Támogasd a Tarsasjatekok.com-ot a Patreonon! Támogatom!

Stupor! - Ahol a győzelemhez elég egyetlen varázsigét ismerni

Ragadj varázspálcát, és gyűjtsd te a legtöbb pontot a roxforti házad számára! Vigyázz, mert ha túl sokat késel a tanórákról, akkor bizony pontlevonás jár!

20 pont a Griffendélnek!

A Stupor! egy 4-8 fős konfrontatív partijáték, mely nyolc fordulón keresztül tart. A játékkosszámtól függően lehet megadott házakhoz tartozni (míg például 4 és 8 játékosnál mind a négy ház játékban van, addig 6 fő esetén már csak három ház közül választhatunk), ennek beosztásában a megoszláskártya segít. Ezek után minden varázslótanonc maga elé veszi a címerét, az egyedi varázspálcáját (erre az első alkalommal minimum tíz percet érdemes szánni, ugyanis nagyjából ennyi idő, mire mindenki végigmustrálja az összes pálcát, és sikerül kiegyezni, hogy kinek melyik jusson) és a 8 varázslatkártyát, melyből 3 Stupor, a maradék 5 pedig Félresikerült. A Légy a kedvenc! kártyát az asztal közepére, a késésjelölőket, a Bájitalok mestere és az Elkésett kártyákat a játéktér szélére helyezzük, a jutalomkártyákból pedig képpel lefelé fordított húzópaklit képezünk.

Kreatív megoldás, hogy a játékban aktív szerep jut a doboznak is, ugyanis a játéktáblát ráhelyezve a 4 ház dobozaként fog funcionálni, és a bezsebelt pontokat ebbe fogjuk gyűjteni, melyet hangosan be is kell jelenteni (40 pont a Hollóhátnak!). A kezdőjátékos a legstréberebb tanuló az iskolában a legjobb jegyzeteket készítő nebuló lesz, aki büszkén maga elé veheti a kedvenclapkát (így ő lesz ebben a fordulóban a kedvenc), és indulhat is a küzdelem!

Protego!

Egy forduló összesen 7 fázisból áll:

  1. Jutalmak felfedése - ekkor a középen lévő Légy a kedvenc! kártya köré további nyolc jutalomkártyát helyezünk.
  2. Készítsd elő a varázslatod - mindenki választ a kézben tartott lapjai közül egy Stupor vagy Félresikerült kártyát.
  3. Célozz meg valakit - a kedvenc vezénylésével mindenki egyszerre megcélozza egy ellenfelét (lehetőleg ne az arcát, végtére is nem trollokkal kell megküzdeni).
  4. Varázsolj - ekkor három lehetőséged van:
    1. Stupor! felkiáltással továbbra is az ellenfeledre szegezed a pálcád.
    2. Félresikerült esetén csöndben leereszted a pálcádat.
    3. Protego védőbűbájt alkalmazol, ilyenkor a magad elé helyezett kártyát figyelmen kívül hagyod, a pálcádat pedig az arcod elé emeled.
  5. Varázslatok végrehajtása - ha Protegot alkalmaztál, akkor védve vagy, ugyanakkor a címeredet el kell fektetned, és emiatt az osztoszkodásban sem veszel majd részt. Ha kockáztattál, és eltalált egy vagy több átok, akkor szintén el kell fektetni a címeredet, viszont ezen felül annyi késésjelölőt is el kell venned, ahány átkot kaptál. Ha egy átok sem talált el, akkor bezsebelheted a jutalmakat.
  6. Jutalmak elosztása - a kedvenctől kezdve minden benn maradt varázsló elvesz az asztal közepéről egy jutalomkártyát, addig, míg el nem fogynak.
  7. Foduló vége - a jutalomkártyákat a típusuknak megfelelően megtartjuk vagy eldobjuk, a pontkártyákat pedig a házak dobozába helyezzük (10 pont a Mardekárnak!). A kedvenclapka az új tulajdonosához vándorol, és a Légy a kedvenc! kártya visszakerül az asztal közepére.

Nyűgözd le Piton professzort a bájitaloddal

A játék végi pontszám alapját a házanként begyűjtött pontkártyák összege fogja adni. Aki a legtöbb Sikeres bájitallal rendelkezik, az a Bájitalok mestere lesz, amiért még 100 pontot zsebel be a háza számára. A kegykártyák a darabszámtól függően adnak pontot - ezt a dobozon szereplő táblázat segítségével mindvégig nyomon tudjuk követni. Aki viszont a legtöbb késésjelölővel rendelkezik, az megkapja a Elkésett kártyát, mely 100 pont levonásával jár a házpontokból. (Döntetlen esetén mindenkire ugyanúgy érvényes a büntetés, hiszen a késésre nincs mentség!). A győztes a legtöbb pontot szerző ház lesz.

60 pont a Hugrabugnak!

Amennyiben sikeresen eljutottál eddig a cikkolvasásban, és déjà vu érzésed van, akkor ez nem alaptalan, ugyanis a Stupor! a Cash 'n Guns testvére. A tejlesség igénye nélkül nézzünk most meg pár lényegi különbséget a két játék között (azon túl, hogy a pisztolyokat varázspálcákra cseréljük).

  • Míg a Cash 'n Gunsban egyéni karakterek mögé bújunk, melyek saját képességgel rendelkeznek, addig a Stupor!-ban házakhoz tartozunk.
  • Az előbbi játékban halálos lövés érhet minket, mely által véglegesen kieshetünk, utóbbiban viszont bármennyi átok érjen minket, csak az adott körből maradunk ki.
  • A keresztapa kiváltsága, miszerint valakit a döntése megváltoztatására kényszeríthet, a varázslók között nincs meg. (Az Imperius-átok itt is tiltott!)
  • A gyémántok önmagukban is értéket képviselnek, míg a szerényebb mennyiségű bájitalokért nem jár jutalom.

Ezek alapján Stupor!-ról elmondható, hogy kevésbé konfrontatív a testvéréhez képest (no azért nem kell megijedni, a barátságokat így is erősen próbára teszi), és jól hozza a varázsvilág hangulatát. Nagy hátránya viszont, hogy csak páros játékosszámmal élvezhető igazán, páratlan fő esetén ikerjátékosokkal próbálják orvosolni az egyenlőtlenséget. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy ők így eggyel többen lesznek az adott házban, de valamennyi hátrányból indulnak (egy-egy késésjelölővel és fejenként eggyel kevesebb Stupor kártyával kezdenek). Bármi is legyen a végkimenetel, ez az aszimmetria hagyhat némi keserű szájízt a játékosokban.

Ha úgy érzed, hogy a barátságaidat a megszeghetetlen eskü védi, és nem árthat nekik pár kósza átok, akkor bátran ajánlom neked ezt a könnyed partijátékot. Bár a leírás már 8 éves kortól ajánlja, azért a gyerekek lelkivilágára érdemes odafigyelni, nehogy komolyabb sértődések legyenek.

A(z) Stupor! társasjátékot a Gémklub biztosította számunkra!

Keresd fel a boltot és tekintsd meg a játék adatlapját!


MEGNÉZEM A JÁTÉKOT
írta -- Cygnus

Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!

Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!

21Dec

Pingvin légitársaság - Zűrzavar a kapcsolók között

Ismertető | 2024.12.21. 14:00:00

Figyelj! Négy szürke gomb: ventilátor, ejtőernyő, ventilátor, gázmaszk. A gázmaszkot kell megnyomni! Nagy piros tekerő, körbe mindenféle jel, a négylábú pókra tekerd át! Kék mosógépszerű, alatta két kék gomb, a bal oldalit nyomd meg!

22Nov

1% - A csekély esélyek játéka

Ismertető | 2024.11.22. 14:00:00

Tudtad, hogy a macskák az életük 66%-át alvással töltik? És azt, hogy hüvelykujj hiányában teljesen alkalmatlanok arra, hogy 1%-ot játsszanak? Nos, ez nem lényeges a játék szempontjából, de az esélyeknek nagy jelentőségük lesz.


Népszerű

Friss

Címkék

Kapcsolódó játékok

  • Stupor!