Szabadítsátok fel a kísérteteket! A Csavargódal különleges hangulatú, kooperatív, történetközpontú kalandjáték. A játékosok egy száguldó vonaton próbálnak rájönni, történetről...
11 felhasználó árulja, 12 000 Ft-tól
Kategória: Kockajáték, Kaland, Horror, Vonatok
Mechanizmus: Akció pontok, Kooperatív, Történetmesélés, Szerepjátszás, Kockadobás, Rács mozgás, Szcenárió / Küldetés / Kampány, Események, Narrative Choice / Paragraph, Változó setup
Sziasztok!
Ez a játék az egyik legjobb, ami a polcunkon van. Elsőre magával ragadott minket. A történet és a mechanika, ahogy kéz a kézben változnak és haladnak előre, egyszerűen annyira egyedi hangulatot és élményt ad a játéknak, amit nehéz felül múlni. (Az egyik legjobb történetközpontú társasunk a polcon)
A műfaján belül egy igazán kiemelkedő cím és, ha valaki egy kicsit is nyitott erre a fajta kaotikus kooperatív utazásra, akkor megkerülhetetlen. Kér befektetést ez tagadhatatlan, de a kellő hozzáadott energiával miután kibontakozik a játék akkor kárpótol mindenért.
Sajnos nem tudom, hogy van egyáltalán bármi esély arra, hogy itthon is megjelennek a kiegészítők. Ezért szeretném kérdezni, szerintetek a külföldi kiegészítők mennyire férnek meg a hazai változattal? Kártyák színe mérete stb., a nyelv nem gond számunkra.
A kampány vége felé járva az "utolsó hangos dal" előtt gondoltam írok pár gondolatot a játékról.
Ketten játszottuk végig a kampányt és élvezzük nagyon az elejétől a végéig. Bár a szerencse a kockadobások miatt komoly szerepet játszik a jatékban, de cserébe a téma tökéletes át jön, amihez a sötét tábla és a figurák remek pluszt adnak, ezért minket cseppet sem zavart, hogy néha nem jól sikerültek a dobások. A képességeket mindig úgy válogattuk meg, hogy egy harcos és egy gyógyító legyen a pályán és így csak egy olyan küldés volt amit egyikünk elpatkolt állapotban fejezett be, viszont ennek ellenére is minden feladatot sikerrel oldottunk meg, minden rém vissza kapta az emberségét.
A pályáról pályára történő kisebb szabály módosítások miatt kér egy kis idő rá fordítást a játék, de így is volt olyan pálya ahol fogalmunk sem volt, hogy mit kell csinálnunk, de aztán ahogy kuatattuk ki az eseményeket szépen világossá vált minden.
Bár ez egy történetet vezérelt játék, úgy gondolom, hogy a játéknak inkább egy remek és hangulatos témája van és nem története. Az a pár soros rövid szöveg a pályák kezdetén, vagy az az 1-1 mondat amit az események illetve a pillanatok közölnek, kevés ahhoz, hogy történetnek nevezzük, pláne hogy némelyiknek szerintem se füle se farka. Nem úgy kell elképzelni mint egy plüss meséket ahol tényleg egy mesét olvasol. Itt inkább csak kapsz pár információt a rémről akivel szembe kell szállni éppen.
A zenei utalások nagyon jók, a fordító csapat remek munkát végzett. Többször mosolyogtunk egy egy zenei utaláson és be is kapcsolatuk gyakran az adott zenét.
Valószínűleg pár hónap pihentetés után újra végig játsszuk majd. Tudom, egy kampány játékot másodjára nem ugyanolyan élmény végig játszani, de ebben a játékban a gyakori szabály változások miatt és hogy a történet olyan hogy van is meg nincs is szerintem simán neki lehet ülni újra. Más karakterrel, más taktikával. A pályákat meg addig szinte el is felejtjük mire újra neki ugrunk.
Egyetértek, nagyon kooperatív játék, ahol a szerencsének óriási szerepe van. Három játékossal játszottunk, ahol egyvalaki folyamatosan csak sikertelenséget dobott (ami matematikailag szinte lehetetlen, mégis megtörtént), ez jelentősen kinyújtotta a játékidőt, mert ő lett volna a Terminátorunk (Császárnő). Két támogató karaktert indítottunk mellette, akinek a küzdelem kevésbé volt az erőssége, de azért belekényszerültek és nagyobb nehézség árán teljesítettek.
A tábortűz fejlesztési szakaszánál ezért a két supportnak is támadókártyákat vettünk, hogy fokozódjon a lehetőség a Vándor és a Visszatérítő esetében, ami az életerejüket is növeli és a Vándor esetén végre támadási képességet is jelentett, mert addig nem rendelkezett csak a többieket gyógyító képességgel.
Nekem nagyon tetszik a kevés setup idő és a kisebb dobozméret, ami könnyebben szállítható. A rendező nagyon igényes, ezt nagyon jónak érzem. Néha egy-egy új szabály értelmezése nehézkes, itt a játékszabály leírásának pontatlansága is érezhető, de azért ki lehet találni, hogy milyen mechanika érvényesül. Egy igazán eredeti, régbi rajzfilmeket idéző grafikával (Cuphead-like) rendelkező, jó játékról van szó, ami a története miatt a horror zsánert erősíti, de a rémisztő történet nem akadályozza meg a beleélést. Nagyon tetszik, hogy a pillanatok másik füzetben találhatóak, illetve a rémhez tartozó események önállóan találhatóak, így sokkal kisebb a véletlen spoiler-veszély. Nem célszerű előre lejátszani a csatát, mert jó memóriával könnyen felidézhető a játék. Ami egyébként csak az eseményekre vonatkozik és az újrajátszást nem igazán érinti, hiszen a legtöbb eseményt megéri kinyomozni/ teljesíteni. Ajánlom a koopratív élményre vevő játékosok számára, mert adja a változatosságot a rémek különbözősége, eltérő viselkedést generáló akciói miatt. Érdemes több rémmel is felvenni a küzdelmet, én tervezem a végigjátszást is, ami komplexebb élményt is nyújt majd. Várom a következő játékalkalmat, amikor ismét asztalra tesszük.
Válasz szalab (2023. jún 16. 11:44) üzenetére
Remek kooperatív játék, ami különösképpen a kinézete és a tematikája emel az átlagos fölé.
Első hat küldetés után nagyon tetszik benne a kivitelezése (remek, régi rajzfilmeket idéző grafika), az újszerű tematika (alapvetően meg kell gyógyítani a szellemeket). A játék által sugallt hangulat is remek.
Játékmenetében kevésbé újító. Ha a hasonló árkategóriájú Homályrév: Az oroszlánfalkához hasonlítjuk, kevésbé taktikus és kifinomult, ugyanakkor egyszerűbb és rövidebb a setupja. Szerencse szerepét is ennél kicsit nagyobnak érzem. A csaták közti táborfázis jópofa, ahogy az átvezető szövegek is jól megírtak, hangulatosak.
Ami nálam egyértelmű negatívum, hogy az ellenfél mozgatása elég bonyolult, néha kifejezetten macerás kitalálni, hogyan is fog mozogni (ráadásul a "mindig úgy végezd el a cselekedetet, hogy a játékosoknak a legrosszabb legyen" még tovább bonyolítja ezt).
Ennek ellenére ajánlom mindenkinek, akinek a kooperatív játékok tetszenek, valószínűleg nem fognak csalódni benne.
vampire- feb 12. 09:41
- Válasz
- / +5
Szerintem ez volt az udóbbi idő egyik legjobb játéka. Tapasztalt játékosok vagyunk, rengeteg kooppal játszottunk. Igen, ruleheavy a játék, és minden ülésen új szabályok jönnek be, amire figyelni kell, de nekünk nagy rutinunk van benne, hogy szétosszuk a feladatot. Remek a fordítás, a játékmenet nagyszerű, és van története is.