Támogasd a Tarsasjatekok.com-ot a Patreonon! Támogatom!

Pingvin légitársaság - Zűrzavar a kapcsolók között

A Pingvin légitársaságban 2 fős csapatok próbálnak meg repülőt vezetni, azaz utasítás alapján a megfelelő részeket megtalálni a műszerfalon. Ez egyszerűnek hangzik, de tucatnyi gomb és kapcsoló között kell reagálni mindössze 30 másodperc alatt.

Irányítótorony & légi személyzet

A kezdőcsapat egyik tagja lesz a légiforgalmi irányító, ő húz egy utasításkártyát és gyorsan megpróbálja elmagyarázni, hogy a pilótának melyik gombot kell megnyomni, eltekerni vagy átállítani. A csapat másik tagjának 30 másodperce van teljesítenie a kártyán látható feladatot. Ezek egyik része Egyszerű utasítás, amikor két feladatot kell végrehajtani, például egy gombot megnyomni és egy jelölőt átállítani. A másik kártyatípus a Szekvenciakártya, amin csak egy utasítás van, de a rajta szereplő gombokat kombinálva kell nyomkodni.

Figyelem! Csak a felhúzott lapon található gombokról beszélhetünk, semmi másról nem. Például nem mondhatjuk meg, hogy milyen más egyéb gombok vannak körülötte és nem nevezhetjük meg, hogy melyik sor hányadik oszlopában lévő műszerfalon van.

Gombok, kapcsolók, monitorok és tekerők

Ha ez sikerült és még pereg a homokóra, akkor jöhet egy következő kártya, amit az irányító ismét megpróbál elmagyarázni a légi személyzetnek. Valamint a csapat kap egy időjelzőt, amit az éppen futó körben arra használhat, hogy a homokórát megfordítsa, így kibővítse a rendelkezésére álló időt. Érdemes tehát a homokórát akkor fordítani, mikor már majdnem lepereg. A sikeresen teljesített kártya a csapatnál marad, ez egy győzelmi pontot jelent a játék végén. A csapat addig zongorázhat a műszerfalon, amig ki nem futnak az időből, vagy teljesítenek 5 kártyát, esetleg kétszer hibáznak. Az első hiba is már kellemetlen, mert a kör végéig ”odaragad” az ujjunk, így kicsit letakarva a műszerfalat, félkézzel kell megpróbálnunk a további utasításokat teljesíteni.

A kör végén minden sikeresen elmagyarázott lap egy pontot ér, valamint ha a csapat teljesített öt kártyát, akkor a megmaradt időjelzők után is kap egy lapot, azaz győzelmi pontot. A játékbeli pontokat a lapokkal fogjuk számon tartani. Ezután a többi csapat próbálkozhat, majd a következő fordulóban felcserélődnek a szerepek és ismét jöhet a gombnyomogatás.

Amint valamelyik csapat elér 12 pontot, még sorra kerül a többi csapat is, hogy lemenjen a forduló, majd a pontszámítás következik. Aki a legtöbb pontot, vagyis kártyát szerezte, az a csapat lesz a Pingvin légitársaság győztese.

Gyorsaság, pontos kommunikáció, csapatjáték

A Pingvin légitársaság tökéletes csapatépítő móka, amiben a precíz kommunikációnak és a gyorsaságnak kulcsszerepe van. A játékban nem csak az idővel versenyzünk, hanem a keresési és információátadási képességünket is próbára tesszük. Gyerekekkel is prímán működik, jól gyakoroltatja az irányokat, fejleszti a reakcióidőt és nem utolsó szempont, hogy bomba hangulatot teremt. A bal-jobb, a sor-oszlop párosok ismeretét és minimális matematikai alapismereteket igényel, ezért ajánlott 9 éves kor felett belevágni. A homokóra helyett használhatjuk az applikációt is, ami kellemes háttérzene mellett homokóraként funkcionál, valamint lehetőséget ad arra, hogy 20-90 másodperc között variáljuk az időkeretet. Így megválaszthatjuk, hogy kellemes sétarepülésre vágyunk, vagy bevállaljuk a rizikósabb helyzeteket.

A szemben ülő csapattársak esetén keletkezhet félreértés abból, ha az irányító bal oldalt mond, hogy az honnan nézve bal. Erről érdemes a játék elején megegyezni. Ha ketten vagy hárman játszunk, akkor ezt kooperatív módon tehetjük, ha pedig már nagyon profik vagyunk, a haladó verzióba is belekóstolhatunk. Ekkor be kell még tenni plusz 3 panelt a műszerfalba és 20 kiegészítő kártyát az utasításpakliba.

A játék hangulata arra a családi jelenetre emlékeztet, mikor a házastárs egyik tagja próbálja a másikat elnavigálni, hogy az megtalálhassa a hűtő legmélyebb bugyraiban, a tojások, joghurtok és felvágottak sűrűjében megbúvó trappista sajtot... De ez persze csak fikció!

A játék újrajátszhatósága elsőre megkérdőjeleződött bennem, hiszen amit az előző körben elneveztem főzőlaptekerőnek, azt a következő körben a többiek is annak nevezték, ha szerepelt az utasításkártyán. Viszont nem biztos, hogy ismét ugyanazt kell majd keresni, de ha mégis, akkor sincs rá semmi garancia, hogy megtaláljuk a rengeteg kapcsoló, tekerő, gomb és monitor között. A műszerfal lapkák is kétoldalasak és ezek elhelyezkedése is változik. Úgyhogy a káosz garantált a következő játszmák alkalmával is.

A Pingvin légitársaság egy pörgős, izgalmas partijáték, ami biztonságosan landolhat nem csak haveri társaságban, hanem a családi polcokon is.

A(z) Pingvin légitársaság társasjátékot a Gémklub biztosította számunkra!

Keresd fel a boltot és tekintsd meg a játék adatlapját!


MEGNÉZEM A JÁTÉKOT
írta -- Dzsuzsi

Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!

Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!

22Nov

1% - A csekély esélyek játéka

Ismertető | 2024.11.22. 14:00:00

Tudtad, hogy a macskák az életük 66%-át alvással töltik? És azt, hogy hüvelykujj hiányában teljesen alkalmatlanok arra, hogy 1%-ot játsszanak? Nos, ez nem lényeges a játék szempontjából, de az esélyeknek nagy jelentőségük lesz.

30Nov

Triot minden háztartásba!

Ismertető | 2024.11.30. 19:46:00

Tedd próbára a memóriádat a Trioval, ami garantáltan jó hangulatot teremt családi és baráti körben is!


Népszerű

Friss

Címkék

Kapcsolódó játékok

  • Pingvin légitársaság