Klar zum Gefecht.
Videó beküldése

Klar zum Gefecht. társasjáték

társasjáték,
Értékelem!

A Klar zum Gefecht. egy kiváló társasjáték, 2 játékos részére.

Angol:
The game is played alternately by pushing all cruisers and pushing an ironclad. The cruisers are all set in motion with each turn; They may advance up to three spaces at will...

A Klar zum Gefecht. egy kiváló társasjáték, 2 játékos részére.

Angol leírás

The game is played alternately by pushing all cruisers and pushing an ironclad. The cruisers are all set in motion with each turn; They may advance up to three spaces at will, but only in a straight line. Every cruiser must be moved as long as it is not on one of the small crosses within the large red crosses. In this case, it can be set in motion again from there at the player's discretion.
The ironclads are only set in motion one at a time and can travel as far as they want in one direction, i.e. unless it encounters another ship and is forced to stop.
Ironclads or cruisers can drive over the minefields, but are lost as soon as they stop or have to stop on them.
If a cruiser sinks a mine ring when leaving one of the harbor bases, which can only happen if the chimney was vertically on the base during the move, the 9 spaces that the mine ring touches may no longer be used by both parties.
No ship is allowed to jump over another one of your own or enemy fleet. This only happens when an ironclad is drilling a cruiser into the ground; it must do so as soon as the cruiser is within one of the ironclad's four directions of travel.
A ship that is wedged in such a way that it can no longer move will be taken away by the opponent on the next move. But as long as one of the ironclads can still move, the other ironclads that may be wedged in cannot be taken away.

Germany has won

if it has occupied the three crosses within the large red crosses with three cruisers and has also occupied the base closest to the coast with a cruiser or occupied it with a mine ring;
when the three ironclads have been put out of action.

England has won

if two of its ironclads come to rest in such a way that they completely or partially cover at least four of the former cruiser locations;
if at least 5 cruisers are out of action and one ironclad is still maneuverable.

Kategória: Tenger, Háború, I. világháború
Mechanizmus: Terület foglalás, Rács mozgás, Static Capture, Négyszög-rács

2

Párosan

Már ketten is játszható! Remek kikapcsolódás lehet pároknak is!

Tengerek

A társasjáték témájának fontos része a tengerek és óceánok, vagy a különböző vízzel kapcsolatos helyszínek!

Háború

A társasjáték témájának fontos része a háború, a különböző csaták és harcok!

Klar zum Gefecht. társasjáték vásárlása, árak és üzletek

Jelenleg egyik üzletben sem kapható a játék! Állíts be egy árufigyelést, hogy értesülj, amikor újra kapható lesz a boltokban!

Kommentek

Részletes adatok

Részletek

  • Kiadók:  Raska-Spiele
  • Elérhető nyelvek:  német

Kiadások

  • German edition
    • Nyelv: német
    • Méretek: 27 cm x 41.3 cm x 4.5 cm
    • Súly: 0.9 kg

Hasonló játékok

Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Klar zum Gefecht. társasjátékhoz