- Ismertető
- 2021.07.07. 09:00:00
Felhőváros - Nehéz szürke nappalok
A játékélmény mellett a társasjátékok fontos jellemzője az úgynevezett asztalkép, vagyis az, hogy mennyire mutat jól használat közben. Ennek a magától értetődő célja a népszerűsítés: minél jobban néz ki egy játék, annál valószínűbb, hogy odalép valaki az asztaltársasághoz és megkérdezi, hogy mit játszanak éppen – és nem utolsó sorban remek fotókat is lehet lőni róla.
Az asztalkép fokozásának egyik legjobb módja a vertikalizáció, vagyis az, hogy valami kiemelkedik az asztal síkjából. Erre pl. tökéletesen alkalmasak a minik, de nagyon kevés játékban kap valóban fontos szerepet a térbeliség (az egyik legközelebbi ellenpélda az egyébként zseniális Holi). A Felhőváros egyszerre néz ki jól az asztalon, és közben maximálisan kihasználja a térbeliség előnyeit.
Egy jövőbeli településen járunk, ahol az ódivatú felhőkarcolók szerepét átvették a felhőátszúrók: ezek a gigászi épületek már tényleg a felhők fölé tornyosulnak. Elterjedésükkel szükségessé vált kialakítani egy új közlekedési formát. Az emberek ugyanis nem akarnak hosszú perceket tölteni azzal, hogy a talajszinten mászkálnak át egyik helyről a másikra (abba bele se merek gondolni, hogy mi van, ha az egyik ilyen házban mondjuk elromlik a lift). Így születtek meg a sétányok, amik a magasban kötik össze ezeket az épületeket, egy új úthálózatot kialakítva, nagyjából 2-3 ezer méterrel a talaj fölött.
180 km, néha több…
A mi feladatunk lesz, hogy felhúzzuk a tornyokat és egyben kialakítsuk ezt az úthálózatot. Mindezt borzasztóan egyszerű szabályokkal: a körünkben választunk egyet a kezünkben lévő három lapka közül, és elhelyezzük azt a városunkban, egy 3*3-as (két játékos esetén 3*4-es) rács mentén. A lapkára kötelezően fölépítjük az ábrázolt épületeket, majd, ha akarunk, felhúzhatunk közöttük bármennyi sétányt.
Épületekből háromféle van: az „apró” kék, a közepes zöld és legmagasabb barna. Értelemszerűen csak azonos magasságú (színű) tornyok közé lehet sétányt építeni (Felhőváros lakói nem szeretnek csúszdázni), és az utak nem keresztezhetik egymást. Figyelni kell a statikai szempontokra is: egy épület legfeljebb két sétányt bír el. Fontos szabály, hogy nem lehet sétányt felhúzni üres mező fölé, mert ez bezavarhat egy későbbi építkezésbe.
A játék akkor ér véget, ha mindenki megépítette a maga kis felhővárosát. Pontot ér minden sétány a hosszától függően, de a magasságától függetlenül.
Valaki már rég aludna, hogyha tudna…
Ezzel sikerült is összefoglalni a Felhőváros szabályait, három bekezdésben. A szabályfüzet (vagy inkább szabálylap) sem sokkal hosszabb, és a nagy részét a magyarázó ábrák teszik ki. A Felhőváros amellett, hogy egyszerű, még adja is magát. Ha betartjuk azt, hogy színre színt kell tenni, már meg is tanultuk a nagy részét. Egyedül a sétányépítési előírásokat kell bemagolni. Ezek fogják a legnagyobb nehézséget okozni, valamint az a tény, hogy minden alkatrészből véges mennyiség áll rendelkezésre. Ha elfogyott az összes sétány egy adott színből vagy méretből, akkor bizony mi hiába akarunk oda építeni bármit is, így jártunk.
Mint említettem, a Felhőváros nagyon egyszerű játék. Láthatták ezt a készítők is, ezért a gamerek kedvéért gyorsan mellékeltek néhány különleges igény lapkát a dobozba. Ezek egyfajta célkártyák, amik extra pontokat, illetve pontlevonást adhatnak. Van olyan, ahol nem építhetünk utakat egymás fölé, van, ahol adott számú épületet kell felhúznunk, és persze a klasszikus, leghosszabb útért folyó verseny is megjelenik. A készítők ezt a lehetőséget haladó módnak nevezik, és egy vagy két kártya felhúzását javasolják a játékosoknak. Én azt mondom, hogy ha nem ez az első társas, amit életetekben játszotok, akkor nyugodtan dobjatok be két kártyát már az első partira is.
Sötét házak árnyékába megyek vissza…
A játék egyetlen hibájának az instabilitást tudnám felhozni. Mivel a lapkákat szabadon pakolgatjuk a táblán, az épületek helyei pedig nincsenek kivágva, ezért egy kósza macska, de akár egy óvatlan lökés is láncreakciót indíthat be – főleg, hogy a billegő épületeink még össze is vannak kötve. Sajnos ez nem az a játék, amit az ágyban, vagy a kanapén tudunk játszani, asztalhoz kell vele ülni.
A Felhőváros könnyed szórakozás, amivel jól ellesznek majd a kezdők és a kisebbek is. Igazán nagyon rossz eredményt nem lehet elérni. Még ha valaki nem is hoz össze túl sok pontot, akkor is élvezettel fogja nézni, ahogy a kezei alatt egy nyüzsgő város épül fel, kusza úthálózattal.
A(z) Felhőváros társasjátékot a Gémklub biztosította számunkra!
Keresd fel a boltot és tekintsd meg a játék adatlapját!
MEGNÉZEM A JÁTÉKOT
Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!
Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!
Kozmopolip - A tintaisten felemelkedése
Ismertető | 2024.04.23. 19:51:00A Kozmopolip kinyújtotta ölelő csápjait a mi bolygónk felé. Legyél te az első, aki a mérhetetlen tudás felhalmozásával a kedvében jár, hogy téged vigyen magával a Tintabirodalomba!
Cascadia vadvilága: Új tájakon
Ismertető | 2024.03.22. 14:00:002022 év játéka még nagyobb újrajátszhatósággal és mélységgel, akár hatan is!
Népszerű
Iszonyatosan durva siker lett az új társas, ami Cthulhut és az Orient Expresszt vegyíti [gsplus.hu]
2024.04.19. 21:02:00 / Kedvcsináló, 2024Végre itt egy játék, ami csavar egyet a kártyajátékok működésén [gsplus.hu]
2024.04.22. 19:34:00 / Kedvcsináló, 2024Rá: Licitálás a Napisten kegyeiért
2024.04.21. 14:00:00 / Ismertető, BemutatóEldorádó legendája - A tűzokádók völgye
2024.04.12. 14:00:00 / Ismertető, BemutatóKozmopolip - A tintaisten felemelkedése
2024.04.23. 19:51:00 / Ismertető, Bemutató
Ludens Blog bejegyzései
Etherfields, a sötét mestermű
2021.02.09. 19:56:21 / vélemény, játék, horror, figura, társasjáték, kickstarterBontottál már ki úgy társast, hogy már az első pillanatban, egyetlen másodperc játék nélkül tudtad, hogy most aztán igazán jól döntöttél? Én pontosan így éreztem, amikor a...
Így ábrándultam ki a világ legjobb játékából
2021.01.26. 16:24:39 / játék, fantasy, figura, szerepjáték, társasjáték, failSosem rejtettem véka alá, hogy engem bármilyen társasjáték meg tud venni kilóra, ha van benne legalább egy az alábbiak közül: Fantasy | Minik | Látvány Nem csoda hát, hogy úgy...
Age of Mythology - Matuzsálem a múltból
2020.11.22. 18:54:53 / teszt, ajánló, játék, stratégia, ókor, videójáték, társasjátékA nullás évek eleje elég jó volt a videójáték felhozatalt tekintve, nem? Javában tombolt a Diablo láz, mindenki ezerrel nyomta a Warcraft 3-at, 2002 vége felé pedig megjelent egy...
Ez lenne a kiállítások jövője?
2020.11.05. 17:31:38 / vélemény, játék, rendezvény, digitális, társasjáték, essenA koronavírus betett a társasjátékos közösségnek is. A fertőzésveszély miatt az összes rendezvényt le kellett mondani, köztük az Essen Spielt is. A szervezők és a kiadók ezt úgy...
Mit lépsz most, Kickstarter?
2020.10.07. 08:35:25 / vélemény, játék, hír, társasjáték, kickstarterAz elmúlt években a közösségi finanszírozás-alapú társasjáték kiadás annyira összeforrt a Kickstraterrel, hogy az oldal mellett már magát a kampányokat és a jelenséget is...
Friss
Kozmopolip - A tintaisten felemelkedése
2024.04.23. 19:51:00 / Ismertető, BemutatóA Kozmopolip kinyújtotta ölelő csápjait a mi bolygónk felé. Legyél te az első, aki a mérhetetlen tudás felhalmozásával a kedvében jár, hogy téged vigyen magával a Tintabirodalomba!
Végre itt egy játék, ami csavar egyet a kártyajátékok működésén [gsplus.hu]
2024.04.22. 19:34:00 / Kedvcsináló, 2024A Sárkányok völgye (The Vale of Eternity) nemcsak gyönyörű, érdekes játékmenetbeli megoldásai egyedivé és izgalmassá teszik mind a kezdők, mind a kártyajátékokban tapasztaltak számára.
Rá: Licitálás a Napisten kegyeiért
2024.04.21. 14:00:00 / Ismertető, BemutatóLicitálás, szettgyűjtögetés az ókori Egyiptomban
Iszonyatosan durva siker lett az új társas, ami Cthulhut és az Orient Expresszt vegyíti [gsplus.hu]
2024.04.19. 21:02:00 / Kedvcsináló, 2024A játékosok nagy számban szeretnének felugrani az Orient Expressz borzalmakkal telt kocsijaira.
Kommentek
esoember
2021-12-01 14:50:59
Zseniálisak a bekezdések címei, a szerző feltételezem P. Mobil rajongó ;)
"180 km, néha több Valamiért mégis mindig eljövök Kapud előtt álltam, város, évekig nem maradtam soha nálad reggelig
Acélváros, nehéz, szürke nappalok Ez a város MISKOLC mindig várni fog! Várni fog
Valaki már rég aludna, hogyha tudna Valaki még asztalnál ül, a sörét issza Néma, hideg éjszakában lopakodva Sötét házak árnyékában megyek vissza
Acélváros, nehéz, szürke nappalok Ez a város MISKOLC mindig várni fog! Várni fog..." 😃
Alleira
2021-07-18 16:19:57
Nem nagyon volt szerencsém ilyen fizikailag is látható építkezős játékhoz még. Pont az volt az egyik első gondolatom, ami a cikkben is felmerül negatívumként, hogy mégis mennyire stabil ez a játék, mennyire borul az egész egy óvatlan mozdulattól, amire én sajnos meglehetősen hajlamos vagyok. A Sárkánypalotáról már lemondtam ugyanezen okból, online jàtszom vele inkább, remélem erre is lesz lehetőség, bár nem tudom a térbelisége mennyire tudna egy online adaptációban működni. Mindenestre üdítő színfoltnak tűnik az utóbbi év játékai közt, amire először a Gamewiz kvízben figyeltem fel.
Ismer valaki olyan kávézót ahol megvan a Felhőváros és ki lehet próbálni?
porcine
2021-07-14 08:02:41
Köszi, hogy a Tinderblox-ot megemlítetted! Így ez a játék is erősen megfontolandó.
Csiracsirke
2021-07-08 12:13:50
Kevesebb néha több ez a játék a példája, egyszerű szabály és szórakoztató játékélmény nem kimondottan szép de tényleg oda vonza az ember tekintetét az hogy kiemelkedik a tábláról. Így voltam azzal a játékkal is amit Porcine hozott a találkozóra ott egy máglyát kellett felépíteni úgy hogy kártyát húztál és annak megfelelően elhelyezni a fát és a lángokat vigyázva hogy ne dőljön össze az egész, két komolyabb játék közben simán le lehet vele játszani 1-1 kört szuper játék mind a kettő.