War in the Megacity
Videó beküldése

War in the Megacity társasjáték

társasjáték, 2018
Értékelem!

A War in the Megacity egy összetett társasjáték, 1 - 2 játékos részére.

Angol:
"War in the Megacity" is a two-player simulation of hypothetical near-future battles fought in metropolitan areas with populations of 10 million or more, and it’s designed by...

A War in the Megacity egy összetett társasjáték, 1 - 2 játékos részére.

Angol leírás

"War in the Megacity" is a two-player simulation of hypothetical near-future battles fought in metropolitan areas with populations of 10 million or more, and it’s designed by Joseph Miranda. The objective is to show the spectrum of conflict — conventional, special operations and unconventional — used in this type of fighting on the grand-tactical level. There are two sides, both controlled by a player, the Insurgent, who wants to seize control of the city. Opposing him in that effort is the Government player.

The “Infowar Index” is central to play. Each player has one, which indicates how successful he is in achieving his goals — and representing the amount of overall public support each side is getting.

Each game turn represents from two days to two weeks of ‘real time,’ depending on the tempo and scope of the activities conducted in each one. The various units represent force sizes – most either task-organized or spontaneously generated at street-level – varying in size between battalions and brigades: anywhere from about 500 to 5,000 personnel.

Megacity has a number of unusual subsystems. For one, victory in battle isn’t always reckoned in terms of physically destroying the enemy but, rather, in fighting him in such a way as to get the media’s reporting squarely on your side. Another important aspect of the game is that certain combat results cause units to get stronger, as they gain in cohesion and tactical expertise.

The system has antecedents in earlier games, in particular, Jim Dunnigan's “Chicago, Chicago!” It presented the first wargame approach to confrontations between police and demonstrators during the protests at the 1968 Democratic National Convention in Chicago. It was one of the first attempts to model modern urban warfare, albeit in a “battle” in which no one was killed though there was plenty of havoc in the streets.

Counterfact magazine #9

Kategória: Háború, Modern hadviselés

Akár egyedül is

Nem érnek rá a barátok? Ennél a társasjátéknál nem gond, ezt már egy személytől is lehet játszani!

Háború

A társasjáték témájának fontos része a háború, a különböző csaták és harcok!

War in the Megacity társasjáték vásárlása, árak és üzletek

Jelenleg egyik üzletben sem kapható a játék! Állíts be egy árufigyelést, hogy értesülj, amikor újra kapható lesz a boltokban!

Kommentek

Részletes adatok

Részletek

  • Komplexitás:  Összetett
  • Tervező:  Joseph Miranda
  • Illusztrátor:  Ania B. Ziolkowska
  • Kiadók:  One Small Step
  • Elérhető nyelvek:  angol

Kiadások

  • English edition
    • Kiadás éve: 2018
    • Nyelv: angol

Hasonló játékok

Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) War in the Megacity társasjátékhoz