Az Africana egy könnyen tanulható társasjáték, 2 - 4 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 1 óra. A társast, a könnyebb tanulhatósága miatt, akár már 8 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a kollekció gyűjtés, a fogd és vidd, a kártya húzás és a pontról pontra mozgás mechanizmusokra.
Kategória:
Felfedező, Kaland, Utazás
Mechanizmus:
Kollekció gyűjtés, Fogd és vidd, Kártya húzás, Pontról pontra mozgás
Ehhez a társasjátékhoz elérhető magyar szabálykönyv, amit ide kattintva le is tudsz tölteni!
A társasjátékhoz oktató és bemutató videók nyújtanak segítséget! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Egyszerre több játékot vásárolnál? Próbáld ki az Árkalkulátort és kiszámoljuk neked a legoptimálisabb feltételeket, hogy a legjobb árat kapd meg!
JEM 2022 Január
2022-11-08 14:06:26
Nagyon egyszerű szabályrendszerrel, de mégis élvezetes versengéssel tarkított retro kinézetű családi társas. Afrikát kell beutaznunk segédek és utazó kártyák segítségével miközben expedíciókat teljesítünk és útközben különféle ereklyéket(kalandokat) vásároltathatunk is.
A térképen minden helynél különböző színeket-jeleket látunk, 5 féle variációban. Az utazás kártyákon (pakliból húzunk) ugyanilyen jelek láthatóak, így adja magát a szabály, utazás a városok között a megfelelő jelű-színű utazáskártya eldobásával megy. 5 lapos kéz limit van. Kezdetben kapunk egy joker minden színű segédet, ezt használat után visszavehetjük kézbe.
Vannak expedíció lapok, amelyek A pontból B-be tartó célkártyák. Ha épp egy adott expedíció A pontjában jársz csatlakozhatsz hozzá (ekkor megkapod a felette lévő bónuszt) és ha sikerül eljutnod a B pontba, teljesítetted az expedíció megkapod a kártyát (GYP játék végén) és némi pénzt is. Viszont többen is csatlakozhattok egy expedícióhoz és ha más teljesíti először, övé a kártya.
A pénzből (1 arany = 5 ezüst) lehet vásárolni kalandokat, a két lapozgatós kalandkönyvből, viszont már a könyvben lapozás is pénzbe kerül nem csak a vásárlás. Minden kalandon van egy célállomás ahová el kell menni és ekkor kapsz érte pénzt és GYP-t ér a játék végén. A térkép az egyenlítő mentén ketté van osztva. Északi rész (sötét városok) és déli (fehér városok). A két kalandköny fordítva van elhelyezve, azaz azokat a kalandkártyákat amiket déli féltekre kell vinni csak az északin állva tudod megvenni és vica versa.
Egyes ilyen kalandkártyán nem csak tárgy lehet, hanem segítő is az öt színben. Ha ilyet telejsítünk meg, magunkhoz vesszük amit megvettünk és kezünkben maradhat használat után ahogy az egyetlen kezdő joker segítőnk is.
Suma sumarum: egyszerű családi játék, ketten is jól játszható, nem mai darab, de talán éppen ebben rejlik a retro varázsa. Insert jól használható, mi csak a nagy kártyákat védőztük (képeken még nincs, 74 db 57.5x89), simán beférnek védőzve.
This expansion includes four new cards. Two of them are so called color changer. These are two new travel cards. Additionally two new adventure cards (with the color changer symbol) - Leopoldville & Addis Abeba are included. These expansion is included in the Abacus Katalog-Edition 13 and was printed on high quality paper. This guarantees a perfect fit to...
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Africana társasjátékhoz