Az Utopia Engine egy könnyen tanulható társasjáték, 1 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 30 - 60 perc. A játékot 2011-ben jelölték a Golden Geek Awards díjára Legjobb "Nyomtasd és játsz" játék kategóriában. A játékmenet erősen épít a ceruza-papír, a kockadobás, az idő követés és a solitaire mechanizmusokra.
Kategória:
Sci-Fi, Kockajáték, Felfedező, Matek, Nyomtasd és Játszd
Mechanizmus:
Ceruza-Papír, Kockadobás, Idő követés, Solitaire
Ehhez a társasjátékhoz elérhető magyar szabálykönyv, amit ide kattintva le is tudsz tölteni!
A társasjátékhoz oktató és bemutató videók nyújtanak segítséget! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Rövid játékidő! Ha csak gyors játékra vágysz a munka után, akkor ez a neked való!
Jelenleg egyik üzletben sem kapható a játék! Állíts be egy árufigyelést, hogy értesülj, amikor újra kapható lesz a boltokban!
2020-04-27 14:46:54
A Játékhoz 1 ceruza, 1 radír, 2 dobókocka és a kalandlapok kellenek.
Célod : Helyreállítani az Utópia Motort, mielőtt lejárna az időd.
Akciólehetőségeid : Keresés, Aktiválás, Kapcsolódás, Végső aktiválás.
Keresés célja: Szerkezet és Összetevők szerzése.
Keresés feladata: az alsó számot a felsőből kivonva pozitív, minél kisebb eredmény elérése.
Keresés eredménye: Szerkezet megtalálása; Összetevő megtalálása; Találkozás és harc.
- Keresés helyén egy-egy karikát át kell húzni keresés előtt, hogy lássuk, ha eltelik egy nap.
Ha később visszatérünk korábbi keresés helyére, a karikák áthúzását elölről kezdjük.
- Ha korábban már megtaláltad a Szerkezetet, és ismét ez az eredmény, 2 összetevőt kapsz.
- Harc során mindig először az ellenfél általi sebzést kell bejegyezni az Ütéspontjainkhoz.
- Sikeres Harc után 1 kockával kisebbet, vagy annyit dobva, mint ellenfelünk szintje, kapunk
1 összetevőt (5-ös szintű ellenfélnél 2-t).
- Ha megtelik az Ütéspont fiolánk, 6 napot veszítünk és törlődnek sebeink.
Aktiválás célja: már megtalált Szerkezetek képességének használhatósága.
Aktiválás feladata: az alsó számot a felsőből kivonva 4, vagy 5, vagy 0 eredményt elérni .
Aktiválás eredménye: 5=2 energiapont; 4=1 energiapont; 0=a két érték újradobása; 3-2-1=X.
Aktiválás sikere: ha legalább 4 energiapontot szerzünk.
- Aktiváláskor két sávunk van. Ha az első sávban még nem szerzünk elég energiapontot,
veszítünk egy napot és a második sávban próbálkozunk tovább. Ha így sem sikerül az
aktiválás, még egy napot veszítünk, majd automatikusan sikerül.
- Ahány negatív eredményt érünk el, annyi sebet kapunk.
- Ha több energiát szerzünk, az Isten Keze szerkezethez írjuk azt.
- Aktivált Szerkezetek képességét innentől kezdve használhatjuk a Kapcsolódásáig.
Kapcsolódás célja: két Szerkezet összekapcsolása.
Kapcsolódás feladata: minél kisebb értékek elérése, 0-ra törekvés; negatív érték kerülése.
Kapcsolódás elvárása: legalább 1 megfelelő összetevő és kapcsolni kívánt Szerkezetek aktiválása.
Kapcsolódás eredménye: a 3 kapott érték összeadva; cél, hogy ez minél kisebb legyen.
- A nem tetsző számokat a szemetesbe dobhatjuk, amíg az meg nem telik.
- Negatív eredménynél kapsz egy sérülést és be kell adnod egy megfelelő összetevőt;
valamint a két mező végső értéke 2. Ilyen esetben ha nincs már összetevőd, az adott
szerkezetek kapcsolódási eredményt töröljük és ha lesz ismét elég összetevő, újrakezdjük.
- A már összekapcsolt Szerkezetek képességit nem használhatjuk tovább.
Végső aktiválás célja: a játék megnyerése, a világ megmentése.
Végső aktiválás feladata: a kapcsolódási értékek összegével egyenlő, vagy nagyobb értékű dobás.
Végső aktiválás elvárása: mind a 6 Szerkezet korábbi aktiválása és összekapcsolása.
- Ütéspontok beadásával csökkenthető a kapcsolódási értékek összege, eszméletvesztés nem
jár érte.
- Ha nem sikerül első dobásra, veszítünk egy ütéspontot és ismét dobhatunk amíg meg nem
halunk, vagy amíg nem aktiválódik az Utópia Motor.
Szerszámos öv: bármikor használhatod a tárgyakat, de alap esetben mindegyiket csak egyszer.
Isten Keze: Szerkezet aktiválásakor szerzett 3 plusz energiáért kapunk +1 napot.
Idő sáv: 14 napod van összesen, mely az Isten Kezével bővíthető. ’E’ betűnél a négy eseménynek
egyesével dobunk értéket, ez mutatja meg, hogy hol milyen esemény következik be.
Pihenés: Ahány napot pihenéssel töltünk a műhelyben annyi ütéspontot eltávolíthatunk és annyi napot
veszítünk.
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Utopia Engine társasjátékhoz