Challenger II
Videó beküldése

Challenger II társasjáték

társasjáték, 1988
Értékelem!

A Challenger II egy nagyon összetett társasjáték, 2 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 2 óra is lehet. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a ceruza-papír és a kockadobás mechanizmusokra.

Angol:
Challenger II: Ultra Modern (miniature) wargames rules For battle group level games 1950-1995 These rules I hope balance playability with the complexity of modern warfare and...

A Challenger II egy nagyon összetett társasjáték, 2 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 2 óra is lehet. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 12 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a ceruza-papír és a kockadobás mechanizmusokra.

Angol leírás

Challenger II: Ultra Modern (miniature) wargames rules
For battle group level games 1950-1995

These rules I hope balance playability with the complexity of modern warfare and cover the use of most of the weapon systems in use or likely to be used in the next decade.
The sequence of play is designed to give a fully integrated move and fire system between the players and highlights the advantages and disadvantages of Anti-Tank Guided Weapons. The system is akin to many boardgames and once learned flows as quickly as any alternate move system.
This second edition highlights the increasing use of sophisticated fire control systems as well as other electronic aids on the battlefield, the use of many of which are covered by optional rules.
The main difference from the first edition is in the handling of armour penetration, with the increasing use of composite and active armours. Each armour factor on a vehicle is still 25mm of actual armoured effectiveness at QO slope being taken into account in the thickness, but a 0 factor now represents armour upto about 15mm on light vehicles. The penetration value of weapons is however nearer their true value and a new set of penetration tables and effectiveness charts are used. HESH or HEP are not the super round that it appears in some rules, it has a maximum effective engagement range of 800m, after that you need to start lobbing it using the direct area fire rules. Modern infantry fire stresses volume rather than accuracy and I have therefore considered it a form of area fire and combined it on the same effects table as artillery. In this edition I have also taken the opportunity to reduce the infantry scale to that of a section as was done with the companion Firefly WWII rules.
Helicopters are treated as very fast vehicles and are highly effective but fragile anti-tank vehicles, the full range of their capabilities are covered. Aircraft are an important part of the modern battlefield, but I have limited their impact on the game to direct support of ground elements, although with an increased effectiveness over the first edition.

Wargames Research Group 1950-1985 Rules for Armoured Warfare
Not a Challenger Expansion
1980 Ultra Modern Army Lists and Organisations

1982 Ultra Modern Army Lists and Organisations Second Edition

1983 Challenger Revised Edition

1984 Battlezones - Scenarios for the Ultra Modern Period

1985 Ultra Modern Army Lists and Organistation Volume 1
The Central Front

Nato Warpac
European Neutrals

1985 Utlra Modern Army Lists & Organisation Volume 2
Middle East

Africa
Far East

Latin America
Intervention Forces

1986 Digest No. 3 - Challenger / Corps Commander
Engineering Equipment Data
Engineering Lists

Engineering Scenarios
Equipment Data Update
Army List Update
Challenger Rule Amendments

Challenger Close Assault Rules
Coprt Commander OMG Reinforcements
Armoured Recovery Vehicles

The Australian Army

1988 / 1989 Challenger II

1989 Digest 4
Ultra Modern Army Lists for Challenger II Rules

The Central Front
NATO

Warpac
European Nuetrals

1989 Digest 5
Ultra Modern Army Lists for Challenger II Ruels

Middle East
Africa

Far East
Latin America

Intervention Forces

1989 Modern Aircraft Handbook - Aircaraft Details & Weapons for Challenger II
1992 Revised Modern Aircraft Handbook - Aircraft Details & Weapons for Challenger II (Ammendments + Challenger 2000 Modificaions).

1992
Challenger 2000

1994 Challenger 2000 Modern Equipment Second Edition Part One
1998 Challanger 2000 Modern Equipment Second Edition Part Two

Kategória: Háború, Miniatűrök, Modern hadviselés, Könyv
Mechanizmus: Ceruza-Papír, Kockadobás

2

Párosan

Már ketten is játszható! Remek kikapcsolódás lehet pároknak is!

Hosszú

Hosszú játékidő! Ha egy egész estés/napos kikapcsolódásra vágysz ez a neked való!

Háború

A társasjáték témájának fontos része a háború, a különböző csaták és harcok!

Challenger II társasjáték vásárlása, árak és üzletek

Jelenleg egyik üzletben sem kapható a játék! Állíts be egy árufigyelést, hogy értesülj, amikor újra kapható lesz a boltokban!

Kommentek

A Challenger II társasjáték és kiegészítői (5)

Részletes adatok

Részletek

  • Játékidő:  2 óra
  • Játékosok:  2
  • Ajánlott életkor:  12+
  • Komplexitás:  Nagyon összetett
  • Tervező:  Bruce Rea Taylor
  • Kiadók:  Tabletop Games
  • Elérhető nyelvek:  angol

Alternatív nevei


Kiadások

  • First edition
    • Kiadás éve: 1988
    • Nyelv: angol

Hasonló játékok

Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Challenger II társasjátékhoz