![](/assets/v58062/images/article-placeholder.jpg)
- Kedvcsináló
- 2022.10.14. 12:40:00
Impression – Nyomás a nyomdába! [Társalgó]
Az Impression egy magyar szerzőpáros, Szőgyi Attila és Hegedűs Csaba játéka, melynek inspirációjaként a nyomdaipar szolgált.
Az Impression 7 év komoly fejlesztőmunkájának gyümölcse, mely eredetileg két különálló játéknak indult, de a projekt végül egybeolvadt, így a legjobb ötleteket és mechanikákat házasítva egymással megszülethetett a szerzőpáros magnum opusa. Szőgyi Attila és Hegedűs Csaba játéka egy ízig-vérig eurogame, mely pályafutását a tervezőasztal után Kickstarteren folytatta, majd a sikerrel zárult kampányt követően végül megérkezett asztalunkra is, hogy alaposan szemügyre vehessük.
Az Impression számtalan komponensének kinyomkodása és nagyjábóli rendszerezése már önmagában eltart legalább egy órát, a számos különböző lapka, token és miegymás pedig esetünkben előrevetíti a játék összetettségét is. Ám ez a komplexitás nem kifejezetten a játékmenetben keresendő, hanem sokkal inkább a három fő fázis alatt végrehajtható akciók sokaságában, és a hasonlóan sokrétűen szerezhető győzelmi pontokban. Magát a játékot tulajdonképpen négy közös, plusz fejenként két saját táblán játsszuk, és a legtöbb győzelmi pontot szeretnénk összeszedni, mire kifogynak a választható rendelések (ez gyakorlatilag legfeljebb nyolc kört jelent).
Az előkészületek során rengeteg elemmel népesítjük be a már említett négy fő és két saját táblát: az utazástáblára egy kereskedőnk mellett a gyárlapkák és a véletlenszerűen kiosztott játékos-tokenek kerülnek; a kereskedelemtáblát technológia- és kereskedelemlapkákkal pakoljuk meg; a várostáblát a játékosszámtól függően a jelölt üzletekkel töltjük fel; a szedőasztalra kerülnek a nyersanyagok és az ólombetűk. Játékostáblánkon követjük nyomon munkaerőnk és kapacitásunk alakulását, illetve gyűjtjük be a meglátogatott városok utáni jutalmakat; a szorosan hozzá tartozó szedővastáblára később felpakolt ólombetűkkel pedig további jutalmakat szerezhetünk.
[Társalgó] Impression az A-Gamestől - Nyomás a nyomdába!
Az Impression egy magyar szerzőpáros, Szőgyi Attila és Hegedűs Csaba játéka, melynek inspirációjaként a nyomdaipar szolgált. Az Impression 7 év komoly fejlesztőmunkájának gyümölcse, mely eredetileg két különálló játéknak indult, de a projekt végül egybeolvadt, így a legjobb ötleteket és mechanikákat házasítva egymással megszülethetett a szerzőpáros magnum opusa.
Hol vásárolhatom meg?
Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!
Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!
A társasjátékban is lehet a kevesebb több [telex.hu]
Kedvcsináló | 2024.07.16. 14:00:00Az utóbbi években sorra dőlnek meg a legnagyobb, legnehezebb, legtöbb alkatrésszel bíró társasjátékok rekordjai. Nem ritka, hogy egy-egy játék egy teljes rekeszt elfoglal a társasjátékosok által etalonnak tartott IKEA-s Kallax-polcon...
Trio [tarsasjatszunk.hu]
Kedvcsináló | 2024.07.11. 14:00:00Huszonakárhány évvel ezelőtt minden péntek este arról szólt, hogy a bővebb baráti kör összegyűlt a helyi pub-ba. Szólt a zene, kibeszéltük magunkból a hét történéseit, dartsoztunk, biliárdoztunk, és ha mindezt már meguntuk, akkor előkerült a kártya..
Népszerű
Maui - Tengerparti színkavalkád
2024.07.09. 15:27:00 / Ismertető, BemutatóAnarchista palacsinta🥞 – „Kirobbanó-Dobble-Élmény”
2024.07.13. 14:00:00 / Ismertető, BemutatóDarwin nyomában [Tarsasjatszunk.hu]
2024.07.15. 15:00:00 / Kedvcsináló, 2024A társasjátékban is lehet a kevesebb több [telex.hu]
2024.07.16. 14:00:00 / Kedvcsináló, 2024Trio [tarsasjatszunk.hu]
2024.07.11. 14:00:00 / Kedvcsináló, 2024
Friss
A társasjátékban is lehet a kevesebb több [telex.hu]
2024.07.16. 14:00:00 / Kedvcsináló, 2024Az utóbbi években sorra dőlnek meg a legnagyobb, legnehezebb, legtöbb alkatrésszel bíró társasjátékok rekordjai. Nem ritka, hogy egy-egy játék egy teljes rekeszt elfoglal a társasjátékosok által etalonnak tartott IKEA-s Kallax-polcon...
Darwin nyomában [Tarsasjatszunk.hu]
2024.07.15. 15:00:00 / Kedvcsináló, 2024Ma a Darwin nyomában című társasjátéknak ugrottunk neki, hogy asztalra tesszük, és megtanuljuk, mert a barátaink voltak olyan kedvesek, és itt hagyták nálunk.
Anarchista palacsinta🥞 – „Kirobbanó-Dobble-Élmény”
2024.07.13. 14:00:00 / Ismertető, BemutatóA Robbanó cicák és a Dobble alkotóinak közös játéka
Trio [tarsasjatszunk.hu]
2024.07.11. 14:00:00 / Kedvcsináló, 2024Huszonakárhány évvel ezelőtt minden péntek este arról szólt, hogy a bővebb baráti kör összegyűlt a helyi pub-ba. Szólt a zene, kibeszéltük magunkból a hét történéseit, dartsoztunk, biliárdoztunk, és ha mindezt már meguntuk, akkor előkerült a kártya..
Kommentek
robsteady
2022-10-19 22:11:36
Nótorius vagy, tudod? 😄
MaRo
2022-10-18 22:07:50
Szerintem ebben a játékban túl sok interakció nincs. Ha lényeges tényező lenne akkor szerintem nem hagyják ki a cikkből. Egyébként nekem az az érzésem, hogy egymás mellett játszó mint egymással esetleg elhapp9lásra van lehetőség de ahogy a cikk is írja annyi út van a csúcsra, hogy sanszosan kis játékosszámmal annyira nem is működne mert ha nem a akkor mész b vagy c-re.
Egyébként egy ilyen sok lehetőséggel bíró játék esetében kevésnek tűnik a 8 kör bár igaz, hogy így is hosszú hát még több körrel. Mármint ahhoz, hogy igazán maxold a játékot bár lehet és úgy gondolom, hogy pont ez adja a játék sava-borsát.
Egyébkènt nem tűnik rossz alkotásnak, szerintem a téma is elég jó szóval csak így tovább! :)
hierroo
2022-10-18 10:30:23
Ha jól emlékszem, akkor én először a JEM magazin valamelyik számában találkoztam ezzel a játékkal. Talán pont a 100. nyomtatott példányban lehetett. Elég komplex játék, sokféle lehetőség adódhat a győzelem elérésére. Igaz, azért, mert többféle lehetőség van a játés során, ezért a sok hozzávaló felrakása is eltart egy ideig. A kinézete illeszkedik a témához, és jó, hogy nyelvfüggetlen a játék. Nekem kicsit a Newton-ra hasonlít kinézetileg, lehet hogy az európa térkép miatt. De a színvilága is hasonló. Én is gratulálok a készítőknek!
porcine
2022-10-14 21:04:29
Érdekes, hogy egy ilyen ismertető cikknél mindenről esik szó (szépen felépített, kellemesen érthető írás), csak az interakcióról nem. Pedig érdekelt volna, hogy van-e egymás játékára hatásunk, vagy csak helyzetek és döntések optimalizálása a cél. Mindenesetre örülök az elért eredményeiknek és még sok sikeres magyar címet kívánok!