Ti írtátok: Monopoly Gamer – még a címe is hazudik

Bizonyára senkinek nem kell bemutatni a Monopolyt és annak milliónyi variációját. Talán az egyik, ha nem a legismertebb társasjáték a világon. És valószínűleg az egyik legmegosztóbb is. Nagyon sokan szeretik és nagyon sokat felgyújtanák az összes létező kiadását. A következő cikkben az egyik kevésbé máglyára való verzióról olvashattok bővebben, a Monopoly Gamerről.

Őszintén szólva nem egészen értem a Gamer megjelölést. Legyünk őszinték, ez egy Mario Kart kiadás, csökkentet játékos- és bábukészlettel! Persze külön csomagban meg lehet venni a többi karaktert is a lapkészletükkel együtt - well done Monopoly, well done!

Szóval kapunk a pénzünkért 4 karaktert (Mario, Yoshi, Princess Peach és Donkey Kong), pénz helyett a Mario Kartból megszokott érméket, minden karakterhez egy-egy karakterkártyát, amin a speciális képességiek vannak, 4 emlékeztetőkártyát, 8 ellenségkártyát, 16 tulajdoni lapot, egy számozott kockát, egy fejlesztőkockát valamint egy módosított Monopoly táblát.

A játékmenet

A játéktér összeállítása szuper gyorsan megvan: kicsapjuk a táblát, felpakoljuk a bábuinkat, az ellenségkártyát a táblán megjelölt helyre rakjuk úgy, hogy az első számú Boss (főellenség) legyen felül, a tulajdoni lap kártyákat pedig tetszés szerint vagy pakliban hagyjuk vagy kihelyezzük őket a táblán lévő mezőkhöz.

Minden játékos kap öt darab 1-es érmét, egy darab 5-ös érmét, egy emlékeztetőkártyát valamint magához veszi a karakteréhez tartozó speciális képességeket leíró kártyát.

Az a játékos kezdi a kört, aki a legmagasabb számot dobja a számozott kockával. A kezdőjátékos dob mindkét kockával. A számozott kockával dobott értéknek megfelelő számú mezőt halad előre, közben felvéve az összes érmét. Mikor megérkezik az adott mezőre, végre kell hajtani az ott leírtakat. A fejlesztő kocka segítségével különböző speciális képességeket aktiválhatunk. Ezt szabadon kijátszhatjuk a lépésünk előtt vagy után is. A kockán a következő akciókat dobhatjuk ki:

  • Piros teknőspáncél: egy általunk választott játékosnak le kell tennie 3 érmét arra a mezőre, melyen éppen áll. Ha Princess Peach-csel dobtuk a piros teknőspáncélt, akkor 3 helyett 4 érmét kell az adott játékosnak lehelyeznie tartózkodási helyére.
  • Zöld teknőspáncél: a táblán előttünk lévő játékosnak 3 érmét kell letennie az adott mezőre (amennyiben több játékostársunk is ugyanazon a mezőn áll előttünk, választhatunk, hogy melyiküket szeretnénk kifosztani!) Ha Yoshival dobtuk, szabadon választhatunk egy játékost, aki leteszi a 3 érmét.
  • Blooper: bármelyik játékostól ellophatunk 2 érmét.
  • POW: minden játékosnak le kell tennie 1 érmét az aktuális mezőjére. Ha Donkey Konggal játszunk, minden játékos 2 érmét tesz le.
  • 3 érme: felvehetünk 3 érmét a bankból. Ha Marioval dobtuk, 4 érmét vehetünk fel.

Nem mindegy melyik kockát használjuk először! Tegyük fel hogy: Marioval vagyunk és egy négyest illetve egy zöld teknőspáncélt dobtunk, előttünk három mezővel pedig Yoshi áll. Amennyiben először a zöld teknőspáncélt használjuk fel, úgy Yoshinak 3 érmét le kell tennie a helyszínére, majd mikor lépünk fel is tudjuk venni ezeket az érméket. (Hiszen a lépéseink során minden érintett mezőről felvehetjük az ott található érméket.) Viszont, ha először lépünk és utána használjuk a teknőspáncélt, úgy egy másik karakter kell lehelyeznie az érméi közül hármat, amiket így biztosan nem fogunk tudni felvenni az adott körben.

Az ingatlanok a táblán a legolcsóbbtól a legdrágábbig növekvő sorrendben helyezkednek el. Amikor egy olyan ingatlanra lépünk, mely még nincs senki birtokában, úgy azt meg kell vennünk vagy árverésre kell bocsájtanunk. Amennyiben nem tudjuk, vagy nem akarjuk megvenni, megkezdődik az árverés! A licitálást természetesen mi kezdjük, majd az óramutató járásával megegyező irányba haladunk tovább. A licit 1 érmével kezdődik és legalább 1 érmével kell emelni. A legmagasabb összeget kínáló viszi az ingatlant. Ha minden játékos passzolja a licitet, az ingatlan gazdátlan marad.
Amennyiben, olyan ingatlanra lépünk, melynek már van gazdája, kötelesek vagyunk megfizetni a bérleti díjat, mely a tulajdoni kártyán szerepel. Amennyiben nincs elég pénzünk, hogy megfizessük a bérleti díjat, kénytelenek vagyunk a tulajdonunkban lévő ingatlant névértéken eladni a banknak, hogy a befolyó érmékből ki tudjuk egyenlíteni a tartozásunk. Ha ingatlan sincs a tulajdonunkban, nem történik semmi, játékban maradhatunk, ennél rosszabb már úgysem történhetne.

Milyen mezők vannak a játéktáblán?

Ha csövet tartalmazó mezőre lépünk, mozogjunk a soron következő cső mezőre és szedjük össze az érméket, melyeken áthaladtunk.

Ha érmeblokkra lépünk (tudjátok az aranyszínű kis négyzet a fehér kérdőjellel), dobhatunk a számozott kockával, majd ennyi érmét fel is vehetünk a bankból.
Ha kőtömbre lépünk, akkor le kell tennünk a mezőre 2 érmét.
Ha csillag mezőre érkezünk, aktiválhatjuk a karakterünk speciális képességét, melyek a következők lehetnek:

  • Mario: dobhatunk a számozott kockával, majd a dobott értéknek megfelelő összeget + 5 érmét felvehetünk a bankból.
  • Princess Peach: felvehetjük az összes általunk birtokolt ingatlan után járó bérleti díjat a bankból.
  • Yoshi: az összes érmét felvehetjük a tábláról.
  • Donkey Kong: minden játékostól ellopunk 3 érmét.

Természetesen innen se maradhatott ki a börtön mező (annak ellenére, - hogy ha emlékeim nem csalnak- a Mario Kartban nem volt ilyen). Amennyiben sikerült a börtön mezőre lépnünk, úgy a körünk véget is ért. Míg börtönben vagyunk, nem vehetünk részt az ellenség harcokban, viszont begyűjthetjük a bérleti díjakat, részt vehetünk az árveréseken és a kereskedelemben. Innen három kiút van:

  • a soron következő körben fizetünk 5 érmét a banknak
  • dobunk a számozott kockával, amennyiben sikerült hatost dobni, ingyen szabadulunk
  • várunk két kört, majd ingyen elhagyhatjuk a börtönt

Harc az ellenséggel

Ha rálépünk vagy áthaladunk a START mezőn, kapunk 2 érmét a banktól és a kör végén felfordíthatjuk az ellenségkártyát.

Miután megfizettük az ellenséggel való harc kezdeményezésének díját, melyet az ellenségkártyán találunk, dobjunk a számozott kockával. Amennyiben sikerült az előírt számot vagy annál nagyobbat dobnunk nyertünk, miénk a bónusz és a legyőzött ellenség. Viszont, ha kudarcot vallottunk, a tőlünk balra ülő játékos is megküzdhet a Boss-szal, amennyiben szeretne.

A játék akkor ér véget, mikor az utolsó ellenséget is legyőztük. Következhet a pontozás! Adjuk össze az ingatlanokon és az ellenség kártyákon található pontszámot, majd ehhez adjuk hozzá az érméinket a következő módon: minden 5-ös érme 10 pontot, míg minden ötödik 1-es érme ér 10 pontot. Az nyer, akinek a legtöbb pontja van! Ha döntetlen az állás, az a játékos nyer, akinek több ingatlanja és ellenségkártyája van.

Konklúzió

Én vagyok az az ember, aki 27 évesen játszott életében először Monopolyval (igen, tudom, gáz vagyok – felvállalom! :D). Soha nem volt saját Monopolym, szóval mikor megláttam az Intersparban 1600 (!!!) forintért, úgy voltam vele, hogy, ha egy játék után a polcon végzi, ennyiért akkor is megérte. Legalább a bábuk jól mutatnak (csak ne nézzétek meg közelről, mert ki fog derülni, hogy amúgy valami gagyi műanyagszerű anyagból vannak és nem is néznek ki olyan jól, mint messziről – hiába vannak dolgok, amiknek jól áll a távolság)!

A doboz tartalmát látva, nem vagyok benne biztos, hogy megéri azt a 9-10 ezer forintot, amit alapból elkérnek érte, de ennyi pénzért szinte ajándék volt. A játékmenet a megszokott Monopoly stílusban fut, semmi extra, megmaradtak a szivatós pályák is. Mondjuk, ha már Mario Kart, én belecsempésztem volna a karakterek által edobható dolgokat - gondolok itt a csillagra, teknőspáncélokra, tűzgolyóra, gombára, tojásra vagy épp a banánhéjra- nem csak, ilyen nesztek itt van, beletettük. Ezeket simán megcsinálhatták volna 3D-ben, mint a bábukat és frappánsabb dolgokat is rendelhettek volna hozzájuk.

Persze mit vártam? A Monopoly már évek óta próbálja meglovagolni a klasszikus elődje népszerűségét és ebből próbál még több pénzt szerezni.

2017-ben végre eljutottak odáig Monopolyék, hogy már nem arra megy ki a játék, hogy kisemmizd a játékostársaid, ezért elismerésem. Így talán egyben marad a család és a barátságok se érnek véget a Monopolynak köszönhetően. :) Viszont továbbra sincs szinte semmilyen döntésünk a játékban, ugyanis megmaradtak a dobókockákkal való lépegetések. Az egész játék csak a szerencsén múlik. Úgy gondolom, hogy ez már egy elég elavult rendszer és ennél sokkal jobb/több játékot is meg tudunk venni ennyiért. Én mindenkit csak arra tudok sarkallni, hogy felejtse el a Monopolyt, keressen új / jobb / másabb játékokat. Persze minden embernek ki kell próbálnia életében legalább egyszer, de ne ragadjunk le nála.

Emlékszem gyerekkorunkban nagyon szerettünk unokatesómékkal Ki nevet a végén?-t játszani. Az is hasonló kaliberű játék, más nyomorán szórakozunk, ami gyerekként még vicces volt. Vicces volt nézni, hogy a pici 6 éves unokaöcsém mennyire a szívére veszi a dolgokat és képes volt egy egész álló nap átnézni rajtunk, mert visszaküldtük a start mezőre. Azóta eltelt 15 év, felnőttünk és már egyáltalán nem olyan jó móka úgy játszani, hogy kisemmizzük a másikat.

Szóval légyszi, légyszi ha eszetekbe jutna Monopolyt venni, beszéljétek le magatokat róla.

forrás -- kitka6

09Szep

Hanamikoji - Az udvarlás művészete

Ismertető | 2019.09.09. 18:00:00

A Hanamikojival elutazhatsz a gésák birodalmába, hogy elnyerd a támogatásukat és ezzel együtt a győzelmet is. Egy kiváló két fős játék, utazóbarát kiszerelésben, könnyen tanulható szabályrendszerrel, de nagy mélységekkel.

07Szep

Szócsapdák - A tiltott szavak másik játéka

Ismertető | 2019.09.07. 09:00:00

A hősök csak akkor juthatnak át a csapdákkal telezsúfolt kazamatán, ha kitalálják a továbbjutáshoz szükséges szót. Ha viszont tiltott szót ejtenek ki a szájukon, elszabadíthatnak egy szörnyűséges átkot. Hogy mi a tiltott szó? Azt senki nem tudja!


Népszerű

Friss

Címkék

Kapcsolódó játékok

  • Monopoly Gamer