A Yukon egy nagyon könnyen tanulható társasjáték, 2 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő rövid, csak 15 - 30 perc. A társast, a könnyebb tanulhatósága miatt, akár már 8 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a moduláris tábla, a kártya húzás és a rács mozgás mechanizmusokra. Az Észak-amerikai kontinens legnagyobb folyója a Yukon...
A Yukon egy nagyon könnyen tanulható társasjáték, 2 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő rövid, csak 15 - 30 perc. A társast, a könnyebb tanulhatósága miatt, akár már 8 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a moduláris tábla, a kártya húzás és a rács mozgás mechanizmusokra.
Az Észak-amerikai kontinens legnagyobb folyója a Yukon 1896 és 1903 között lett ismert, amikor is a meggazdagodás reményében szerencsevadászok hada lepte el partjait, hogy megtalálják gazdagságuk zálogját, az aranyat. Ez az időszak a klondike-i aranyláz néven lett ismert és becslések szerint 100.000 ember mosta az aranyat ez idő alatt.benne. Amilyen hirtelen indult az aranyláz, olyan hirtelen lett vége, de az ott élők azt vallják, hogy a folyó még rengeteg fényes ércet rejt magában.
Forrás: Delta Vision
Kategória:
Kártyajáték, Matek
Mechanizmus:
Moduláris tábla, Kártya húzás, Rács mozgás
A társasjátékhoz MAGYAR bemutató videó is tartozik! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Már ketten is játszható! Remek kikapcsolódás lehet pároknak is!
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
JEM 2019 október
2021-01-10 17:38:08
Az egyszerű és nagyszerű játékok közé tartozó Yukon segít a gyerekeknek megtanulni előre kombinálni, így kiváló fejlesztő játék, de a felnőtteknek is éppoly élvezetes. A történet szerint aranyat keresünk a Yukon folyóban, ezt jelképezik a négyzetrácsba kirakott kártyák. Többen is játszhatják, de két játékos esetén az egyik vízszintesen, a másik függőlegesen lép mindig az aranyásóval. Oda lépsz, ahová szeretnél a sorban vagy oszlopban, tehát nyugodtan elveheted a legértékesebb mezőt, csak ezután lehetséges, hogy az ellenfeled még annál is több aranyat tud majd szerezni, mint te. Éppen ezért néha, ahelyett, hogy a pontjaidat növelnéd, inkább bevállalsz egy veszteséget, hogy teljesen más irányba tereld a jétékot, és a másiknak még rosszabb legyen – de persze ezt ő is bármikor megteheti. Azt kell megérezni vagy kikalkulálni a játékban, hogy mikor milyen áldozatot érdemes hozni. A vége felé már nehezebb taktikázni, éppen ezért az eleje és a középjáték fontos, amikor viszont még nehezen átlátható, és ez nem csak a gyerekeknek okoz nehézséget. Az alapjátékot karakterekkel is variálták, ami Hegedűs Csaba más játékaira is jellemző, így aztán növelhető a tábla mérete, bővíthetők a taktikázási lehetőségek, és még izgalmasabbá tehető a játék. Emellett az újrajátszhatósága is hatalmas, hiszen minden tábla más és más, ahogy véletlenszerűen kirakjuk a lapokat. Egyetlen negatívum, hogy kártyaméretű dobozban is elfért volna a játék, ami egy hatalmas dobozt kapott, amiben csak csúszkálnak a kártyák, miközben játéktáblát nem kapunk, azt a kártyákból kell kirakni, és ahogy fogynak a kártyák a játék során, a négyzetrács már egyre kevésbé látható.
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Yukon társasjátékhoz