The Adventurers: The Pyramid of Horus
Videó beküldése

The Adventurers: The Pyramid of Horus

Társasjáték, 2011
Értékelem!

A The Adventurers: The Pyramid of Horus egy könnyen tanulható társasjáték, 2 - 6 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 45 perc. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 13 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít az akció pontok, a fogd és vidd, a váltakozó képességek, a kockadobás és a merj és nyerj...

A The Adventurers: The Pyramid of Horus egy könnyen tanulható társasjáték, 2 - 6 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 45 perc. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 13 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít az akció pontok, a fogd és vidd, a váltakozó képességek, a kockadobás és a merj és nyerj mechanizmusokra.

A Szellemlovas leírása:

Egyiptom, mélyén, a sivatagban új piramist fedeztek fel. Mélye számtalan kincset rejthet a merész kalandozók számára, ám tudnotok kell: ez a hely nem olyan kihalt, mint a többi. Kígyók, skorpiók, krokodilok, sétáló múmiák és ősi átkok várják a látogatókat. Vajon kijutsz innen élve? Megéri a zsákmány? Tedd magad próbára, Hórusz piramisa téged vár!

Kincsvadászat felsőfokon

A játékban nyolc kalandozó egyikének bőrébe bújhatunk, célunk, hogy minél több kincset gyűjtsünk össze és jussunk ki velük a piramisból, mielőtt az örökre magába temet bennünket. Ám vigyázat: minél több zsákmányt, minél több sérülést szerzünk, mozgásunk annál nehézkesebb lesz, esélyünk a menekülésre pedig közelít a lehetetlenhez.
A játék során leggyakrabban két féle cselekvést hajthatunk végre: mozgunk, vagy pedig kutakodunk az adott területen, ahol állunk. Ez lehet kőtörmelék, homok, a krokodilok között, vagy az ősi szarkofágok egyike: mind-mind egyedi kártyával/kártyapaklival rendelkezik. Vigyáznunk kell, hiszen az értékes kincsek mellett megbújhatnak kígyók, skorpiók, melyek nem kímélik testi épségünket.
Akár kincset szerzünk, akár sérülést szenvedünk, mindegyiküket egy-egy kártya jelképezi. Így összesen tizenkét lap lehet nálunk. A különböző mennyiségekhez különböző értékek tartoznak: 0-3 kincs/sérülés között 2, 4-6 között 3, 7-9 között 4 és végül 10-12 között 5. Innen a következők szerint határozhatjuk meg az adott körben végrehajtható cselekedeteink számát: például dobunk öt kockával, miközben 6 db tárgy van nálunk. Ekkor, ahány darab kocka hármat vagy nagyobb értéket mutat, annyi lehetséges cselekvésünk lesz. Érdemes megfontolni, hogy mikor dobjunk el egy-egy kisebb értékű kincset a továbbhaladás érdekében, míg sérüléseinktől csak jóval nehezebben, ellenméreg, vagy gyógyszeres tasak felhasználásával tudunk megszabadulni.
Dolgunkat tovább nehezíti, hogy a piramis egyes területein múmiák járőröznek, akik ha elkapnak minket, gyógyíthatatlan sérülést okoznak, egyes esetekben pedig mi is csatlakozunk közéjük. A legtávolibb zugokban pedig a legértékesebb kincsek találhatóak: megszerzésükhöz nem pusztán a múmiákat kell kikerülnünk, hanem sikeres kockadobással ki kell nyitnunk a rejtekhelyet, ahol őrzik őket. Ezen kincsek bár különösen nagy értékűek, kivétel nélkül átkot hordoznak, melyet el kell viselnünk, míg magunknál tartjuk őket: egy-egy kockát elérhetetlenné tesznek számunkra dobásaink során.
Miután mozogtunk, kincseket kerestünk, mozgásba lendülnek a múmiák is, majd az igazi érdekesség: a piramis szépen, fokozatosan beomlik. Ehhez rendelkezésünkre áll 36 db műanyag kőtömb, melyek alján egy-egy rejtett szám van. Felhúzás után, a kőtömböt a rajta levő számnak megfelelő mezőre helyezzük. Amennyiben a kőtömbök elzárják a piramis kijáratát, a bent ragadt játékosok veszítettek. A többieknek még elmenekülhetnek. Ha tudnak. A játéknak akkor van vége, ha az utolsó életben maradt játékos is kijutott a piramisból. Ezután összesítjük a megszerzett kincsek értékét, aki a legtöbbet gyűjtötte, megnyeri a játékot.
Vélemény
A Pyramid of Horus ízig-vérig kalandjáték, az Indiana Jones és a Múmia-filmek hangulatát idézve. Soha nem tudhatjuk, mit rejt a homok, honnan törnek ránk újabb és újabb veszélyek. Igyekszünk minél több kincset megkaparintani, minek hatására egyre mélyebbre és mélyebbre kerülünk a sötét piramisban, ahonnan sokkalta nehezebb lesz a hátunkon roskadozó teherrel időben megmenekülni. Vérbeli, izgalmakban bővelkedő garantált szórakozás minden korosztály számára.

Angol nyelvű szabály
Részletes bemutató

Forrás: Szellemlovas

Kategória: Felfedező, Kaland, Miniatűrök, Ősi
Mechanizmus: Akció pontok, Fogd és vidd, Váltakozó képességek, Kockadobás, Merj és nyerj, Rács mozgás

Videók

A társasjátékhoz oktató és bemutató videók nyújtanak segítséget! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!

Üzletek

Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!

2

Párosan

Már ketten is játszható! Remek kikapcsolódás lehet pároknak is!

Árak és üzletek

Jelenleg egyik üzletben sem kapható a játék! Állíts be egy árufigyelést, hogy értesülj, amikor újra kapható lesz a boltokban!

The Adventurers: The Pyramid of Horus társasjáték videók (5)

Kommentek

Részletes adatok

Részletek

  • Játékidő:  45 perc
  • Játékosok:  2 - 6
  • Ajánlott életkor:  13+
  • Komplexitás:  Egyszerű
  • Tervező:  Guillaume Blossier, Frédéric Henry
  • Illusztrátor:  Guillaume Blossier, Miguel Coimbra, Nicolas Fructus, Édouard Guiton, Goulven Quentel
  • Kiadók:  Fantasy Flight Games, Edge Entertainment, Kaissa Chess & Games, Dust Games
  • Elérhető nyelvek:  angol, francia, görög, spanyol

Alternatív nevei


Kiadások

  • English edition
    • Kiadás éve: 2011
    • Nyelv: angol
    • Méretek: 29.8 cm x 29.8 cm x 7.6 cm
    • Súly: 1.5 kg
  • Greek edition
    • Kiadás éve: 2011
    • Nyelv: görög
    • Méretek: 29.8 cm x 29.8 cm x 7.6 cm
  • The Adventurers: The Pyramid of Horus
    • Kiadás éve: 2011
    • Nyelv: francia
    • Méretek: 29.8 cm x 29.8 cm x 7.6 cm
    • Súly: 1.5 kg

Hasonló játékok

Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) The Adventurers: The Pyramid of Horus társasjátékhoz