- Ismertető
- 2023.11.04. 15:10:00
Witchstone🧙♀️🧙♂️
Eltelt újabb száz év, ideje megerősíteni a Boszorkánykő energiamezőjét. Növeld a kő körüli energiahálózatot, küldd ki boszorkányaidat különböző helyszínekre, merj ki mágikus kristályokat az üstből, és használd ki okosan a pentagramot, a varázspálcát és a próféciákat, hogy Te válhass a Boszorkánykő Mesterévé!
Eltelt 💯 év...
Kitesszük a játéktáblát. Feltöltjük a pentagramot bagoly- és varázslatlapkákkal, a tekercsekből húzópaklit képzünk, és hatot felcsapunk a tekercstárolóra. Szétszórjuk a mágiazsetonokat a kristálygömb helyszíneire, a kimaradtakat pedig a fiolapiac alatti lila terítőre rakjuk.
Mindannyian elveszünk egy játékossegédletet, és kikészítjük boszorkányainkat, kristályainkat, energiaegységeinket, valamint a helyzet- és állatjelölőnket. Felállítjuk a paravánunkat, megkeverjük lefordítva a varázslatlapkáinkat, majd ötöt felhúzunk a paravánunk mögé. A fekete kristályt a varázsüstünk közepére helyezzük, a színeseket a buborékokkal jelölt mezőkre. Egy baglyunkat a pontozósávra, egyet a pentagramra, a harmadikat pedig a varázspálcára állítjuk.
Az lesz a kezdőjátékos, aki legutóbb kevert valamit fazékban. A jobbján ülő játékos a nagy boszorkányfiguráját a kristálygömb egy tetszőleges tornyába állítja – ez innentől kezdve az ő tornya, kap két pontot, a helyszínen lévő mágiazseton akcióját azonnal végrehajtja, majd berakja a paravánja mögé játék végi két pontért. Az óramutató járásával ellentétes irányba haladva a többiek is megteszik ezeket a lépéseket, és kezdődhet is a játék.
Abrakadabra🦉
A játék célja tizenegy forduló alatt a legtöbb győzelmi pontot összegyűjteni. Az aktív játékos kiválaszt a paravánja mögül egy varázslatlapkát, és az üstjébe helyezi. Minden varázslatlapkán két különböző ikon látható. Hat féle ikon létezik, amelyek energia-, boszorkány-, pentagram-, kristály-, varázspálca- vagy tekercs-akciót jelentenek. Hogyha egy szimbólum ugyanolyanokkal érintkezik, a varázslat erősebb lesz: annyiszor hajthatjuk végre az adott akciót, ahány elemből áll a csoport.
⚛ Energiával helyszíneket köthetünk össze: a kristálygömb még nem foglalt összeköttetési mezőjére rakhatjuk egy energiánkat.
🧙♀️ A boszorkány-akcióval egy boszink küldhetjük a készletünkből a tornyunkhoz, vagy egy már ott lévő, bevetésre várónkat repíthetjük az energia-összeköttetéseken keresztül egy új helyszínre. Ha elsőként sikerül megérkeznünk valahova, megszerezzük az ott lévő mágiazsetont: végrehajtjuk az akcióját, és elrakjuk.
✡ A pentagramon egyet léphetünk előre, és bagoly- vagy különleges varázslatlapkához juthatunk. A varázslatokat kétféleképpen használhatjuk fel: egyszeri hatását kihasználva kétszer hajthatjuk végre az egyik ábrázolt akciótípust, vagy állandó hatását érvényesítve az üstünk egy tetszőleges mezőjére helyezhetjük.
💎 Egy üstben lévő kristályt egy mező távolságra mozgathatunk (foglalt mezőkön átmehetünk, de üresen kell megállnunk). Így felszabadíthatunk mezőt, hogy oda a későbbiekben varázslat kerülhessen, ha pedig sikerül kivenni az üstből, felrakjuk a fiolapolcra, és további akciókhoz jutunk.
✏️ A varázspálcán bónuszakciókat és győzelmi pontokat kergetve lephetünk előre.
📜 A tekercs-akcióval egy kirakott tekercshez jutunk (több tekercs-akcióval nagyobb a választékunk, de ekkor is csak egyet zsebelhetünk be). Egy tekercsen lehet prófécia vagy megerősítő varázslat. A próféciák különböző játék végi pontozókártyák, a megerősítő varázslatok pedig akciókat erősítenek meg.
Miután végrehajtottuk az akcióinkat, egy új varázslatlapkát húzunk fel a paravánunk mögé. A tizenegyedik kör végén pedig a játék véget ér. Összeadjuk a megszerzett bagolylapkáink, a mágiazsetonjaink és a próféciáink pontszámát, a legtöbb ponttal rendelkező játékos pedig a Boszorkánykő új mestere.
Különböző tapasztalati szint az okkultizmusban👻
A szabály segít, hogy különböző tapasztalati szintű játékosok is élvezhessék a partit: három különböző szintű hátrányt kínál a tapasztaltabbaknak, akiknek így kevesebb választási lehetőségük lesz, kevésbé tudnak tervezni, és nagyobb szerepet kap a játékukban a szerencse. Az előkészületeknél néggyel kevesebb varázslatlapkát kapnak. Hármas szintű hátránynál minden körében csak három lapkából választhatnak, kettesnél kettőből, egyesnél pedig nincs is választási lehetőségük, a felhúzottból kell kihozniuk a legtöbbet.
Awards🔮
A Witchstonet 2021-ben jelölték a Golden Geek Awards Medium Game of the Year és a Spiel des Jahres Kennerspiel kategóriájában is, és a mi szívünkbe is belopta magát. Az asztalkép gyönyörű, a tábla csodaszép, a fa figurák és az átlátszó kis alkatrészek imádnivalóak. Bár a játék közepesen összetett, a segédletnek és a paraván hátulján lévő súgónak köszönhetően a lehetőségeink egyértelműek és átláthatóak, már az első parti is élvezetes. Izgalmas, ahogy igyekszünk úgy lehelyezni a lapkákat, hogy ugyanolyan szimbólum mellé kerüljenek, hogy minél erősebb akciókat hajthassunk végre, valamint úgy végrehajtani azokat, hogy további bónuszakciókhoz jussunk. A lehetőségeink folyamatosan nőnek, döcögősen indulunk, majd a játék vége felé hatalmas láncreakciókat és pontesőket sikerül kiváltanunk. A hat féle akcióval, különböző sorrendjeikkel, kombinációikkal különböző stratégiai utakat járhatunk be. (Lehetetlen egy parti alatt ugyanakkora hangsúlyt fektetni mindre.) Az öt paraván mögötti varázslatlapkánknak köszönhetően tudunk előre tervezni, de minél többen játszunk, annál többször kavarunk be egymásnak (elfoglaljuk az utakat, elkapkodjuk a bónuszokat), valamint a parti és a holtidő is hosszabb lesz (ketten egy óráig sem tart a varázslat, négyen bőven megvan a másfél óra is) - mi ezért ketten imádtuk a legjobban a játékot.
A(z) Witchstone társasjátékot a Reflexshop biztosította számunkra!
Keresd fel a boltot és tekintsd meg a játék adatlapját!
MEGNÉZEM A JÁTÉKOT
Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!
Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!
Tábortűz - mindenkit megizzaszt egy kicsit
Ismertető | 2024.11.17. 13:25:00A Tábortűz egy igazi könnyed filler, a pár perces játékidejével és a 6 éves alsó korhatárával kicsiknek és nagyoknak egyaránt izgalmas perceket szerez.
Farkaskoma és az elveszett melódia - Rókanyomon felturbózva
Ismertető | 2024.10.02. 17:51:00Nyomozzatok és csípjétek nyakon az enyveskezű farkast és simlis társait, mielőtt meglógnak a neves zenei díjjal.
Népszerű
Tábortűz - mindenkit megizzaszt egy kicsit
2024.11.17. 13:25:00 / Ismertető, BemutatóMűgyűjtők társasága
2024.11.13. 15:59:00 / Ismertető, BemutatóA Mars terraformálása: Kockajáték - Zsebterraformálás
2024.11.10. 13:00:00 / Ismertető, BemutatóEbben a fantasy kalandban bizony minden a helyén van [gsplus.hu]
2024.11.21. 14:00:00 / Kedvcsináló, novemberHallatlan - Bujkáló surströmming
2024.10.25. 20:10:00 / Ismertető, Bemutató
Friss
1% - A csekély esélyek játéka
2024.11.22. 14:00:00 / Ismertető, BemutatóTudtad, hogy a macskák az életük 66%-át alvással töltik? És azt, hogy hüvelykujj hiányában teljesen alkalmatlanok arra, hogy 1%-ot játsszanak? Nos, ez nem lényeges a játék szempontjából, de az esélyeknek nagy jelentőségük lesz.
Ebben a fantasy kalandban bizony minden a helyén van [gsplus.hu]
2024.11.21. 14:00:00 / Kedvcsináló, novemberA Hajdanvölgy mítosza hosszú idő óta a legjobb társasjáték, ami nálunk járt.
Tábortűz - mindenkit megizzaszt egy kicsit
2024.11.17. 13:25:00 / Ismertető, BemutatóA Tábortűz egy igazi könnyed filler, a pár perces játékidejével és a 6 éves alsó korhatárával kicsiknek és nagyoknak egyaránt izgalmas perceket szerez.
Műgyűjtők társasága
2024.11.13. 15:59:00 / Ismertető, BemutatóA Műgyűjtők társaságában egy-egy festménykedvelő arisztokratát alakítunk, akik az irdatlan sok pénzüket festményekre költik.