Gloomhaven egy egyedülálló taktikai, harci stratégiai társasjáték, ami nem mellesleg a legacy típusú játékok sorai között foglal helyet. Kalandorok bőrébe bújva alakítjátok a...
2 felhasználó árulja, 49 900 Ft-tól
Kategória: Fantasy, Felfedező, Kaland, Harc, Miniatűrök
Mechanizmus: Moduláris tábla, Váltakozó képességek, Kampány/Harci kártya vezérelt, Egyidejű akciók, Kooperatív, Hatszög-rács, Történetmesélés, Szerepjátszás, Pakli tervezés, Rács mozgás, Megtervezett körök/akcók, Solitaire, Szcenárió / Küldetés / Kampány, STR-10 Legacy Game, Akció visszakeresése, Once-Per-Game Abilities, Narrative Choice / Paragraph, Critical Hits and Failures, Card Play Conflict Resolution, Limitált kommunikáció, Line of Sight, Deck Construction, Multi-Use Cards, Tags
A miénket biztosan nem kezdjük újra, matricák felragasztva, borítékok jó része kibontva, karakterdobozok szintén. A történet szempontjából teljesen mindegy, hányan játszunk és valószínűleg az új játék sem hozna semmi újat a sztoriban. Hiába játszunk többen, a fő történetet nem befolyásolja, (esetleg dönthetünk máshogy, de az maximum egy-két küldetést befolyásol) a mellékküldetések nagyrészt város- vagy úti eseményekből jönnek, ezek húzását szintén nem befolyásolja a játékosszám, de itt is előfordulhat egy-két eddig számunkra ismeretlen küldetés. Azt olvastam, a második kiadás részben orvosolta a történetvezetés problémáját, de azt nem hiszem, hogy hozná bármelyik kiadó, még az eredeti kiadás is kapható. Aki már megvette az elsőt, szerintem nem veszi meg az újat.
Ezektől függetlenül szívesen újrakezdenénk, ha lenne egy bontatlan doboz, de most biztosan kell egy pár hónap pihenő.
A Frosthaven-ből ki tudja mi lesz, nagyon nagy a csend körülötte...
Válasz peti1212 (2023. nov 27. 04:56) üzenetére
Szép teljesítmény, teljesen kedvet kaptam, hogy elővegyem a szekrényből és bontásra kerüljön a sor. De javaslom, hogy ha véletlenül újrakezdenétek akkor mindenképpen legalább egy fővel bővítsétek a játékosok számát, így lehetőség lesz a még ki nem bontott borítékokra is, sőt még új történetek is kibontakozhatnak. Frosthaven még úgy is várat magára.
Válasz Pcs (2023. nov 26. 20:53) üzenetére
Közel egy év alatt több, mint hatvan alkalom alatt több, mint 240 órányi játékot tettünk bele. Még mindig úgy gondolom, hogy ez egy fantasztikus játék, viszont ahogy többen is írták, a vége felé nekünk is alábbhagyott a lelkesedésünk. Egyrészt a történet annyira szerteágazó, hogy nekünk nem igazán állt össze, egyedül a várostörténet az, amit követni tudunk. Olyan érzésünk van, hogy igazából sok hosszabb, rövidebb történet van a játékban, amik nem függnek össze, vagy csak mi nem figyeltünk eléggé. Eleinte nagyon sok kaland vált elérhetővé, aztán egyre kevesebb, de az már kiderült számunkra, hogy igazából nincsen egy utolsó nagy kaland, ami (teljesen) lezárná a játékot. Talán csak az én mániám, de engem zavar, hogy van még egy zárt borítékunk, egy pár karakter-dobozunk, amiknek a kinyitásáta lehet, hogy nem is lesz már lehetőségünk. Emellett több kaland során találtunk lefordítandó szövegeket, amikkel eddig nem derült ki, mit is fogunk kezdeni. Lehet, mi rontottunk el valamit, ami ebben a játékban nem nehéz, mert egyszerre kell figyelni a térképet, a kalandkönyvet, a szabálykönyv utolsó oldalait, a várostörténetet stb.
Igazából nem bántuk meg, hogy belevágtunk, és biztosan elő fog még kerülni egészen addig, amíg tényleg minden elérhető kalandot nem teljesítettünk.
Szerkesztve: 2024. márc 31. 22:16
Kezdek spórolni... 🤣🤣🤣
Válasz dannytrejofan (2023. jún 02. 08:15) üzenetére
Ez nagyon jó hír, de szívesen látnám magyarul, bár erre esélyt sajnos nem látok. Cserébe várjuk a Frosthaven-t.
Válasz dannytrejofan (2023. jún 02. 08:15) üzenetére
Egy most publikált cikk szerint már készülőben van egy második kiadás a Gloomhavenből, ami a hírek szerint a játék jelentős újragondolása lesz. Azt írják, jelentősen átírják a sztorit, amelybe új frakciók és új classok is megjelennek majd. Változtatnak a moduláris térképen is (csak annyit írnak, hogy letisztultabb, szebb lesz, de talán behozzák az Oroszlánfalkában látott füzetes megoldást? ez csak tipp). Új, részletesebb minik is érkeznek, ezeket majd külön is meg lehet vásárolni. Rosssz hír viszont, hogy ha jól értem, a second editionnal járó összes extrát nem lehet külön megvenni egy upgrade packban, hogy felturbózzuk vele az eredeti játékot. Pre-ordernek a június 20-as dátumot írják.
Tudtommal kapható minden üzletben, nem volt belőle hiány, sőt az Auchan elég jó akciós áron kínálta.
Válasz esze.gergo (2023. jan 03. 21:49) üzenetére
Karácsony előtt jártam a szellemlovasban, ott volt a polcon. Sőt a weboldal szerint most is raktáron és rendelhető
Válasz mp3pintyo (2021. nov 22. 13:42) üzenetére
Miután AZ OROSZLÁNFALKA nagyon tetszett, természetesen ezt is megvettük. Már az sem volt kicsi, ez viszont monumentális. Csak az alkatrészek kinyomkodása kb. egy órát vett igénybe... A doboz alján lévő insertben jól elférnek a karakterdobozok, a figurák, és a kártyáknak is van elvileg helye, bár az elosztása számomra teljesen értelmetlen. A többi alkatrésznek viszont egyáltalán nincs helye, még csak simítózáras tasakokat sem adtak hozzá, ami elég nagy csalódás a játék árához képest. Gyakorlatilag insert nélkül használhatatlan, ezért rögtön rendeltünk is hozzá. (Gyakorlatilag egy újabb játék árának megfelelő összegért, de úgy gondoltuk, megéri, hiszen ez nem egy pár alkalmas játék lesz...)
Szerencsére a szabályok nagy része ugyanaz, mint az oroszlánfalkában, így viszonylag gyorsan át tudtuk rágni magunkat a nem túl rövid szabálykönyvön. Szerintem mindenképpen érdemes először azzal kezdeni, mert ott az első öt kaland szépen bevezet a szabályokba.
Maga a játék viszont tényleg fantasztikus. Az oroszlánfalkához képest természetesen sokkal komplexebb, nekünk sokkal jobban átjön a történet, az úti- és város kártyák sokkal jobban színesítik azt. A kampány során igazi csapatként kell együtt dolgozni amellett, hogy a saját életcélunkat is szem előtt tartjuk.
A játéktér sokkal színesebb, viszont sokszor nem illenek össze a pályaelemek, így eddig minden játék előtt alakítani kellett azokon. Játék közben nagyon hiányzik a körsorrendjelölő, illetve a 3-as sérülésjelző, de lehet csak azért mert ezeket a "kistestvér"-nél már megszoktuk.
Úgy gondolom, akik szeretik a történetvezérelt fantazy játékokat, azoknak mindenképpen érdemes kipróbálni, ha nem is rögtön ezt, de az oroszlánfalkát mindenképpen.
Szerkesztve: 2022. dec 29. 15:46
Nálunk ennek a játéknak külön története van. Mi nem nagyon társasoztunk előtte, de amikor ez megjelent magyarul párom teljesen odáig volt érte. Elkezdett puhítgatni (engem, amikor a 2. trimeszterben jártam), de én leragadtam ott, hogy az ára 45, több hónap vagy akár év is végigjátszani, meg amúgy is ez egy haladó játék. Tehát közöltem vele, hogy teljesen ki van zárva! Aztán közeledett a húsvét, és végül úgy döntöttem nagy meglepit fog hozni idén a nyuszi 🐰.
Egyáltalán nem bántam meg, azóta is az egyik kedvenc játékunk. Szülés előtt sokkal könyebb dolgunk volt, lenyitottuk a kanapét és az úgy volt telepakolva a kisasztallal együt 2,5 hónapig. Minden nap játszottunk legalább egy küldit, nagyon sodort minket a történet. Aztán nagyjából 60-70 % körüli kijátszásnál felkerült a polcra 1,5 éve. Most már van, hogy újra előkerül de nem sűrűn, szinte rögtön bele tudom magam élni az adott hejzetbe, csak a sodrás nem olyan erős, de azért sodor.
Játék közben sok mindenre kell figyelni leszámolni mindenkinek a sebzéseket, figylni a vérzés/mérgezésre/pajzsokra támadás közben. A módosító lapkokat nagy szereten, ezekkel az előre megtervezett támadás elsülhet jobban is, vagy akár rosszabbul is, pont mint egy csatában kell hogy legyen szerencséd, de jó stratégiai döntésekre is szükség van (szerintem ez a rendszer messze jobb a kockadobásos módszernél). Minket a matricázás egyáltalán nem zavar, aki legközelebb játszik majd az adott karakterrel lesz egy kis előnye, de olyan drágák ezek az extrák, hogy nem lehet vele a karaktereket csak úgy feltápolni, ahoz kéne 3-4 kampányvégigjátszás szerintem, és akkor is nehezíthetsz a játékon ha úgy gondolod, hogy túl erősek a karakterek. Az 1x játszhatóságról meg én úgy gondolom filmet is néztem már többször és könyvet is olvastam újra. Engem biztosan nem fog zavarni a kampány újrakezdése, meg egyépként is van benne egy pakli random pályakombinációkra. Így nem gondolom, hogy erre a játékra egykönnyen rá lehet unni.
De lassan telik az idő.... Messze még az a május :) Értesítőt már beállítottam, azonnal lecsapok rá amint van. :)
Válasz Peter (2021. szept 18. 16:29) üzenetére
Szia! 2022.május magasságában várható a reprint! Íratkozz fel a figyelőnkre, és küldünk erről értesítőt amint aktuális lesz.
Válasz Joejuungle (2021. szept 18. 12:01) üzenetére
Sziasztok! Az után érdeklődnék hogy úgy hallottam lesz újra a boltokban magyarul. Valaki tud segíteni hogy erről több információt honnan szerezhetnék és egyáltalán igaze. Köszi
A Gyűrűk Urához képest a Homályrévnek van egy hatalmas előnye, bármikor, bárki becsatlakozhat. Nekem előbbivel és a legtöbb Legacy típusú játékkal pont ez a bajom, elkezdjük egy társasággal, utána nincs lehetőség új emberek bevételére. A homályrévnél ilyen nincs szerencsére, csak a 4 fős karakterlimit. Mindkettőt szerettem, de a Homályrév nekem a non plus ultra, mind asztali játék formában, mind Steam-en. Szerintem van benne több száz óra játék, és sose unom meg.
Válasz Robby (2021. feb 20. 13:47) üzenetére
Összeszámolni se merem, hogy hány órát áldoztam a Skyrimre, a Titan Questre és főképp a Diablo 2-re.
Társasokban nagyon szeretem az eurókat (főleg az összetett, tematikus darabokat), kedvenceim ezek közül kerülnek ki kiegészülve pár epikus, harcot tartalmazó játékkal.
A dungeon crawlerek hidegen hagytak. A kooperatív játékokat nem szeretem, valamint úgy gondoltam, hogy nem adhatnak olyan élményt, amit az előbb felsorolt pc játékok.
A Homályrév nagyon sokáig csalogatott, de végül nem vettem meg, egy barátom Oroszlánfalkájával játszottunk, valamint ingyen sikerült megszereznem a nagytesó digitális változatát az Epic Games akciójában. És ez jól is lett így. Az előnyeit már nagyon sokan felsorolták, a legtöbbel egyet is tudok érteni. (okos harcrendszer, sokféle karakter, jó kombók stb...)
Így inkább arról írok, hogy mit szeretek az ilyen "hack n' slash / szerepjátékokban" és mit nem kaptam meg.
Nagyon szeretem, ahogy fejlődik a karakterem, ahogy egyre jobb skilljeim lesznek. Rengetegszer újrajátszottam a pc-s játékokat, hogy minél több fejlődési irányt kipróbálhassak. Itt a fejlődés nagyon-nagyon lassú. Nagyon jó esetben pár küldetésenként kicsit tuningolhatod a módosítópaklidat, és szintlépésekkor kapsz új skilleket. Persze jobb képességek, de (hangsúlyozom) számomra ez kevés volt. A Mage Knight esetében pont az tetszik, hogy a játékalkalmat egy tehetetlen kis mókaficekként kezded, a végére pedig félisten vagy. És közel sem könnyebb játék, sőt.
A tárgyak, a lootolás mindig is izgalmasak voltak, itt meg "meh". Egy páncélt passziválsz egy harcban egyszer és felfog x sérülést.
A harcrendszer, a döntések tényleg érdekesek, de közel sem annyira (megint csak számomra), mint a jobb eurókban/hibridekben. Van rá esély, hogy eurósként ez betalál nálad, de közel sem biztos.
Benne van a pakliban, hogy nem adtam neki elég időt, de összesen a két játékban kb. 15 scenario az rengeteg ahhoz képest, hogy más játékoknál mennyi játék után döntjük el, hogy tetszik-e.
Kipróbálni mindenképp érdemes!
Szerkesztve: 2023. dec 06. 20:46