A Cold War: CIA vs KGB egy könnyen tanulható társasjáték, 2 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 30 - 60 perc. A játékot 2008-ban jelölték a Golden Geek Awards díjára Legjobb két személyes játék kategóriában, illetve szintén ebben az évben jelölték a Golden Geek Awards díjára is Legjobb kátyajáték kategóriában. A társast, a könnyebb...
A Cold War: CIA vs KGB egy könnyen tanulható társasjáték, 2 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 30 - 60 perc. A játékot 2008-ban jelölték a Golden Geek Awards díjára Legjobb két személyes játék kategóriában, illetve szintén ebben az évben jelölték a Golden Geek Awards díjára is Legjobb kátyajáték kategóriában. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a visszatartott információ, az egyidejű akciók, a terület befolyásolás/irányítás és a merj és nyerj mechanizmusokra.
Szovjetúnió és USA. A két szuperhatalom ismét egymásnak feszül, ám szerencsére nem a valóságban, hanem egy izgalmas kártyajáték keretein belül.
A játékot két játékos játszhatja, akik a két szemben álló szuperhatalmat testesítik meg. Céljuk, hogy a különböző érdek és társadalmi csoportok felhasználásával, ügynökeik, kémjeik piszkos trükkjeivel minél több konfliktusból győztesen kerüljenek ki.
Mindkét fél ugyanazon hat ügynökkel rendelkezik, kik 1 – 6-ig számozottak, és különböző képességekkel rendelkeznek. Van köztük mesterkém, igazgató, bérgyilkos, elemző, kettős ügynök, valamint megbízott igazgató. A körök elején egyet választanak közülük, titokban, a blöffölés persze megengedett, sőt, erősen ajánlott.
A játékosok ez után egy közös, feladat pakliból húznak minden kör elején egy lapot, ezért fog folyni a küzdelem. E lapok lehetnek, események (pl.: olimpia), illetve nemzetek (Panama, Törökország, Vietnám, Kuba, stb.). Minden egyes ilyen feladat kártya győzelmi pontot ér, aki először gyűjt össze 100 pontot, megnyeri a játékot. Az előbb említett események győzelmi pontok mellett speciális képességekkel is bírnak, amelyet ha kihasználunk, előnyünkre válhat, ám cserébe elveszítjük az általuk biztosított pontokat.
E feladat kártyák rendelkeznek egy-egy számértékkel, ez jelzi stabilitásukat. A játékosok felváltva húznak egy másik pakliból, melyek a felhasználható társadalmi csoportokat tartalmazzák. Kategória szerint lehetnek katonai, gazdasági, politikai, illetve médiát képviselő csoportok (maffia, fundamentalisták, rádió, stb.). A cél, hogy e lapokon szereplő számok összege minél jobban megközelítse a feladat kártya „stabilitás” értékét. Aki a lapjai felhúzása után a legközelebb áll e számhoz, megnyerheti a kört és a győzelmi pontokat, ám vigyáznunk kell: ha túllépjük az értéket, elveszítjük mind a feladatot és még többet is.
Eddig pusztán blackjack játékra asszociálhatunk, ám a helyzet korántsem ilyen egyszerű. A feladatok meghatározzák, hogy legfeljebb hány csoport-kártyát lehet felhasználni (húzni) értük. Mindegyik csoport különleges képességekkel bír, melyeket, ha éppen nem akarunk új lapot húzni, aktiválással felhasználhatunk ellenfelünk ellen, eldobathatunk vele lapokat, cserélhetünk vele, újraaktiválhatjuk saját, elhasznált kártyáinkat. Miután minden trükköt bevetettünk és mindkét fél passzolt, azaz sem húzni, sem aktiválni nem kíván csoportot, megvizsgáljuk, hogy ki áll közelebb a feladat stabilitás-értékéhez. Aki győzött (döntetlen esetén a birtokolt csoportok erőssége is számításba kerül), elnyeri az adott feladatot (eseményt/nemzetet). Legalábbis szeretné.
Ha egyik fél sem lépte túl az adott feladaton szereplő értékhez, a „győztes” meghatározása után aktiválódnak a kör elején, titokban kijátszott ügynökök (mindkét félnél 1-1), akik a kártyájukon szereplő számok sorrendje szerint aktiválódnak. Ők a győztes fél kilététől függően ellophatják a győzelmet, likvidálhatják az ellenség ügynökét, lehetővé teszik, hogy kissé átvizsgáljuk a csoport paklit a következő körre készülve, vagy akár visszavonulva, meg is úszhatják a konfliktust. Ha viszont az előbbiekben említett érték túllépésre került, a támogató kormány kihátrál az ügynök mögül, aki így végérvényesen elveszik.
A Cold War könnyen megtanulható kártyajáték, ennek ellenére bőségesen tud izgalommal szolgálni. Kiválasztott ügynökeink rejtegetése, blöffölés, a csoportokkal és esemény-lapokkal való taktikázás (Most használjam ki a képességét, vagy később? Merjek húzni még egy lapot, megkockáztatva, hogy túllépem a pontokat? Megéri feláldoznom az esemény-kártyám pontjait a képességéért cserébe?) mind-mind hozzájárul ahhoz, hogy a játék címéhez mérten feszült, kiélezett hangulatot teremtsen. Egyetlen hátránya, hogy témája miatt valószínűleg kevésbé kelti fel az érdeklődést, mint más játékok, ám akit ez nem zavar, vagy szívesen időzik e korszakban, biztos lehet benne, hogy egy igazán szórakoztató játékot tudhat magáénak.
Angol nyelvű szabály
Segédletek
Kategória:
Politika, Kártyajáték, Blöff, Modern hadviselés, Kémek / Titkosügynökök
Mechanizmus:
Visszatartott információ, Egyidejű akciók, Terület befolyásolás/irányítás, Merj és nyerj
A társasjátékhoz oktató és bemutató videók nyújtanak segítséget! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Már ketten is játszható! Remek kikapcsolódás lehet pároknak is!
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
Réges-régen, egy messzi-messzi galaxisban a Galaktikus Birodalom sötét tervei lassan valóra válni látszanak. Nem kell már sok, hogy az utolsó jedik is a kezükre kerüljenek, és a világban végleg eluralkodjék a rettegés és halál! Vagyis... Mindez nézőpont kérdése... A Star Wars: Birodalom vs Lázadók két fős kártyajáték, ahol a játékos vagy a Birodalmi...
Star Wars: Birodalom vs. Lázadók társasjáték 4491 Ft-tól! - 8 üzlet árulja ezt a játékot!
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Cold War: CIA vs KGB társasjátékhoz