Monasterium
Videó beküldése

Monasterium társasjáték

társasjáték, 2020
Értékelem!

A Monasterium egy közepesen összetett társasjáték, 2 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 1 - 2 óra is lehet. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a kártya húzás, a minták, a kockadobás, a munkás-elhelyezés és a track movement mechanizmusokra.

A Monasterium egy közepesen összetett társasjáték, 2 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 1 - 2 óra is lehet. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a kártya húzás, a minták, a kockadobás, a munkás-elhelyezés és a track movement mechanizmusokra.
Egy felhasználó és 4 üzlet árulja ezt a játékot!
  • 14 000 Ft-tól
  • 5 ajánlat

Kategória: Kockajáték, Középkori, Vallás
Mechanizmus: Kártya húzás, Minták, Kockadobás, Munkás-elhelyezés, Track Movement, SET-03 Grid Coverage

Videók

A társasjátékhoz oktató és bemutató videók nyújtanak segítséget! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!

Üzletek

Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!

2

Párosan

Már ketten is játszható! Remek kikapcsolódás lehet pároknak is!

Monasterium társasjáték vásárlása, árak és üzletek

A felhasználók ajánlatai

MonasteriumSzobi, Miskolc, Győr, Budapest

Csak személyesen itt: Miskolc, Győr, Budapest!

Kihasználatlanság miatt eladó.

0 érdeklődő




Árkalkulátor

Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!

Monasterium társasjáték videók (8)

Kapcsolódó cikkek

Kommentek

Kommentek

  • DeimosDown

    2022-09-26 15:42:38

    Troyes és Signorie már megvan szerencsére, Madeirát viszont évek óta vadászom....

  • robsteady

    2022-09-26 15:10:24

    A Paxok jól játszva pont arról szólnak, hogy körről-körre átírod a stratégiád, és ezzel bajom sincs igazán, sőt, de a Monasterium pont nem adja azt, amit kellene. Nekem.

    A Troyest addig szerezd be, míg ki nem lő az ára. Most még (ez is sok persze)18 körül van, de az új kiadású angolok már 23-ért jönnek. A Signorie a fehér holló, a Madeira-ról nem is beszélve. Nehezen beszerezhető, de legalább drága is...

  • DeimosDown

    2022-09-26 14:00:48

    Nézd, bizonyos szempontból egyetértek veled (a Troyes és Signorie nálam is elég magasan van a képzeletbeli rangsorban, ezek borzasztó jó játékok - de az, h a Monasterium nincs ezen a szinten, az még nem jelent semmit...), viszont a második hsz-ből és a belinkelt listából még erősebb lett bennem az az érzés, hogy te is olyan fajta ember, aki a teljesen 0 szerencsefaktorú, komplex stratégiai eurókat kedveli.
    Úgyhogy innentől valószínűleg elbeszélünk egymást mellett + másrészt mivel nem játszottam Monasteriummal, abszolúte nem is akarom látatlanba megvédeni a játékot. Csak kívülről az a benyomásom, hogy alapból egy olyan játékhoz ültél le, ami a stílusoddal nem kompatibilis, és mint írtam, a legneccesebb létszámmal játszottátok ebből a szempontból is - szóval innen borítékolható volt a csalódás.

    Úgyhogy én inkább ennyiben hagynám most... ha egyszer valamikor szembejön velem a játék, akkor beszámolok róla, mert engem ez a szerencsefaktoros dolog annyira nem zavar... de vannak azért bőven játékok, amikre inkább fenem a fogam egyelőre.

  • robsteady

    2022-09-26 12:22:44

    De tragikus a helyzet. Az egyes akciókat a kidobott értékek határozzák meg. Mikor nincs kellő kocka, akkor újradobhatsz egyszer egy token eldobásával. Tegyük fel, hogy szerencséd van, lerakod a kockát, de közel sem biztos, hogy te húzod fel. Hiba ez? Az...

    A közös kockakészletből dolgozó (jó) játékoknál megvannak a kompenzálómechanizmusok és/vagy annak költsége, hogy a kidobott értéket módosítsd. Itt? Egy újradobás, amit elhúzhatnak aztán? Köszi. Normál tempót diktálva a játék felénél megszerezhető el nem vehető saját kocka? Kösz újfent. A Troyes, Madeira, Signorie sokszor 3 különböző utat felhasznál arra, hogy a kidobott értéket befolyásold. Belekalkulálom ezt a játékomba? Hát persze. Teszek érte? Igen. Picsogok miatta? Nem. A Monasteriumban tudsz ellene tenni valamit? Egy újradobást max. A kocka hiánya, rossz érték nem aktivál akciót. Akkor ez szerencsefüggő játék? Az. Felmagasztaljuk a Youtube-on? Pénzt kaptunk érte? Akkor egekbe emeljük. Akkor ez egy családi játék a szerencsefaktor miatti kompenzáció miatt? Annak túl összetett. Szerintem feleslegesen túlbonyolított a motorépítése, és nekem az is kicsit esetlegesnek tűnt. A Signorie sokkal jobb ennél, ha mechanikában hasonló játék kell.

    Nem hinném, hogy skill-problémák miatt nem lesz fun és epikus a játék nekem. Nálunk szinte csak olyan játékok vannak asztalon, amik magas interakciójú stratégiai játékok, azonban erős taktikai vénával is rendelkeznek. Hidd el nincs bajom ezen a téren. Nem vagyok profi, de jó iparos vagyok talán. Itt egy eddig Azult játszó kezdő vert meg, ami nem biztos, hogy engem méltat, inkább a játékot. Pillants rá az idei játszott játékaimra: Link a játékokhoz

    A Food Chain Magnate nagyon rossz összehasonlítás. Az gémer játék nulla szerencsefaktorral. Ott sorbanállsz a pofonért. Az éttermed lehelyezésével már ki tudod írni magad a játékból, ha nem figyelsz. Viszont nem is hirdeti másnak magát a játék, és mindenki elmondja róla, hogy kemény menet. Nem akar más színben tetszelegni.

  • robsteady

    2022-09-26 12:01:32

    A maga játékainak felpontozását még Vital Lacerda is megteszi. Egy szavazat akkor sem szavazat a BGG rendszerében. Én bírom a Tamást, vitathatatlanul nagyobb tapasztalata van itt sokunknál. Ő is csak egy vélemény azonban. A futatott játékokat nem igazán kedveli, és ennek hangot is ad, azonban ez nem zsigeri nála, elég csak a Lisboa méltatását megnézni. Most itt egy felmagasztalása nem volt tényszerű talán. Illetve hát, az volt, de a játék sok hibája ellenére túlzó a nála 9/10 pont végleges értékelésként.

    Nem azt mondom, hogy égetnivaló a játék. Jó benne a szekérrel való haladás által aktivált akcióhelyek megnyitása, ez tényleg ad egy kis plusz réteget a játéknak, de igazából ebben a játékban sok újítás nincs. Persze, ettől még lehet jó játék, hisz láttunk már olyat, hogy valami ügyesen ötvözi az ismert mechanikákat és valami kis plusz ízt hozzárak, amitől jó lesz. Nekem ezt nem adta meg. A másik válaszomban kifejtem, hogy miért.

    Nem tudok egy olyan BGG listának hinni azonban, és ezért nálam nem is hivatkozási alap, ahol egy Fesztáv (24) és Mars Terraformálása (6) olyan elől van, amit nem érdemelnek meg, miközben a Tigris és Eufrátesz kiszorult a 100-ból. Az Obsession-t videókból ismerve (nem játszottam vele, pedig lehetőségem lenne rá, de nem az én világom a sodródás) tematikus játékként kell elfogadni, és akkor nem zavar senkit talán a kártyák jelentette szerencsefaktor. Gémer euróként semmiképp. Az árán én mondjuk veszek 4 pazar játékot magamnak.

  • Kisde

    2022-09-25 20:58:56

    Köszi, mindenképp meg fogom hallgatni, engem minidg érdekel a "másik oldal" véleménye is, nyilván ezért is olvastam el Pierrot írását.

    Azzal sincs gond ha valakinek nem tetszik a játék, viszont sok olyan dolgot ír (amiből kettőt ki is emeltem lentebb) ami nekem néhol "okoskodó" és helyenként szinte becsmérlő, a tervező munkáját és az elért eredményt elbagatelizálja. Ez viszont nekem nagyon nem fekszik.

    Az meg hogy a saját játékát felpontozza...háááááát, nem tudom. Nyilván ez is habitus kérdése, de bennem ez is ellenérzést kelt, különösen úgy, hogy korábban minden saját játékát 10-esre értékelte és valószínű valamikor ezeket megváltoztatta 8-asra. Ez is mutat egyfajta jellemet és ennek tükrében méginkább visszás nekem az Obession lehúzása és a design kritizálása.

    Na de részemről ennyi a témáról, nem akarom elvinni a topikot más irányba :) Ha esetleg valakit érdekel, hogy a designer hogy jött elő a témával és milyen volt az út a játék kiadásáig, itt egy remek interjú:

    Obession with Dan Hallagan

  • porcine

    2022-09-25 19:33:02

    Off: egy kis kiegészítő. Az Obsession-t a Rossznyavaja Ostroma Podcast-en is lehúzták (6 és 4 pont). Ott is alaposan kielemezték, érdemes meghallgatni. Ezt nem azért mondom, mintha nem lehetne igazad, sőt, neked tetszett és ez a lényeg, csak mások is alaposan elmagyarázták Pierrot mellett, hogy nekik miért nem tetszett.

    Az pedig, hogy jó pontokat ad a saját játékára, bocsánatos bűn. ;)

  • DeimosDown

    2022-09-25 19:06:15

    Mondjuk a BGG-n is lehetett látni/olvasni, hogy nem nagyon ajánlják 4 fővel, hanem inkább csak 2-3-mal... bevallom én még nem játszottam vele (hosszabb listán rajta van, de viszonylag alul), de nekem egy gyors szabályolvasás után úgy tűnik, h valószínűleg 3 főre van optimalizálva a dolog.
    Viszont a szabály alapján nekem nem tűnt ennyire tragikusnak a helyzet - minden évben, mindenkinek van egy köre amikor első, második v harmadik... és azt is lehet előre tudni, hogy az adott évben ez mikor jön el; szóval ezzel mind lehet tervezni. Nyilván a kockagurítást nem, és lehet, h a kockagurítás nem lesz tökéletes abban a körben amikor szeretnéd... de ettől még nem feltétlen lesz maga a játék rossz.

    A Food Chain Magnate sem lesz attól rossz játék, hogy ha az első 1-2 lépésed nem tökéletes, akkor onnantól gyakorlatilag lehúzhatod a WC-n az egész három órás partidat, olyan hátrányba kerülsz.... borzasztóan kemény játék, 0 hibázási lehetősséggel az elején? Igen. Szar játék? Nem.
    Ha valaki ezt nem szereti, és ezt a kritikát megfogalmazza - azt tökéletesen meg tudom érteni. (Pl ezt én is kevésbé szeretem, h mondjuk csak 1 ideális kezdőlépés van - de sajnos bizonyos típusú játékoknál így szélesedik ki a döntési skála... és az FCM-nél befogom az orrom, mert ezt leszámítva baromi jó játék.)

    PS: szerintem amúgy több párhuzamos tervet felépíteni, és egyszerre pörgetni őket, mint zsonglőr a tányérokat (megtervezed A,B,C terveket 2-3 lépésre előre - és attól függően haladsz tovább, h melyik tervedet törte össze az előtted ülő ember) - ez nem a játék hibája, hanem ez is egy skill.
    Ha ez nem megy/nem szereti az ember az ilyen játékokat - ne erőltesse. Nekem is van ismerősöm, akit kiver a víz, bármiféle bizonytalansági tényező kapcsán eurós játékoknál... én ennél megbocsátóbb vagyok / sőt, szerintem speciel ez exra újrajátszhatósági élményt ad a játéknak. Megértem a másik oldalt... de engem ez nem zavar. Vannak más dolgok amik igen, ez abszolút nem.

  • Kisde

    2022-09-25 18:01:25

    Kicsit off, de mondjuk én Pierrot véleményére olyan nagyon sokat nem adok, mióta láttam, hogy a BGG-n szinte az összes saját játékára 8-10-es értékelést adott Ő maga, de az Obsession-re meg 5/10-et a blogján.

    Az Obsession-nél például szerintem egyszerűen nem értette meg, hogy mi volt a célja a társasjáték designerének és olyan szavakkal illette, hogy "a középszerűséget célozta meg" és "az egója miatt elszalasztotta a nagy lehetőséget, egy kiemelkedő mű létrehozását". Hát nem tudom, de a BGG örökranglistán 128. helyen csücsülő Obsession szerintem elég kiemelkedő, különösen egy első játékos tervezőtől.

  • maszlagadam27

    2022-09-25 15:31:55

    Nekem speciel nagyon bejönnek a Luciani-féle szűk kockás játékok, a Marco Polo és a Grand Austria Hotel nagy kedvenceim, de valóban többek között azért is vettem meg a Monasteriumot, mert sok jót olvastam a kocka menedzsmentről amit fő mechanizmusként alkalmaz. Ki fogom próbálni mindenképp, de elfogadom és köszönöm a véleményed! ;)

  • robsteady

    2022-09-25 13:26:59

    Idézem Pierrot, olvass a sorok közt:

    "A dobókockák pedig dobókockák. A szerencse nagykövetei. Természetesen bőven hagy a játék taktikai döntést arra nézve, hogy melyik értéket milyen módon használjuk fel, de igazság szerint azon nem tud sokat segíteni, ha valami egyszerűen nincs, nem jött ki, nem elérhető. Azon meg főleg nem, ha ugyan volt, de valaki elvitte előlünk. Ebből következően bizony vannak hamvába holt próbálkozások, elvetélt stratégiák és fogcsikorgató helyzetek is, de aki ismer hasonló játékokat (Merlin, Marco Polo, Rajas of the Ganges stb.) tudja, hogy mire számítson."

    "Nem kell mondanom, hogy ebben a helyzetben milyen mondjuk harmadik vagy negyedik játékosként a „maradékból választani” a dicepoolból. És ez bizony még kétjátékos módban is érezteti a hatását. Nem állandó probléma, de sokszor előjön, és nagyobb játékosszámnál pusztító is lehet."

    "még így is gyanús, hogy AP (analízis paralízis) nélkül nem ússza meg senki az utolsó fordulókat. Mivel a játszma során relatíve kevés akcióra kapunk lehetőséget, nemigen fér bele egy rossz választás, és ha a játék nem is büntet, már nehezen lehet behozni az elveszett esélyt"

    Ez így nagyon finoman megfogalmazott gondolatmenet volt. A valóság: négy főnél konkrétan esélytelen vagy a köröd végén, biztos hogy elviszik előled a húsos akciók kockáit, és ez még úgy is fáj, hogy nem egy akciókörben vagytok, és ezáltal más lehet a célotok, viszont 2-3 lépéssel visszavet téged. Ezt a játék semmilyen módon nem kompenzálja ki. Hiba. Ja, de, egy nagyon nehezen megszerezhető saját kockával. Kösz... Nincs esély a körsorrenden változtatni, ami óriási hiba. Unalmas, mert nagy az állásidő a rossz motorépítés miatt. Túl sok lehetőséget kínál, és azok sem mind erősek.

    Gémer játéknak ez nagyon szerencsefüggő, családinak túl sok gondolkodást igénylő. Biztos van egy rés, akinek ez passzol, de az nem én vagyok.

    Jó játék kell helyette? Ott a Troyes, Signorie, Madeira, Black Angel.

    Értékelés: 4/10

    Játsszatok jó játékokkal!

  • maszlagadam27

    2022-09-25 07:14:32

    Pedig nagyon sok angol nyelvű társasjátékos youtube csatorna nagyon innovatívnak tartja a rendszerét, sőt többen egyenesen 2021 egyik legjobb játékának titulálták. Fent van a polcomon pár hónapja, de még nem sikerült nekimenni, na majd jövő héten!

  • robsteady

    2022-09-25 01:40:50

    Sok jó kockadraftos játék van. Na, ez nem az. Szenvedve játszottam végig. Már a szabályok ismertetésekor tudtam, ez nem az én asztalom, de a barátság miatt lenyomtam. Nagyon sok hibája van, inkább fel se sorolom. Vegyetek helyette Troyest, az fényévekkel jobb...

A Monasterium társasjáték és kiegészítői (1)

Részletes adatok

Részletek

  • Játékidő:  1 - 2 óra
  • Játékosok:  2 - 4
  • Ajánlott életkor:  12+
  • Komplexitás:  Közepesen összetett
  • Tervező:  Arve D. Fühler
  • Illusztrátor:  Dennis Lohausen
  • Kiadók:  Matagot, dlp games, Arrakis Games, Meeple House, Igroteka Игротека, Emerald Games
  • Elérhető nyelvek:  angol, francia, német, orosz, spanyol

Alternatív nevei


Kiadások

  • English/German edition
    • Kiadás éve: 2020
    • Nyelv: angol
  • Spanish edition
    • Kiadás éve: 2020
    • Nyelv: spanyol
    • Méretek: 22.6 cm x 31.5 cm x 5.6 cm
  • French edition
    • Kiadás éve: 2021
    • Nyelv: francia
    • Méretek: 22.6 cm x 31.5 cm x 5.6 cm
  • English edition 2024
    • Kiadás éve: 2024
    • Nyelv: angol
  • Russian edition
    • Kiadás éve: 2024
    • Nyelv: orosz
    • Méretek: 22.6 cm x 31.5 cm x 5.6 cm
    • Súly: 2 kg