Támogasd a Tarsasjatekok.com-ot a Patreonon! Támogatom!

Similo – A néma barkohba

Hasonlít, vagy nem hasonlít? Ez itt a kérdés! Na de miben hasonlít? Mindegyiknek nagy a feje? Vagy van kalapja? Esetleg nemzetiség, kor, foglalkozás? Ja, hogy mindkettőnek arany gallérgombja van. Naná, hogy egyértelmű…

Kis hazánkban már másodszor jelent meg a Similo játékcsalád, ezúttal a Reflexshop gondozásában. A Similo egy kooperatív dedukciós kártyajáték, melyben a „mesélő” kártyákkal igyekszik rávezetni játékostársait a titkos kártyára.

Jelenleg nyolc pakli érhető el magyarul, ezek a mesék, rémségek, történelem, Harry Potter, Gyűrűk ura, Jurassic World, állatok és vadállatok.

Igen madár, de olyan szürke a csőre, mint amannak a szőre

A játék kezdetén a mesélő megkeveri a 39 lapból álló paklit, majd felhúz 12 kártyát. Titokban megnéz egy lapot, amit visszakever a 12 lap közé, ez lesz a titkos kártya, erre kell a társait rávezetnie. Kipakolja a kártyákat az asztalra, majd a megmaradt lapokból felhúz ötöt, és kezdődik a „mesélés”.

Harry Potter pakli

Persze a mesélő nem mondhat semmit. Választ a kézéből egy lapot, majd leteszi az asztalra. Ha a lapon szereplő karakter hasonlít a titkos kártyára, akkor állítva kell letennie, ha nem hasonlít, akkor fektetve.

"A legenda szerint Simon Bar Kohba elé vittek egy kirabolt és megcsonkított embert. A rablók a szerencsétlennek a nyelvét is kivágták, hogy ne vallhasson ellenük. Bar Kohba azonban olyan kérdéseket tett fel, amelyekre az áldozat egyszerű biccentéssel vagy fejrázással felelhetett. Így kiderült, hogy a tettesek az áldozat bátyjai voltak, akiket aztán el is fogtak, és elnyerték megérdemelt büntetésüket. Ennek azonban semmilyen történelmi alapja nincsen, és az elnevezés csak 1910 körül bukkan fel Budapesten, míg maga játék sokkal korábbi, Magyarországon már 1833-ban is tesznek róla említést."

Ez után megindulhat a tanakodás, hogy vajon mire gondolt a mesélő… Vajon a haja színére, vagy a háttér színe a hasonlóság? Miután megvitatták a lehetőségeket választaniuk kell egy lapot, amit eldobnak. Az első fordulóban egyet, majd minden fordulóban egyel többet, egészen az ötödikig, ahol a két megmaradt kártyából kell egyet megtartani. De minden fordulóban a mesélő kijátszik egy újabb segítő lapot, így elvileg könnyebb szűkíteni a terítéket.

Két segítség után 3 lap már kikerült, és most épp a következő utaláson gondolkodunk.

A cél, hogy a titkos kártyát minél tovább játékban tartsák és az maradjon utoljára. Ugyanis, ha a játékosok idő elött kidobják a titkos kártyát, akkor mindenki vesztett, de ha ez a lap a parti végéig bennmarad, akkor közösen megdicsőülnek.

Pedig ez pont olyan…, nézd meg!

Látszólag elég egyszerű játékról van szó. És tényleg az is. Vagyis hát, ha a szerencse úgy hozza, akkor könnyű. Viszont sokszor előfordul olyan helyzet, amikor hat emlőst kellene leszűkíteni kettőre, de a mesélő kezében csak madarak vannak. Mondjuk mi kifejezetten az ilyen eseteket szeretjük, amikor elvont fogalmak, vagy kevésbé egyértelmű információk alapján kell rájönni a helyes megfejtésre. Mert abban van a kihívás. Ha túl egyértelmű, és már az első kör után tudjuk mi a titkos kártya az nem valami izgalmas. De még akkor is elég szórakoztató.

Persze a nyolc pakliból vannak könnyebbek és nehezebbek: Mi az állatokat és a vadállatokat találtuk a legkönnyebbnek. A történelem akkor érdekes, ha a játékosoknak van egy kis alapműveltsége. A Gyűrűk Ura és Harry Potter paklikhoz nagyon kell ismerni a filmeket. A Jurassic Wordben pedig a dínókról érdemes kicsit többet tudni annál, hogy a Triceratops cuki, a T-rex meg nem tudott kezet mosni, ezért kihalt.

Látványra nagyon bájosak, meseszerűek a képek. A kártyák nagyon jó minőségűek, vastagok, és van rajtuk linen finish réteg.

Kettőtől-bármennyi főig játszható, ugyanis nem korlátozza semmi, hogy mennyien fejthetjük meg a talányt, legfeljebb a terem befogadóképessége. Mi úgy tapasztaltuk, hogy kettőtől öt-hat főig játszható a legjobban. És aki párban játszaná az nyugodtan tegye meg, mert fantasztikus!

A játékban megjelenik az alfajátékos problémája, és a kevésbé harsány, vagy határozott játékosok könnyen meghúzódhatnak a fejük felett összecsapó „őszhajú, kampósorrú” vitában. Persze egyszer belőlük is lesz mesélő, és akkor kvázi főszerephez jutnak.

A kisebb 6-10 éves gyerekekkel az állatos és a mese paklikat ajánljuk, nagyobbakkal, vagy felnőttekkel igazából bármelyiket. A kártyák szélén olvasható egy kis plusz infó, hogy kit vagy mit ábrázol a kép. Ezt olvasgatni nem szükségszerű, de ha épp nem tudnánk mi az a gúl (Rémségek pakli), akkor ad egy kis segítséget.

És Konfucius ugyan miben tudós?

A Similo egy aranyos családi/partijáték, ami egy perc alatt megtanítható. Egyszerű játszani és a nyolc paklinak köszönhetően nagyon változatos tud lenni. Főleg, hogy össze is kombinálhatunk két paklit.

Ajánljuk azoknak, akik szeretnék a barkohbát magasabb szintre emelni, családi játékként karácsonyra, vagy nyaralásra, nagyobb társaságnak poharazás mellé, vagy pároknak bármikorra.

A(z) Similo társasjátékot a Reflexshop biztosította számunkra!

Keresd fel a boltot és tekintsd meg a játék adatlapját!


MEGNÉZEM A JÁTÉKOT
írta -- ARduel

Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!

Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!

31Okt

Az X bolygó nyomában - Űrcluedo

Ismertető | 2024.10.31. 15:00:00

Bizonyos kutatók szerint néhány égitest szokatlan pályáját megmagyarázná egy még fel nem fedezett bolygó. Vajon ez csak egy elmélet marad, vagy képesek leszünk felfedezni az X bolygót?

10Nov

A Mars terraformálása: Kockajáték - Zsebterraformálás

Ismertető | 2024.11.10. 13:00:00

A cégek már évtizedek, évszázadok óta készülnek arra, hogy a Marsot élhetővé tegyék és kolonizálják. De mégis kinek van erre ideje? Pár kockadobás, aztán kész is van, mehetünk Elon vezetésével.


Népszerű

Friss

Címkék

Kapcsolódó játékok

  • Similo