Kib@szodt dilemma
Videó beküldése

Kib@szodt dilemma társasjáték

társasjáték, 2023
Értékelem!

A Kib@szodt dilemma egy nagyon könnyen tanulható társasjáték, 2 - 10 játékos részére, az átlagos játékidő rövid, csak 20 perc. A társast felnőtteknek ajánljuk! A játékmenet erősen épít a szavazás, a történetmesélés, a card play conflict resolution, a connections és a random production mechanizmusokra. Az élet folyton a döntésekről szól. Hát nem fárasztó?...

A Kib@szodt dilemma egy nagyon könnyen tanulható társasjáték, 2 - 10 játékos részére, az átlagos játékidő rövid, csak 20 perc. A társast felnőtteknek ajánljuk! A játékmenet erősen épít a szavazás, a történetmesélés, a card play conflict resolution, a connections és a random production mechanizmusokra.

A Gémklub leírása:

Az élet folyton a döntésekről szól. Hát nem fárasztó? Úgyhogy mutatunk inkább néhányat, ahol csak azt kell eldöntened, merre szakadj a röhögéstől. Adott egy képtelen dilemma: hogy elfogadod vagy visszautasítod, az csak rajtad áll. Beleugrassz a legnagyobb őrültségekbe is, ha csak egy kicsit is kecsegtető a jutalom? És ismered annyira a többieket, hogy kitaláld, ő mit választanak?

Forrás: Gémklub
Egy felhasználó és 9 üzlet árulja ezt a játékot!
  • 6 000 Ft-tól
  • 10 ajánlat

Kategória: Kártyajáték, Partijáték, Humor, Felnőtt
Mechanizmus: Szavazás, Történetmesélés, Card Play Conflict Resolution, Connections, Random Production, Questions and Answers

Üzletek

Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!

Nagy csoport

Nyolc, vagy akár annál több személy esetén is játsztható!

Rövid

Rövid játékidő! Ha csak gyors játékra vágysz a munka után, akkor ez a neked való!


Árkalkulátor

Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!

Kapcsolódó cikkek

Kommentek

Kommentek

  • borisztp

    2024-02-27 12:47:08

    Úgy látom, már célba is ért. El lettek távolítva a szémelyeskedő kommentek. Köszi a közbelépést.

  • robsteady

    2024-02-27 12:12:28

    Nem kell etetni a trollt. Hagyjátok. Az ő véleménye is csak egy a sok közül, ha most már személyesebb hangvételű is. Ahogy Ádám írta, a vita alapja az érvelés, az meg kevés hangzott el. Ennyi...

  • batik.balazs

    2024-02-27 11:09:15

    (Patreon chaten írtam, előbb célba érhet az üzenet.)

  • lrekasi

    2024-02-27 10:57:43

    Csak a központi mail. De... Mi vagyunk a hibásak, mert engedünk a provokációnak. Ignorálni kell az ilyen jellegű fellépéseket. Talál majd maganak másik helyet, ahol otthonosan mozoghat.

    De hadd legyek nagyképű. A Mensa HungarIQa online felületén elérhető teszten csak 125 pontot értem el. Az átlagtól picit jobb. Igaz, az EQ és az IQ nem csereszavatos, így ettől még lehetek egy sérült személyiség.

  • Kisde

    2024-02-27 10:54:44

    Nem lehet valahogy egy admin-t "megidézni"? Szerintem épp itt az ideje, hogy rendet tegyen, mert semmi szükség az ilyen primitív személyeskedésre, mint amit Dini85 művel.

  • lrekasi

    2024-02-27 10:27:59

    Szerintem rossz helyre kerültél. Ha ennyire rossznak találod az itteni közösséget, ne maradj itt.

  • porcine

    2024-02-27 10:02:22

    Ahhh...

    Jön a személyeskedés egy olyan valakitől, aki még az arcát sem vállalja.

    Basszus, ez tényleg a te játékod!

    Bocsánat, ha nem megyek bele egy ilyen típusú beszélgetésbe. Két oka van. Egyrészt, mert ez itt nem szokás. Ennél itt sokkal finomabb és kultúráltabb emberek cserélnek eszmét. Másrészt, mert ebben a stílusban láthatóan olyan rutinod van, amivel nem tudom és nem is akarom felvenni a versenyt.

    Jó játékot ehhez és a hasonló valamikhez!

  • porcine

    2024-02-25 10:20:10

    Érdekes vargabetűket ír le ez a válaszod. Köszönöm, hogy így ismeretlenül is butának minősíted a gondolkozásomat, bár nehezen tudom követni, hogy milyen alapon. Azonban ez is csak azt bizonyíthatja, hogy éles elméd magasabb szinteken szárnyal, mint amit én képes lennék valaha is megérteni. Jó szorakozást kívánok neked és játékostársaságodnak ehhez a valamihez.

  • porcine

    2024-02-25 10:08:04

    Ó milyen finom, milyen nemes lélek. Kedves érdeklődésedre válaszolva, egy reklámban láttam, ezért mertem foglalkozni vele. És hozzászólásaid stílusat olvasva most már tudom, hogy ez a reklám kinek szólt.

  • lrekasi

    2024-02-25 09:43:39

    Javaslom a vulgáris szó jelentésének tanulmányozását. Ha elolvasod, utána is fenntartod azon kijelentésed, hogy "nem igénytelen"? Vagy, hogy az IQ-nak ezzel nincs összefüggése?

  • lrekasi

    2024-02-25 09:05:05

    folyt.

    És az utolsó sorommal el is érkeztem ahhoz, hogy az érdeklődési kör miként kapcsolódik az intelligenciához, mert bizony van közöttük kapcsolat. Aki pl. nem rest utánanézni tudományos munkáknak, és "szabadidejében" inkább ebben merítkezik, és nem szappanoperákra, vagy facebook/instagramm simogatásra, önmagával játszó digitális játokok pöckölésére fordítja idejét, annak véleménye - bár kétségkívül másodkezi - úgy hiszem megalapozottabb.

    Megköszönném, ha a te álláspontodat is alá tudnád támasztani! Azaz te miért gondolod az ellenkezőjét? Mire alapozod a saját véleményed?

    Még annyit hozzátennék, hogy globális szinten is ott erős a népesség növekedés, ahol az oktatás, az egészségügy, az élemezési szintje alacsony. Hiába, hogy pl. Kína tudományos szinten kimagasló eredményeket nyújt, és sokat fordítanak az oktatásra, ha tömegek élnek alacsony életszínvonalon, elzárva, szalagi munkásként - különben ugye nem lenne olcsó ott termeltetni. De igaz ez Afrika számos országára, vagy épp Indiára. Igen, ezeken a helyeken is van növekedés oktatásban, egészségügyben... de ugyanakkor afrika számos országa, ahol egy icipicivel több lesz a jövedelem, megugró népességet hoz magával, de ez nem húzza magával az intelligencia növekedést, sőt az átlagban negatív hatású.

  • lrekasi

    2024-02-25 09:00:48

    Igazad van, ez egy bonyolult kérdés. Mert a Flynn-effektus szerint folyamatosan növekszik. Igaz, azon publikációk, és hivatkozások jellemzően még a múlt évezredből valók.

    Az IQ korosztályokon belül 100%-ra van átlagolva, így konstansnak kellene lennie. Egy országra kiszámolt átlagos IQ ezen átlagok újraátlagolása. Az egyes módszerek is eltérhetnek. Ráadásul széles körben nem is mérik és mondjuk 1000 fős reprezentatívnak mondott mintából következtetni egy országos értékre... legalább is merész. Aki pedig pl. a publikus online teszteket kitölti - amit egyébként nem igazán fogadnak el tudományos körökben - annak van egy nyitottsága, kíváncsisága, és egy random mintához viszonyítva valamilyen torzítottsága. Szóval igazad van, bár vannak tudományos publikációk, de a nyers adatok, a mintavételezés módja, stb. nem igazán áll rendelkezésre - én legalább is nem talátam, csak cikkeket, meg statisztikákból készült statisztikákat.

    Az is igaz, hogy az iskolázottság és az intelligencia pozitív viszonyban állnak egymással - ami nem lineáris. Az elmúlt évtizedekben jelentősen csökkent az alacsonyabb iskolai végzettségűek aránya hazánkban - és ezzel nőtt pl. a felsőfokú végzettségűeké. Ugyanakkor mi is egy elöregedő, és folyamatosan csökkenő népességű ország vagyunk. A szaporulat sem feltétlen a magasabb iskolai végzettségűek körében próbálja pótolni a természetes fogyást. De ha feltesszük, hogy az iskolai végzettség pozitív hatással van az országos mutatóra, akkor érdemes egy pillantást vetni PISA eredményeire - ami nem csak nálunk mutat csökkenő tendenciát. Szóval bár országos szinteken egyre többen tudják befejezni az iskolákat, de ennek értéke folyamatosan csökken, ami szerintem kifejezetten beszédes.

    Az információ könnyű elérhetősége - Internet - növekedést eredményezett, ugyanakkor az így elérhető tartalom rettenetesen felhígult, a közösségi platformok és egyéb tartalomszolgáltatók kínálata inkább "szórakoztató" kategóriába esik, semmint kognitív képességekben előremozdítónak.

  • maszlagadam27

    2024-02-25 08:36:44

    Úgy gondolom hasznosabb lenne, ha a személyeskedő, mindenkinek odamondó hangvétel helyett esetleg érvekkel próbálnád meg alátámasztani a véleményedet. Ami lehet, hogy abszolút valid, de ezekből a kötekedő kérdésekből sajnos egyáltalán nem derül ki. Az építően gondolatindító provokatív attitűd szerintem sokszor nagyon hasznos lehet, de ezt azért nem nevezném annak, a stílus maga az ember, tehát arra buzdítanálak, hogy érvelj! 🧐

  • steeeven88

    2023-09-20 09:03:40

    Sok ponton leginkább Veled értek egyet porcine. Sajnos azonban naivitás a mai világban azt gondolnunk, hogy talán ezt a látens vagy valós igényt ki sem kellene szolgálni, mert ki fogják... Ma, amikor ember-embernek farkasa, bármi, ami kiadható és abból pénz csinálható, az ki van adva és abból pénz van csinálva (jó magyarsággal), erkölcstől, értékrendtől függetlenül. Ez igaz az élet egyéb területén, a marketing kampányokra, ahogy pala írta, mert a figyelmet fel kell kelteni, bármi áron, abból van a profit! Neked pedig megállíthatatlanul jön szembe a nettó igénytelenség, elég a TV-adásokat megnézni.

    De a lényeg, szerintem, ami porcine mondndójában is benne van, hogy ha ennyire lealjasodunk, az nem edukálja a társadalmat. Értem én, hogy akkor én ne vegyem meg, értem a kereslet-kínálatot, közgazdász vagyok. Én nem veszem meg, a józan eszem bízik abban, hogy mások sem és akkor legközelebb nem lesz ilyen gondolat, hogy ezt még magyarra is lefordítsák... Viszont sajnos a tendencia szerintem nem ez, hanem kiszolgálják az egyre híguló igényeket is, ami nem segíti a társadalmi fejlődését, hogy igénye legyen kulturáltan szórakozni. Ami kulturált szórakozás nem kell, hogy heavy euro társas legyen, hanem lehet könnyed party játék is, de ne legyen nettó igénytelen. És ne csak a társasjáték, hanem más sem...

  • porcine

    2023-09-20 06:38:51

    Attól, hogy valamire igény támad, még nem biztos, hogy ki kell szolgálni azt. Értem, hogy ez megtörténik, de én igyekszem hangot adni annak, hogy nem helyes. Nem tudok legyinteni, hogy "ennyi", mert ez az út oda vezet, hogy Fásy Ádám is zenét alkot, akárcsak Elton John. Aligha.

  • tomi.fehervari

    2023-09-20 06:18:07

    Mert van, akinek erre van igénye. Te nem veszed meg, ahogy itt sokan (köztünk én) sem, a szomszédomról viszont el tudnám képzelni. Mások vagyunk, kereslet-kínálat. Ez olyan, mint az én szemszögemből: "hogy nem mászik a falra mindenki a mulatós zenétől?" Mégis sokan hallgatnak, sokszor üvöltve a kocsiban. Amíg ebben van pénz, akár tetszik egyeseknek, akár nem, adnak ki ilyet, ennyi. :)

    A cím szerintem is direkt elírás, tompítás, viszont figyelemfelkeltő.

  • feketegabi

    2023-09-19 20:47:25

    A vulgaritás tompítására szerintem éppen elég volt az „a” helyett használt „@”, ezért nekem nem jön át a helyesírási hiba viccessége, ellenben valószínűleg nem szívesen tennék fel a polcomra egy ilyen igénytelennek ható dobozt.

  • lrekasi

    2023-09-19 19:57:13

    Azért @porcine, mert van aki megveszi, és van, akinek akkora a belső tartása, önnön márkáját oly mércével méri, hogy le is gyártja... vagy ami még rosszabb, honosítja is. 😒

  • Pala

    2023-09-19 17:37:11

    Az én ízlésemhez sem áll közel ez a „hú, de nagggyon bátrak és menők és jó fejek leszünk, ha csúnyán beszélünk” típusú marketing, de ettől még használják. A marketing világában (is) egyre magasabb az ingerküszöb, mind extrémebb megoldásokkal kell élni a figyelemfelkeltéshez. (Egynémely mai megoldáshoz képest a Media Markt tíz-egynéhány évvel ezelőtti „Mert hülye azért nem vagyok” kampánya a boldog békeidők jelképe lehetne, pedig akkoriban sokan bírálták a „vulgaritása” miatt – szerintem meg csak szimplán erőltetett volt.)

  • MaRo

    2023-09-19 16:39:46

    Úgy látom itt közeledik a hangulat az egykori Oh igen téma alatt kialakult hozzászólásokhoz.

    A magam részéről nem néztem utána a játéknak de arra emlékszem, mikor egy hírlevélben szembe jött velem egy csodálatos munkanap szünetében. Kicsit megdöbbentem, hogy ezt így ilyen címmel kiadták és szerintem pont valami hasonló a cél a kiadással. Kiverni a biztosítékot és a talán ezzel a reflex próbálja magára ölteni a merész kiadó szerepét. A mai világban szerintem azzal, hogy ezeket behozzák a köztudatba és a mindennapjainkba inkább a fiatalabb korosztályt célozzák és az ilyen megmozdulásokat én egyfajta "coming out"-nak érzem. A világban amikor szószólók igyekeznek tabut döntögetni valamennyi témában és eltörölni mindenféle szégyenérzetet és mindent teljesen hétköznapinak beállítani ez a játék is joggal született meg.

    Azt azonban kétlem, hogy ez a játék el lesz szeparálva a boltokban mert hogy már a címe is vulgáris. Azért úgy elképzelem amikor a boltban vagy a TJÜ-n akár megy a család a kisgyerekkel és a gyerek megkérdezi, hogy ez mi. Habár én azt is ténynek érzem, hogy azért ma már a 3 éveseknek sem újdonság az ilyen szintű szóhasználat akár tudják mit jelent akár nem ami azért szintén szomorú és elgondolkodtató.

    Összességében ehhez a tényhez képest ez a játék már szinte csak lábjegyezet.

    Annak ellenére, hogy úgy vélem haladóbb gondolkodású vagyok mint ahogy szerintem itt a többség azért engem is meglepett és ledöbbentett ez a címadás.

  • porcine

    2023-09-19 15:09:53

    Vagy mi lenne, ha igénytelen és vulgáris című játékot nem adnánk ki? ;) Persze tudom, hogy ez csak fikció. (Nekem sajnos az angol változatod sem tetszik, mert úgy is vulgáris, csak nem az anyanyelvünkön. De tisztelem a próbálkozásodat.)

  • Pala

    2023-09-19 13:55:24

    Én hivatásos szöveggondozóként mindig idegbajt kapok, és egyik kezemben méregpoharat, a másikban revolvert tartva, nyakamra kötelet kötve majdnem kivetem magam az ablakon, ha egy társasjátéknak a címében hibát látok (pl. Carcassonne Téli-kiadás), de itt szerintem nem erről van szó. Úgy vélem, egyrészt geg (mint a Becstelen brigantyk filmcím y-ja), és feltűnőbb, mint ha a dilemma egyik m-jét hagyták volna el, másrészt tompítani van hivatva a cím vulgaritását.

    Az is egy jó kérdés egyébként, hogy mindenképp szükség volt-e magyar címet adni a játéknak, nem lett volna-e jó a Fucking Dilem.

  • feketegabi

    2023-09-19 09:16:14

    Nekem is az volt az első benyomásom, hogy nem is láttam még ekkora hibát társasjátéknál, mint ez a cím. A játék francia címe Fucking Dilem, ami tekintettel arra, hogy a játék tervezői franciák (érdekesség, hogy részben nekik köszönhető pl. a Draftosaurus és a Takenoko: Apróságok kiegészítő is), tekinthető az eredeti címnek, az angol cím pedig Goddam Dilema, ami alapján úgy tűnik, mindkét esetben helytelenül van leírva a dilemma szó, de hogy ennek mi az oka, és hogy logikailag hogyan következik ebből a kib@szodt, arra még nem jöttem rá.

  • lrekasi

    2023-09-18 08:45:46

    Remekül megfogalmaztad! Igénytelen a játék. Egy kiadót - de valójában bárkit - minősítenek a tettei, hogy mihez adja a nevét.

    @qgtanton: Egy dolggal kiegészíteném @porcine hozzászólását. Ha rákattintasz a profilomra, megnézed, hogy milyen játékaim vannak (főleg családi, sok beugró játék, és néhány magas interakcióval bíró harci játék, amelyek a kedvenceim), vagy ha netán más hozzászólásaimat esetleg olvastad, akkor láthatod, hogy nem a heavy euro a zsánerem. Általánosítás sajnos nem segít egy saját vélemény alátámasztásában.

    Volt más játéknál, ahol írták, tipikus kocsmajáték, és némi piával, tök' jó szórakozás. Nos, ha ez egy "kocsmában" történik, rendben is lenne, de ha éjjel a szomszédságomban, az már nekem kevésbé jó buli.

  • porcine

    2023-09-17 23:07:10

    Számos ponton nem értek egyet veled, és most nem lrekasi védelmében szólok, mert olvasva az írásait tudom, hogy nem szorul az én támogatásomra. Szerintem picit túlszaladt a gondolatmeneted, mert nem a partijátékok lettek leszólva. Semmj baj nincs velük, bár jómagam messziről elkerülöm őket, egyszerűen nem az én stílusom. Itt az igénytelenségről van szó. Arról, hogy megegyezünk-e egy adott szintben, ami alá nem merülünk, mert a lelkünkre olyan fajta mocsok rakódik, amelynek semmi köze a szórakozáshoz. Sajnos itt már a játék címe önmagáért beszél, pedig Ford Fairlane kalandjain nőttem fel, szóval nem zavar a trágárság, ha megvan a hozzáadott érték. De nekem egy cím egy semmitmondó grafikával kevés. Pláne, hogy nem is vicces. Nem szólt senki arról, hogy csak agyégető eurók legyenek egy központi cenzúra által engedélyezve, de nem vetném el az öncenzúra fontosságát. Vagyis hogy hajlandóak vagyunk-e kimondani az igénytelenségről, hogy igénytelenség? Ez a borító ezzel a címmel pedig igénytelen, primitív és humortalan. Részemről bekerült az Ohh...Igen?! mellé a kerülendő "játékok" sajnos egyre gyarapodó népes táborába.

  • qgtanton

    2023-09-17 20:40:14

    Bocs, de ezzel vitatkoznék. Az IQ-t egy játék, amivel játszol, nem minősíti. Ha nevetni akarsz durva poénokon, ilyen partyjátékok segítenek a nevetésre hangolásban, a komikus helyzetek kialakításában. Nekem éppen ez a játék nincs meg, de sok másik igen. A társasjáték a társas "SZÓRAKOZÁS"-ról szól, amihez a durva poénok is hozzátartoznak megfelelő társasággal ilyen játékokkal.

    A Reflexshop üzleti modellje jól láthatóan elment részben a partyjáték vonalra, bizonyára bejött gazdaságilag. A piac kereslet-kínálatból áll normál körülmények között nagyon helyesen. Gondolj a monopóliumok ár- és kínálattorzító hatására például.

    Én örülök annak, hogy nem csak agyégető eurók vannak a magyarul elérhető társasjátékok között, mert azokkal a játékokkal csak egy szűk réteg tud ellazulni (én nem). Sokkal játszottam, de inkább fáraszt a folyamatos számolgatás, hangulat és történet nélkül.

    A minél több ember bevonzásához kellenek a könnyen tanulható partyjátékok is, amik után hidd el kíváncsi lesz a játékot élvezők nagyobb része mélyebb játékokra is.

    Ha csak agyégető eurók lennének "A" társasjátékok, akkor a játékosok számára a "központilag engedélyezett" választék is beszűkülne, volt már erre Magyarországon példa és úgy tűnik lesz is... Nem kedvelem a cenzúrát a szórakozás terén.

    A Reflexshop ráadásul a Szunnyadó istenek komolyabb történetközpontú játékot is kihozta, sőt a Too many Bones című játék is megjelenik a gondozásukban, ami kifejezetten kínálatbővítő. Ezek nem euró játékok, de nekem éppen EZÉRT kellenek, mert az öncélú pontgyűjtés számomra unalmas. Ez a két említett játék rengeteg szöveget tartalmaz, amihez komoly fordítói munkára is szükség volt, ezt el kell ismerni, egy könyvet kitesz a szövegük. Egy Great Western Trail Argentinához szinte csak a szabálykönyvet kell lefordítani, mindent jelöléssel ábrázol a játéktábla.

    Nem vagyunk egyformák, hagyjuk meg a választékot és mindenki választhassa azt, amit akar.

    Ráadásul egy játékhoz sem kötelező leülni, lehet mást-mással játszani.

  • lrekasi

    2023-09-17 17:02:08

    és igen, mindig van lejjebb... valaki kitalálja... nagy az a bizonyos állatkert... de hogy biznic ezt honosítani... nos, üzletben tényleg nincs erkölcs, és ahogy látom, erre a Reflex egyre kiválóbb példa. Bármit lehet, amit nem büntetnek, és amit el lehet adni. Mégis, minek kellene ahhoz történnie, hogy az emberiség átlag IQ-ja ne csökkenjen, hanem növekedjen? 😟

  • zolivoros

    2023-09-17 13:13:59

    nem tudom, inkább kérdezem.. nem kib@szott?

Részletes adatok

Részletek

  • Játékidő:  20 perc
  • Játékosok:  2 - 10
  • Ajánlott életkor:  16+
  • Komplexitás:  Nagyon egyszerű
  • Tervező:  Corentin Lebrat, Théo Rivière
  • Illusztrátor:  Gorobei, Maxime Morin
  • Kiadók:  Blackrock Games, REBEL.pl, Lifestyle Boardgames Ltd, GateOnGames, Lumberjacks Studio, TLAMA games
  • Elérhető nyelvek:  cseh, francia, német, olasz, lengyel, orosz

Alternatív nevei


Kiadások

  • Czech edition
    • Kiadás éve: 2023
    • Nyelv: cseh
    • Méretek: 10.1 cm x 20 cm x 5.1 cm
    • Súly: 0.5 kg
  • English edition
    • Kiadás éve: 2023
    • Nyelv: francia
    • Méretek: 10 cm x 20 cm x 4 cm
  • French edition
    • Kiadás éve: 2023
    • Nyelv: francia
    • Méretek: 10 cm x 20 cm x 4 cm
  • German edition
    • Kiadás éve: 2023
    • Nyelv: német
  • Italian edition
    • Kiadás éve: 2023
    • Nyelv: olasz
  • Polish edition
    • Kiadás éve: 2024
    • Nyelv: lengyel
    • Súly: 0.9 kg
  • Russian edition
    • Kiadás éve: 2024
    • Nyelv: orosz
    • Méretek: 11.5 cm x 19.5 cm x 4.5 cm
    • Súly: 0.4 kg

Hasonló játékok

Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Kib@szodt dilemma társasjátékhoz