A Crisis: 1914 egy könnyen tanulható társasjáték, 1 - 5 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 1 - 2 óra is lehet. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 13 éves kortól ajánljuk kipróbálni. Kooperatív jellegű, a játékmenet erősen épít a solitaire, az once-per-game abilities, az események, a negotiation és a turn order: random...
A Crisis: 1914 egy könnyen tanulható társasjáték, 1 - 5 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 1 - 2 óra is lehet. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 13 éves kortól ajánljuk kipróbálni. Kooperatív jellegű, a játékmenet erősen épít a solitaire, az once-per-game abilities, az események, a negotiation és a turn order: random mechanizmusokra.
Can you prevent World War I with your diplomatic skills?
Crisis: 1914 is a game of international brinkmanship - if you back down too soon, you lose. If you back down too late you lose. But you also have hawks and doves in your cabinet and in your government, and out of these conflicting views you must somehow formulate a coherent response to the crisis to win the day and prevent war.
Designed for 1 to 5 players with a solitaire engine, and playable in under 2 hours. There are 3 interrelated concepts at the heart of Crisis: 1914: Prestige, Tension, and Diplomatic Pressure (DP). Prestige is how you win. The player with the most Prestige at the end of the game is the winner. Diplomatic Pressure (DP) is how you score Prestige. Every card has a DP value. You apply DP by playing cards. The player with the most Prestige at the end of a turn earns Prestige points. There are other ways of scoring Prestige points too, but this is the most important one.
Tension is how you lose. If you end a turn in the red zone on the Score Track you are also creating Tension for your opponents which reflects how close you are to provoking them into mobilizing for war. If you provoke them too far war starts and you lose.
Cards drive the game. There are various card types that affect the game as follows:
In addition, some cards have recurring effects on Momentum, which stops players from performing certain actions and Reduce Tension which lets you lower Tension in your country.
Forrás: Szellemlovas
Kategória:
Politika, Kártyajáték, Kockajáték, Háború, Alkudozás, I. világháború, Oktatás
Mechanizmus:
Kooperatív, Solitaire, Once-Per-Game Abilities, Események, Negotiation, Turn Order: Random, Multi-Use Cards
A társasjátékhoz oktató és bemutató videók nyújtanak segítséget! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Ebben a játékban az együttműködés a cél. Nem egymást, hanem magát a játékot kell legyőznötök!
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Crisis: 1914 társasjátékhoz