A Ruination egy közepesen összetett társasjáték, 2 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 1 - 2 óra is lehet. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 14 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a váltakozó képességek, a kártya húzás, a terület mozgatás, a kockadobás és a terület befolyásolás/irányítás mechanizmusokra.
Kategória:
Kártyajáték, Háború, Miniatűrök
Mechanizmus:
Váltakozó képességek, Kártya húzás, Terület mozgatás, Kockadobás, Terület befolyásolás/irányítás, Die Icon Resolution
A társasjátékhoz oktató és bemutató videók nyújtanak segítséget! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Már ketten is játszható! Remek kikapcsolódás lehet pároknak is!
Csak személyesen itt: Budapest és Szeged, esetleg más városok is. Ezt megbeszéljük.!
Sajnos nem került elő még, és nem is fog a közeljövőben.
0 érdeklődő
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
2023-09-26 09:38:17
Folyt. A harc során annyi VPt kap, ahány egység ellen harcolt. Ez az egyik és legfőbb módja a VP szerzésnek. Adhatnak kártyák is, illetve játék vége során ha bizonyos valamely erőforrásból (4 lehetséges) 6 fölé kúsznánk, ekkor erőforrás helyett VPt kapunk. Játék, és általában harc után ha üres oldalú kockánk maradt volna, akkor áldás jelölőt kapunk, amiket a kockák manipulálására használhatunk el. De akkor is kapunk GyP-t, ha a Kegy, vagy a Dicsőség sávon bizonyos mezőkre lépünk, vagy meghaladjuk azt.
Ha bármikor beütne a Kán Haragja (elfogy valamely akciópakli, 10-es helyre, vagy fölé lép valaki a Kegy, vagy a Dicsőség sávon, netán elér 30 VPt), akkor történik egy gyors számítás. A játékban ugyanis bástyákat tudunk letenni, és ha ezt birtokoljuk, olykor előnyt ad, de a pontozásnál minden 1 bástya után 2 VP-t kapunk. Ez leszámoljuk, majd befejezzük még a fordulót, hogy minden játékos sorra tudjon kerülni. Ezután jön még egy utoló teljes forduló, amikor még visszavághatunk a többieknek, majd jön a végső pontszámítás.
Összegezve: aktív, harcokkal terhes játék, amely bár erősen meg van fűszerezve szerencséval a kártyák által, ami sok-sok egyedi hatást is biztosít, akad benne jelentős euro érzés/mechanika is, mint pl. az erőforrásgyűjtögetés, kártyavásárlással, az említett egyedi hatásokkal, és a pontozásos győzelemmel. Van hova figyelni bőven. A kártyák szövege rövid, és elsőre nem vot mindig egyértelmű, kellett BGG-t nézegetni. Bizony szabályokat is benéztünk, de néhány játék, és teljesen össze fog állni a kép.
Sok ismerős mechanika van ügyesen összegyúrva, a szerencse manipulálható, tervezhető, a harci rendszere átlátható, és ad némi taktikai érzést is, amikor a dobott kocákat felváltva használjuk el. A játék teljesen nyílt, látható minden kártya (open market), látható minden kártyánk, nem tartunk kézben semmit. A sok-sok egyedi hatás miatt érzésre picit sok a tanulás során a downtime. Öröm, hogy van benne catchup mechanizmus!
2023-09-26 07:19:14
Végre asztalra került. Bár volt előtte aktív szabálytanulás, kellett a FAQ is.
Ez egy minis, terület birtoklós, magas interakciójú kártyákkal támogatott játék, ahol a játék végét több módon is ki lehet váltani, és a végén a legtöbb pontot elért játékos lesz a győztes.
A játékos körében 3 akcióra van lehetősége: mozgás, guberálás és toborzás. Mindhárom esetében a nekik megfelelő húzópakliból, ami mindig képpel felfelé látható választ egyet a játékos, és végrehajtja annak alapakcióját, illetve a kártyára nyomtatott extra hatásokat, akciókat is. Ezután ez a kártya a neki megfelelő dobópakliba kerül.
Harc: minden egységnek van alap támadó ereje, okozhat veszteséget az ellenfélnek, támadó erőt adhatnak még előnykártyák, illetve a száműzötteknek lehet plusz képességük. Ezek alapján beállítjuk a kezdő támadó erőt és okozandó veszteséget, egy harci táblán, majd annyi spec. kockával dobunk, ahány különböző típusú egységünk van az adott területen. Plusz kockát adhatnak egyéb hatások. Ezeket felváltva tudják a harc során a játékosok felhasználni. Az okozott és kapott veszteségek mértékében lekerülnek a pályáról egységek, illetve a legtöbb támadó ereővel rendelkező nyeri a csatát. Ez után kap VP-t.
Folyt. köv.
2023-09-19 19:59:24
Még nem láttam nyomát, de a kiadótól tudom - illetve az alapjáték szerzője BGG-n is megerősíette, bár ő már CMON - hogy jövő hónapban KS kampányban jön egy kieg.
2023-08-31 18:03:53
Elkezdtem ennek a játéknak a fordítását - csak hobbiból, nem munka -, amelynek az angol szabálya a kiadó honlapján érhető el. Egyelőre a szabálykönyv, de majd jönnek a kártyák is. Lenne valakinek kedve "lektorálni" a fordítást (érhető-e, helyes-e, követi-e az eredeti angolt a szöveg)? Ha igen, írna nekem privátban, és gdrive-on majd megosztanám vele. Előre is köszönöm a segítséget!
Szerk:
a szabálykönyv fordításával készen vagyok, most dolgozom össze a képekkel. Kártyák hamarosan. Ha valaki mégis érezne indíttatást ahhoz, hogy segít az esetleges hibák feltárásában, megköszönöm!
The sands run red once more as our troops scour the land. The Blood Sworn cry out as our chieftain leads the charge. Our foes are many but their death will bring us Glory. And we are prepared- For Glory, for death, for the Khanate! Ruination: Blood Sworn is the second expansion and brings a lot to the table. Each player selects a tribe and chief at the...
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Ruination társasjátékhoz