A GOSU egy könnyen tanulható társasjáték, 2 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 45 perc. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 10 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a szövetségek, a pakli tervezés, a vedd el és a catch the leader mechanizmusokra. A goblinok háborúba mennek! Ennyit lehetne elöljáróban...
A GOSU egy könnyen tanulható társasjáték, 2 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 45 perc. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 10 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a szövetségek, a pakli tervezés, a vedd el és a catch the leader mechanizmusokra.
Ennyit lehetne elöljáróban mondani a játékról, hiszen nagyrészt erről szól. Goblinokról, és az egymással folytatott kűzdelmeikről. A játékosok egy-egy csapat goblin bőrébe bújva próbálnak kitolni a többiekkel, és minél több nagy csatát megnyerni, amiért természetesen győzelmi pont jár. Az egyes seregeknek pedig nincs más dolguk, mint összeszedni 3 győzelmi pontot, amivel megnyerik a játékot.
Lehet elsőre csalódás fogadja a lelkes vásárlót, de a dobozban szinte csak kártyák találhatóak. Elvégre ez egy kártyajáték. Szám szerint 100 goblin várja, hogy részt vehessen az öldöklésben, és megszerezhesse magának, és az őt vezető játékosnak a győzelmet. Őrült, sunyi, pszihonikus képességekkel megáldott, óriási, időutazó, mecha, mesterlövész, lángszórós goblinok, ameddig a szem ellát. 5 különböző klánba tartozhatnak, viszont nem kell aggódni, mindenféle gondolkodás nélkül képesek saját klánjukba tartozó társaikat is felprédálni, ha a szükség úgy hozza. A játékosok nem egy-egy klánt irányítva harcolnak egymással, hanem egy közös pakliból húzva alakítják ki seregeiket.
Ahogy már fentebb olvashattátok, minden goblin egy klánhoz tartozik. Másik jellemző tulajdonságuk a rangjuk, ami 1, 2, vagy 3 lehet. Minél nagyobb a rang, annál erősebb a goblinunk. Speciális tulajdonsága még az egyes lapoknak az áruk, amit kézben tartott lapok eldobásával fizethetünk ki. Ezen kívül speciális képességük is lehet, amely a gyönyörűen kidolgozott képek alatt találhatóak.
A játék során minden játékosnak egy akció végrehajtására van lehetősége a saját körében, ami nem túl sok, és jól meg kell gondolni. A véges mennyiségű (fordulónként 2 darab) aktiválási jelzőjének használatával alkalmazhatja egy már lerakott goblinja képességét, vagy lapot húzhat. Ha goblin lerakására adja a fejét, akkor ismét nehéz döntés következhet, mert ugyan a lerakás nem kerül aktiválási jelzőbe, viszont ahhoz, hogy egyik goblinunkat besorozzuk a seregünkbe a kezünkből, több másikat el kell dobni.
Ahhoz, hogy egy goblint csatasorba hajtsunk, a következő feltételeknek kell teljesülnie.
1. Legalább 1-el több 1-el alacsonyabb rangú goblinnak már lent kell lennie a seregben
2. Legalább 1 azonos klánbeli goblinnak kell lennie mindegyik alacsonyabb rangú goblincsapat között
3. Maximum 5 azonos rangú goblin lehet a seregünkben (ezáltal kitalálható, hogy egy sereg maximum 15 goblinból állhat)
Ha ezen feltételek teljesülnek, akkor máris megnőtt seregünk a lerakott újonccal. Viszont vigyázzunk, mert a játék során minimális mennyiségű lap húzására van lehetőségünk, szóval jól meg kell gondolni minden egyes akciónkat. Ha pedig ez nem lenne elég, a játék bónuszokkal támogatja a hátrányban levőt, szóval az elején egy gyors előnyszerzés akár a bukásunkat is okozhatja. Az egyes fordulók addig tartanak, amíg mindkét játékos nem passzol, és ekkor megkezdődik a nagy csata, amit a több pontot érő sereg nyer, és ők kapják a győzelmi pontot. Ezután újabb forduló kezdődik, és a játékosok újra használhatják aktiválási jelzőiket is.
Talán egyszerűnek hangzik, de nem az! A játék sava-borsát az egyes goblinok különleges képességei, és azok megfelelő használata jelentik, úgyhogy minden egyes akciót jól meg kell gondolnunk. Lehet többet ér nem lerakni minden goblinunkat az első körben, mert a vesztest erősítő bónusszal később nagyobb károkat okozhatunk az ellenségnek, ha viszont hagyjuk túlságosan megerősödni, akkor az is vesztünket okozhatja.
- Szép grafika
- Változatos goblin-képességek
- Rövid játékidő (2 játékos esetén kb 20-30 perc)
- Bármennyire is előny a jó kombinációs képesség, ha a kezdő lapjaid rosszak, esélyed sincs egy tapasztalt játékos ellen. Ennek elkerülésére ajánlott a draft játékváltozatot használni.
- Amíg nem ismeri meg az ember a lapokat teljesen, körülményes lehet minden döntés előtt megvizsgálni, illetve emlékezni az ellenfél lapjara.
- Szintén amíg nem ismeri meg az ember a lapokat, és a kombókat, a játék furának tűnhet. Néhány lap túl erősnek látszódhat. Szükség lehet kb. 10 játékra ahhoz, hogy a játékosok megszokják, megismerjék a játékot. Az igazi küzdelem csak azután kezdődik el!
Mindenesetre megéri végigküzdeni magatokat a kezdeti nehézségeket, hiszen egy remek játékról van szó, amely leginkább kétszemélyes változatban domborít nagyot, de ennek ellenére lehetőség van akár négyen is játszani.
"Mókajáték stratégiai kártyajátékok kedvelőinek.
Leginkább a Race For the Galaxyra hasonlít."
Szellemlovas teszt csapat
Kategória:
Kártyajáték, Fantasy
Mechanizmus:
Szövetségek, Pakli tervezés, Vedd el, Catch the Leader
A társasjátékhoz oktató és bemutató videók nyújtanak segítséget! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Már ketten is játszható! Remek kikapcsolódás lehet pároknak is!
Jelenleg egyik üzletben sem kapható a játék! Állíts be egy árufigyelést, hogy értesülj, amikor újra kapható lesz a boltokban!
Pilot rész. Beszélgetnek: Gál József és Győri Zoltán
The Shadow Goblins come from the other side of The Portal! Which Portal will you ask? As you know, the Dark Goblins that you discovered in the main game have a trapping power. When they use it, as you may see on some artworks, the trapped goblin is in effect thrown out through The Portal. For decades now, returning goblins have reported having encountered...
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) GOSU társasjátékhoz