JAVÁBAN DÚL A POLGÁRHÁBORÚ... A Star Wars: Lázadás társasjáték ezen kiadása a korábbi javítások korrekcióját már tartalmazza. Onnan tudhatod biztosra, hogy a javított kiadással...
1 felhasználó árulja, 38 000 Ft-tól
Kategória: Sci-Fi, Háború, Miniatűrök, Film / TV / Rádió alapú, Polgárháború, Világűr
Mechanizmus: Váltakozó képességek, Szövetségek, Pakli tervezés, Terület mozgatás, Kockadobás, Terület befolyásolás/irányítás, Vedd el, Once-Per-Game Abilities, Események, Die Icon Resolution, Card Play Conflict Resolution, Változó setup, Delayed Purchase, ECO-05 Income, Contracts, Különböző típusú munkás, Hidden Movement, Tags
A Delta oldalán előrendelhető státusszal, 2024-es dátummal újra szerepel a játék és a kiegészítő is!
Nem egyszerű játék, így véleményezni sem egyszerű. Nálunk 4 csillagot kapott az 5-ből, ami röviden és tömören annyit tesz, hogy jó, de nem kedvenc. Tényleg szeretjük, nekünk a Star Wars világa egyébként is közel áll a szívünkhoz (főleg férjemnek). Ugyanakkor az ember nem tudja elég gyakran elővenni. Egy jó játszma akár 1 teljes napot is felemészt, kezdve azzal, hogy 1 óra simán amíg az ember előkészül - hozzátartozik az igazsághoz, hogy mi már kiegészítővel játszuk, ami persze tovább bonylítja a dolgokat. Tehát nem egy gyorsan leülünk egy meccsre típusú játék, a szabálykönyvet még sokadig játékra sem szabad túl messzire rakni, hiszen összetettségéből adódóan sok kérdés merülhet fel menet közben is.
A lázadást irányító játékos sokszor érezheti, hogy esélye sincs a játék során - és ez az első pár játékra még akár igaz is lehet -, de ha valaki ráérez, azért ez az oldal is tud bőven érvényesülni. Talán egy jótanács: a lázadóknak nem a saját növekedésükre kell koncentrálni, mert akkor veszett ügyük van, sokkal inkább a birodalom akadályozására, ahol csak lehet. Folyamatos zavargásokat kell szítani, és közben csöndesen növelni a hírnevet. 😉
A Birodalom irányítójának ennél könnyebb dolga van. Nem kell túl strategizálnia, hiszen a játékban is erősen érződik a kezükben összpontosuló hatalom előnye. Ugyanakkor könnyű elveszteni a fonalat, hogy milyen rendszereket zárt már ki korábban mint lázadó támaszpont - ezért mi magunknak papírra, vagy telefonba szoktuk vezetni, hogy átláthatóbbá váljon minden. Katonai előny kovácsolására célszerű fókuszálni, mert akkor kb visszaszoríthatatlanná válik.
Köszönjük, két napja van meg az alap és a kiegészítő, meg nem voltak bontva..... Később.... Reméljük nem lesz annyira komplex a szabalykonyv mint a Korokon Át-e, rég vágytunk a játékra...
Válasz tobias88 (2022. jún 30. 15:54) üzenetére
Köszönjük, két napja van meg, az alap és a kiegészítő, meg nem került bontasra.... Következik..... Remélem nem olyan komplex a szabalykonyv mint a Korokon Át - e, ott vért izzadtunk, rég vágytunk a játékra....
Válasz tobias88 (2022. jún 30. 15:54) üzenetére
Továbbra is az egyik legjobb társasjáték amit valaha láttam. Az alap leírás nagyon sok tud lenni, ezért készült az alábbi két pdf, fogyasszátok egészséggel:
- https://boardgamegeek.com/filepage/242502/elokeszulet-es-feladat-osszefoglalok
- https://boardgamegeek.com/filepage/242500/gyors-segedlet
Laminálva a legjobb ;)
"Gigantikus Itt a piros, hol a piros". Ezzel jellemezték anno a játékot, aminek igazat is adok. Alapvetően a legelőkelőbb (BGG 8.) helyen álló direkt két fős játékról beszélünk, melynek a doboza, ára és játékideje is epikus. Nem utolsó sorban a legkedveltebb Star Wars tematikájú játék, ami szerencsére magyar nyelven is megjelent.
Rögtön felmerül a kérdés, hogy az is élvezi-e aki nem rajongó? Igen. Megvenné-e és polcon tartaná? Nem.
De miért? Ahogy a bevezetőben is leírtam, ez a játék nem más, mint egy torpedó játék, bújócskával fűszerezve. Ez az alap van felhígítva kiválló ötletekkel, és meghintve egy kis látszat háborúsdival. Mivel a sötét oldal mindig többet, jobban és erősebben tud gyártani, így egyáltalán nem beszélhetünk igazi war gameről. Azonban a folyamatos blöffölés, célokra törekvés, partizán akciók és fenyegetőzés színessé illetve rendkívül elnyújtottá teszik a játékot. Ez a játékmechanika az első alkalmakkor még izgalmas és eposzi lesz mindenki számára, fel se fog tűnni az a 3-4 óra ami elrepült játék közben. Azonban az újrajátszhatóság egyik feltétele a rajongói lelkesedés a Star Wars világa iránt, mivel a játékmechanizmus eléggé szűk teret szab, azaz mindig ugyanazt a két szerepet és pár lépést fogjuk játszani újra és újra.
Pozitívumok:
Negatívumok:
Összegzés: Sokat gondolkoztam azon, hogy a játékrendszert simán rá lehetett volna húzni más témára. Később tudtam meg, hogy ugyanez Gyűrűk Urában is létezik, de igazából az sem érdekelne jobban.
Számomra: 7,5/10
Ha már kipróbáltad, megvetted, megszeretted és időnként elő is kerül az asztalra, akkor mindenképpen ajánlom hozzá a társasjáték rendezőt. Jelentősen egyszerűsíti a ki - és bepakolást.
Én a Draft video alatti nyereményjáték linkjén néztem meg az előzőt a mostani még 10 napig tart
Szerkesztve: 2021. jún 29. 08:02
Válasz hierroo (2021. jún 29. 06:19) üzenetére
Nem tudja valaki véletlenül, hogy ennek a nyereményjátéknak a szerencsés győztese hogy kap értesítést? A múltkor is volt egy hasonló nyereményjáték a Gugonggal, és kerestem, hogy ki nyerte, de nem találtam sehol. Biztos én vagyok vaksi. (nagyon szép az inzertje a Lázadásnak, komoly játék!)
Igen, át lehet menni másik bázisra, de akkor az összegyűjtött egységeket le kell tenned a régi bázisra, az új bázis védtelen lesz és szorul a hurok, mert kilőttél még egy helyszínt. (nekem az sem tetsztt, hogy csak úgy bárhova átmehetsz, nincs meg az a vándorlás, mint máshol, tehát nincs nyomozás, üldözés - hanem most a másik sarokba teleportálok és kész) Szóval nem olyan szabad mint egyéb játékokba, ahol lépkedhetek bárhova és tényleg üldöznek. De nem ezzel volt a fő problémám, hanem a harccal. Hosszú, unalmas egyoldalú a harc a játékban és ha nem olyan emberek jönnek össze akik SW rajongók, akkor igazából bármennyire szépek a figurák, jók a kártyák elveszik a játék értéke. Nem értették, hogy mi a jó ebben a harcban ami elrabolja a játék legnagyobb idejét és gyakorlatilag annyiból áll, mintha dobnánk egy 10 oldalú kockával és ha 10 akkor a lázadók győztek. (kicsit sarkítottam, de talán érted a problémát).
Válasz molnar.laszlo.sirius (2021. jún 28. 07:50) üzenetére
3 film, 3 különböző lázadó bázis (új trilógiában megint csak ez a helyzet), itt is van lehetőséged másik bázisra menekülni, nem tudom honnan veszed, hogy nincs, konkrétan az egyik folyton nálad lévő kezdőkártya ad erre lehetőséget.
Válasz Robby (2021. jún 25. 11:30) üzenetére
Ez igaz, de ami filmen jó volt, az játékban nem biztos, hogy annyira jó. Igazából jönnek a birodalmiak majdnem az összes csatát megnyerik a hatalmas fölénynek köszönhetően és ha megtalálták a bázist akkor Game Over. Nem igazán hozza vissza a film hangulatát csak az egységekben, de ez nem lenne annyira baj. Nekem a kiegyensúlyozatlan harccal van problémám és a kártyás szerencsefaktorral. Persze aki ezen túl tudja tenni magát, annak igazán jó játék lehet. A kockával sincs bajom, mert így ad egy pár százalék esélyt a lázadóknak is, ami kocka nélkül esélytelen lenne, de így azért ez a harc egy kicsit időhúzás, egysíkú, unalmas és hosszú. A szerencse ami nem tetszik nekem az pont a kártyák. Ha rossz küldetéseket húz a lázadó csapat, amiket nem tud teljesíteni, akkor tuti bukta, viszont ha jókat, akkor tuti nyerő. A bázis relokáció sincs meg a játékban, mint mondjuk hasonló játékokban (Drakula dühe, Narcos...). De persze ez így van, van akinek tetszik a játék ennek ellenére (főleg SW fanatikusok), van akinek nem (aki nem ásta bele magát az SW-be annak általában nem jön be).
Válasz molnar.laszlo.sirius (2021. jún 25. 08:10) üzenetére
Én azért árnyalnám a képet, van benne 20+ játékunk, az esetek 60%-ban nyernek a lázadók nálunk. Nekik van a nehezebb dolguk, kevés helyen tudnak katonailag győzni, így azt jól kell megválasztaniuk. Miért zseniális ez? Mert erről szól a Star Wars is. Az egész galaxisban nyüzsög a birodalom, egyértelmű a katonai fölény. A lázadók alkalmasint átmeneti katonai győzelmeket tudnak csak kiharcolni, egyébként meg szabotázzsal és egyéb kémeszközökkel törnek borsot a birodalom orra alá. Pontosan ezt kell csinálni ebben a játékban is. Más gondolkodás szükséges a birodalomnak és más a lázadóknak, de nagyon jó helyen van a játék nehézségi egyensúlya. Egy dolog talán zavaró, a kockadobás, DE egyrészt a hasonló játékokban sajnos szinte mindig van, másrészt pedig a filmekben is ha megnézzük általában a szerencse és nem az alapos tervezés döntötte el a Lázadás sorsát, a tervezés csak segített. Emiatt tehát nem lehet megszólni a játékot, pláne, mert a szerencse forgandó, és ezzel is lehet "tervezni" mindig arra kell számítani, hogy lépéseink fele haszontalan lesz, illetve gyakran a túlerő nem elég a győzelemhez, nade akinek ezzel gondja van, nézze meg újra a II. Halálcsillagnál a csatát, nyert a túlerő? Nem :)
Szerkesztve: 2021. jún 25. 08:21
Válasz Robby (2021. feb 08. 13:16) üzenetére
miskolc777- márc 06. 02:33
- Válasz
- / +4
Akinek megvan ez a legújabb, 2025-ös kiadás (és esetleg az előző kiadásról váltott erre): alapvetően mi változott? A kiadó "számos további egységesítést, pontosítást és módosítást" eszközölt. Ezek - nagyvonalakban - mikben realizálódtak?
Szerkesztve: márc 06. 02:43