Hozzászólások

harnas1207

Szia! Köszi, már nem.

Válasz zsotdan (2023. máj 21. 18:03) üzenetére

Játékok / Társasjátékok / Vélemények - WarCraft: The Board Game

harnas1207

Szia! Üzenetben írok pár sort.

Válasz nostijudit (2022. nov 15. 21:14) üzenetére

Játékok / Társasjátékok / Vélemények - A Nyugati Királyság Krónikái

harnas1207

Szöllősi Peti a Vagabund kiadótól szeptemberre ígérte a magyar játékszabályt. Én hiába kérdezgetem, szerintem nincs rá akkora igény, hogy ezzel foglalkozzanak, de ha esetleg te is írsz neki..

Válasz ronaiheni (2022. szept 15. 07:18) üzenetére

Játékok / Társasjátékok / Vélemények - Terra Mystica: Automa Solo Box

harnas1207

Nem részletezték. Van az fb oldalukon egy rövid videó a bejelentésről.

Válasz dannytrejofan (2022. márc 31. 19:13) üzenetére

Minden más / Csevegő / Akciós játékok

harnas1207
  • 2022. márc 31. 18:48
  • Válasz
  • +2 / +4

04.30.-val megszűnik a Társasjátékpont. A hűségpontokat 04.05.-ig lehet gyűjteni és az utolsó napig még le lehet vásárolni őket.

Minden más / Csevegő / Akciós játékok

harnas1207
  • 2022. márc 31. 18:15
  • Válasz
  • +1 / +2

Lehet azt itt az alapvető probléma, hogy a használt játék piac nem ugyanazt jelenti mindannyiunknak. Ha veszel valamit és hiányos, akkor azt visszaveszi az eladó. Ez már íratlan szabály. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy vakon meg kell bízni bárkiben. De kis tapasztalattal ki tudod fogni a megbízható embereket. Én més soha semmit nem számoltam meg.

Elmesélek valamit, ami segít megérteni a lent megfogalmazott "sértéseimet" Elnézést ha bárkit megbántottam vele, egyáltalán nem lenézésből írom.

Amikor a hobbyba belekezdtem, még luxusnak tűnt a egész. Akkor már volt ismeretem, igényem, de így sem lehettem biztos abban, hogy ha megveszek valamit, az tetszeni fog nekünk. 40 000 forintot áldoztam rá, és bíztam a legjobbakban. Majd kinyílt a világ! Rájöttem, ha boltba megveszek valamit 15 000-ért és kipróbálás után nem tetszik, akkor eladom 14 000 ft-ért. Mintha kb kikölcsönözném. Aki megveszi, az is jól jár és én is, mert nem porosodik a polcon és a pénzt átforgathatom másik játékba. Ehhez persze tudni kell, hogy nagyon vigyázunk a játékokra.

Nem gyűjtöm a játékokat, csak a legjobbak maradnak meg. 284 adásvételem volt eddig, ahogy lent is írtam, főként ezen oldalnak köszönhetően. Még Five Tribest is adtam el 13 000 forintért. (fél éve) Rengeteg jó és rengeteg kevésbé jó játékot ismertem így meg. Egészen 2021-ig amire a hobby elérte a csúcsát. Átalakult a közvélemény, rengeteg haszonleső tűnt fel. Az átlag játékos szemlélet az lett, hogy a használt = ócska. Még ő fizessen, hogy megveszem. Az olyan mentalitású emberek, mint én teljesen eltűntek. Inkább én is boltból veszem meg, mert nincs kitől. És igen, sokkal kevesebbet veszek, mert nincs kinek eladni.

Győzzetek meg!

Ha teljesen új állapotú társasod van, de már megvan x hónapja, akkor az miért ér 20-30%-al kevesebbet? Milyen logikus magyarázat van rá?

Válasz kvarclovag (2022. márc 31. 17:42) üzenetére

Minden más / Csevegő / Társasjáték evolució

harnas1207

Ha a Mars-ból indulunk ki lehet esélye. Én szurkolok neki. Ha többen szavaznak, akkor több lesz a negatív értékelés is. Az első fecskék, általában rajongók. Aztán a magyar kiadás és a hype bevonz mindenkit, olyanokat is, akiknek nem fog tetszeni. Ez magyarázza, hogy most még nagyobb az átlag értékelés. Az Oroszlánfalka is biztosan előrébb lép, a Homályrév elsőségét meg kb a Frosthaven veszélyezteti csak.

Válasz DeimosDown (2022. márc 31. 16:02) üzenetére

Minden más / Csevegő / Társasjáték evolució

harnas1207
  • 2022. márc 31. 15:58
  • Válasz
  • +1 / +2

Érthetetlen, hogy miért ér a vidéki ember patika állapotú játéka kevesebbet, mint egy budapesti játékosé. A társasjáték időtálló, ha vigyázol rá 10 év múlva is ugyanolyan lesz, nem úgy mint egy autó. (Vagy nem akkora arányban amortizálódik). Nem a vidéki emberekkel van bajom.

A te hozzáállásod nem egyedi, a többség így gondolkodik. Amiért én nem szeretem ezt a hozzáállást, az az, hogy honnan tudja a vásárló, hogy 5 km vagy 5000 km van a társasomba? Új? 20000 ft !
2 perce bontottad ki? 13000 ft!

Ez sajnos a használt piac egyik átka. A vevő és az eladó mindig másképp fogja látni, az meg főleg aki mindkettő.

Válasz porcine (2022. márc 31. 15:30) üzenetére

Minden más / Csevegő / Társasjáték evolució

harnas1207

Igazad van a magyar kiadást illetően, de abba kevesebb lenne a haszon a kiadónak. Másrészt támogatnám az ilyen kezdeményezéseket.

Értem amit írsz, de én a 2021 második fele óta megjelent és még idén megjelenőkre gondolok. Nem volt nagy durr évünk. Az Ark Nova az egyetlen ami figyelemreméltó helyre jutott fel. Lesz még előrébb is, de TOP 5 az nem hiszem. (De ki tudja?)

Nagyon magadra vetted a hozzászólásomat, de nem megbántani akartalak. De tény az tény. Két év alatt 284 db játékot vettem, vagy adtam el így. Van egy erős tapasztalatom.

Ha egy sértetlen és hiánytalan játék számodra teljesen megfelel, úgy mint a bontatlan, akkor az árát miért akarod lejebb vinni 30 %al? Mitől értéktelenebb? Ha vennél egy használt játékot, kipróbálnád és nem kellene, akkor már 60%-al adnád olcsóbban tovább?

Olyan dolgokat tudnék mesélni, hogy csak ráznád a fejed. Ha fenn vagy 4-5 adásvételi csoportban, akkor biztosan tapasztalod is. De mindig vannak kivételek, ezt elismerem! Sajnos a fejekben kavar van ezzel a használtan veszem dologgal kapcsolatban. Én nem vagyok vidéki, de a BGG vásárlások alkalmával megélem a szálllítási költsége külföldről, mégis érthetetlen, hogy a vidékiek emiatt olcsóbban árulják a játékaikat.

Egy biztos, mindenki húz egy határt, hogy mennyiért éri meg. Ha ez a határ alacsony, akkor nem lesz használt játék piac. Akkor kevesebben vesznek boltból is, mert tudják, ha nem jön be rajtuk ragad. Akkor a bolti árak is feljebb mennek vagy kevesebb lesz a kínálat. Ez az ami merőben negatív és mindenkire hatással lesz.

Válasz porcine (2022. márc 31. 11:52) üzenetére

Minden más / Csevegő / Társasjáték evolució

harnas1207

A Reflexshop magyarul hozza a Karak-ot.

Minden más / Csevegő / Magyar kiadások bejelentése

harnas1207
  • 2022. márc 31. 08:37
  • Válasz
  • +1 / +1

Delta: Könnyebb egy nyelvfüggetlen játékot magyarul kiadni, mert kevesebb vele a meló, főleg ha a fordítás már létezik....

BGG: Top 5-ről beszéltünk, nem 100-ról. Oda bármi bejuthat, amit hype vesz körül. Elég a kiadónak megfuttatnia. Illetve olyen játékokról volt szó amik az elmúlt 1 évben jelentek meg.

Használt játékok: Legtöbb esetben személyes az átvétel, így nincs foxpost. Egy ilyen játék esetében 3-4000 ft kedvezmény elég jól hangzik. Főleg, hogy ezek a játékok általában egyszer játszottak. Ez a tipikus magyar vásárlói hozzáállás, ami miatt behal a piac. Ha nem fél áron van valami, akkor nem is kell. Vagy ha egyszer egy helyen akciós volt a játék, akkor ahhoz mérjük az árát. Én 27 000 ft-ért vettem Nemesis-t, akkor mindenkinek ennyiért kell árulnia?
A játékok ára miatt ez a hozzáállás rendkívül maradi. Elég sok anomália övezi a piacot, ami annak köszönhető, hogy mindenki más miatt árul játékot.

Szerkesztve: 2022. márc 31. 10:40

Válasz porcine (2022. márc 31. 06:24) üzenetére

Minden más / Csevegő / Társasjáték evolució

harnas1207

Érkezik A Nagy western utazás kiegészítője a Rails of the North magyarul a Deltától.

Minden más / Csevegő / Magyar kiadások bejelentése

harnas1207

Szeretném ha igazad lenne, de erre kicsi az esély. Amekkora infláció van és amennyi világesemény, mindig lesz mire fogni, az amúgy is jövedelmező eladási ár emelkedését.

A korszakalkotó ötletekben igazad van, pontosabb lett volna úgy megfogalmazni, hogy mostanság sokan a biztosra játszanak és kevés a különleges és valóban erős játék. (Az Oath megrekedt 400+ nál a Crew újítása pedig elég megosztó.+ 2019-es játék)

Szerkesztve: 2022. márc 28. 23:07

Válasz DeimosDown (2022. márc 28. 22:30) üzenetére

Minden más / Csevegő / Társasjáték evolució

harnas1207

Ez irónia akart lenni. Az ízlés egy dolog, de ez más jelenség. Van egy remek videó arról, hogy sokan a mai felnőttek közül azért gyűlölik a Társasjátékot, mert Monopoly, Ki nevet a végé vagy Gazdálkodj okosant kapott. Ezek a játékok klasszikusok és több ezer gyerekkel utáltatták meg a hobbyt, még akkor is, ha akkor ott leültek játszani. Szerintem ma is megvannak ezek a gamek, és nem a Nemesissel kezdődik a lista. Erre a jelenségre utalok elég sok topicban.

Válasz DeimosDown (2022. márc 28. 22:35) üzenetére

Minden más / Csevegő / Társasjáték evolució

harnas1207

Nehéz a hipermarketek szerepét meghatározni a képletben. Azt is, hogy a megvásárolt játékok mennyire tekinthetők a polc ékességeinek. Egy biztos: 99%-ban olyan játékok kerültek ott kiárusításra, melyek a kiadóknál már jóval előtte ki voltak árusítva és a használt játék piacon se mentek el. Pl Mars terraformálás 8500 ft-ért fb-n. De akciósan a levegő is jobban kell az embereknek. Azóta meg ahogy írod is az összes ott rohad a netes eladási hírdetésekben.

Én úgy érzem, a hobby akkor pörög, ha a használt piac is a csúcson van. Akkor bátrabban vásárolnak az emberek a boltból is. De a mostani helyzettel senki sem fog jól járni. Kezd az ingatlan piachoz hasonlítani a szitu.

Válasz godzsakattila (2022. márc 28. 21:58) üzenetére

Minden más / Csevegő / Társasjáték evolució

harnas1207

A covid elindított egy folyamatot, aki ebbe beugrott nem fog kilépni, helyette másokat fog bevonzani. Nincsenek korlátok, össze lehet ülni, lehet fertőzni a hobbyval. Mi sokat agyaltunk ezen, és úgy gondoljuk, hogy a Covid csak előhozta a már eleve bennük lévő játékszeretet. Ha a vírus válsága alatt volt pénz társasra, akkor most is lehetne...

Szerkesztve: 2022. márc 28. 20:55

Válasz BodBal (2022. márc 28. 20:34) üzenetére

Minden más / Csevegő / Társasjáték evolució

harnas1207

Ez vékony jég. Azért, mert a hipermarketekbe kapható játékok 95%-a nem nevezhető modernnek, bár ezzel az emberek 95 %-a biztos nem ért egyet. Ettől függetlenül ez a trend kialakítja azt, hogy minek vegyek 25 000 forintért Duzzasztóművet, ha a hipermarketbe 5000-6000 ft-ért vannak a heavy eurok lefelkapottabb példányai? Mesterséges játékosbutítás, lehetne mondani, de kereslet és kínálat. Erről már beszéltünk ezen az oldalon. Eddig is volt ilyen akció, a kor aktuális modern játékaival, pl monopoly, catan, carcassone. De most a közösségi média útján jobban terjed a hír. Egy biztos: Apuka inkább vesz egy Dixitet és egy Stone Aget a gyerekeknek, mint hogy beruházzon egy Star Wars Lázadásra vagy Nemesisre. Ez pont olyan, mint mikor mi fiatal korunkban Ki nevet a végén?-t kaptunk, Catan helyett. De ez már más téma...

Az általad felhozott példa jelentős, de nem újdonság. Főként, hogy nincs hatással a 198. Robbanó unikornis megjelenésére. A hipermarketben nem friss játékok kaphatók, és aki oda megy bevásárolni, az nagyon nagy valószínűséggel se kiadótól, se használt piacon nem vásárol. Azaz ők semmilyen téren nem számítanak célközönségnek a hobbyban.

Válasz godzsakattila (2022. márc 28. 20:05) üzenetére

Minden más / Csevegő / Társasjáték evolució

harnas1207

Mindjárt vége a 2022 első negyedévének és lassan 1 év telt el a topic megnyitása óta. Nem evolúciós lépték, de pár gondolatot megosztanék, hogy merre is indult el a társasjátékos világ. (szerintem)

Piac: Az új vagy re-print játékok ára meredeken emelkedik. Ez eddig is tendencia volt, de úgy tűnik a drágulás folyamatos. Egy átlagos, nagy dobozos közép nehéz euró ára 1 éve még 15-16 000 ft volt. Ma már 21-22 000 ft. Ezzel egy időben a használt játék piac teljesen befagyott. Ennek oka, hogy sokan leragadtak a fenti áraknál, és nem akarnak a változásokkal együtt mozogni. Ezenkívül az idei események is okot adnak a "jó lesz a polcon lévő készlet is" kifejezésre. Irónia, hogy a 2020-as siker évet látván gomba mód elszaporodtak a webshopok, melyek az átlag emberek után másodkézből fogják megtapasztalni a hobby újabb mélypontját. Kik lesznek a harmadikok? Talán azok a kiadók akik úgy gondolják, hogy 50-60 000 forintos giga magyar kiadások majd úgy kelnek el, mint a cukor....

Kickstarter: Annó a KS egyet jelentett a türelem, minőség és befektetés fogalmakkal. Jelenleg inkább a luxus pénzszórást jelző illik rá. Arról nem is beszélve, hogy divat lett itt mindent is megfuttatni. (gondolom gazdasági okokból) A hype miatt kész aknamező a terep, rengeteg a középszer alatti, de reklámozott játék. Ami meg menő, az szinte rögtön jön magyarul.

Célközönség: Meglepő módon a magyarul kiadott játékok aránya a fentiek miatt sem dőlt el családi kategória alsó szintje felé. Ez főként a Deltának köszönhető, illetve az Essenre lecsapó Gémklubnak. Mindenki talál magának nagyon várós játékot.

Minőség: Ami az utóbbi időben hiánycikk, az az újítás. Nincsenek korszakalkotó újdonságok, még a megjelenésre váró kiadások között sem. Sorra jönnek a kiegek, és az átírt tematikák. Arra az esély, hogy egy 2022-es játék letarol mindent és TOP 5 lesz a BGG-n, jelenleg 0%.

Csúszások: A pontosabb információ közlés ellenére is komoly csúszások vannak, ezek állandósulnak, hozzá kell szoknunk.

Minden más / Csevegő / Társasjáték evolució

harnas1207

bizony jár. És ne godold, hogy a játékot elsőre mi is ilyen kegyetlen kocka fejjel játszottuk. fejlődtünk, szöszmötöltünk. Aztán 2-3 alkalom után jött a matek. Egy dolog volt kezdetektől fix, az óceán lapkák azonnali lehelyezése, főleg az alap pálya jutalmai miatt.

Válasz godzsakattila (2022. márc 28. 17:46) üzenetére

Játékok / Társasjátékok / Vélemények - Terraforming Mars: Penguins Promo Card

harnas1207

Előrendelhető a Star Wars Peremvidék első kiegészítője, a Befejezetlen ügyletek a Delta Visionnál.

Minden más / Csevegő / Magyar kiadások bejelentése