2024-07-04 08:01:13
Ninjának köszönhetően van meg, előtte nem is hallottam a játékról. A két másik játék, amikhez hasonlónak érzem, a Chartae és a Carcassone. Ezek is gyakran asztalra kerülnek, és lehet, hogy csak az újdonság varázsa miatt, de most a három közül a Föld és víz a sláger. A Chartae-t sem ismertem, Kvarclovagtól olvastam itt ajánlót, ezúton is köszönöm :) Igy szereztem be azt is, és nagyon jó ötlet volt.
A Föld és víz esetében gyors, kb félóra egy party, mert az utolsó lépéseknél már igencsak gondolkodás van nálunk :) . Apró kis szabálymódosítások külön tetszenek benne, az összefüggő területek gyűjtögetése mellett a hegyvonulatok, korallzátonyok, karavánok kialakítása is tudja hozni a pontokat.
Nagyon igényes a kivitelezés, a csomagolás, a doboz, lapkák, kis korongok nagyon tetszenek, minőségi kivitelezés. Külön tetszik, hogy a dobozban kapott helyett a pontozótábla.
Bár van helyigénye, azért sokszor fog utazni velünk, mert hamar lemegy egy játszma, nem bonyolult a szabály, de azért kell benne kicsit agyalni.
Szerintem fejlesztésre is használható, hogyan érdemes és hogyan lehetséges egyáltalán a lapkákat összeilleszteni, emiatt gyerekekkel is érdemes lehet kipróbálni.
A pontokat azonnal megkapjuk, így végig lehet látni a játszma alatt, hogy hogyan áll a pontozás. Ha az utolsó lapka is lekerült, a játéknak vége, nincs plusz pontszórás.
Nekünk nagyon tetszik, főleg hétköznapokon kerül elő, amikor hosszabra és bonyolultabbra nincs idő és agyi kapacitás már, és a családdal is gyakran fogunk játszani vele.
2024-05-29 07:13:02
Èvek óta nézegettem ezt a játèkot, most sikerült megvennem és nagyon örülök hogy rátalálram!! Igen a Carcassonra hajaz, de a hatszögletű lapkák miatt sokkal nehezebb jól illeszteni, hogy lezáruljanak a területek. A játék teljesen szimmetrikus, mègis a földdel lévő játèkos nyert nálunk kezdetben, egész egyszerűen azért, mert az ember szeme nem áll rá a tengeröblök bezárására elsőre. Nagyon jó játéknak tartom, mert tényleg pár perc szabálymagyarázat utàn már lehet is kezdeni. Megtornáztatja az agyat, de pont annyira ami egy munkanap utàn mèg jólesik. És az apró vicces rajzok a kártyákon (krokodilt kővel hajigáló nyulak) zseniálisak!
2024-05-18 21:34:57
Bár itt lentebb vitatkoztam robsteadyvel, de abban mindenképp igazat kell adjak neki, hogy ez a játék a Carcassonne-nal állítható párba. A Chartae egész más, márcsak a lapkák száma miatt is, a forgatás miatt is, és a játékosszám miatt is. Ja meg a pontozás miatt is.
2024-05-18 18:31:16
A játék leírás alapján nekem egy felturbózott Chartae-nak tűnik. Van esetleg valakinek tapasztalata mind a két játékkal? Érdemes beszerezni a Föld és Vizet, ha már megvan Chartae? Nyújt annyival többet, extrát?
2023-05-10 20:12:13
Egyszerű kis filler játék. Gyors setup, rövid játékmenet. Érdemes odafigyelni az elején, mert hamar oda juthatunk, hogy túl nagy területett kellene befejezni. A komponensek megfelelő minőségűek, kicsi az alkatrészkészlet, de a lapkákból van elég és a grafikai változásságnak köszönhetően nagy az újrajátszhatósaga.
2022-12-27 11:26:49
Dícséret a 3 fős változatnak. Elsősorban 2, vagy 4 főre optimalizált játék, de mi 3-an többször játszottuk, és úgy is bevált. A szabályokat átnézve arra számítottunk, hogy nem lesz elég jól balanszolva a harmadik szerep, de kellemes meglepetés. Egészen kiegyenlített volt, kis pontkülönbségekkel végeztünk. Jól működik.
2022-12-06 14:50:10
Jól láttad, a lapkák két oldalasak. Ez felvet egy-két kérdést. A játék félig nyíltan zajlik; a húzópakli(k) felső lapkájának egyik oldala látszik, így húzáskor "a zsákbamacska fele kilóg a zsákból" 😊, és a másik dolog, hogy a játékosoknak a náluk lévő lapkákat maguk elé kell fektetniük, nem rejthetik kézbe. Így az egyik oldaluk látható lesz, a másikat azonban érdemes titokban tartani és nem villogtatni. Amikor aztán kijátszod a lapkákat, akkor te döntesz, hogy melyik oldalával illeszted a térképhez. Ez a lopásoknál, és sok helyen nagyon érdekessé teszi a játékot!
A grafika nálam is elenyésző szempont, de nekem személy szerint itt a néhány humoros elemtől eltekintve nem különösebben tetszik ((ellenben a Carcassonne - Vadászok és gyűjtögetők kiadás szerintem szép, és néhol keresőkönyvszerűen változatos grafikájval)).
Az előttem szólókkal sokmindenben egyetértek, amiket nem ismétlek... Azt nem érzem, hogy a Carcassonnal élesen ütnék egymást. Sok a hasonlóság, sok a frissítés; de hát több mint 20 éve kezdte el a Carcassonne kifejteni hatását a játékosokra, játéktervezőkre. És szerintem még mindig jó játék, de ha ennyi idő alatt születnek olyan játékok, amik zárójelbe teszik a -sok ponton ihlető- régi játékot, akkor is nagy tisztelet jár az elődnek!
2022-10-11 20:29:20
A nép így is, úgy is az agyonajnározott játékokat fogja venni, ami nem biztos, hogy baj, legfeljebb abból a szempontból, hogy nehezebb lesz hozzájutni.
Magáról a játékról. Engem a véleményed meggyőzött, ha lesz rá lehetőségem mindenképpen ki fogom próbálni. Kimondottan teszik, hogy hatszög lapkákkal dolgozik, jelentősen növelve ezzel a kombinációs lehetőségeket. Egyébként jól láttam, hogy a lapok két oldalasak vagy benéztem valamit az egyik videóban?
Tudom, hogy nem attól lesz jó vagy rossz játék és nálam csak minimáslian befolyásoló tényező a grafika, a design, de tetszik a képek alapján a grafika a vicces/aranyos rajzokkal.
2022-10-11 18:22:02
Ami a letisztultságot illeti, az nekem a kevés (nagyon kevés!), átlátható, egyszerű és logikus szabályt jelenti, kevés alkatrésszel. Kétségkívül ezt Knizia játékaihoz szokták kötni. Nem is jogtalanul, de nekem e tekintetben sokkal inkább Michael Schacht játékai a példák. A China (Iwari) például. Azért annak a szabályai meg a T&E szabályai között van különbség. A T&E-nél a lázadás és a háború szabályait megérteni azért nem annyira egyszerű.
Az is igaz, hogy nálam a bonyolultság-egyszerűség határvonala máshol húzódik, mint az középnehéz eurók kedvelőinél. Nekem akkor egyszerű egy szabály, ha tényleg pár mondat. Na jó, pár bekezdés.
2022-10-11 18:13:23
Sajnos véges idővel rendelkezvén, muszáj előzetes infók alapján eldöntenem, hogy érdekel-e egy játék vagy sem. Ha az alapján igen, akkor jöhet a próba, de az már több parti, több óra, szóval ezt már csak olyan játékokkal tehetem meg, aminél van esélye, hogy tessék majd. Ebben kétségtelenül lehet hiba, néha elkerülnek jó játékok, néha kipróbálok rosszakat. De mivel én kevés játékkal is elvagyok, nem olyan vészes, ha valami kimarad. "Van másik!"
Nem ismervén a Föld és vízet, csak annyit mondtam, hogy a viszonylag független pontozások nem vonzóak nekem. Nem kétlem, hogy ezt simán figyelemmel lehet kísérni, bár én ilyesmiben nem vagyok jó. Minél kevesebb dologra kell figyelnem, annál kevesebbet hibázok. A területlezárás tetszik, de erre írtam, hogy vannak lehetőségek a Carcassonne-ban is, nem annyira szegényes az eszköztára, mint elsőre esetleg tűnne. Tehát nem a Föld és vízet támadtam, hanem a Carcassonne-t védtem. Ezt megmertem tenni, mert valamelyest ismerem, pár tucat parti alapján.
A befutottságban igazad van, nem fontos. Az ALS, a JvsH, a Chartae, a Bullfrogs sose lesz befutott játék, ettől nekem még tetszenek és szívesen játszom velük. Annyiban jó, ha egy játék felkapott, hogy a BGA-n mindig van valós idejű játékhoz partner. De ott most pl. a Ticket to Ride tarol, és az szerintem egy elég unalmas játék, rengeteg alkatrésszel és iszonyatos pontszámolással.
Ami a szerencsét illeti: Nem tudom a FésV-ben mennyire jelentős, de elhiszem, hogy a Carcassonne-nál levésbé. A Carcassonne-ban is kezelhető a szerencse, lehet készülni rá, van a stratégikus verzió is, amikor 3 lapka van a kezedben, de lehet háziszabályozni is a szokásos három felfedettből választ vagy a talonból húz módon. A szerncsével a C-ban annyi a bajom, hogy néha nagyon brutálisan jelentkezik. Ha egy kiegyenlített partiban a végén az ellenfél kap pár kolostort, amit körbevetten tud lerakni, vagy amúgy kis eséllyel befejezhető nagy várakat tud befejezni, az fáj.
2022-10-11 17:08:24
Kedves Kvarclovag, azért nem ártana kipróbálni minősítés előtt a játékot, nem? 🤭
Nem tudom, neked mi az elegáns és letisztult, de nekem ez az, és ezt több parti után mondom. Úgyis tudod, én a Kniziai iskola híve vagyok, és ez megfelel annak. Mi több, a nagyon finnyás OG Guild-nek is, pedig ott tényleg kekecek lakoznak.
Nem vagyunk szellemileg limitáltak. Nehogy már itt 4 ponthozó momentumra* ne tudjon figyelni az ember, annyi még az Azulban** is van. Nem nehezebb ez annál. Most akkor az Azul sem elegáns és az is pontsaláta? Ugyan... Sokkal jobb viszont ebben, hogy dinamikus a játék. Minden lerakott lapka új helyzetet generál. Az Azul statikusabb ennél.
Ez egy könnyű szabályrendszerű, de nagy taktikai beleélést kérő játék. A szerencsefaktor meg jóval kisebb itt mint a Carcassonne-ban***, ami nekem szimpatikusabb. Eleve két oldala van a lapkáknak, amik ráadásul hatszögek, tehát jobban variálhatók.
Engem nem érdekel, ha nem lesz befutott. Én megteszem a tőlem telhetőt, aztán a nép választ. Amennyiben neki agyonajnározott játék kell, akkor azt keressék. Én meg el tudom adni addig a Village-t nekik háromszoros áron úgy, hogy közben elmondom, szerintem a Helvetia fele annyiért jobb játék, de 10-ből 9 meg sem hallja amit mondok... 🤷♂️
*: szigetek és öblök / keresztek / korallok és hegyek / karavánutak // közvetettek: ellenfél területének lezárása / tolvaj lapka
**: sorok / oszlopok / 5 szín / negatív mezőre írás // közvetettek: ellenféllel padlóra íratás / neki kellő lapka elhúzása
***: mezők / utak / templomok / várak, tehát nekem a Carcassonne sem kevesebb 😌
2022-10-11 00:57:06
Jó játéknak tűnik a leírásod alapján. Csak hát se nem eléggé letisztult, se nem elegáns az én meglátásom szerint. Olyan rakjunk bele mindenből egy kicsit, kapjon a játékos ezért is pontot, amazért is pontot. Ez szerintem felesleges. A területért és a lezárásért kapott külön pont érdekes megoldás, csak önmagában kicsit kevésnek érezhették a szerzők, talán ezért került bele ez a sokféle pontozás. Persze háziszabállyal simán tisztítható, ahogy a Carcassone is bonyolítható további pontozási lehetőséggel.
A terület lezárásban való érdekeltség megoszlása jó, de a Carcassonne harca a várakért legalább ennyire érdekes lehetőség. És hát a parasztok a mezőkön ugye, ami nagyon sokszor a döntő elem, és nagyon ügyesen és előrelátóan kell bánni a mezőgazdákodókkal. És elég nehezen látható előre, mi lesz egy összefüggő mező, néha az utolsó pillanatban sikerül egy plusz parasztot odacsempészni, ami borítja az addigi erőviszonyokat. A hét bábúval való ügyes gazdálkodás, hogy legyen amikor kell, de azért ne is őrizgessük feleslegesen, szintén érdekes feladat és nem látom itt a megfelelőjét. Aztán a Carcassonne-ban ott a másik topikban emlegetett pozitív interakció, a nagy várak közös felépítése. Vagy, ha nem vagy benne a várban, akkor az építés akadályozása, ami persze negatív interakció. De ez már egy ilyen játék, tele van interakcióval és harccal.
Szóval jó játék Land vs Sea, sokan fogják szeretni, de népszerűségben a nagyságrendi különbség meg fog maradni a Carcassonne javára szerintem.
Aztán most nekem is jöhetnek a pirosak 😃
Kérdés: aki pirosat adott robsteadynek, vajon mért tette? Persze lehet így is jelezni, ha valaki nem ért egyet, de egy ilyen alapos és megindokolt leírás megérdemli a részletes választ. Én se tartom Carcassonne gyilkosnak ezt a játékot, de robsteady vélemyényét nagyon is értékesnek és jónak tartom.
2022-10-10 23:51:52
Miért nem írt még senki erről a játékról? Pedig ez a kiadás kidobatja az emberrel az összes Carcassonne-t kiegekkel együtt. Végre...
Mielőtt lehurrognál, elmondom, én az utolsó felvonást a társasjátékos életemben a Carcassonne-nal kezdtem vagy 10 éve, így részemről jogos a kritika. Sose érzetem elégnek, nem volt kihívás benne, unalmas volt a téma. Behozta a táblanélküliséget ezáltal "nagyon forradalmi" volt? A Mit játsszunk csatornának talán. A valóságban az egész mechanika nekem az El Cabalerro óta ismert volt, márpedig az 1998-ban jött ki. A "gémer Carcassonne" - az Alhambra se nyűgözött le. El is adtam őket.
A játékban 2-3 fő játszik. Értelemszerűen az egyik a Földet, míg a másik a Vizet képviseli. A célotok, hogy lezárjatok lapkáitokkal föld- vagy vízfelületeket, de itt a csavar: nem csak te kaphatsz pontot, ha lezársz egy területet, ugyanis az ellenfeled is kaphat. Hogyan? Egyszerű. A terület zárása után két pontösszeget kapsz: az egyiket a zárt részt alkotó lapkákért, a másikat a lapkákon található keresztek összege után. Azonban itt a csavar. Az kapja meg a keresztek után a pontokat, aki lezárja a területet. Tehát lehet, hogy te ügyeskedtél összehozni egy kis öblöt vagy szigetet, de én adott esetben több pontot kapok a lezárásával. Már ez a kukát jelentette a Carcassonne-nak.
2022-10-10 23:51:43
Tovább is van, mondjam még? Vannak tolvaj és duplázó lapok. Az egyikkel a társad alapban mindig előtte lévő két lapkájából egyet lophatsz el, a másik lerakásával pedig még egy köröd lesz.
De ez se minden: amennyiben korallmezőket vagy hegyvonulatokat bővítesz, pontokat kapsz érte. Bárki is legyél, tehát az ellenféltől is vehetsz el. Ezek azonban szépen hoznak pontokat adott esetben.
Aztán hogy végleg belásd miért is jobb ez a játék: ott vannak a karavánutak. Egyes lapkákon szekereket vagy hajókat látsz, amikor ezeket egy másikkal szomszédosan lerakod, akkor kapsz két pontot, ami nem kevés; és a slusszpoén az, hogy a játék végén kiértékelésre kerül az is, hogy kinek van több karavánalkotója (földnek szekér, víznek hajó). Ugyanis akinek ez több, az még minden egyes karavánalkotóért 1-1 pontot kap.
A háromfős változatban a Térképész gyűjti be a hegyvonulatokért és korallmezőkért a pontot, továbbá, ha a karavánokat egyenlőre hozza ki szekerek és hajók tekintetében, akkor ő kapja meg érte a ponotkat. Zseniális.
A játék előnye az, hogy skálázható. Kezded a szigetekkel és öblökkel, majd folyamatosan tudod mélyíteni a játékot. Sok rétege tárul fel előtte aztán.
Szerintem sokkal jobb a Carcassonne-nál, mert mélyebb, magasabb az interakció, és nem számolhatók a lapok. Úgy értem, nem tudják az esőemberek megjegyezni, mi nem került még játékba. Mert igen, vannak ilyen elvetemültek...
Explore a 60 minute game of Land vs Sea with 22 new tiles with new shapes, new artwork and 3 new scoring mechanisms. Score the ley lines you form between distant menhirs. Can you triangulate Menhirs to score more? Add cities to land and sea areas to double the bonus points in them, and the trade routes connected to them. Watch out for Bandits and Pirates...
Land Vs Sea: Uncharted társasjáték Kiegészítő 8990 Ft-tól! - 1 üzlet árulja ezt a játékot!
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Föld és Víz társasjátékhoz