A Corinth egy könnyen tanulható társasjáték, 1 - 2 játékos részére, az átlagos játékidő 1.5 óra. A játékmenet erősen épít a hatszög-rács és a "chit-pull" rendszer mechanizmusokra.
Angol:
The game uses the divisional system for American Civil War operations introduced in Hampton Newsome's At all Hazards for a very small and quick simulation of the two-day 2nd...
The game uses the divisional system for American Civil War operations introduced in Hampton Newsome's At all Hazards for a very small and quick simulation of the two-day 2nd Battle of Corinth. Like their real counterparts, units accumulate fatigue and disorder, and stop working long before they are eliminated by combat. Corps and armies are activated by chitpulls, a simple order system (no writing!) captures the delays inherent in 19th century campaigning and the unreliability of individual leaders.
Scale:
half mile per hex
3.5 hours per daylight turn (4 daylight, one night turn per day)
division level units
Individual army and corps commanders
Kategória:
Háború, Amerikai polgárháború
Mechanizmus:
Hatszög-rács, "Chit-Pull" rendszer
Nem érnek rá a barátok? Ennél a társasjátéknál nem gond, ezt már egy személytől is lehet játszani!
A társasjáték témájának fontos része a háború, a különböző csaták és harcok!
Jelenleg egyik üzletben sem kapható a játék! Állíts be egy árufigyelést, hogy értesülj, amikor újra kapható lesz a boltokban!
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Corinth társasjátékhoz