- Ismertető
- 2021.10.17. 16:46:00
LIDÉRC-NYOMÁS!
Képzeljük el, hogy egy régi kúria boldog tulajdonosai lettünk! Ahhoz, hogy birtokba vegyük vágyott otthonunkat, ki kell űznünk a hosszú évek alatt oda betelepedett rémségeket. Viszont nem csak mi jártunk ám szerencsétlenül, hanem a szomszédaink is! Pontosan egy éjszakánk van arra, hogy megtisztítsuk a szörnyek fészkét (a kriptát), majd a kastélyunkat is a betolakodóktól.
LASSAN LEMEGY A NAP
Első lépésként nyissuk ki a játékdoboz fedelét és hajtsuk ki az asztalra, ez lesz a játékterünk. A kihajtott fedél a temető, a doboz belseje rejti a Kriptát (közös húzópakli), amit éjfél előtt ki kell üríteni. Az előkészületek során megkeverjük a szellemkártyákat, és mindenkinek kialakítunk egy kastélyt (saját húzópakli). Fontos, hogy senki nem nézheti meg, hogy milyen szellemek lapulnak abban a bizonyos pakliban! Majd osztunk mindenkinek négy kártyát, amit a játékosok a kezükbe vesznek és megnéznek. A maradék szellemkártyák lefordítva bekerülnek a Kriptába.
SZELLEMŰZÉSRE FEL!
A játéknak két fázisa van, az éjfél előtt és az éjfél után. Éjfél előtt a kriptát pucoljuk ki, amikor pedig az óra elüti a tizenkettőt, rátérhetünk a saját kastélyunk kitakarítására.
Gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy szörnyeket, szellemeket, zombikat ábrázoló számozott kártyákat játszunk ki felváltva a temetőbe. Minden kijátszott kártyának azonos vagy magasabb értékűnek kell lennie, mint az utolsó lerakott lapnak. Ha kettő vagy három azonos szellemet játszunk ki, újra mi kerülünk sorra. Amennyiben a körünkben sikerül négy vagy több azonos szellemet kijátszanunk, azt értéktől függetlenül letehetjük a temetőbe, nem számít a lent lévő lap értéke. Amikor egy ilyen nagyobb szellemcsapat landol a temetőben, minden ott lévő lapot a dobópaklira (a dobozbelső második rekesze) helyezünk, így kikerülnek a játékból. Abban az esetben, ha nem tudunk érvényes akciót végrehajtani, a kezünkbe kell vennünk az összes kijátszott lapot. Ha a temető üres, bármilyen értékű szellem kijátszható rá.
A körünkben több akció közül is választhatunk. Minkét fázisban kijátszhatunk egy vagy két lapot a temetőbe, vagy felvehetjük onnan a kártyákat. Éjfél előtt szerencsét próbálhatunk felhúzva a kripta legfelső lapját. Ha a lap érvényesen letehető, akkor letesszük és a következő játékos jön, ha nem tudjuk kijátszani, felvesszük a temetőbe dobott lapokat. Ebben a fázisban mindig négyre egészítjük ki a kezünkben lévő kártyákat. Éjfél után, ha nincs lap a kezünkben, szellemet űzhetünk a kastélyunkban: felhúzzuk és megnézzük a saját húzópaklink legfelső lapját. Kijátszhatjuk érvényesen, vagy megkapjuk a temető lapjait.
HALLOWEEN VÁROS LAKÓI
A játék még néhány különleges szellemkártyát is tartogat számunkra.
Találkozunk sárga hátterű rettenthetetlen szellemekkel, amelyek bármikor kijátszhatóak, akár magasabb értékű szellemekre is. Rosszel 1-es értékű „jokerlap”, Kipurcicó kijátszásakor pedig az utánunk jövő játékos marad ki a körből.
A piros hátterű ijesztő szellemeket csak egy másik ijesztő vagy rettenthetetlen szellem, esetleg egy szellemkvartett űzheti el.
A különleges szellemeket kék hátterük különbözteti meg. Kópiannának nincs számozása, magában nem ér semmit, de sikeresen másolja a vele együtt lerakott lap értékét. A Fordulat lap megváltoztatja a kör irányát, Csonti pedig elűzi az összes szellemet a dobópakliba.
A JÁTÉK VÉGE
A játék befejeződik, amikor egy játékos kiürítette a kastélyát és a kezében sincs már több kártya, megnyerte a játékot.
Három vagy több játékos esetén érdemes több fordulót is játszani, ehhez a játék tartalmaz úgynevezett „Húú!” jelölőket és egy útmutatót a pontozáshoz. Aki utoljára bennmarad, az kap egy „Húú!” jelölőt, a játék pedig addig tart, amíg valaki meg nem szerzi a második jelölőjét. A nyertes az a játékos, aki a legtöbb pontot gyűjtötte. Azt hiszem itt lesz igazán érdekes a játékmenet, ugyanis ilyenkor nem az kapja a magasabb pontszámot, aki előbb megszabadul az összes lapjától, hanem aki utolsó előttiként kitartott.
VÉLEMÉNY
A grafika nálam telitalálat. Nagy rajongója vagyok Tim Burton mesefilmjeinek, és a Lidérc-nyomás! karakterei a kedvenceimre emlékeztetnek, egyszerre hátborzongatóak és szerethetőek.
Ötletes az doboz játéktérként való használata, de a kivitelezéssel már akadtak problémáim. A felnőtt játékosoknak sehogy sem sikerült a kripta utolsó lapjait kiszedni az inzertből. A sokadik partinál már inkább a temető mellé raktuk a húzópaklit.
A játék a kiadó ajánlása szerint már 8 éves kortól játszható. Ez a korhatár besorolás talán egy kicsit megtévesztő lehet. A szabályok megértése és maga a játék is kíván egy kis gyakorlatot.
Néhány játékostársam kifogásolta a kastélypakli kártyáinak véletlenszerűségét. Az éjfél utáni szakaszban előfordult, hogy a játék végére eléggé beragadtunk, és egymásnak adogattuk ugyanazokat a lapokat arra várva, hogy egyikünknek sikerüljön új lapokat behozni a paklijából. Ha csak egy alkalommal játszottam volna vele, engem sem nyert volna meg, de mivel a gyerekeimnek nagyon tetszett, elővettük újra és újra. Megéri a befektetett energiát, és amennyire az elején zavart az elhúzódó játék lehetősége, most annál több módot látok a taktikázásra.
Nem túl komoly, nagyon hangulatos filler Richard Garfield (Tokió királya, Kincsvadász) Halloween témájú kártyajátéka, a Lidérc-nyomás!
Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!
Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!
Tábortűz - mindenkit megizzaszt egy kicsit
Ismertető | 2024.11.17. 13:25:00A Tábortűz egy igazi könnyed filler, a pár perces játékidejével és a 6 éves alsó korhatárával kicsiknek és nagyoknak egyaránt izgalmas perceket szerez.
A rókák tudománya - Tenyéssz saját rókákat!🦊
Ismertető | 2024.11.26. 14:00:00A Fesztáv szerzőjének új családi játéka csodaszép külsővel, sok dobókockával, holtidő nélkül.
Népszerű
Megjelent a JEM magazin 142. száma!
2025.01.06. 18:56:00 / Kedvcsináló, 2025Cuvée - Az újbor ünnepe
2024.12.27. 17:13:00 / Ismertető, BemutatóA gyűrűk ura: Párbaj Középföldéért - Három Gyűrű ragyogjon a tünde-királyok kezén
2025.01.04. 12:42:00 / Ismertető, BemutatóWatergate-ügy [tarsasjatszunk.hu]
2025.01.21. 14:15:00 / Kedvcsináló, 2025Pingvin légitársaság - Zűrzavar a kapcsolók között
2024.12.21. 14:00:00 / Ismertető, Bemutató
Friss
A Gothic társasjáték visszavisz a kultikus RPG eredeti helyszínére [gsplus.hu]
2025.01.23. 15:00:00 / Kedvcsináló, 2025A THQ Nordic támogatásával és részben közösségi finanszírozással fog megvalósulni a Gothic: A Shadow's Quest.
Watergate-ügy [tarsasjatszunk.hu]
2025.01.21. 14:15:00 / Kedvcsináló, 2025A Watergate-ügy című társasjátékot én akartam nagyon, így a megjelenése után nem sokkal meg is vásároltam. Ahogy lehetett, leültünk vele játszani, aztán meg örültünk, hogy a játék után sikerült még párkapcsolatban maradnunk.... :D
Megjelent a JEM magazin 142. száma!
2025.01.06. 18:56:00 / Kedvcsináló, 2025JEM 2025 JANUÁR
A gyűrűk ura: Párbaj Középföldéért - Három Gyűrű ragyogjon a tünde-királyok kezén
2025.01.04. 12:42:00 / Ismertető, BemutatóVezesd győzelemre Középfölde szabad népeit vagy hajtsd őket az uralmad alá a 7 Csoda rendszerében!
Kommentek
vacogi
2021-10-18 18:33:52
Wow! Nagyszerűnek tűnik. Vadászom az ilyen játékokat, mivel három gyerekem van (7, 10, 12) és elég nehéz őket összehozni egy családi társashoz. Imádják a szellemes témát és ezen biztosan jól szórakoznánk. Felteszem a kívánságlistámra, köszönöm a bemutatását.
godzsakattila
2021-10-17 20:06:51
Köszönöm a bemutatót, a grafikája tényleg jó, nekem is tetszik és szerintem a lányaim tetszését is elnyerné, ahogyan ismerem őket. Nem kizárt, hogy egyszer beszerzem, ha éppen lehetőségem lesz rá.