Az Abraca...what? egy nagyon könnyen tanulható társasjáték, 2 - 5 játékos részére, az átlagos játékidő rövid, csak 30 perc. A játékot 2014-ben jelölték a Golden Geek Awards díjára Legjobb gyerekjáték kategóriában. A társast, a könnyebb tanulhatósága miatt, akár már 7 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a memória, a merj és nyerj és a...
Az Abraca...what? egy nagyon könnyen tanulható társasjáték, 2 - 5 játékos részére, az átlagos játékidő rövid, csak 30 perc. A játékot 2014-ben jelölték a Golden Geek Awards díjára Legjobb gyerekjáték kategóriában. A társast, a könnyebb tanulhatósága miatt, akár már 7 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a memória, a merj és nyerj és a roles with asymmetric information mechanizmusokra.
Ezzel a társassal megismertetheted családodat vagy barátaidat a varázslás nehéz művészetével. Ne higgyétek azonban, hogy varázsolni olyan egyszerű! A játékban a csavart az adja, hogy a saját varázslataidat csak a többi játékos látja, így ravaszsággal, trükkökkel és nem utolsó sorban logikával kell kitalálnod milyen varázsigéket kell elsütnöd versenytársaid ellen.
A saját körödben kell húznod egy lapkát, amit úgy kell felállítani egy műanyag tok segítségével, hogy mindenki lássa a lapkán lévő számot, csak te ne. Ezeken a lapkákon számok találhatóak egytől nyolcig, melyek különböző varázslatokat jelképeznek. A saját lapkáidat tehát magad előtt kell tartanod, és amikor te következel el kell sütnöd egy varázslatot. Ezt úgy teheted meg, ha bemondasz egy számot, a többi játékos pedig leellenőrzi, hogy van-e előtted olyan számmal rendelkező lapka. Amennyiben van, a varázslat sikeres, a lapka egy speciális táblán lévő mezőre kerül a számának megfelelően, te pedig egy lépéssel közelebb jutsz a győzelemhez.
A speciális táblán a játék során egyre halmozódni fognak az elhasznált lapkák, amik egyben információt is adnak arról, hogy melyik számú lapkából mennyi még játékban, így megfelelő logikával, kizárva a többiek lapkáit mindig a megfelelő varázslatokat sütheted el. Ha a saját körödben jó varázslatot idéztél meg, akkor újra varázsolhatsz, de ezúttal már csak olyan számot mondhatsz be, ami az előző varázslatoddal egyenlő vagy nagyobb értékű. Amennyiben rossz számot mondasz a varázslat visszapattan rád, és vesztesz egyet, a hat életed közül.
A játékban szerencsére nem csak számokkal kell matekozni, minden varázslat külön hatással is bír. Az egyes számú varázslat hatására például rajtad kívül mindenki életet veszít, a nyolcassal gyógyulni tudsz, egy másikkal pedig máson tudsz gyógyítani. A játék akkor ér véget, ha valaki megszabadul az összes lapkájától, vagy ha valaki véletlenül elveszíti az utolsó életét is.
A játék alapjául szolgáló mechanika elég népszerű, sok más játék is használja, mint például a Hanabi. Ebben a társasban azonban újdonság, hogy a különböző lapkák sajátos hatásokkal is rendelkeznek, ami tényleg jól átadják a varázsló versenyek hangulatát. A műanyag lapka tartók is nagyon ötletesek, ugyanis így nem kell a kártyákat/lapkákat végig a kezedben tartanod. Egy a baj velük, hogy öt játékos esetén már esetleg nehéz lehet úgy leülni, hogy mindenki egyformán jól lássa a többi játékos lapkáit. Akik szeretik a Hanabit és az ahhoz hasonló társasokat, azok mindenképp próbálják ki ezt is!
36 varázslat (lapka) tartó
5 pontjelző
30 életpont jelölő
1 dobókocka
1 pontozó tábla
1 szabálykönyv
Az angol nyelvű szabályáttekintő elolvasásához kattints ide!
Kategória:
Következtető
Mechanizmus:
Memória, Merj és nyerj, Roles with Asymmetric Information
A társasjátékhoz oktató és bemutató videók nyújtanak segítséget! Nézd meg őket és nem lesz gond a szabályokkal!
Ez a társasjáték kapható a boltokban! Nézd meg partnereink ajánlatát, vagy próbáld ki az árkalkulátort!
Már ketten is játszható! Remek kikapcsolódás lehet pároknak is!
Jelenleg egyik üzletben sem kapható a játék! Állíts be egy árufigyelést, hogy értesülj, amikor újra kapható lesz a boltokban!
Az alábbi játékok a hasonlítanak leginkább a(z) Abraca...what? társasjátékhoz