A Go West! egy könnyen tanulható társasjáték, 2 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 45 perc. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít az akció pontok, a pakli tervezés és a terület befolyásolás/irányítás mechanizmusokra.
Kategória:
Felfedező, Kaland, Vadnyugat
Mechanizmus:
Akció pontok, Pakli tervezés, Terület befolyásolás/irányítás
A társasjátékhoz oktató és bemutató videók nyújtanak segítséget! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Már ketten is játszható! Remek kikapcsolódás lehet pároknak is!
Jelenleg egyik üzletben sem kapható a játék! Állíts be egy árufigyelést, hogy értesülj, amikor újra kapható lesz a boltokban!
2022-08-30 13:24:58
Használt piacon botlottam bele ebbe, ahol is kemény egyezer forintért adták el, s mivel a tulajdonostól akkor épp vettem mást, ennyiért nem hagytam ezt nála. Egy tipikus retro kinézetű, vastag kártyás, színes szagos fa bábus fa korogos táblajátékról van szó, neve nem összetévesztendő az azonos Pet Shop Boys slágerrel (igen, tudom, öreg vagyok).
A játékban az 1700-1800 évek Amerikájára jellemző, az új telepesek megrakott szekerekkel történő földfoglalásai vágyait segítjük elő (persze akkora vad földfoglaló hajszára nem kell ebben a játékban számítani, mint azt a Túl az Óperencián filmben láthattunk), csupán igyekszünk minél több telepes szekerét áthajtani a keleti partról (New England) egész a nyugati partig (Kalifornia).
Ezt embereinkkel és pénzzel tehetjük meg (furcsa módon ezt a játékban ugyanazon korongok jelölik) és kézbe húzott kártyákat felhasználva mozgatjuk embereinket (korongok) egy adott területre, lovaskocsikat (fa lovaskocsik) egy-egy adott távolsággal tovább és fizetünk mindezért pénzzel (ugyancsak korongok).
Viszont nem azért kapunk győzelmi pontokat ha minél több kocsit minél gyorsabban végig hajtunk nyugatra, hanem, és itt van a játék rafináltsága, csak akkor kapunk pontot ha valaki a saját körében elhasznál egy „na most fizetek azért hogy pontozzunk” kártyát (ez amúgy egyre drágul, azaz a későbbi újra pontozás egyre drágább lesz). Ekkor megnézzük hogy egy adott területen mennyi emberünk van (korongok) és van e azon a területen lovaskocsi és ezeknek megfelelően kapunk vagy nem kapunk pontot. Aki leghamarabb eléri így az 50 pontot (még akkor is ha a fele lovaskocsi még New Englandban rostokol) győz.
Suma summarum: próbáltuk két játékosan, ilyenkor egy kiszámítható pontviadal lett a játék, mert tervezhető hogy ha a következő körödben pontozol, mennyit kaphatsz. Négyen már borul minden tervezésed, mert mire újra rád kerül a sor lehet egy kocsi sincs ott ahol az embereid vannak többségben, ergo minden egyes megszerzett pontért nagy harc folyik.
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Go West! társasjátékhoz