Támogasd a Tarsasjatekok.com-ot a Patreonon! Támogatom!

Tiny Epic Mech Aréna - Gépszörnyek

Akárcsak a széria korábbi részei, a Tiny Epic Mech Aréna doboza elfér a táskádban, de kipakolva már egy egész asztalt beterít. Az itemeeple figurák itt is megdobják a hangulatot, de aki egy igazi gépfegyverropogós harci startégiára számít, csalódni fog. A Mech Arénában a harc szerepe eltörpül a területfoglalás jelentősége mellett.

A borítás

"A rakéta pont Darázs mellett csapódott a falba. A robbanás ereje messzire repítette őt, de azon kívül, hogy jól beverte a hátát, más baja nem lett. Csodával határos módon még a gránátvetője is a kezében maradt. A fegyvert a becsapódás keltette porfelhőre szegezte és várta, hogy előlépjen belőle a támadója. Felhő lassan eloszlott, de nem volt mögötte senki, csak az aréna falán tátongó, fekete, szenes kráter."

A Tiny Epic széria akkor vett igazán repülőrajtot, amikor a Gamelyn Games felfedezte magának az itemeeple-ket. Ezek azok a kis figurák, amiknek a kezébe lyukat fúrtak, hogy fegyvereket vagy egyéb tárgyakat adhassunk nekik. A végeredmény, amellett, hogy látványnak sem utolsó, praktikus is – ha több szereplő mászkál a pályán, azonnal láthatjuk, hogy kinek milyen felszerelést adtunk. Az ötlet annyira bejött az embereknek, hogy nemcsak, hogy minden játékukban van már itemeeple, még a régieket is folyamatosan átdolgozzák, hogy valahogyan azokba is bekerülhessenek.

A Mech Arénában már nem csak felfegyverezhetjük a figurákat, de páncélba is bújtathatjuk őket. Minden játékos rendelkezik egy kisebb „szervópáncéllal”, az aréna közepén pedig a Mindenható Mech várja, hogy valaki átvegye fölötte az irányítást. Kifejezetten jó érzés válogatni a fegyverek között és „öltöztetni” a karaktereket, előhozta belőlem a G.I.Joe-zó kisfiút.

A játéktér, tábla híján – csakúgy, mint szinte minden Tiny Epic játékban – kártyákból áll össze, amiket véletlenszerűen osztunk ki. Ezen kívül helyet kell még szorítanuk egy fegyverraktárnak, a ponttáblának, valamint minden játékos saját karakterlapot és fegyverkészletet kap. Hiába a kis doboz, a Mech arénához bizony sok helyre lesz szükség az asztalon.

A program

"Tökéletes lövés" - nyugtázta magában a mech pilótafülkéjében Magma, miután kilőtt egy rakétát a sarok mögül kilépő Darázsra. Amint a lövedék becsapódott, ő már meg is fordította a gépet, és elindult az ellenkező irányba. A mech fémes döngéssel haladt végig az Aréna szűk folyosóján. Megvárhatta volna, hogy elüljön a porfelhő és ő elvehesse a másik fegyverét, de nem akarta ilyesmire pazarolni az idejét. Egyébként is, egy ilyen tökéletes lövés után kizárt, hogy bármi maradt volna Darázs felszereléséből. Vagy Darázsból."

A játékban a cél a győzelmi pontok termelése. Ezekhez nem csak erőszak útján lehet hozzájutni. Bár tény, hogy egymás feltrancsírozása az egyik legjövedelmezőbb lehetőség, sok pontot lehet szerezni a területfoglalással is. Minden második fordulóban minden játékos pontot kap minden olyan területért, ahová aknákat vagy lövegeket telepített. Ezek az arra tévedő ellenfeleket is sebzik, és energiát, valamint kreditet termelnek – ez a két dolog jelképezi a játékban a pénzt.

A játékosok a karaktereiket programozással irányítják, vagyis a forduló elején előre el kell dönteniük, hogy mit fognak a később csinálni. Mindenki négy akciókártyát játszik ki lefordítva maga elé, majd ezt sorban, egyesével hajtják végre. Azért, hogy a karaktereket minél jobban összetereljék, mindegyik kártyával kötelező mozogni is. Ezen felül egy akció lehet még:

  • akna/lövegtelepítés – kreditért és energiáért aknákat és lövegeket telepíthetünk a zónákba. Ezek sebzik az ellenfeleket, győzelmi pontokat termelnek és még pénzt is hoznak a konyhára.
  • erősítés – ezzel az akcióval lehet szervópáncélt ölteni, megfelelő mennyiségű kreditért. A szervópáncél egy kisebb fajta mech, ami több fegyvert tud használni és jóval több sebzést bír ki, mint az alap karakter. Továbbá ezzel akcióval lehet gyógyulni is.
  • vásárlás – kreditért és energiáért válogathatunk az alap és a pro fegyverek közül. Egy karkater bármennyi fegyvert magánál tarthat, de egyszerre csak kettőt (mech-ben négyet) használhat.
  • begyűjtés – erőforrást gyűjthetünk be a területek után, amiket az aknáinkkal és lövegeinkkel foglaltunk el. Ha egy ilyen sincs, akkor a „pénz” csak azért a terülért jár, ahol a karkater éppen áll.
  • ugrás – gyors helyváltoztatást tesz lehetővé, akár átlósan is. Általában menekülni vagy rohamozni lehet ennek a segítségével.

Ha két játékos azonos mezőre kerül, akkor csata kezdődik. Ilyenkor mindenki addig puffogtatja a fegyvereit, amíg azok ki nem merülnek, vagy a másik élete el nem fogy. Győzelmi pont jár a támadásért, a győzelemért és a kiosztott sebzésekért is. Ha valaki alulmarad egy csatában, az nem nagy veszteség. Rögtön feltámad néhány zónával arrébb ugyanazzal a felszereléssel, és akár azonnal indulhat a visszavágóért...

A bölcs király sose akar háborút...

"Nem ez volt Opál legjobb napja. Darázs gránátja egyszerűen szétszaggatta a szervópáncélját, ő pedig fegyver híján már a meccs elején menekülni kényszerült. Most viszont lehet, hogy a szerencse mégis mellé szegődött. Az egyik zsákutca végén megpillantott ugyanis egy még lezárt ellátmányládát. Odasietett hozzá és föltépte a tetejét. Mindössze egyetlen mozgásérzékelős akna hevert a láda alján. A semminél több, de azért egy rakétának jobban örült volna. Felkapta az aknát, majd kilesett a sarkon. Látta, ahogy Magma, a mech-ében pöffeszkedve pont felé tart. Vigyorogva kibiztosította az aknát, lerakta a padlóra, majd sietve fedezékbe húzódott... "

...feltéve, ha akar viszavágót. A Mech Arénában ugyanis sokkal kifizetődőbb elkerülni a harcot. Főleg a játék végén. A győztes csatákért ugyanis összesen egy pont jár. Nagyot kaszálni a kiosztott sebzések után lehet, de ez mindkét félre igaz. Így, ha nagyjából azonos életerővel vonulak a felek harcba, akkor is csak pár ponttal jön ki jobban a győztes (ennyit viszont egy megvásárolt fegyverrel is be tud szerezni).

Hülyén hangzik, de néha érdemes minél kevesebb élettel harcolni, hogy a másik ne nyerhessen sokat. Sok élettel viszont ajánlott inkább menekülni, hogy ne rajtunk szedjék meg magukat többiek. Még a játék védjegyének számító Mindenható Mech-et is azért érdemes megszerezni, mert plusz győzelmi pontokat ad. Bár úszik az életerőben, ha valaki jól felfegyverezve megtámadja, nincs sokkal előnyösebb helyzetben.

Ez, valamint a programozós mechanikából eredő „vak” döntések, néha nagyon fura helyzeteket eredményezhetnek. Mivel magának az életerőnek nincsen köze a győzelmi pontokhoz, az utolsó körben érdemesebb birka módjára belesétálni a másik aknájába, hogy ezzel is elvegyük tőle egy területét.

Magányos farkasoknak

"Milyen óvodás taktika!” – hördült fel Magma, amikor meglátta, mire készül Opál. A mech ablakán keresztül végignézte, ahogy ellenfele lerakja a kibiztosított aknát a padlóra, majd fedezékbe húzódik, és arra vár, hogy ő csak úgy belesétáljon. Magma rálépett a gázpedálra és teljes sebességgel megindult az akna felé. Az utolsó pillanatban felrántotta a vezérlőkart, amitől a mech a magasba szökkent és átugrott a primitív csapda felett. A látványos manőver közben Magma a hátravetett fejjel nevetett. Irtó büszke volt magára, amiért nem hagyta, hogy a másik túljárjon az eszén. Amint földet ért, azonnal megfordult, hogy tüzet nyithasson Opálra. "

Mint szinte mindegyik Tiny Epic játék, a Mech Aréna is tartalmaz egyjátékos verziót. Itt két robotizált harcos ellen játszhatunk egyedül. Ők teljesen véletlenszerűen cselekednek, a pakliból felhúzott lapok határozzák meg a mozgásukat. Egyedül annyit okosítottak rajtuk, hogy ha támadás lapot húznak, akkor mindig a játékos irányába indulnak el. Könnyen látható, hogy ez a mechanika nem a legintelligensebb harcosokat termeli ki, úgyhogy a készítők kénytelenek voltak föltápolni őket egy kicsit. Minden ellenfél alapból páncéllal indul és soha nem is száll ki belőle. A fegyvereket ugyan véletlenszerűen veszik meg a közös készletből, de azok soha nem merülnek ki. Velük így még kevésbé érdemes csatába keveredni, mivel egy szimpla késsel is fölszabdalhatnak bárkit.

Ezen kívül viszont nem sok veszélyt jelentenek. A próbajáték alatt az egyik harcos beragadt a sarokba és mást se csinált, mint maga körül keringett és a pakolászta le az aknákat, a másik viszont üldözőbe vett és még akkor sem hagyott békén, amikor már ő is vészesen kimerült.

A programozós mechanikának a többi játékos kiszámítása adja meg az igazi ízét és teljesen kiszámíthatatlan ellenfelekkel szemben pont ez veszik el belőle. Ha gyakran szoktál egyedül játszani, akkor inkább a Tiny Epic széria többi tagját érdemes kipróbálnod.

A pilótafülkében

"Közben Darázs, biztonságos távolságból figyelte, amint Magma átugorja az aknát, amit Opál telepített neki. A trükk szánalmas volt, de Magma reakciója még szánalmasabb. Miután földet ért, egy ekkora monstrumnak hosszú másodpercekbe telik majd föltápászkodni. Ennyi idő pedig bőven elég Darázsnak, hogy a gránátvetőjével nyugodtan célba vegye és meghúzza a ravaszt."

Annak ellenére, hogy a doboz roskadozik a különböző fegyverektől és még a borítón is két tűzharcba keveredett robotot láthatunk, a Tiny Epic Mech Aréna központi eleme nem a csatázás. Gondosan ki kell számítani az ellenfél következő lépéseit és minél jobban meg kell gátolnunk, hogy pontokat szerezzen. A harcba pedig nem barbár módon érdemes  belerohanni, hanem sunyin körbe kell táncolni a másikat és csak akkor támadni, ha biztosan a mi javunkra dől majd el a csata.

Ha kedveled a harci robotokat, de a rohamozás helyett a taktikusabb csatákat kedveled, mindenképpen próbáld ki a Mech Arénát - már csak a fantasztikus figurák miatt is!

A(z) Tiny Epic Mech Aréna társasjátékot a Reflexshop biztosította számunkra!

Keresd fel a boltot és tekintsd meg a játék adatlapját!


MEGNÉZEM A JÁTÉKOT
írta -- Ludens

Támogasd Te is a Tarsasjatekok.com-ot!

Járulj hozzá Te is, hogy legyen YouTube, podcast tartalom és hogy még több társasjátékot bemutathassunk! Minden támogatónk közösségi pontokat kap és a legnagyobb támogatóinknak egy nagy dobozos társasjátékot adunk ajándékba!

16Ápr

Azul - A királyi pavilon - A hidegburkolás még sosem volt ennyire izgalmas

Ismertető | 2020.04.16. 15:00:00

A király csak nem nyugszik. Ismét azulejo csempéket akar, de ezúttal a nyári pavilonjába. A te feladatod lesz, hogy csodálatos csempékkel kidekoráld a pihenőhelyét, a többszörösen díjnyertes Azul sorozat legújabb részében.

19Ápr

Cica, pizza, taco, gida, sajt - Cicák, pizzák, tacók, gidák és sajtok

Ismertető | 2020.04.19. 07:00:00

Cica! Pizza! Sajt! Vagy ez egy taco volt? Mindegy, ha már lendült a kezed, elbuktad a kört! Ha meg tudsz tanulni öt szót, már ismered is a játékot. Már csak gyorsaságra lesz szükséged – nomeg az átlagosnál egy kicsivel jobb idegekre!


Kommentek

  • laczkodavid

    2020-02-08 17:47:04

    Teljesen egyetértek! Hihetetlen, hogy bár apró alkatrészekkel, de akkor is milyen sok tartalom, és inkább úgy fogalmaznék, hogy milyen változatos tartalom belefér egy ilyen kicsinek tűnő játékba. Aztán az ember elkezdi alaposabban megnézni a szabályokat, és a sok részletet, és rájön, hogy mennyivel több óra fog elmenni vele mint azt előre hitte.

Népszerű

Ludens Blog bejegyzései

  • Nem így írunk újságot! Nem ezekkel a játékokkal játszunk!

    2020.04.20. 12:41:28 / játék, panasz, társasjáték, fail, érdekess

    Pár napja posztolták a Társasjáték Facebook csoportba az NLCafé egyik "friss" cikkét, amiben társasjátékokat ajánlanak karantén idejére. Jól gondolod, a listán nem a Scythe és a...

  • A nagy Ticket to Ride utazás

    2020.04.15. 12:59:54 / ajánló, játék, vonat, érdekesség, társasjáték, ticket_to_ride

    Az előző évtized egyik legfontosabb játéka kétségtelenül a Ticket to Ride volt. Kevés az olyan társas, ami gatewayként is megállja a helyét, de elég változatos tud lenni ahhoz...

  • "Ha az eredeti verziót kisgyerekkel játszanád, sírás lenne a vége" - Interjú a Grund készítőivel

    2020.04.07. 20:46:38 / ajánló, játék, interjú, magyar, verseny, díj, társasjáték

    A tavalyi (és az ország első) Board Game 12 versenyének legnagyobb győztese a Grund volt. A legjobb tíz játékötlet mellett a sajtó különdíját is elnyerte, így nem volt kérdéses...

  • Hogyan társasozzunk a koronavírus idején?

    2020.03.24. 14:36:15 / ajánló, játék, vírus, online, digitális, társasjáték

    A járvány ideje alatt kiváló ötlet társasjátékokkal múlatni az időt. Arról, hogy melyik játékot ajánlom a karantén idejére, nem fogok külön posztot írni, mert a válasz rém...

  • Hibrid játékok a múlt századból II. - Dungeons & Dragons Computer Labyrinth Game

    2020.03.17. 08:49:31 / ajánló, játék, hibrid, társasjáték, dungeons, dragons

    Zavar, hogy a videójátékok világa egyre jobban összefonódik a társasjátékokkal? Régen minden jobb volt, amikor még az asztali játékokat nem fertőzte meg a digitális kór? Rossz...

Friss

Címkék

Kapcsolódó játékok

  • Tiny Epic Mech Aréna