A Core Worlds egy közepesen összetett társasjáték, 2 - 5 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 1 - 2 óra is lehet. A játékot 2012-ben jelölték a Golden Geek Awards díjára Legjobb kátyajáték kategóriában. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 10 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a pakli tervezés, a kártya húzás és a...
A Core Worlds egy közepesen összetett társasjáték, 2 - 5 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 1 - 2 óra is lehet. A játékot 2012-ben jelölték a Golden Geek Awards díjára Legjobb kátyajáték kategóriában. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 10 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a pakli tervezés, a kártya húzás és a pakli építés mechanizmusokra.
A galaxist a központi világok uralják, ám ez nem tarthat örökké. A peremvilágok barbár birodalmai gyülekeznek, fejlődnek és megindulnak a belső területek felé. Vajon sikerül lerombolni a mostani rendszert? Ha sikerül, akkor ki lesz az új uralkodó? Hamarosan kiderül…
A Core Worlds egy sci-fi kártyajáték, melyben mind egy-egy fejlődő birodalmat irányítotok. Bolygókat foglaltok el, űrhajókat építetek, földi erőket gyűjtötök, taktikáztok, míg végül eléritek a galaxis közepét, ahol megostromoljátok a rendszer szívét.
A játék kezdetén mindenki csupán egy bolygót ural, valamint egy tizenhat lapos paklit használhat. Az anyabolygó termeli az energiát, amit a lapok kijátszására fordíthattok. Az alap kártyakészlet idővel bővülni fog, így a kezdeti alulfegyverzett vadászgéptől a legnagyobb csatahajókig fogtok fejlődni, a taktikákról és presztízskártyákról nem is beszélve. Az utolsó két körben pedig a galaxis közepén küzdötök, ahol a rendszer legnagyobb és legjelentősebb eszközeivel találjátok szembe magatokat.
A Core Worlds tíz körig tart. A körök mindegyike hat fázisból tevődik össze.
Az első fázis a húzás, amikor mindenki annyi lapot vesz magához a saját paklija tetejéről, hogy hat legyen a kezében.
A második rész az energiafázis. Mindenki annyi energiát kap, amennyit a meghódított bolygói adnak. Az energia a játék fizetőeszköze, amik segítségével kártyákat játszhattok ki vagy képességeket aktiválhattok.
A galaktikus fázisban új kártyák kerülnek az asztalra, amiket „megvásárolhattok”. Az adott kör számától függ, hogy milyen erős, fejlett lapok kerülnek terítékre. Minél több ideje játszotok, annál értékesebb lapokat kaphattok. Öt fejlettségi szintet különböztet meg a játék.
Az akciófázis a játék egyik legfontosabb része. Erről bővebben is fogok írni a továbbiakban.
Az ötödik lépés az eldobás fázisa. Ilyenkor a kezetekben lévő lapokat el kell dobnotok. Csupán egy kártyát tarthattok meg a következő körre.
A befejező szakasz során a körjelző eggyel tovább megy, ahogy az első játékos jelzője is mozog.
A tízedik kör végeztével számoljátok össze, hogy mennyi győzelmi pontot ér a paklitok. A legtöbb pontot a meghódított bolygók és a presztízskártyák hozzák, de némely fejlett egység is elősegítheti a győzelmet. A lapok alapértékét még módosíthatja néhány képesség is, amikre érdemes odafigyelnetek a játék közben. Aki a legtöbb győzelmi pontot kapja a lapjaiért, az a győztes és a rendszer új ura!
Akciópontjaitokat több módon is felhasználhatjátok. Minden körben négy pontot költhettek el egymást váltva. Hogy miként használjátok ki az adott lehetőségeket, csak rajtatok múlik.
Egy akciópontért elvehetsz egy kártyát az újonnan felfedettek közül. A ponton felül még a megszerzéséhez szükséges energiát is el kell költened, ami laponként eltérő. Vehettek űrhajókat, földi egységeket, taktikakártyákat vagy presztízslapokat. A megvásárolt kártyák az eldobott lapjaid közé kerül, ahonnan majd akkor húzhatjátok fel, ha már elfogytatok a lapokból és újra kevertétek a paklitokat.
Kijátszhatsz egységeket a kezedből. Ez egy pontba és a kijátszási energiaköltségbe kerül. Az egységeket magatok elé kell kijátszanotok az úgy nevezett harci zónába. Itt helyezkednek el a bolygóitok is. Ezt az akciót többször is használhatod egymás után.
Harmadik lehetőségként inváziót indíthatsz egy bolygó ellen. Ehhez egy pontra és egy energiára van szükséged. A bolygók nem csak energiát adnak, de képesek megvédeni magukat. Mind az űrtámadásokkal, mind a földi csapatokkal fel tudják venni a harcot, amit egy-egy szám fejez ki. A sikeres támadáshoz fel kell áldoznod annyi egységet, ami elég ahhoz, hogy elérd ezeket a számokat. Ha ez sikerül, a bolygót meghódítottad és mostantól a tiéd energiához és győzelmi pontokhoz jutva.
Több lehetőség is van a játékban, de a leggyakrabban ezeket fogjátok használni. Mindaddig folytatódik a kör, amíg mindenki el nem költi a pontjait, vagy nem passzoltok.
Egy körjelző, egy kezdőjátékos-jelző, 5 játékostábla, 5 akciójelző, 5 energiajelző, 15 token és 210 kártyalap.
A Core Worlds a pakliépítő játékok egyik legjobbja. A rengeteg fokozatosan erősödő lap és a folyamatos fejlődés a felfedezésre ösztönzi a játékosokat. A sok lehetőség miatt több életképes taktika is létezik. A játék kellőképp’ kiegyensúlyozott.
A tartozékok minősége és a grafikák nagyon szépek. Ez megkönnyíti a beleélést is.
Ami hátrányként felhozható, az a játékosok közti interakció kicsit kevés. Itt mindenki a másik mellett fejlődik, de a közös ellenség miatt nagyobb konfliktus nem lesz köztetek. A legnagyobb harc a jobb lapokért, a bolygókért folyik, amiket a közös készletből kell levadásznia mindenkinek.
Bátran tudom ajánlani mindenkinek, aki szereti a sci-fit és a kártyajátékokat. Nem fogtok csalódni!
Angol nyelvű szabálykönyv
- Race for the Galaxy
Forrás: Szellemlovas
Kategória:
Kártyajáték, Civilizáció, Sci-Fi, Világűr
Mechanizmus:
Pakli tervezés, Kártya húzás, Pakli építés
A társasjátékhoz oktató és bemutató videók nyújtanak segítséget! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Már ketten is játszható! Remek kikapcsolódás lehet pároknak is!
Jelenleg egyik üzletben sem kapható a játék! Állíts be egy árufigyelést, hogy értesülj, amikor újra kapható lesz a boltokban!
A birodalom összeomlott a barbárok támadásai alatt, ám nem tűnt el minden hatalom a térségből. Hat nagy erővel rendelkező független csoport még megmaradt, akik eszközeikkel bármit elérhetnek. Sikerül a segítségükkel hatalomra törnötök vagy elbuktok? Csak rajtatok múlik! A Rend megmaradt képviselői A Core Worlds első kiegészítője számos újdonsággal szolgál...
The Supreme Monarch gazed out his palace window, trembling with rage at the galaxy that had forsaken him. For long months he had retained his people's allegiance by branding his enemies as barbaric invaders, as marauders whose only goal was to plunder and ravage his empire. But now reports were spreading that these invaders were rebuilding their conquered...
These five Core Worlds promo cards are part of the Promo Pack A of the Dice Tower Season 11 Kickstarter. There is one card for each of the five Galactic decks. All cards are suitable to be used with just the base game or with any combination of the Galactic Orders and Revolution expansions. The cards are I - Tower Fanatics (Infantry unit), II - Immolation...
Description from the publisher: The Stronghold is the most powerful ship in the known galaxy. The Stronghold can simultaneously invade with intense Fleet Strength (5) and Ground Strength (5). When backed up on a variety of unit types, The Stronghold is easier to deploy into the Warzone, so ensure that your commanders are well rounded for battle. The...
Core Worlds: Nemesis is the official solo version of the Core Worlds deck-building game. Play against the AI-driven Nemesis Empire during your bid to conquer the Core Worlds. The Nemesis is represented by a special deck of cards that simulates play against a human player, including anticipating which worlds the Nemesis is targeting in each sector and which...
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Core Worlds társasjátékhoz