A 7Dec41: Pearl Harbor! egy könnyen tanulható társasjáték, 1 - 3 játékos részére, az átlagos játékidő 45 - 90 perc. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 10 éves kortól ajánljuk kipróbálni.
Angol:
Both a strategic and tactical game, requiring the Japanese player to attack, but allowing him to make up to 2 false alarm games, to try to drive up the US player's "precaution"...
Both a strategic and tactical game, requiring the Japanese player to attack, but allowing him to make up to 2 false alarm games, to try to drive up the US player's "precaution" victory point concessions. He will also need to choose armor-piercing bombs or torpedoes for his Kate squadrons and to decide the waves' targets: battleships (and/or Enterprise, if present), airfields and US squadrons, harbor facilities, or tank farm oil tanks.
2 4-phase (night, morning, noon, afternoon) turns with air-strike hex-by-hex subphases.
USS Ward vs. Japanese mini-subs, if the Japanese player chooses to use them, risking an early US alert detection.
Risk of USAAC "Don't worry about it." and USN "Confirmation, Kaminsky. I want CONFIRMATION." detection dismissals by incompetent command.
Japanese ships - or bluffing dummies - may enter in the Northern, Northwestern, or Western sectors.
The US player can if he wishes invest in:
Joint Army (Air Corps) and Navy command center, 12 matching victory points (equal to 2 *destroyed* not just bottomed battleships). (Historically, both commands got detection warnings but separately dismissed them: divided command. If divided US command, 2 US player?)
PBY and/or USAAC long-range search patrols
Up to 3 subs to patrol.
"Readying" or *launching* interceptor etc. squadrons before a *confirmed* detection.
Carrier Enterprise may un-luck out and be in harbor, or may possibly - 1/8 chance - arrive that morning, as historically. Same arrival possibility for Lexington and *her* squadrons, so the Japanese *could* be facing 2 US carrier groups.
105mis/169kms per operational hex. Ungridded map of harbor for air (and mini-sub?) attacks.
2 player game, although it has much solitaire potential as-is.
—description from the designer
Kategória:
Tenger, Kockajáték, Háború, Blöff, II. világháború, Nyomtasd és Játszd, Repülés
Mechanizmus:
Kockáztatás, Váltakozó képességek, Visszatartott információ, Hatszög-rács, Szimuláció, Kockadobás, Merj és nyerj, Rács mozgás, Solitaire, Once-Per-Game Abilities, Ratio / Combat Results Table, Minimap Resolution, Force Commitment, Játék végi bónuszok, Limitált kommunikáció, Változó setup, Movement Points, Impulse Movement, Moving Multiple Units, Multiple Maps, Hidden Movement
Nem érnek rá a barátok? Ennél a társasjátéknál nem gond, ezt már egy személytől is lehet játszani!
A játék mechanikájának fontos része, hogy a játékosok különböző, sokszor változó képességekkel bírnak.
Ennek a játéknak bizonyos elemei, vagy a társasjáték teljes egésze, otthon is kinyomtatható és játszható.
Jelenleg egyik üzletben sem kapható a játék! Állíts be egy árufigyelést, hogy értesülj, amikor újra kapható lesz a boltokban!
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) 7Dec41: Pearl Harbor! társasjátékhoz