The Alpha Centauri Campaign I
Videó beküldése

The Alpha Centauri Campaign I

Kiegészítő, 2012
Értékelem!

Ez a játék a Full Thrust kiegészítője.

A The Alpha Centauri Campaign I egy közepesen összetett kiegészítő a Full Thrust társasjátékhoz, 2 - 6 játékos részére. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a szcenárió / küldetés / kampány mechanizmusra.

Angol:
The Rising Storm The representatives of a local preservation society from a world within the sector, called Heaven's Gate, have been working with the governments of Earth for the...

A The Alpha Centauri Campaign I egy közepesen összetett kiegészítő a Full Thrust társasjátékhoz, 2 - 6 játékos részére. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a szcenárió / küldetés / kampány mechanizmusra.

Angol leírás

The Rising Storm

The representatives of a local preservation society from a world within the sector, called Heaven's Gate, have been working with the governments of Earth for the last two decades. These representatives have helped scientists from around the globe in understanding the very advanced technologies of the Synod of Worlds.

As a result, the overall level of technology for the planet has jumped far ahead of what was predicted and the Earth is on the cusp of a new era of exploration and war. Planetary and orbital defenses have been manufactured non stop since the Prometheus Revelation. Planetary Defense Forts are littered around the globe on volcanic islands and barren mountain ranges in order to minimized collateral damage. Armies of powered armor, tanks and mecha fighting vehicles have been rolling off of the production lines and the men and women who will pilot them trained relentlessly in thier use. New tactics and weapons have been developed and the beginnings of a space navy are taking shape.

The preservation societies cannot provide warships to the Terrans but only old and frail cargo haulers of various sizes. Many of these have been put to use building a naval shipyard in the asteroid belt. The first of many warships are not due to for completion for many months and even more months for shakedown and training of its crews. The rest of the second hand frieghters are being hastily converted, with some advisor's assistance, into heavily armed Q-ships and commerce raiders. A half dozen bulk frieghters are being converted into military transport ships and one enormous bulk goods ship into a fleet carrier capable fo carrying squadrons of drone fighters. The first Operation of this new fleet would be to establish a base in the nearby system of Alpha Centauri.

The Alpha Centauri system lies on the main trade route and shipping lane through the sector. It is one of the many links in the jump chain between the Jump Gate worlds of Heavan's Gate and Lion's Gate. Jump sensors will be placed around the main jumps points and a ground base will be placed on the only habitable world in the system, Alpha Centauri 3a, nicknamed Plymouth Rock by the predominately American ground forces.

The Alpha Centauri Campaign uses a Logistics Point and Intelligence Point system to represent the Tail of the military force you are commanding on the table-top and to give you a real sense of growing or depleting resources with each victory or loss. Intelligence Points earned represent the ebb and flow of information on the battlefield. In order to play another scenario you must spend Logistics and/or Intelligence points as you attempt to find, fix and destroy your enemy. It is fairly simple and uncomplicated.

The campaign is compatible with the Full Thrust, Stargrunt II and Dirtside II rules systems available for free from Ground Zero Games.

—description from the publisher

Kategória: Sci-Fi, Háború, Kiegészítő, Miniatűrök, Könyv
Mechanizmus: Szcenárió / Küldetés / Kampány

Kiegészítő

Ez a játék egy kiegészítő. Ez ilyen játékok az eredeti játékhoz, annak élményéhez, mechanizmusához, készletéhez, adnak plusz elemeket.

2

Párosan

Már ketten is játszható! Remek kikapcsolódás lehet pároknak is!

Sci-fi

Ebben a társasjátékban megelevenednek a könyvekből, filmekből és számítógépes játékokból ismert tudományos fantasztikus történetek.

Árak és üzletek

Jelenleg egyik üzletben sem kapható a játék! Állíts be egy árufigyelést, hogy értesülj, amikor újra kapható lesz a boltokban!

Kommentek

A Full Thrust társasjáték és kiegészítői (27)

  • Full Thrust Fleet Book: Volume 1 (Warships of the Major Powers – 2183) társasjáték Kiegészítő

    From the back cover: A resource of ship designs for use with Full Thrust - THE tactical starship combat rules! Over sixty different pre-generated starship designs ready for use. This volume covers major warship classes of the four main powers of the Third Solar War period - the New Anglian Confederation Royal Navy, the Eurasian Solar Union Star Navy, the...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 120 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
    • Komplexitás: 3/5
  • More Thrust: The Full Thrust Supplement társasjáték Kiegészítő

    From the back cover: A compendium of additional rules, scenarios, and other material for THE Tactical Starship Combat Rules! New fleet details, including the alien Kra'Vak, expanded ship statistics and new classes, additional weapons and other systems, scenario outlines and extended timeline, interfaces for "Dirtside II" and other rules, plus other...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 120 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
    • Komplexitás: 3/5
  • Full Thrust Fleet Book: Volume 2 (The Xeno Files) társasjáték Kiegészítő

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 120 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 14+ éves
    • Komplexitás: 3/5
  • The Alpha Centauri Campaign I társasjáték Kiegészítő

    The Rising Storm The representatives of a local preservation society from a world within the sector, called Heaven's Gate, have been working with the governments of Earth for the last two decades. These representatives have helped scientists from around the globe in understanding the very advanced technologies of the Synod of Worlds. As a result, the...

    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
  • The Sentai Campaign I társasjáték Kiegészítő

    Sowing the Wind Our Preservation Society Liason, Tosk, has filled in some of our knowledge concerning the local sector. He has advised us to seek out allies for we are not strong enough to take on the entire Synod of Worlds alone. While the Synod is a vast conglomeration and possesses incalculable resources, it is weak locally. The Sentai system is the...

    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
  • The Sentai Campaign II társasjáték Kiegészítő

    Reaping the Whirlwind... The naval portion of the Battle of Sentai is over and very costly. The carrier Enterprise went down with all hands fighting three Synod destroyers. Her fighters destroyed a Synod battlewagon and a heavy cruiser. The Ark Royal rotated the combined fighter groups of both carriers throughout the battle and kept them in the fight. Her...

    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
  • Fighting Vehicles I: Synod Military Forces in the Sol Sector társasjáték Kiegészítő

    The armies of the Universal Synod of Worlds are vast beyond comprehension. They control millions of worlds. They are far from a unified people but a confederation of thousands of smaller empires, republics, federations and states. They are ruled by de-centralized form of republic whereby sectors send representatives to the Universal Althing to decide...

    • Min. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
  • Fighting Vehicles Supplamental: Additional Terran Warships társasjáték Kiegészítő

    The Supplamental Fleet Series The Supplemental series is meant to provide new units to use in your games. Some of these units will be unique with their own history and a specific statline that is unique to that unit. The War against the Synod and their Fallen allies is so vast it is actually numerous wars and battles within the mind bogglingly vast...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 120 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
  • Fighting Vehicles Supplamental: Merchant Vessels társasjáték Kiegészítő

    The Supplamental [sic] Fleet Series The Supplemental series is meant to provide new units to use in your games. Some of these units will be unique with their own history and a specific statline that is unique to that unit. The War against the Synod and their Fallen allies is so vast it is actually numerous wars and battles within the mind bogglingly vast...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 120 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
  • Fighting Vehicles IV: Ghost Fleet Military Forces in the Sol Sector társasjáték Kiegészítő

    Ghost Invasion Forces The Synod is a huge collection of various races. Some of these races started life as artificial intelligences. These intelligences eventually grew and evolved and became new life. These early intelligences wished to be treated as any other sentient being and took the Synod to the courts. After many years threading their way through...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 120 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
  • Fighting Vehicles Supplamental: Raiders and Pirates társasjáték Kiegészítő

    The Supplamental Fleet Series The Supplemental series is meant to provide new units to use in your games. Some of these units will be unique with their own history and a specific statline that is unique to that unit. The War against the Synod and their Fallen allies is so vast it is actually numerous wars and battles within the mind bogglingly vast...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 120 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
  • Fighting Vehicles V: Terran Military Forces in the Sol Sector társasjáték Kiegészítő

    The Terran Legions is a joint effort funded by the United States, the European Union, Australia, Japan and India. It uses shared equipment, language and a shared organization to create a unified Terran Defense Force and Terran Expeditionary Legions. It offers citizenship in any of the alliance countries for a five year term of service in the Legions. The...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 120 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
  • Fighting Vehicles VI: Aven Military Forces in the Sol Sector társasjáték Kiegészítő

    The Aven prefer to use fast moving, hard hitting but lightly armored forces. They use VTOL based air assault troops, fast GEV tanks and Multi-Mode Fighters. The Aven are natural fighters in urban or mountainous areas as well as the plains. Their use of lightning assaults means they prefer a mobile defense rather than digging in and defending a piece of...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 120 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
  • Fighting Vehicles VII: Synod Fleet Units társasjáték Kiegészítő

    The Synod Peace Fleet The Synod is a vast collective of races who pool resources and information. They have a long history of genetic manipulation and terraforming. Culturally they have grown stagnant and some planets are in the process of breaking away from the Synod of Worlds for various reasons. Most of them by force. The Synod has attempted through...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 120 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
  • MACE: Massive Armored Combat Elements – Marks I - X társasjáték Kiegészítő

    In the universe of Awakening ancient aliens who enforce pacifism on the rest of the senient beings of the universe, the Maces are one of the tools humanity embraces in order to help win a war they could never possibly win. The odds are so stacked against the Terrans and their few allies that it literally boggles the mind. They are up against a six billion...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 120 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
  • The Ghost War Campaign: Part 1 – The Invasion of Trii'Hom társasjáték Kiegészítő

    The victory in the Sentai system was costly for both sides but managed to buy both space and time to fortify against the inevitable Synod counter strike. The last three years has also allowed the Terran Alliance to strengthen the bonds formed in battle with many of its neighbors and budding allies. Trade between the worlds of the Terran Alliance grows and...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 120 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
  • The Ghost War Campaign: Part 2 – Invasion of Sera társasjáték Kiegészítő

    The victory in the Sentai system was costly for both sides but managed to buy both space and time to fortify against the inevitable Synod counter strike. The last three years has also allowed the Terran Alliance to strengthen the bonds formed in battle with many of its neighbors and budding allies. Trade between the worlds of the Terran Alliance grows and...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 120 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
  • The Ghost War Campaign: Part 3 – The Battle for Alpha Centauri társasjáték Kiegészítő

    Both Trii'hom and Sera are fully engaged in a life or death ground war and both of their economies are devastated from orbital bombardments and heavy ground fighting. If this Ghost fleet comes through the Kreul system then that will give them three entry points into the Alpha Centauri system. The Alpha Centauri system is the linch-pin for controlling the...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 120 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
  • Ghost War IV: The Helldivers and Myrmidons of the Terran Joint Special Operations Command társasjáték Kiegészítő

    Joint Special Operations Command operating in the Ghost War Campaign Terran military forces have extensive experience in conducting special warfare operations against each other but when the early battles with the Synod took place they lacked experience in orbital and deep space operations. During the lull in the general fighting for the last three years...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 120 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
  • The Ghost War Campaign: Part 5 – The Battle for Botany Bay társasjáték Kiegészítő

    Two years ago the Epsilon Eridani system was discovered to have a planet in the "Goldilocks" zone. The European Union led by Germany and Britain combined with the support of Australia have spent the last two years putting together a colony plan and moving personnel and equipment into the system. The final colony shipment landed six months ago but the...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 120 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
  • The Ghost War Campaign: The Siege of Terra – Part 2: Gaining a Foothold Africa társasjáték Kiegészítő

    The skies of Earth have filled with the bulk of an enemy fleet. Our planetary defenses are fighting for their lives, and ours, to repulse the enemy fleet but they are outnumbered greatly. The cities of Earth are a madhouse of looting, violence and fear. Most bellieve it will be the end of our world but not all. Those who bellieve in the destiny of the...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 120 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
  • The Ghost War Campaign: The Siege of Terra – Part 5: Ride of the Valkyries társasjáték Kiegészítő

    With the loss of Alpha Centauri our logistics chain has been comprimised and we are no longer recieving supplies from Terra. COMSENFLT has ordered the fleet to break anchor and make speed for the Gliese 876 system. Admiral Sorenson expects to meet heavy reistance from Ghost forces still in the Alpha Centauri System. He also expects scouting forces in the...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 120 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
  • The Ghost War Campaign: The Siege of Terra – Part 3: Risky Manuevers: South America társasjáték Kiegészítő

    We have stopped two attempts by the invaders to destroy our planet in the last two weeks but we are not safe yet. Not by a long shot. The enemy fleet numbers in the hundreds if not thousands and cover our skies all around the globe. We don't know what is keeping them from a massive attack on all fronts but so far it has worked in our favor. The...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 120 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
  • The Ghost War Campaign: The Siege of Terra – Part 4: Zulu Team – The Search Begins társasjáték Kiegészítő

    The two Myrmidons sprinted across the open field and up the cargo ramp, disappearing into the alien cargo ship. The assault team rushed across the open ground and secured a perimeter around the entrance. There were a few flashes of light from deep inside the transport followed by muffled cracks. The radio crackled to life in Carter's ear and a deep voice...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 120 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
  • The Great Unification War: Operation Exorcist – Ghost 263 Fleet Action társasjáték Kiegészítő

    The Ghost 263 system will definitely test the Alliance Fleet's ships and spacers. The system is heavily fortified with roving Ghost ships and fleets as well as numerous ground stations that must be eliminated else the nano machines simply consume local materials and rebuild themselves. The Ghost nano infestation must be eliminated root and branch. Even a...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 120 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
  • The Great Unification War Campaign: Operation Ramrod – Kreul Fleet Action társasjáték Kiegészítő

    The United States and the European Union have resisted taking sides for almost two decades. Recently, that neutrality has changed. The Joint Special Operations Command has been hunting for the Ghost fleet homeworlds since the siege of Terra. A few weeks ago a deep cover team stumbled upon those coordinates. Posing as a frieghter crew in distress they lured...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 120 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves
  • The Great Unification War Campaign: Operation Redemption – 2nd Ghost 263 Fleet Action társasjáték Kiegészítő

    Admiral Longbeach lays out his plan to his command staff on the Flag bridge of the "Arracourt" class fleet carrier Leyte Gulf. 5th Fleet will jump into the system in masse at the last known location of 7th Fleet, guns a blazing. 5th Fleet will hit hard and fast and launch a combined nuclear bombardment of the Hive. The Admiral hopes that the confusion and...

    • Játékidő: 120 perc
    • Min. játékidő: 120 perc
    • Max. játékidő: 120 perc
    • Max. játékosszám: 6
    • Min. játékosszám: 2
    • Ajánlott életkor: 12+ éves

Részletes adatok

Részletek

  • Ajánlott életkor:  12+
  • Tervező:  Matthew Parmer
  • Illusztrátor:  Sade
  • Kiadók:  Art of War Games
  • Elérhető nyelvek:  angol

Kiadások

  • PDF edition
    • Kiadás éve: 2012
    • Nyelv: angol

Hasonló játékok

Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) The Alpha Centauri Campaign I társasjátékhoz