Kiwara
Videó beküldése

Kiwara társasjáték

társasjáték, 2018
Értékelem!

A Kiwara egy nagyon könnyen tanulható társasjáték, 2 játékos részére, az átlagos játékidő rövid, csak 30 perc. A társast, a könnyebb tanulhatósága miatt, akár már 8 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a lapka-elhelyezés és a terület befolyásolás/irányítás mechanizmusokra.

A Kiwara egy nagyon könnyen tanulható társasjáték, 2 játékos részére, az átlagos játékidő rövid, csak 30 perc. A társast, a könnyebb tanulhatósága miatt, akár már 8 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a lapka-elhelyezés és a terület befolyásolás/irányítás mechanizmusokra.

Angol leírás

In Kiwara, two groups of animals compete for space in the savanna, claiming points when they dominate a territory, but the value of a space depends on who's in it!

The game board features six territories — two each of three, five, and seven spaces — with rivers dividing all of the territories. Each player has fifteen animals tokens in their color. One player places the totem on a space outside the 6x5 board, then players alternate taking turns. On a turn, a player:

• Places one of their animal tokens in an empty space in the row or column adjacent to the totem.
• Moves the totem 1-3 spaces clockwise. (If all spaces in these rows or columns are full, the player moves the totem to the first row with an empty space.)

If a lion is placed orthogonally adjacent to zebras or gazelles, then the zebras are turned face down (yum!) while the gazelles are returned to their owners. If a player must place a zebra or gazelle adjacent to a lion, these tokens are placed face down.

If you place a crocodile across the river from a gazelle, you can exchange these tokens. (The crocodile attacks, and the gazelle bounds to safety.) You can swap the location of a crocodile many times this way.

Whoever places the token that fills the first savanna claims the Okapi card, which is worth 5 points at game's end. Once the board is filled, determine who has the most tokens in each territory; face-down tokens are counted to determine majority. Whoever wins a territory scores points equal to the value of all face-up animals in this territory: zebras 6, gazelles 2, elephants 5, lions 1, and crocodiles 0. Whoever has the most points wins!

While the base game of Kiwara is the same as the earlier Drôles de Zèbres, the game includes a double-sided game board. If you use the "free play" side of the board, to set up you use the river sticks included to create six territories of sizes 3, 5, 7 or 9, thereby creating a fresh layout for each game.

Instead of using the Okapi, you can shuffle the ten-card reinforcement deck and give the player who completes the first savanna a random card; the player can use the bonus action on this card at any point during the game. With players of differing skills, the more inexperienced player can start with a card or two at random to level the odds.

Kategória: Stratégia, Állat
Mechanizmus: Lapka-elhelyezés, Terület befolyásolás/irányítás

Videók

A társasjátékhoz oktató és bemutató videók nyújtanak segítséget! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!

2

Párosan

Már ketten is játszható! Remek kikapcsolódás lehet pároknak is!

Rövid

Rövid játékidő! Ha csak gyors játékra vágysz a munka után, akkor ez a neked való!

Kiwara társasjáték vásárlása, árak és üzletek

Jelenleg egyik üzletben sem kapható a játék! Állíts be egy árufigyelést, hogy értesülj, amikor újra kapható lesz a boltokban!

Kiwara társasjáték videók (1)

Kommentek

Részletes adatok

Részletek

  • Játékidő:  30 perc
  • Játékosok:  2
  • Ajánlott életkor:  8+
  • Komplexitás:  Nagyon egyszerű
  • Tervező:  Bruno Cathala
  • Illusztrátor:  Franck Drevon
  • Kiadók:  Ôz Editions
  • Elérhető nyelvek:  angol, francia

Kiadások

  • English/French edition
    • Kiadás éve: 2018
    • Nyelv: angol

Hasonló játékok

Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Kiwara társasjátékhoz