Vélemények - Too Many BonesFórum > Játékok: Társasjátékok


Lamond

Igazából nem fontos, kicsit az asztalképhez hozzátesz, a haladásotokat tudjátok követni rajta. Nekünk megvan, de szerintem meglennénk nélküle is. A szabálykönyv viszont elég kaotikus (az eredeti angol is!), én a boardgamegeek oldaláról töltöttem le egy angol nyelvű szerkesztett szabálykönyvet, ami könnyebben adja magát, mert nem kell oda-vissza lapozgatni, egy helyen vannak az összetartozó infók.

Válasz kkinga (feb 12. 05:52) üzenetére

kkinga

A fiamnak szeretném ajándékba és érdekelne, hogy a kalandtérképet is érdemes megvásárolni hozzá?

Marcike

Ez egy fantasztikus játék és nagyon becsülendőnek tartom, hogy a Reflexshop belefektettem az energiát a fordításba és remélhetőleg a TELJES sorozat gondozásába is! 😊💯

Istris

Hát mivel először választasz ellenfelet és utána dobsz. Az hogy mekkorát tudsz sebezni igen sok mindentől függ. A képességkockáknál sok olyan van ahol nem tudsz rosszat dobni (ha mégis, általában nem kötelező felhasználni a dobást), de ez függ a választott karaktertől és attól, hogy abban a játékban milyen képességeket fejleszettél. Ha nem vagy szerencsés dobó, akkor egyrészt Picket karakterét ajánlom elsőre kipróbálni. Neki a spec képessége, hogy pajzzsal is tud sebezni, két csont (sikertelen dobás) segítségével. Szerintem nagyon okosan van összerakva, hogy a rossz dobás is jó, mert a csontok mennek a vésztervbe ahol klassz tápos kis képességek vannak. Kivédhetetlen sebzés, gyógyulás, stb. Szóval ha rosszat dobsz is fel tudod használni. És a kockaoldalak úgy vannak összerakva, hogy az szerintem nem ad olyan brutál szerencsefaktort, mint ahogy tűnik.

Amúgy a Szellemben jó áron van és ki tudod próbálni, ha bizonytalan vagy.

Alapvetően taktikai játék, így a csatáknál sem mindegy, hogy milyen sorrendben szeded le az ellent. És persze benne van, hogy egy utra szar dobással kinyírnak, de ha nem hanyagolod el az alap statokat akkor nem lesz könnyű megölni téged. Élet, ügyesség, támadás, védekezés (az, hogy a tám/védet milyen arányban és mennyire kell felhúzni karakter függő, de az élet 7-8 és az ügyesség 5 alatt ne legyen) felhúzása a prio, utána jönnek az egyedi képességek.

Egyszóval én úgy érzem, hogy a vésztervvel és a kockaoldalak összetettségével sikerült egy olyan ameri tipusú játékot összehozni ami parádés a maga nemében és kiküszöböli azt, hogy a szar dobások miatt szar legyen a játékélmény. Szerintem. De tényleg próbáld ki. Meg nézz meg egy, két playthrought (pl. a Gaming Rules!-nak jó pár végigjátszása van fent, solo és páros is) azokból szerintem elég jól átjön, hogy mire számíthatsz.

Engem aki olyan véreurós vagyok, hogy keresztet vetek, ha túl közel kerülök egy amerihoz megvett kilóra. És igaz, hogy a kockaeurókat imádom, de azért ez egy nagyon más bicikli.

Szerkesztve: 2024. jún 12. 20:15

Válasz Csabusa (2024. jún 12. 10:14) üzenetére

PatronCsabusa

Engem az érdekel, mekkora a szerencse szerepe. Tisztában vagyok vele, hogy a játékelemek jelentős részét a kockák adják 😀, de hogyan illeszkednek a játékmenetbe?

Például egy átlag amerinél eldöntöd, mit csinálsz, majd dobsz, és a kocka mondja meg, hogy sikerült vagy nem. Már rájöttem, hogy ezek nem nekem valók; lazán megdobom a legrosszabb lehetőséget, amire 1% az esély. Ja, és egymás után háromszor is.

Vagy úgy vannak jelen, mint erőforrások? Vannak olyan játékok, ahol dobás után kell dönteni, mire használod, hogyan használod a kidobott értékeket. Itt is jelen van a szerencse, de a fókusz arra helyeződik, hogy a kisorsolt helyzetből minél többet tudj kihozni. Persze fontos, hogy ebben az esetben ugyanaz a kockaoldal többféleképpen legyen használható. Mert ha mindnek igazából csak egy helye van, akkor végeredményben ugyanaz, mint az ameris megoldás.

Mióta bejelentették a magyar megjelenést, nagyon vártam; tetszett az asztalkép és mozgatta a fantáziám, hogy milyen lehet a játékmenet. Aztán mire megérkezett elbizonytalanodtam a szerencse-faktor miatt.

Válasz Istris (2024. jún 12. 08:14) üzenetére

Istris

Az értékelés folytatása:

Mivel körökre osztott játékról beszélünk a szóló mód gyakorlatilag hardcore kihívás. Illetve szerintem Picket karakterével a legkönnyebb játszani, nem Patchetével. De itt se szabad megijedni! Vedd úgy az első két szóló játékot, hogy tanulod, értelmezed a szabályokat. Rengeteget fogsz tanulni, mind a karakterekről, mind az ellenfél képességeiről. Ami gördülékennyé és gyorssá teszi a következő játékokat. A harmadiknál simán tudsz két karakterrel foglalkozni és egy szuper játékélményt kapsz. Onnantól sose akarsz majd egy karaktert vinni.

A készítők nem titkolt szándéka volt, hogy egy élvezetes és izgalmas kalandjátékot tegyenek az asztalra. Szerintem ezt tökéletesen sikerült megvalósítani.

Itt is szeretném külön megköszönni a Reflexshopnak, hogy vállalta ezt a munkát és elhozta magyarul ezt a fantasztikus játékot!

Aki szereti a fantasyt, az autentikus játékélményt fog kapni. Az átvezető szövegek, a döntések, és a körökre osztott csaták is sok szép régi játékélményt idéznek. Így ha el tudod engedni a fantáziádat akkor hihetetlenül beszippant a játék. Nincs annyi pont amit ne adnék oda ennek a játéknak! Jó szívvel ajánlom, a kalandok és a kockák szerelmeseinek ezt a bár nem olcsó, de mégis kiváló ár-érték arányú játékot! Remélem sok kiegészítőt kap majd magyarul, én biztos megveszem mindet.

Istris

Ez egy fantasztikusan jó holmi! Nekem pillanatok alatt kedvenc lett, és nagyon rövid idő alatt sok órányi játékot pakoltam bele. Gyorsan tanulható, a gördülékeny játékmenet ellenére időigényes, de élményekkel teli, szórakoztató, szép és elképesztően addiktív játék.

Külcsíny:

A doboz tele, mégsem okoz gondot visszapakolni. A setup gyors. A játék minősége elképesztő, gyakorlatilag elpusztíthatatlan. Nagyon szépek az ellenfél tokenjei, a karakterek kockái és a játékos playmatek. Az élet jelző tokenek ötlete szuperül segíti a játék közbeni áttekintést. Szép és a játék hangulatához illő asztalkép.

Belbecs:

Nagyon autentikus a főellenfélhez igazított lények listája, akikkel a felé vezető úton fogsz megküzdeni.

Az egyedi játékmenet és fogalmak miatt kér egy kis befektetést az elején, de sokszorosan megtérül. Úgy érdemes nekiülni, hogy az első egy-két játék alatt sokat fog az ember tanulni, mind a játékmenetről, mind a lények és a karakterek képességeiről. A szabálykönyv jó és nem szabálynehéz a játék, de a sok új fogalom miatt, amikkel nem találkozhattunk más játékoknál, csak játszva lehet igazán megérteni mi micsoda. Meg bggvel, meg játék videókkal 🤣 Nem olyan bonyolult, mint elsőre tűnhet, de nagyon kell figyelni a megfogalmazásra a képességek leírásánál. Viszont, ha megértetted akkor onnantól kezdve könnyű és gyors az alkalmazása.

Kockajáték, és bár itt nem játszik az újradobás és a kocka manipuláció, ennél a játéknál nem is hiányzik, mert a szerencse a játék szerves része. De akkor se aggódj, ha nem szeret a kocka éppen, mert erre is van vészterv 😃

A fordítás klassz lett és megőrizte a játék könnyed, humoros hangvételét

Folyt köv.

Lacifer7

Sziasztok.

Úgy látom a reflexshop oldalán , hogy május a hivatalos magyarnyelvű megjelenés.

Lacifer7

Sziasztok.

Hát igen ez az egyik amit a legjobban várok idén. Azt hiszem ebből sokat tanulhatna a többi kiadó is. Hisz ez egy 2017 megjelenés! Szerintem nem kell mindig hypolt 2024 megjelenésére fókuszálni. Hisz annyi jó játék bizonyította világban a mérföldkö helyét. És mindenhol elismerésben részesítik, nálunk még a kiadók rá se hederitenek. És tessék végre van kivétel. 😀

MildRed

A Reflex 2024-ben hozza magyarul!

vigh.doraa

Egy ismerősünk révén volt lehetőségünk kipróbálni a játékot.

Első pillantásra úgy tűnik, mintha a karakterfejlődés lenne a játék lényege. Minden karakternek van egy tálcája tele kockával és egy kétoldalas játékos segédlettel, amely szó szerint tele van információkkal a javasolt játékstílusról, a kockák magyarázatával, a különleges képességekkel stb. kapcsolatban. Mindegyik karakter annyira másképp játszik, mert a lehetőségek olyannyira eltérőek, hogy egy új karakterrel játszani olyan, mintha egy új minijátékot tanulnánk meg. Hogy ez élvezetes-e vagy sem, az személytől függ (én imádom). A játék során a karakter fejlődésének felfedezése hatalmas része a szórakozásnak, még akkor is, ha úgy tűnik, hogy egyeseknél törvényszerűbbek a különböző utak, mint másoknál. Azért mondom, hogy "első ránézésre", mert itt van az egyik dolog, ami nekem kicsit kevésbé tetszik a játékban: eleinte szólóban játszottam, és nagyon élveztem a felfedezés érzését, ahogy találkoztam a lényekkel, szembenéztem az eseményekkel és elértem a főnököt. Még a barátommal játszva is a felfedezés adta az öröm nagy részét. A probléma az, hogy alacsony játékosszám mellett a játék brutálisan nehéz. Ahhoz, hogy legyen reményed a sikerre, lényegében puzzle-ként kell megközelítened a játékot, ahol tanulmányozod a főnököt és a lényeket, amelyeket rád fog dobni, majd válaszul fejleszted a gear lock-okat, hogy ellensúlyozd a dolgokat.Ezen túlmenően a kezdeti néhány játék játszható csak úgy, ahol a zsákmányszerzés az meglepetés és felfedezés folyamata érdekes, de ismét gyorsan megtanulod, hogy a túlélési esélyeid növeléséhez ismerned kell a zsákmánykártyák pakliját, és arra kell koncentrálnod, hogy megszerezd azokat a bizonyos tárgyakat, amelyek szükségesek ahhoz, hogy megerősítsd a karaktereidet az adott küldetésben.

Mindent összevetve szerintem fantasztikus a játék, illetve van benne valami elragadó ezzel a sok kockával. Bátran ajánlom mindenkinek, akinek van lehetősége hozzájutni a borsos ára ellenére is.


Új hozzászólás

0 / 2000

Elküldés