2nd Fleet: War Under the Midnight Sun
Videó beküldése

2nd Fleet: War Under the Midnight Sun társasjáték Kiegészítő

társasjáték Kiegészítő, 1991
Értékelem!

Ez a játék a 2nd Fleet kiegészítője.

A 2nd Fleet: War Under the Midnight Sun egy összetett kiegészítő a 2nd Fleet társasjátékhoz, 2 - 4 játékos részére. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a hatszög-rács, a szimuláció és a kockadobás mechanizmusokra.

Angol:
The one feature that contributes most to 2nd FLEET's attractiveness as a game of strategy is its excellent playability. The sub-systems work very well together, and play flows...

A 2nd Fleet: War Under the Midnight Sun egy összetett kiegészítő a 2nd Fleet társasjátékhoz, 2 - 4 játékos részére. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a hatszög-rács, a szimuláció és a kockadobás mechanizmusokra.

Angol leírás

The one feature that contributes most to 2nd FLEET's attractiveness as a game of strategy is its excellent playability. The sub-systems work very well together, and play flows smoothly even in the Advanced Game. The optional Logistics rules are the worst impediment to playability, but even these manifest themselves only at the end of every third turn; experienced, well-organized players can cope with these
readily enough.

As with all "modem" wargames dealing with hypothetical conflict, 2nd FLEET shares the problem that it must amount to an "educated guess". There is no history against which its accuracy can be closely measured (the recent Gulf War notwithstanding). This situation is especially acute for naval games, as there has yet to be a conflict encompassing all the elements embraced by the FLEET series. For example, although guided missiles, airpower, submarines and surface vessels all took part in the Falklands War, there was no simultaneous use of all four elements of naval power in a coordinated manner by both sides in any single engagement. If 2nd FLEET must be an educated guess, however, then it is a very educated one. Another expert might argue with Joe Balkoski's systemic forecast of modem naval warfare, but until the awful day that the real world provides a real standard to judge by, 2nd FLEET's accuracy stands to be as good as that of any other game on the subject.

There are some areas in which players can afford to experiment with the rules, however. One lies in force deployment. The Readiness Level selected for the Advanced Game scenarios and subsequent die rolls for reinforcement can accelerate or decelerate the arrival of units, but the general pattern of disposition remains the same. As warships and air units can move faster than the political events leading to a superpower conflict, this pattern should not be viewed as rigidly unalterable.

—description from the publisher

The expansion provides variants focusing on deployment options for NATO and the Soviet Union.

—user summary

Kategória: Tenger, Háború, Kiegészítő, Modern hadviselés
Mechanizmus: Hatszög-rács, Szimuláció, Kockadobás

Kiegészítő

Ez a játék egy kiegészítő. Ez ilyen játékok az eredeti játékhoz, annak élményéhez, mechanizmusához, készletéhez, adnak plusz elemeket.

2

Párosan

Már ketten is játszható! Remek kikapcsolódás lehet pároknak is!

Tengerek

A társasjáték témájának fontos része a tengerek és óceánok, vagy a különböző vízzel kapcsolatos helyszínek!

2nd Fleet: War Under the Midnight Sun társasjáték kiegészítő vásárlása, árak és üzletek

Jelenleg egyik üzletben sem kapható a játék! Állíts be egy árufigyelést, hogy értesülj, amikor újra kapható lesz a boltokban!

Kommentek

A 2nd Fleet társasjáték és kiegészítői (3)

  • 2nd Fleet: War Under the Midnight Sun társasjáték Kiegészítő

    The one feature that contributes most to 2nd FLEET's attractiveness as a game of strategy is its excellent playability. The sub-systems work very well together, and play flows smoothly even in the Advanced Game. The optional Logistics rules are the worst impediment to playability, but even these manifest themselves only at the end of every third turn;...

    • Max. játékosszám: 4
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
    • Komplexitás: 4/5
  • Some Submarine Second-Guessing társasjáték Kiegészítő

    Trying to decipher the characteristics of modem Russian submarines and their weapons is a tricky proposition. Unlike Soviet-built tanks and aircraft, no Russian first-line submarine has ever been exported to an ally - so no one has ever been captured and analyzed by the Western Powers. And since no Soviet nuclear sub has ever fired a shot in anger, their...

    • Max. játékosszám: 4
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
    • Komplexitás: 5/5
  • 2nd Fleet: Expansion társasjáték Kiegészítő

    At the start of a project, the first two questions a wargame designer asks himself are: what is the area I wish to in the game, and at what scale do I show it? 2nd FLEET, which is a follow-on game to the successful 6th FLEET, was irrevocably tied to the scale of its older cousin (roughly 50 miles per hex). The emphasis of the new game is on carrier...

    • Max. játékosszám: 4
    • Min. játékosszám: 2
    • Komplexitás: 5/5

Részletes adatok

Részletek

  • Ajánlott életkor:  12+
  • Komplexitás:  Összetett
  • Tervező:  Jim Werbaneth
  • Kiadók:  Avalon Hill
  • Elérhető nyelvek:  angol

Kiadások

  • Variants for the Advanced Game of 2nd FLEET
    • Kiadás éve: 1991
    • Nyelv: angol

Hasonló játékok

Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) 2nd Fleet: War Under the Midnight Sun társasjátékhoz