Támogasd a Tarsasjatekok.com-ot a Patreonon! Támogatom!

Sajtra szállás – Rágcsanauták és guberálás a szeméttelepen

Irányítsd patkánycsapatodat, guberálj a szeméttelepen, építs űrhajóalkatrészeket, és képezz ki rágcsanautákat!

"A szeméttelep patkányainak körében nemzedékek óta szájról szájra terjed a monda, miszerint a Hold sajtból van, ezért elhatározták, hogy egy szép napon eljutnak erre a kimeríthetetlen sajtbányára."

Előkészületek

A Sajtra szállás előkészületei során kikészítjük a játéktáblát, az építőanyagokat (palackokat, sütőporos tasakokat, konzervdobozokat és számológépeket), a díjakat, a sajtokat és a penészes sajtokat. Varjú Vera bódéjába kupakokat, Béka Béláéba energiaitalokat, Hörcsög Henrikébe pedig hátizsákokat rakunk, a könyvtárba képregényeket. Mindannyian választunk egy színt, és elvesszük a hozzá tartozó játékossegédletet és fa jelölőket. Két patkányom a szeméttelep kezdőmezőjéről startol, kettő pedig a patkányfészekből, az óvodából. A patkányfészek-jelzőmmel a patkányfészek ösvény, a fényfüzérjelzőmmel pedig a fényfüzér kezdőmezőjéről indulok.

"a patkánycsaládok között versengés alakult ki, hogy ki épít meg több űrhajóalkatrészt, és melyik pereputtyból kerül ki a legtöbb rágcsanauta, akik elsőként haraphatnak bele ebbe az égi sajttömbbe."

Patkányok mozgatása

Aktív játékosként először a patkányaimat mozgatom a szeméttelep ösvényen az űrhajó felé. Választhatok, hogy egy állatkámmal megteszek legfeljebb öt lépést, vagy bármennyijüket küldöm maximum három mező távolságra úgy, hogy mindannyian ugyanolyan színre érkezzenek. Két ugyanolyan színű rágcsáló sosem állhat egy mezőn, hogyha pedig ott maradnék, ahol ellenfelem tartózkodik, fizetnem kell neki egy sajtot. Ha nincs keretem rá, el kell vennem egy penészes és három finom sajtot – így nem maradok adós, viszont minden penészes sajt két pontlevonással jár. A táblán vannak egérutat biztosító csövek, amelyekkel levághatom az utat, de használatukért cserébe bizonyos építőanyagokat kell eldobnom. A legutolsó mező a kilövőállomás: amelyik patkányom rálép, rágcsanautává válik, és vagy egy díjat kapok érte, vagy kivehetem az óvodából egy állatkámat, és elküldhetem a szeméttelep kezdőmezőjére, hogy mostantól ő is részt vegyen a guberálásban.

Guberálás

Ezután nyersanyagokat guberálhatok azokról a mezőkről, ahová patkányt mozgattam az előbb. A sárga mezők sajtot, a narancssárgák és a zöldek pedig építőanyagokat rejtenek, ezeket jelölők formájában gyűjthetem be. A kék villanykörték azt mondják meg, mennyit léphetek előre a fényfüzérsávon. Hogyha rálépek a háromból egy reflektorra, győzelmi pontot kapok: egy kockámat lerakom a reflektor pontozósávra. Ezen felül a fényfüzérjelölőm növeli eggyel a guberálás jutalmát minden mögötte lévő és a vele szomszédos mezőn. A fehér mezők almacsutkáit a patkányfészek ösvényen léphetem le. A fészekben három izgalmas helyszín van, amelyek mellett ha elhaladok, előnyhöz jutok. Az óvodából felcseperedett patkányomat vehetem ki, és küldhetem a szeméttelep kezdőmezőjére, hogy ő is részt vegyen a guberálásban. A könyvtárból kivehetek egy képregényt, amely valamilyen speciális képességgel ruház fel a játék további részére. Az élelmiszerraktárba a pontjelzőm tehetem le.

Vásárlás

Ha valamelyik patkányom Hörcsög Henrik, Béka Béla vagy Varjú Vera bódéja mellett állt meg, vásárolhatok egy tárgyat adott mennyiségű sajtért, vagy lophatok egyet - ekkor nem veszítek sajtot, viszont a tolvajkám a szeméttelep kezdőmezőjére kerül. Béla energiaitaljai egyszer használhatóak fel: megduplázzák a guberált nyersanyagjaim, amikor megiszom. Henrik hátizsákjai segítségével mindig eggyel többet tudok guberálni az adott színű mezőn, Vera kupakjai pedig különböző feltételek szerint nyújtanak pontot a játék végén.

Építés és sajtadományozás

A köröm utolsó lépéseként építhetek űrhajóalkatrészt és adományozhatok sajtot a Sajtholdra vezető útra: ekkor eldobom a szükséges nyersanyagokat, és leteszem egy pontjelzőm az adott sávra. Minden sávon csökkennek a pontértékek, ezért megéri sietni, hogy beelőzzem a többieket.

Játék vége

Hogyha valakinek a negyedik patkánya is eléri a kilövőállomást, az adott fordulóval vége a játéknak, hogyha pedig valaki lehelyezi a nyolcadik pontjelölőjét is, a következő fordulóval zárunk. Összeszámoljuk a pontozótömb segítségével a nyolc pontozósávon szerzett pontjainkat, a kupak segítségével gyűjtötteket, a bezsebelt díjakért járó három-három pontokat, és ebből kivonjuk a romlott sajtok két-két pontjait. A legtöbb ponttal rendelkező játékos győz, az ő patkánycsaládja bizonyosult a leghasznosabbnak a Holdra jutásban.

Haladó és egyszemélyes változat

A játéktábla kétoldalas: az alapoldalon a szeméttelep mezőire rá vannak nyomtatva a guberálható nyersanyagok és a pontozósávok, de a haladóra nincsenek. Az utóbbihoz huszonhat ösvénylapkát kapunk, amelyek öt csoportba tartoznak. Csoportonként megkeverjük őket, és feltesszük a táblán jelölt helyekre. Ezután véletlenszerűen feltesszük a hét pontozósávot is. A változatosabb táblán a megszokott szabályok szerint játszhatunk.

Egyedül képzeletbeli ellenfelünk, Cili, a cincinátor ellen játszhatunk könnyű, közepes, nehéz vagy igazságtalan módban, Cili körére vonatkozó szabálymódosításokkal. Ha több pontot szerzek nála, nyerek. Hogyha pedig extra kihívásra vágyok, a szabályfüzet tartalmaz kilencet, amelyben megmondja, mit kell, vagy mit nem szabad az adott partiban használnom.

Családi stratégia

Hogyha kezded kinőni a családi játékokat, de még nem állsz készen a haladókra, a Sajtra szállás tökéletes lehet Neked! Könnyed, a szabályai egyszerűek, de szerencsefaktor nincs, tudtok előre tervezni, számolgatni, és különböző stratégiákkal kísérletezni. Minél többen játszotok, annál többször lehet szükség az újratervezésre amiatt, hogy elfoglalják a kinézett mezőket - vagy megéri ennyi sajtot fizetned, hogy végrehajtsd az ötletedet? Igazából annyira rosszul nem jöhetsz ki egy körből sem, mert a játék eláraszt nyersanyagokkal, bárhová is lépsz. Az újrajátszhatóság a haladó táblának, hátizsákoknak, kupakoknak és képregényeknek köszönhetően óriási. Meglepő, hogy a téma mennyire jelen van végig a játék során, minden részlet beleillik a tematikába. A tábla színes és látványos, a fa alkatrészek szuperek, sok a fogdosni és rakosgatni való, így a gyerekeket is remekül lekötheti.

A(z) Sajtra szállás társasjátékot a Gémklub biztosította számunkra!

Keresd fel a boltot és tekintsd meg a játék adatlapját!


MEGNÉZEM A JÁTÉKOT
írta -- gevanda

Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!

Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!

06Okt

Nekojima - Denchuuépítés a macskák szigetén

Ismertető | 2024.10.06. 14:00:00

Ti inkább együtt próbálnátok az összes villanypóznát lerakni a macskák szigetre, vagy azért szorítanál, hogy ellenfeled döntsön össze mindent?

26Nov

A rókák tudománya - Tenyéssz saját rókákat!🦊

Ismertető | 2024.11.26. 14:00:00

A Fesztáv szerzőjének új családi játéka csodaszép külsővel, sok dobókockával, holtidő nélkül.


Kommentek

  • atihawk

    2024-11-15 08:04:46

    Sok helyen olvastam, hogy a játék legnagyobb problémája abban lakozik mennyire unalmassá tud válni egy-két játszma után. Gondolok itt pontosabban arra, hogy ha, ugyanarra a győztes stratégiára hagyatkozol, az esetek javában bizony ezzel meg is nyered a játszmákat.

    Csak azért nem szereztem be, mert nem szeretem azokat a játékokat, ahol ha kitapasztalod mi is a győztes stratégia, felesleges is mással próbálkozni. Mennyire valós ez a "félelem"? Tudom, hogy ez egy családi játék és ne keressem benne a komplexitást, de azért mégis...

Népszerű

Friss

Címkék

Kapcsolódó játékok

  • Sajtra szállás