Támogasd a Tarsasjatekok.com-ot a Patreonon! Támogatom!

Micro Dojo – A zsebedben egy kis falu dicsősége

„Japán legtekintélyesebb vezetője fontos feladatra szemelt ki téged. Pontosabban nemcsak téged, hanem a riválisodat is. Történelemkönyvekbe illő erő és tudáspróba lesz ez! De csak annak a nevét vésik fel a krónikás könyvekbe, aki sikerre vezeti a falut! Repülj vissza az Edo-kori, feudális Japánba! Öltsd magadra az egyik daimjó szerepét, és tegyél eleget a sógun parancsának - teremts jólétet az egyik kis faluban.”

Ez a Micro Dojo története, amibe mi sem tudtunk többet belelátni, de szerencsére a játékmenet nem ilyen semmitmondó, mint a kerettörténet. A Micro Dojo egy kétfős absztrakt társas, ami talán egy kicsit közelebb áll a stratégiai, mint a taktikai játékokhoz.

Ami elsőre feltűnő, az a kis kártyadoboz amiben az alkatrészek helyet kaptak. Nem tévedés, valóban ezt a játékot dicsérik a fórumokon. Amilyen icipici annyira okos.

Falurendezés

Az előkészítés során ki kell választanotok, hogy az alap, vagy a haladó játékmóddal akartok játszani, és annak megfelelően kell előkészíteni az épületeket és a küldetéseket.

A játék egy háromszor hármas négyzetrácsos táblán játszódik, melyeken különböző ikonokat láttok. Ennek 4 sarkából indulnak a figurák. Az aktív játékos a körében megfogja az egyik szabad figurát, és oldalszomszédosan egy mezőnyit elcsúsztatja valamelyik irányba, majd aktiválja az ott látható akciót. Végül ráteszi a saját korongját, amivel jelezi, hogy a figura foglalt és egy körig nem lehet lépni vele.

Az akciók többségével rizshez és aranyhoz juthattok, ezek az erőforrások, amiket elkölthettek épületekre, vagy átválthatjátok győzelmi pontokra.

Az épületek a tábla szélén látható kis lapkák. Amit megépítetek, tegyétek magatok elé. Ezek győzelmi pontokat vagy valamilyen egyedi képességet adnak, például plusz mozgást, több erőforrást, vagy kedvezőbb erőforrás átváltást. Nem csak megépíteni lehet, hanem el is ajándékozhatjátok a „köz javára”, amiért egy pont lesz a jutalom.

Van két további mező, ahol akciópontokat költhettek el erőforrások átváltására, épület akciójának végrehajtására, vagy küldetések teljesítésére.

A küldetések a tábla tetején található kis lapkák. Mindegyik meghatároz egy feltételt, ami alapján győzelmi pont szerezhető, pl.: neked legyen a legtöbb aranyad, vagy rizsed, esetleg te költsd a legtöbb erőforrást az épületeidre, vagy valamilyen figuraállást kér. Amikor a játékos úgy látja, hogy ő nyerné a soron következő feltételt, akkor rálép az akció mezőre, hogy kiértékeljék a küldetést. Aki a feltételnek jobban megfelel, megkapja az alatta található győzelmi pontot. Az első két küldetés 1-1, a következő 2-2, míg az ötödik 3 pontot ér.

A játék azonnal véget ér, amikor valamelyik játékos elérte a 7 pontot.

Egy gyufásdoboz magasztalása

A Micro Dojo megalkotásakor az volt a koncepció, hogy egy olyan játékot készítsenek, mely a zsebben is, mégis mély stratégiai játék élményét nyújtja. Ez szerintünk maradéktalanul teljesült is. A játékot bármikor zsebre vághatjátok utazáshoz, kiránduláshoz, és bár a játék szabályai egyszerűek, de nagyon trükkös figura állásokat, és furfangos akciókat csinálhattok, ahol az időzítés, és az ellenfél kizárása, beszorítása fontos tényező.

Ezzel együtt pont a méretben keresendő a játék hátulütője is. Az alkatrészek annyira picik, hogy felnőtteknek nagyon nehéz kézbe venni, kezelni őket, a lapkák mérete alig nagyobb, mint egy centi. Ha kirándulni viszitek, könnyen elveszíthetitek az apró darabkákat. És persze velük együtt a feliratokat, ikonokat is közelről kell böngészni.

A játék működését leginkább a malomhoz tudnánk hasonlítani. A pályán mozgatjátok a figurákat, és igyekeztek a legjobb mezőket elfoglalni, úgy, hogy az ellenfél előrehaladását hátráltatjátok. A játékban nagy szerepe lesz a tervezésnek és az időzítésnek, a tábla jelentősen szűkíteni a mozgásteret, illetve fordulónként mindig csak két figura lesz elérhető.

Mi nagyon szeretjük a japán témát, de ebben a játékban ebből semennyit nem fogsz találni. Viszont a játékelemek szépek és jó minőségűek. A játékidő nagyjából 15-20 perc, ez pont kellemes, nem túl hosszú, és nem is túl rövid.

Egy kicsit, nagyoknak

A Micro Dojo egy kis apróság, amit beszerezhetsz Valentin napra bonbon helyett, vagy beteheted a mikuláscsomagba. A szabályok egyszerűsége ellenére 12 éves kortól ajánlanánk, elsősorban haladó játékosoknak, mert az erőviszonyok könnyen kiütköznek benne.

Ez a játék a mélységét és a méretét tekintve igazi kuriózum. Kicsit olyan érzés, mintha egy doboz gyufából próbálnál egy kastélyt felépíteni… és sikerülne.

A(z) Micro Dojo: A sógun nevében társasjátékot a Reflexshop biztosította számunkra!

Keresd fel a boltot és tekintsd meg a játék adatlapját!


MEGNÉZEM A JÁTÉKOT
írta -- ARduel

Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!

Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!

11Okt

Kluster Duo - Mágneses pörgettyűk

Ismertető | 2024.10.11. 14:00:00

Ha szereted az ügyességi játékokat, és odavagy egy kis kiszámíthatatlanságért, akkor olvass tovább. Ez a játék a fizikusok rémálma (vagy felfogástól függően álma).

24Nov

Aranyásók: A sötét barlang - Te a klántársam vagy... Ugye?!

Ismertető | 2024.11.24. 14:00:00

Az aranyat kibányásztuk, de van egy kis bökkenő: emelkedik a vízszint, ezért gyorsan ki kell jutnunk, hogy ne vesszen kárba a munkánk gyümölcse. A klánban azonban lehetnek árulók is, ezért sosem tudhatjuk pontosan, hogy kiben bízhatunk meg.


Népszerű

Friss

Címkék

Kapcsolódó játékok

  • Micro Dojo: A sógun nevében