Die Schule der magischen Tiere: Licht aus!
Videó beküldése

Die Schule der magischen Tiere: Licht aus!

Társasjáték, 2018
Értékelem!

A Die Schule der magischen Tiere: Licht aus! egy kiváló társasjáték, 1 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő rövid, csak 15 - 30 perc. A társas elsősorban gyerekeknek készült, akár már 6 éves kortól is játszható. Kooperatív jellegű, a játékmenet erősen épít a kockadobás mechanizmusra

Angol:
After the book series of the same name (Volume 3: Licht aus!). Four magical animals are searching their friends, the children, in a school-building. But the school janitor...

A Die Schule der magischen Tiere: Licht aus! egy kiváló társasjáték, 1 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő rövid, csak 15 - 30 perc. A társas elsősorban gyerekeknek készült, akár már 6 éves kortól is játszható. Kooperatív jellegű, a játékmenet erősen épít a kockadobás mechanizmusra

Angol leírás

After the book series of the same name (Volume 3: Licht aus!).

Four magical animals are searching their friends, the children, in a school-building. But the school janitor guarding the school-corridor with his flashlight should not see the animals, otherwise he catches them.
Are the animals able to find their friends before the school janitor reaches the end of the floor?

It is a cooperative dicegame with tactical elements.

Rules:

First: Turn one of the eventcards, which are all side by side backside up on one side of the board, around and do as it says (some times its helpful for the players, sometimes for the janitor). Then lay it, again backside up, down on the other side of the plan.
(You have to draw during the game all the cards on one side of the board first, before starting again on the other side of the board.)

Second: Role the white dice. And then decide, if you want to role the blue dice also (in some exceptions you have to role the blue dice).
Dice results: colour: move the matching animal(s).

white: joker: move an animal of your choice
flashlight: one flashlight: the janitor moves

two flashlights (only possible withe
both dices): nothing will happen

If the janitor reaches a field on which an animal stands, it is caught. This animal can be freed (2 x same colour / joker or special eventcard).

As soon as a magical animal enters a doorway, you may look at the child behind it:
If child and animal are matching = with the next diced matching colour the animal moves onto the child/doorwaycard. If not = the animal will continue searching.

If all animals reaches their matching childs before the school janitor reaches the end of the floor, the players win the game.

—description from the designer

Kategória: Gyerek játék, Könyv alapú
Mechanizmus: Kooperatív, Kockadobás

Kooperatív

Ebben a játékban az együttműködés a cél. Nem egymást, hanem magát a játékot kell legyőznötök!

Rövid

Rövid játékidő! Ha csak gyors játékra vágysz a munka után, akkor ez a neked való!

Akár egyedül is

Nem érnek rá a barátok? Ennél a társasjátéknál nem gond, ezt már egy személytől is lehet játszani!

Árak és üzletek

Jelenleg egyik üzletben sem kapható a játék! Állíts be egy árufigyelést, hogy értesülj, amikor újra kapható lesz a boltokban!

Kommentek

Részletes adatok

Részletek

  • Játékidő:  15 - 30 perc
  • Játékosok:  1 - 4
  • Ajánlott életkor:  6+
  • Tervező:  Dirk Andreas Taube
  • Illusztrátor:  Dirk Andreas Taube
  • Kiadók:  KOSMOS
  • Elérhető nyelvek:  német

Kiadások

  • German edition
    • Kiadás éve: 2018
    • Nyelv: német

Hasonló játékok

Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Die Schule der magischen Tiere: Licht aus! társasjátékhoz